Dzielimy się wiedzą i pasją!

Zespół tworzący questus BLOG to grupa redaktorów pełnych pasji do marketingu i biznesu, którzy postanowili podzielić się nią z czytelnikami. Do współpracy zapraszamy również zewnętrznych autorów, gości i ekspertów. Wierzymy bowiem, że tylko szeroka perspektywa zapewni nam właściwy ogląd marketingowych trendów, innowacji i narzędzi.

Agata Mardosz-Grabowska questus

Agata Mardosz-Grabowska

Redaktor

Cenię sobie wolność, twórczą pracę i twórczy rozwój. Prowadzę zajęcia na programach The Chartered Institute of Marketing (CIM), a także – jako tutor – wspieram uczestników w rozwoju i przygotowaniach do egzaminów. Sama też przeszłam tę drogę i mam zaszczyt należeć do grona marketerów z dyplomem CIM.

Prowadzę również zajęcia w ramach zamkniętych projektów szkoleniowo-rozwojowych – specjalizuję się obszarach takich jak branding, komunikacja oraz autoprezentacja, wystąpienia przed kamerą i biznesowy warsztat językowy. Gościnnie prowadzę zajęcia m. in. na Uniwersytecie Warszawskim i Łódzkim. Ważną częścią mojej pracy jest tworzenie profesjonalnych narzędzi edukacji biznesowej (case studies). Sporo też piszę: od artykułów o biznesie po raporty o najnowszych zjawiskach marketingu.

Z wykształcenia jestem dziennikarką (UJ) i psychologiem (SWPS). Przez kilka lat pracowałam jako wydawca i reporter w TVP, potem moja droga zawodowa powiodła mnie do Stowarzyszenia WIOSNA, gdzie kierowałam działem PR i Marketingu. Moja duma to Szlachetna Paczka 2010 uhonorowana tytułem Kampanii Społecznej Roku.

Poza pracą… coś bardzo mocno ciągnie mnie na wschód. Bieszczady, Kijów, Szanghaj. Im dalej, tym lepiej.

Zespół Questus - Redaktor Donata Wilczewska

Donata Wilczewska

Redaktor

Moją dewizą jest: nic nie jest zrobione tak dobrze, żeby nie mogło być lepiej. Wierzę w perfekcjonizm jako nieustający proces, który pozwala doskonalić umiejętności i odkrywać nowe predyspozycje.

Skończyłam studia na kierunku dziennikarstwo i komunikacja społeczna (specjalizacja: PR i branding) na Uniwersytecie Łódzkim. Studiowałam również kulturoznawstwo. Moją pasją jest film, a konkretnie – montaż filmowy; obecnie odbywam kurs z postprodukcji obrazu. W szeroko pojętym dyskursie akademickim najbardziej fascynuje mnie tematyka gender studies i queer studies. W wolnych chwilach sięgam po gitarę, bądź zasiadam przed keyboardem, a gdy stoki pokryje puszysta pierzynka, wyruszam na narciarską przygodę.

Zespół Questus - Redaktor dr hab. Robert Kozielski

Robert Kozielski

Redaktor

Nie chcę i nie umiem pracować bez zaangażowania. Mówią, że jestem od pracy uzależniony… i pewnie mają rację. Na początku questus – którego jestem założycielem – miał być przede wszystkim Akredytowanym Centrum Szkoleniowo-Egzaminacyjnym The Chartered Institute of Marketing. Z czasem stał się także społecznością marketerów i miejscem narodzin wielu innowacyjnych projektów.

Jestem doktorem habilitowanym nauk ekonomicznych, profesorem Uniwersytetu Łódzkiego, posiadam tytuł Chartered Marketer, byłem stypendystą Fundacji Fulbrighta, członkiem  Marketing Science Institute.  Na koncie mam również kilka książek, w tym uznaną za najlepszą książkę ekonomiczną roku 2013 „Biznes nowych możliwości. Czterolistna koniczyna – nowy paradygmat biznesu”, czy „Wskaźniki marketingowe”. Obie publikacje zostały wydane także w języku angielskim w Londynie.

Opowiedzieli nam swoją historię:

dr Jacek Pogorzelski

Właściciel firmy PrimeCode pomagającej prowadzić marketing stawiający na wartość klienta. Współtwórca projektu BlueFox dostarczającego startupom i dojrzałym organizacjom nowych impulsów wzrostu. Konsultant w zakresie strategii marketingowej oraz zarządzania marką i doświadczenia klientów. Doktor nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu, był wykładowcą Warsaw Executive MBA Szkoły Głównej Handlowej oraz Uniwersytetu Minnesoty oraz prowadzącym zajęcia z zakresu zarządzania marketingiem w ramach programu MBA The Carlson School of Management Uniwersytetu Minnesoty w Minneapolis. Autor książek „Marka na cztery sposoby”, „Praktyczny marketing miast i regionów”, „Kod skuteczności”, „Mity marketingowe”, „(R)ewolucja marki”, „Pozycjonowanie produktu” oraz wielu artykułów na temat pozycjonowania, strategii marek oraz innych zagadnień marketingu strategicznego.

