Odcinek #23: Service Design. Wszystko jest usługą

Wywiad z Krystyną Jarek

Współcześnie coraz mniej interesują nas produkty, a coraz bardziej usługi. W siłę rośnie model subskrypcyjny. Samochód albo ekspres do kawy w abonamencie? – czemu nie.

Jak projektować usługi, by spełnić oczekiwania klientów? Jak synchronizować systemy i procesy? Jak włączać klientów w co-design? – o tym mówi nasza CIM-owa ekspertka od innowacji, Krystyna Jarek z Booster of Innovation.

apple podcast
google podcast

Odcinek #22: Digital marketing w nowej normalności

Wywiad z Arturem Maciorowskim

Czy zapowiadana od miesięcy „nowa normalność” już do nas przyszła? Jak wygląda krajobraz po wielkiej burzy, czyli biznes po pandemii i serii lockdownów? Co w marketingu i w nas, konsumentach, zmieniło się bezpowrotnie? – na te pytania odpowiada Artur Maciorowski, znakomity ekspert CIM w dziedzinie digital marketingu.

apple podcast
google podcast

Odcinek #21: Trendy i wyzwania e-commerce

Wywiad z Wojciechem Szymańskim

Sprzedawanie na żywo, dobre i złe boty oraz luksus zatrudniania specjalistów – oto największe wyzwania branży e-commerce na 2022 rok.

Które ze wschodzących trendów są najbardziej zaskakujące? Jak zmieniła się mentalność konsumentów w sieci, ale też tych, którzy prowadzą biznes online? W jakie kompetencje warto inwestować, chcąc być rozchwytywanym specjalistą na rynku? Na te pytania odpowiada ekspert i trener CIM, a także dyrektor zarządzający agencji Ideo Force, Wojciech Szymański.

apple podcast
google podcast

Odcinek #20: Dlaczego Twoje działania digital nie działają? O taktyce bez strategii

Joanna Grzanecka, Marcin Morawski i Tadeusz Żórawski

Zawsze albo prawie zawsze problemem jest narzędziowe podejście do marketingu cyfrowego. Innymi słowy – realizujemy taktykę bez strategii. Tymczasem świat wirtualny i fizyczny przenikają się dziś tak mocno, że digitalu nie można traktować wyłącznie jako kanałów dotarcia do klientów. Digital powinien, a wręcz musi być pełnoprawną częścią strategii marketingowej.

O tym jak budować skuteczne strategie digitalowe rozmawiali nasi eksperci – wybitni marketerzy, a jednocześnie absolwenci i trenerzy The Chartered Institute of Marketing (CIM) w Polsce: Joanna Grzanecka, Marcin Morawski i Tadeusz Żórawski.

apple podcast
google podcast

Odcinek #19: Jak odkrywać głębokie insighty w sieci?

Wywiad z Markiem Tobotą

Ile czasu dziennie poświęcacie na przeglądanie mediów społecznościowych? Czy zastanawialiście się, jak memy pomagają w odkrywaniu insightów? Okazuje się, że te traktowane z przymrużeniem oka grafiki, bywają źródłem naprawdę ważnych wiadomości.

Jak podejść do tego tematu metodycznie, a wnioski zwinnie wykorzystać w działaniach marketingowych? Czym właściwie jest etnografia cyfrowa i social listening? Po co analizować informacje publikowane przez klientów w mediach społecznościowych? Kim jest Robert Kozinets i dlaczego warto go poznać? – na te i inne pytania w rozmowie z Agatą Mardosz-Grabowską, odpowiada Marek Tobota, właściciel butiku badawczo-strategicznego Data Tribe, badacz, oraz ekspert etnografii cyfrowej.

apple podcast
google podcast

Odcinek #18: Czy przyszłość jest kobietą, a kryzys męskości nie minął? Co badania mówią o rolach płciowych w marketingu

Agnieszka Brytan-Jędrzejowska, Arkadiusz Wódkowski i Robert Kozielski

Bardziej potrzebujemy parytetów czy normalności? Dlaczego Agnieszka Brytan-Jędrzejowska mówi, że „przyszłość jest kobietą”? Ile % pań marzy o bezwzględnym równouprawnieniu, a ile ma decydujący wpływ na decyzje konsumenckie? Jakie są sposoby na to, aby nie dać się presji społecznej?

Na te i inne pytania znajdziecie odpowiedź w naszej kolejnej inspirującej i popartej wynikami badań rozmowie. Przy okazji przypomnicie sobie, dlaczego warto usłyszeć sztokholmskie przemówienie Olgi Tokarczuk i co ma ono wspólnego z biznesem oraz jak bardzo żenującą komunikację stosowały niegdyś pewne linie lotnicze, rekrutując stewardessy. Serdecznie zapraszamy Was do odsłuchu!

apple podcast
google podcast

Odcinek #17: Silver tsunami czy power generation? Jakie jest współczesne pokolenie 50+?

Agnieszka Brytan-Jędrzejowska, Arkadiusz Wódkowski i Robert Kozielski

Kto pamięta serial 40-latek? Główny bohater – inżynier Karwowski na ekranie przeżywa czas podsumowań i rozliczania się z przeszłością. Dlaczego podobny scenariusz u jego rówieśników jest dzisiaj mało aktualny? