10.03.2018

Exam Preparation Project (EPP) – nieocenione wsparcie przy egzaminach CIM

Marketerzy biorący udział w programie Diploma in Profesional Marketing stają przed niezwykle trudną decyzją związaną ze zdawaniem egzaminów The Chartered Institute of Marketing (CIM). Choć przygotowanie prac bywa trudnym i wymagającym zadaniem, wielu uczestników szkoleń zakasuje rękawy i podejmuje wyzwanie rzucone przez CIM. Specjalnie dla nich uruchomiliśmy program Exam Preparation Project, który wspiera zdających w ich wysiłkach zarówno od strony merytorycznej, jak i formalnej.

Założenia kwalifikacyjne CIM obejmują dwa moduły obligatoryjne: Strategic Marketing i Mastering Metrics, oraz jeden moduł fakultatywny: Driving Innovation lub Digital Strategy. Istnieje również możliwość zdawania pojedynczego modułu programu i zdobycie tzw. Award. Zdecydowana większość naszych marketerów, nie poprzestaje jednak na drobnych trofeach. Każdy dąży do uzyskania tego najważniejszego, międzynarodowego certyfikatu Diploma in Professional Marketing.

 

Exam Preparation Project od podszewki

Sesje egzaminacyjne CIM odbywają się trzy razy w roku, w kwietniu, czerwcu/lipcu oraz grudniu. Sam proces Exam Preparation Project rozpoczyna się około trzech miesięcy wcześniej, od wyboru modułu, który zostanie poddany ocenie.

Następnie każdy uczestnik sesji, zostaje przypisany do tutora. Nasi opiekunowie, m.in jak prof. Robert Kozielski, Agata Mardosz-Grabowska, Artur Maciorowski czy Karolina Jartych, od wielu lat z sukcesem przeprowadzają zdających po meandrach zagadnień egzaminacyjnych. Pod ich czujnym okiem, zdający opracowują główne założenia, które są związane z tematem egzaminacyjnym, a następnie przystępują do pisania kolejnych rozdziałów materiału zgodnie z wcześniej przyjętym harmonogramem.

CIM akredytacja 2018 2019

Charakter prac

Mastering Metrics, Driving Innovation i Digital Strategy to tradycyjne prace projektowe. Praca przy egzaminie ze Strategic Marketingu, podzielona jest natomiast na dwa etapy.

W pierwszej kolejności, uczestnicy przelewają na papier zostaje kilkustronicowy plan marketingowy. W drugiej części programu EPP, słuchacze są przygotowywani do egzaminu tradycyjnego (pisemnego), polegającego na odpowiadaniu na przykładowe pytania dotyczące poszczególnych elementów przygotowanej pracy.

 

Przecinki, kropki, marginesy

Wsparcie tutora jest bezcenne w przypadku merytorycznych aspektów egzaminu, ale w pracach CIM bardzo ważne są również elementy formalne. Marginesy, wielkość fontów, wytyczne dotyczące strony tytułowej, czy referencji są częścią składową oceny. Każdy fragment pracy musi przejść weryfikacje pozamerytoryczną, ponieważ czystość i przejrzystość egzaminu to aż 10 punktów, które mogą zostać ujęte przy całościowej ocenie.

Gotowe prace, trafiają do naszego centrum egzaminacyjnego, a my następnie wysyłamy je do Londynu.

Dziś z niecierpliwością wyczekujemy na kwietniową sesję egzaminacyjną. Czy będzie to sukces czy porażka? Patrząc na rezultaty z ostatniej sesji – możemy być co najmniej dobrej myśli!

the chartered institute of marketing exam december 2017