Dzielimy się wiedzą również na papierze!

Poniżej mamy przyjemność zaprezentować książki biznesowe, których autorami są członkowie zespołu questus, a także blisko współpracujący z nami trenerzy i konsultanci.

Internet ludzi. Organizacja jutra - Kozielski Robert, Olsztyński Andrzej, Sroczyński Tomasz

Internet ludzi. Organizacja jutra

Kozielski Robert, Olsztyński Andrzej, Sroczyński Tomasz

Internet ludzi. Organizacja jutra” to nietypowa pozycja książkowa łącząca w sobie elementy fikcji literackiej w postaci przyszłościowych narracji z naukową analizą społeczno-ekonomiczną. Porusza tematykę dotyczącą zmian pojawiających się w obecnym świecie, a w szczególności sztucznej inteligencji, wirtualnej rzeczywistości, blockchain, machine learning, druku 3D i big data. Opisane są też idee wirtualnych organizacji, lean startup, design thinking oraz ekonomii współdzielenia jako przykłady eksplozji szczególnie widocznej w świecie biznesu.

Sukces rynkowy organizacji. Spojrzenie wielowymiarowe - Robert Kozielski, Agata Mardosz, Agata Matuszewska

Sukces rynkowy organizacji Spojrzenie wielowymiarowe

Robert Kozielski, Agata Mardosz, Agata Matuszewska

Autorzy tej książki pochylają się nad mechanizmami budowania przewagi konkurencyjnej i celowością systemowego podejścia do zarządzania organizacją. Publikacja zawiera w sobie nie tylko solidną porcję teoretycznej wiedzy opartej na trzech poziomach źródeł sukcesu organizacji. Można w niej znaleźć także propozycję konkretnego sposobu ukształtowania systemu zarządzania organizacji. Książka może być przedmiotem zainteresowania zarówno praktyków zarządzania, jak i naukowców poszukujących nowych obszarów badawczych. Problemy poruszane w książce lokują się w głównym nurcie dyskusji w naukach o zarządzaniu, jak również stanowią centralny punkt zainteresowania praktyki gospodarczej.

Biznes nowych możliwości. Czterolistna koniczyna - nowy paradygmat biznesu - Robert Kozielski

Biznes nowych możliwości. Czterolistna koniczyna - nowy paradygmat biznesu

Robert Kozielski

Książka powstała na podstawie projektu badawczego obejmującego wywiady z właścicielami, twórcami i prezesami firm, które w ostatnich dwudziestu latach odniosły spektakularny sukces. Omówiono w niej elementy nowego, efektywnego podejścia do biznesu, które odpowiada współczesnym uwarunkowaniom biznesowym. Analizie poddano kilkanaście polskich firm, z którymi autor miał okazję się zetknąć jako osoba bezpośrednio zaangażowana w zarządzanie, jako doradca lub jako analityk biznesowy. Pozycja ta została uznana za najlepszą książkę ekonomiczną 2013 roku.

Wskaźniki marketingowe - red. Robert Kozielski

Wskaźniki marketingowe

red. Robert Kozielski

Ta marketingowa biblia, powstała pod redakcją Roberta Kozielskiego, jest dziełem zespołu wielu osób, związanych z questusem. Książka zawiera dokładne omówienie 68 wskaźników marketingowych, które opisano według jednolitego schematu – od definicji, poprzez etapy obliczania i zastosowanie, po przykłady i studia przypadków. Dzięki zadaniom z rozwiązaniami czytelnik może sprawdzić swoje umiejętności obliczania wskaźników i ich interpretacji. Książka ta to rzeczowe i praktyczne przedstawienie mierników marketingowych, których właściwe zastosowanie może dostarczyć niezwykle cennej wiedzy operacyjnej.

Jak szybko napisać profesjonalny plan marketingowy - Michał Dziekoński, Robert Kozielski

Jak szybko napisać profesjonalny plan marketingowy

Michał Dziekoński, Robert Kozielski

Autorzy szczegółowo, krok po kroku, pokazują, jak napisać profesjonalny plan marketingowy: od czego zacząć przygotowywanie planu marketingowego, jakie informacje powinien zawierać plan, jak zgromadzić dane, jak opracować kolejne części planu marketingowego i jakich błędów szczególnie trzeba się wystrzegać, tworząc plan. Dodatkową wartością tej pozycji jest szablon planu marketingowego online do samodzielnego wypełnienia.

Mity marketingowe. Marketing bez bzdur, iluzji i fałszywych założeń - Jacek Pogorzelski

Mity marketingowe. Marketing bez bzdur, iluzji i fałszywych założeń

Jacek Pogorzelski

Książka przeznaczona jest dla wszystkich marketingowców, którzy dostrzegają szansę w odrzuceniu rutyny i starych, nieaktualnych rozwiązań. Autor – ceniony konsultant i ekspert w zakresie strategii marketingowej – przedstawia nowe podejście do marketingu, rozprawiając się z pokutującymi wciąż przekonaniami na temat jego roli oraz wielu uznanych metod i dowodząc ich szkodliwości. Prezentuje też świeże, nieraz rewolucyjne teorie i praktyki dotyczące istoty marketingu, komunikacji marketingowej, zarządzania marką, strategii marketingowych, tworzenia relacji z nabywcami i… kariery w marketingu.

Rewolucja marki. Jak tworzyć marki - Jacek Pogorzelski

(R)ewolucja marki

Jacek Pogorzelski

Wiek XXI jest nasycony produktami, firmami, narzędziami marketingowymi, wiedzą i pomysłami. Znaleźliśmy się w momencie, w którym robienie po prostu właściwych rzeczy we właściwy sposób nie wystarcza, by odnieść sukces. Dziś chodzi o to, żeby kreować coś nowego, iść pod prąd utartych schematów i sposobów postępowania, kwestionować i szukać odpowiedzi. Jednak chociaż zmieniają się zasady i metody, marketingowe panaceum na ataki konkurencji jest niezmienne: należy stworzyć atrakcyjną markę — nowy przedmiot rynkowego pożądania — i zarządzać nią na tyle skutecznie, by właśnie ona stała się najbardziej wartościowym zasobem firmy.

E-marketing w praktyce. Strategie skutecznej promocji online - Artur Maciorowski

E-marketing w praktyce. Strategie skutecznej promocji online

Artur Maciorowski

Najbardziej rozbudowany i kompleksowy przewodnik po e-marketingu w Polsce. Poradnik uczy, jak używać internetowych narzędzi do efektywnej budowy i wzmocnienia działań twojej firmy czy marki. Buduje wiedzę, jak praktycznie planować akcje marketingowe online. Pomaga zrozumieć grupę docelową, dobrać do jej potrzeb działania promocyjne oraz określić ich wytyczne. Uczy komunikacji w kanałach mobilnych i mediach społecznościowych, a także przybliża zarówno popularne, jak i mniej powszechne techniki marketingu interaktywnego. Książka uwzględnia polskie realia i bierze pod uwagę możliwości budżetowe małych i średnich przedsiębiorstw.

content marketing szymański tobiasz

Content Marketing. Współczesny poradnik po marketingu treści

Wojciech Szymański, Magdalena Tobiasz

Content marketing. Współczesny poradnik po marketingu treści jest efektem wieloletniej praktyki autorów. Czytelnikom pozwoli spojrzeć na prezentowane zagadnienia całościowo. Ci, którzy jeszcze nie przekonali się o potędze content marketingu, z pewnością dzięki lekturze zmienią zdanie.  Jak słusznie zauważają autorzy: Jednostronny przekaz zastąpiła dwukierunkowa komunikacja. „Wykrzyczany” komunikat nie jest już odbierany. Marka powinna przede wszystkim „słuchać” klienta, aby móc podjąć z nim dialog, który jest niezbędny do pozyskania zaufania, zachęcenia do interakcji, a w efekcie nawiązania trwałych relacji. Opowiadać o marce, tworzyć relację z jej odbiorcami można na wiele sposobów. Dlatego też warto znać je wszystkie, by móc opracować skuteczną strategię, wyznaczając tym samym kierunek przyszłych działań.

marka na 4 sposoby

Marka na cztery sposoby

Jacek Pogorzelski

Marki są nie tylko przydatnym narzędziem zarządczym, lecz także subtelnym procesem dialogu między ich właścicielem a odbiorcą. Zachęcając do zakupu, tworzą też ideologie, wspierają określony styl życia i zmieniają kulturę ich użytkowników.

Autor książki prezentuje zupełnie nowe, rewolucyjne ujęcie marki, zgodnie z którym nie ma jednego, uniwersalnego sposobu na wykreowanie marki. Przedstawia cztery takie sposoby dające w efekcie cztery zupełnie różne w swojej charakterystyce typy marek:

  • opartą na percepcji odbiorcy,
  • opartą na reakcji emocjonalnej,
  • opartą na więzi społecznej,
  • opartą na idei kulturowej.

Książka zawiera najnowsze wyniki badań naukowych i wiele praktycznych przykładów kreowania marki. Jest przeznaczona dla dyrektorów marketingu, menedżerów, specjalistów ds. komunikacji marketingowej, pracowników agencji reklamowych i PR, właścicieli firm kreujących marki własne, przedsiębiorców eksportujących własne marki na rynki zagraniczne, a także pracowników naukowych zajmujących się tematyką zarządzania marką i studentów kierunków ekonomicznych.

design thinking

Poradnik design thinking - czyli jak wykorzystać myślenie projektowe w biznesie

Beata Michalska-Dominiak, Piotr Grocholiński

Książka pokazuje krok po kroku, jak posługiwać się metodą design thinking. Od poszukiwania pomysłów po pogłębionych wywiadach przeprowadzonych z klientami po przygotowanie rynkowego wdrożenia rozwiązania – szczegółowo omawia etapy procesu oraz praktyczne narzędzia, które z powodzeniem będziesz mógł wykorzystywać w swojej firmie. Znajdziesz tu studia przypadków z różnych branż oraz opinie i doświadczenia specjalistów, którzy stosują tę metodę w swoim biznesie.

Chcesz wiedzieć więcej?

Chętnie odpowiemy na wszelkie pytania i doradzimy Ci, jak rozwinąć Twoje biznesowe i marketingowe kompetencje.