Filtruj i analizuj dane z raportu październikowego CIMO Standards & Foresight

Poszukujesz inspiracji i odniesienia dla rozwoju działań marketingowych swojej firmy?

CIMO Standards & Foresight to projekt badań realizowanych trzy razy w roku. Zapraszamy do zapoznania się z wcześniejszymi opracowaniami: „Racjonalizm nieoczywisty marketerów”, „Nowa normalność – w kierunku brandingu cyfrowego” czy „CIMO Standards & Foresight – strategiczna przezorność w trudnych czasach”

Partnerzy raportu

Eksperci CIMO

Ekspertami są absolwenci i posiadacze najbardziej prestiżowych na świecie kwalifikacji profesjonalnych w dziedzinie marketinguThe Chartered Institute of Marketing. Są to menedżerowie z wieloletnim praktycznym doświadczeniem w biznesie, którzy zarządzają działaniami marketingowymi w uznanych na rynku polskim i światowym organizacjach. Łączą sferę nowoczesnych metod i narzędzi ze sprawdzonymi rozwiązaniami, podejście innowacyjne z dobrymi światowymi praktykami rynkowymi.

Projekt badawczy realizowany przez questus – Akredytowane Centrum Szkoleniowo-Egzaminacyjne The Chartered Institute of Marketing w Londynie, największą i najstarszą na świecie instytucję szkoleniowo-konsultingową specjalizująca się w obszarze marketingu.

Badania stanowiące podstawę raportu są pierwszymi tego typu badaniami w Polsce, których celem jest określenie standardów prowadzenia działań marketingowych na rynku polskim oraz prognozy jego rozwoju w przyszłości. Pozwalają one na benchmarking własnych działań rynkowych, ocenę koniunktury marketingowej w Polsce. Identyfikację kluczowych kierunków i obszarów inwestycji marketingowych itp.

Efektem projektu jest pierwsza na rynku polskim seria raportów dotyczących stanu polskiego marketingu, standardów prowadzenia działań rynkowych, kierunków rozwoju, koniunktury inwestycyjnej czy efektywności działania w świecie offline i digital.

Trendy w marketingu 2023 - Polska i świat

Raport, który mamy przyjemność Państwu przedstawić, powstał dzięki współpracy firm Deloitte i questus.
Inspirację stanowił dla nas raport „2023 Global Marketing Trends” przygotowany przez zespół Deloitte w ramach „Deloitte’s CMO Program”. Powstał on na bazie badań przeprowadzonych wśród 1015 dyrektorów marketingu z całego świata. W sposób naturalny pojawił się więc pomysł, aby zderzyć perspektywę polskich marketerów z globalnym punktem widzenia.

Technologia i zrównoważony rozwój w służbie marketingu jutra

Raport z czwartej fali badania „CIMO – Standards & Foresight” został zatytułowany „Technologia i zrównoważony rozwój w służbie marketingu jutra”. Wynika to z faktu, że zmienne i złożone środowisko biznesowe wymaga uruchamiania ciągłych procesów dostosowawczych. Działania te są oparte przede wszystkim na wdrażaniu w masowej skali nowych rozwiązań technologicznych, głównie wykorzystujących sztuczną inteligencję, oraz na wykorzystaniu idei zrównoważonego rozwoju.

Racjonalizm nieoczywisty marketerów

Raport z trzeciej fali badania nazwany został „Racjonalizm nieoczywisty marketerów” jest tyleż intrygujący, co inspirujący. Wyniki kwietniowo-majowych badań nie dają się bowiem zamknąć w sztywnych ramach i jednoznacznych wnioskach. Wyniki te wskazują na pewne sprzeczności, czasem pozorne, a czasem wymuszające pogłębioną refleksję. To raport, w którym optymizm przyszłości miesza się z pesymizmem teraźniejszości. Plany inwestycji w marketing przeplatają się z redukcją bieżących wydatków. To raport, który nie będzie łatwo interpretować, ale za to ciekawie intelektualnie odkrywać.

Strategiczna przezorność w trudnych czasach

W raporcie z drugiej fali badań, w którym poza standardowymi pytaniami dotyczącymi na przykład Wskaźnika Optymizmu Rynkowego CIMO, tematyka raportu została poszerzona o zagadnienia związane ze zrównoważonym rozwojem, markami budowanymi na wartościach oraz wskaźnikami marketingowymi wykorzystywanymi przez marketerów. Badania stanowiące podstawę raportu są pierwszymi tego typu badaniami w Polsce, których celem jest określenie standardów prowadzenia działań marketingowych na rynku polskim oraz prognozy jego rozwoju w przyszłości.

Nowa normalność – w kierunku brandingu cyfrowego

Wydawało się, że w początkach 2022 roku słabnąca pandemia przyniesienie tak wyczekiwaną stabilizację i względny powrót do „normalności”. Wojna w Ukrainie stała się jednak kolejnym wstrząsem dla gospodarek, rynków, przedsiębiorstw, a także poszczególnych klientów i konsumentów. Rację mieli Ci, którzy wskazywali, że zarówno po pandemii COVID-19, wojnie w Ukrainie, jak i innych zmianach, w tym zmianach technologicznych, niewiele będzie już takie samo. „Nowa normalność” staje się rzeczywistością.

Chcesz być infomowany o kolejnych edycjach badania - zostaw nam swój adres mailowy!