Marek Staniszewski

Szef agencji strategicznej Heuristica . Certyfikowany trener biznesu, pasjonat strategii komunikacji. Wykładowca i trener zajęć, takich jak: ICAN Institute – HBP, WSKiM im. J. Giedroycia, SMR przy Akademii L. Koźmińskiego, questus academy czy Szkoły Strategii Marki przy SKM/SAR. Członek Rady Ekspertów THINKTANK. Autor kilkudziesięciu publikacji na temat komunikacji i strategii. Jest również autorem książek: „Atlas strategiczny” i „Strategiczny podstęp”, „Tak na marginesie strategii” oraz współautorem książki „Portret klienta”. Należy do grona założycieli Stowarzyszenia „Marketing 4 Business”. Pomysłodawca i współorganizator projektu Farma Inwencji. Założyciel i Prezes Fundacji Homo Inquietus. Twórca narzędzi do kreatywnego myślenia Karty Inwencji.

Artur Rojek

Wokalista, kompozytor, autor tekstów, organizator OFF Festivalu. Członek Akademii Fonograficznej ZPAV. W 2013 został odznaczony Krzyżem Kawalerskim Orderu Odrodzenia Polski. 14 października 2015 odebrał Brązowy Medal „Zasłużony Kulturze Gloria Artis”. Przez 20 lat był frontmanem Myslovitz, jednego z najbardziej popularnych zespołów w Polsce.

Dr Jarosław Spychała

Wykłada komunikację marketingową na Universitat Konstanz w Niemczech. Jest filozofem, dziennikarzem oraz twórcą metody LEGO-LOGOS. Zajmuje się kształceniem i rozwojem technik myślenia twórczego.

Prof. Andrzej Blikle

Profesor nauk matematycznych, członek Rady Języka Polskiego, specjalista w zakresie matematyki, mistrz cukiernictwa. Popularyzator dynamicznie zyskującej na popularności koncepcji turkusowych organizacji i twórca książki „Doktryna Jakości. Rzecz o skutecznym zarządzaniu”. Jest członkiem Społecznego Komitetu Opieki Nad Starymi Powązkami im. Jerzego Waldorffa oraz Stowarzyszenia Matematyków i Informatyków z Niepełnosprawnościami i ich Przyjaciół „Integrał”. Honorowy prezes stow. Inicjatywa Firm Rodzinnych i Centrum im. Adama Smitha. „Człowiek Jakości Roku 2010”.

Szymon Midera

Pomysłodawca i współwłaściciel Shumee – społecznościowej platformy zakupowej. Były Prezes Zarządu Banku Pocztowego, absolwent studiów Executive MBA w PAM Center. Szef Zespołu Doradców Społecznych Pani Prezydent Łodzi – Hanny Zdanowskiej, członek Rady Biznesu na Wydziale Ekonomiczno-Socjologicznym UŁ oraz Rady Programowej MasterClass przy Fundacji Centrum Twórczości Narodowej i Fundator Honorowy Fundacji Internet PR.

Tadeusz Żórawski

Specjalista w dziedzinie komunikacji marketingowej, zaawansowanych badań postaw konsumenckich, planowania mediów i analiz reakcji konsumentów na nowe technologie. Obecnie pracuje nad zmianą standardu badań mediowych w ramach projektu IAA Polska. Kreował i nadzorował przygotowanie strategii komunikacji wprowadzania i rozwoju wielu marek, takich jak: Nestlé, General Motors, Polkomtel, Gillette, Coca-Cola, Onet.pl, Goodyear Group Poland, Polpharma, Boehringer Ingelheim, PLL LOT, allegro.pl, PKO Bank Polski, Bakoma, Jutrzenka Colian. Zdobywca nagrody Leadership Award for Contribution to Market Research.

ks. Jacek Stryczek

Założyciel Stowarzyszenia WIOSNA oraz twórca Szlachetnej Paczki. Pomysłodawca Ekstremalnej Drogi Krzyżowej, ekspert w obszarze reklamy, marketingu, HR, PR, zarządzania, rozwoju, biznesu. Studiował w Papieskiej Akademii Teologicznej. Autor książki „Pieniądze: w świetle Ewangelii. Nowa opowieść o biedzie i zarabianiu”.

