Cytat Dnia
Im da­lej wstecz spogląda­my, tym bar­dziej widzi­my przyszłość

Jak fintech odmienia Afrykę?

W 2002 roku z telefonów komórkowych korzystały zaledwie 3% mieszkańców Afryki. Dziś odsetek ten przewyższa 80%, a rynek mobile na Czarnym Lądzie rozwija się szybciej niż w jakimkolwiek innym regionie świata. Mobilna rewolucja pozwala Afrykanom zbliżać się do krajów pierwszego świata i umożliwia, jakże zbawienny dla nich, wzrost branży fintech.

Czytaj więcej...

Iwwiwwiwi – dlaczego konsumenci nie lubią czekać?

IWWIWWIWI – wygląda jak onomatopeja, która oddaje brzmienie dźwięków wydawanych przez tropikalne ptactwo. Z ornitologią nie ma ten skrót jednak nic wspólnego – z biznesem za to coraz więcej. I want what I want when it want it to trend, który obserwuje się już od jakiegoś czasu. Dzisiaj zyskuje na znaczeniu, uświadamiając, że świat zaczyna jeszcze szybciej mknąć do przodu. A konsumenci wraz z nim.

Czytaj więcej...

Lech C. Król: VR i AR dojrzały na tyle, by odmienić pracę każdego człowieka

Postanowiliśmy podpytać zaprzyjaźnionych CIM-ków o ich inspiracje, obawy i nadzieje na przyszłość. Naszym pierwszym rozmówcą jest Lech C. Król, reklamiarz, laureat nagród Golden Drum, Effie oraz Srebrnego Lwa festiwalu w Cannes. Lech wyjaśnia m. in. dlaczego sztuczna inteligencja może być zarówno naszym zbawieniem, jak i przekleństwem oraz prognozuje, która technologia zrewolucjonizuje sprzedaż.

Czytaj więcej...

Historia emotikonów – kto pierwszy uśmiechnął się w internecie?

Ponad 90% internautów w celu wyrażenia emocji w sieci stosuje emotikony. Rozmaite połączenia znaków typograficznych już dawno opanowały wirtualny świat i sprawiły, że oddalonej o kilkanaście tysięcy kilometrów osobie możemy przekazać nie tylko cenną informację, ale również nastroje i odczucia. Kto jako pierwszy wykonał rewolucyjną kombinację nawiasu i dwukropka? Cofnijmy się aż do XIX wieku.

Czytaj więcej...