Dzielimy się wiedzą również na papierze!

Poniżej mamy przyjemność zaprezentować książki biznesowe, których autorami są członkowie zespołu questus, a także blisko współpracujący z nami trenerzy i konsultanci.

Internet ludzi. Organizacja jutra - Kozielski Robert, Olsztyński Andrzej, Sroczyński Tomasz

Internet ludzi. Organizacja jutra

Kozielski Robert, Olsztyński Andrzej, Sroczyński Tomasz

Internet ludzi. Organizacja jutra” to nietypowa pozycja książkowa łącząca w sobie elementy fikcji literackiej w postaci przyszłościowych narracji z naukową analizą społeczno-ekonomiczną. Porusza tematykę dotyczącą zmian pojawiających się w obecnym świecie, a w szczególności sztucznej inteligencji, wirtualnej rzeczywistości, blockchain, machine learning, druku 3D i big data. Opisane są też idee wirtualnych organizacji, lean startup, design thinking oraz ekonomii współdzielenia jako przykłady eksplozji szczególnie widocznej w świecie biznesu.

Sukces rynkowy organizacji. Spojrzenie wielowymiarowe - Robert Kozielski, Agata Mardosz, Agata Matuszewska

Sukces rynkowy organizacji Spojrzenie wielowymiarowe

Robert Kozielski, Agata Mardosz, Agata Matuszewska

Autorzy tej książki pochylają się nad mechanizmami budowania przewagi konkurencyjnej i celowością systemowego podejścia do zarządzania organizacją. Publikacja zawiera w sobie nie tylko solidną porcję teoretycznej wiedzy opartej na trzech poziomach źródeł sukcesu organizacji. Można w niej znaleźć także propozycję konkretnego sposobu ukształtowania systemu zarządzania organizacji. Książka może być przedmiotem zainteresowania zarówno praktyków zarządzania, jak i naukowców poszukujących nowych obszarów badawczych. Problemy poruszane w książce lokują się w głównym nurcie dyskusji w naukach o zarządzaniu, jak również stanowią centralny punkt zainteresowania praktyki gospodarczej.

Biznes nowych możliwości. Czterolistna koniczyna - nowy paradygmat biznesu - Robert Kozielski

Biznes nowych możliwości. Czterolistna koniczyna - nowy paradygmat biznesu

Robert Kozielski

Książka powstała na podstawie projektu badawczego obejmującego wywiady z właścicielami, twórcami i prezesami firm, które w ostatnich dwudziestu latach odniosły spektakularny sukces. Omówiono w niej elementy nowego, efektywnego podejścia do biznesu, które odpowiada współczesnym uwarunkowaniom biznesowym. Analizie poddano kilkanaście polskich firm, z którymi autor miał okazję się zetknąć jako osoba bezpośrednio zaangażowana w zarządzanie, jako doradca lub jako analityk biznesowy. Pozycja ta została uznana za najlepszą książkę ekonomiczną 2013 roku.

Wskaźniki marketingowe - red. Robert Kozielski

Wskaźniki marketingowe

red. Robert Kozielski

Ta marketingowa biblia, powstała pod redakcją Roberta Kozielskiego, jest dziełem zespołu wielu osób, związanych z questusem. Książka zawiera dokładne omówienie 68 wskaźników marketingowych, które opisano według jednolitego schematu – od definicji, poprzez etapy obliczania i zastosowanie, po przykłady i studia przypadków. Dzięki zadaniom z rozwiązaniami czytelnik może sprawdzić swoje umiejętności obliczania wskaźników i ich interpretacji. Książka ta to rzeczowe i praktyczne przedstawienie mierników marketingowych, których właściwe zastosowanie może dostarczyć niezwykle cennej wiedzy operacyjnej.

Jak szybko napisać profesjonalny plan marketingowy - Michał Dziekoński, Robert Kozielski

Jak szybko napisać profesjonalny plan marketingowy

Michał Dziekoński, Robert Kozielski

Autorzy szczegółowo, krok po kroku, pokazują, jak napisać profesjonalny plan marketingowy: od czego zacząć przygotowywanie planu marketingowego, jakie informacje powinien zawierać plan, jak zgromadzić dane, jak opracować kolejne części planu marketingowego i jakich błędów szczególnie trzeba się wystrzegać, tworząc plan. Dodatkową wartością tej pozycji jest szablon planu marketingowego online do samodzielnego wypełnienia.

Mity marketingowe. Marketing bez bzdur, iluzji i fałszywych założeń - Jacek Pogorzelski

Mity marketingowe. Marketing bez bzdur, iluzji i fałszywych założeń

Jacek Pogorzelski

Książka przeznaczona jest dla wszystkich marketingowców, którzy dostrzegają szansę w odrzuceniu rutyny i starych, nieaktualnych rozwiązań. Autor – ceniony konsultant i ekspert w zakresie strategii marketingowej – przedstawia nowe podejście do marketingu, rozprawiając się z pokutującymi wciąż przekonaniami na temat jego roli oraz wielu uznanych metod i dowodząc ich szkodliwości. Prezentuje też świeże, nieraz rewolucyjne teorie i praktyki dotyczące istoty marketingu, komunikacji marketingowej, zarządzania marką, strategii marketingowych, tworzenia relacji z nabywcami i… kariery w marketingu.

Rewolucja marki. Jak tworzyć marki - Jacek Pogorzelski

(R)ewolucja marki

Jacek Pogorzelski

Wiek XXI jest nasycony produktami, firmami, narzędziami marketingowymi, wiedzą i pomysłami. Znaleźliśmy się w momencie, w którym robienie po prostu właściwych rzeczy we właściwy sposób nie wystarcza, by odnieść sukces. Dziś chodzi o to, żeby kreować coś nowego, iść pod prąd utartych schematów i sposobów postępowania, kwestionować i szukać odpowiedzi. Jednak chociaż zmieniają się zasady i metody, marketingowe panaceum na ataki konkurencji jest niezmienne: należy stworzyć atrakcyjną markę — nowy przedmiot rynkowego pożądania — i zarządzać nią na tyle skutecznie, by właśnie ona stała się najbardziej wartościowym zasobem firmy.

E-marketing w praktyce. Strategie skutecznej promocji online - Artur Maciorowski

E-marketing w praktyce. Strategie skutecznej promocji online

Artur Maciorowski

Najbardziej rozbudowany i kompleksowy przewodnik po e-marketingu w Polsce. Poradnik uczy, jak używać internetowych narzędzi do efektywnej budowy i wzmocnienia działań twojej firmy czy marki. Buduje wiedzę, jak praktycznie planować akcje marketingowe online. Pomaga zrozumieć grupę docelową, dobrać do jej potrzeb działania promocyjne oraz określić ich wytyczne. Uczy komunikacji w kanałach mobilnych i mediach społecznościowych, a także przybliża zarówno popularne, jak i mniej powszechne techniki marketingu interaktywnego. Książka uwzględnia polskie realia i bierze pod uwagę możliwości budżetowe małych i średnich przedsiębiorstw.

Chcesz wiedzieć więcej?

Chętnie odpowiemy na wszelkie pytania i doradzimy Ci, jak rozwinąć Twoje biznesowe i marketingowe kompetencje.