Artur Maciorowski

Trener, konsultant i publicysta w zakresie e-marketingu i e-biznesu. Wykładowca programu Diploma in Professional Marketing, redaktor prowadzący Magazynu Marketing Online. Właściciel firmy doradczo-szkoleniowej eCode. Opracował strategie internetowe w zakresie promocji i sprzedaży dla marek, takich jak: Coty Polska, Grupa ING, Bank DnB NORD, Fortis Bank/BGŻ BNP Paribas, Muzeum II Wojny Światowej, Proama, Auchan Polska i INFOR. Autor książek: „E-marketing w Praktyce. Strategie skutecznej promocji online”, „Skuteczny e-mail marketing” oraz współautor „Wskaźników marketingowych” i „Biblia e-biznesu”.

Michał Dziekoński

Ekspert w zakresie strategii marketingowych i controllingu marketingowego. Trener na bloku Mastering Metrics programu Diploma in Professional Marketing, twórca planów i strategii marketingowych, pasjonat metod grywalizacji. Współautor książki „Wskaźniki marketingowe”, autor wielu artykułów opublikowanych w czasopismach marketingowych. Stały współpracownik miesięcznika „Marketing w Praktyce”.

Julia Izmałkowa

CEO firmy Izmałkowa Consulting, agencji badawczej specjalizującej się w badaniach etnograficznych na potrzeby marketingu i biznesu. Psycholog, Absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego. Opracowała autorską metodę badań łączącą etnografię, psychologię oraz socjologię. Prowadzi badania, wykłady i szkolenia dla marek z listy FORTUNE 500.

Jacek Kotarbiński

Studiował zarządzanie na Uniwersytecie Keplera w Linzu, uzyskał dyplom MBA Westerham Akademie. Certyfikowany audytor systemów zarządzania jakością, licencjonowany trener sprzedaży metody Heinza Becka. Pracował między innymi dla marek: Lotos, Energa, Polpharma, Coca-Cola, Orange, Nikon, Deloitte, Dr. Oetker, Kamis. Autor książek: „Sztuka Rynkologii”, „Sztuka Marketingu”, bloger Harvard Business Review Polska, autor tekstów w miesięczniku Marketing w Praktyce.

Lech C. Król

Od początku lat 90-tych związany z reklamą. Autor reklam między innymi dla marek Łaciate, Millennium, Vizir, Duracel oraz LOTOS. Laureat pierwszego w historii Polski Lwa na festiwalu filmów reklamowych w Cannes. Pracę w reklamie uzupełnia aktywnością dydaktyczną jako trener i wykładowca. Prowadzi też firmę konsultingową Billion Dollar Questions.

Maciej Tesławski

Ukończył studia na Wydziale Radia i TV Uniwersytetu Śląskiego oraz Wydziale Filozofii Akademia Teologii Katolickiej. Współzałożyciel Szkoły Strategii Marki SAR, twórca Marketing Communication Academy. Wykładowca na Uniwersytecie Wrocławskim. Pracował dla J. Walter Thompson i Grey Worldwide, był managing directorem McCann Relationship Marketing. Autor książek: „Konsument wierny jak pies”, „Strategia marketingowa”, „Praktyka brandingu” i „Techniki promocji sprzedaży”.

Dr Anna Sibińska
Dyrektor Polsko Amerykańskiego Programu Studiów MBA na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego.

Trener, wykładowca i tutor akademicki. Konsultant i doradca w zakresie zarządzania, marketingu i komunikacji w biznesie. Specjalista ds. badań rynku. Autorka wielu publikacji naukowych z zakresu marketingu i zachowań konsumenckich.

Kieruje i koordynuje projektami badawczymi i rozwojowymi dla firm z sektora branży medycznej, odzieżowej i szkoleniowej. Planuje, wdraża i zarządza programami badań rynku.

Jako Dyrektor Polsko-Amerykańskiego Programu Studiów MBA na Uniwersytecie Łódzkim odpowiada za rozwijanie programów szkoleniowych dla menedżerów i liderów biznesu. Mentor i tutor w realizowanych przez studentów MBA projektach doradczych dla polskich i zagranicznych przedsiębiorstw.

Chcesz dołączyć do redakcji questus BLOG?

Czekamy na artykuły, newsy, wideo, prezentacje i wszelkie formy marketingowej wiedzy, jakie tylko przychodzą Ci na myśl! Chętnie opublikujemy każdą z nich na łamach bloga i zapewnimy właściwą ekspozycję w social mediach!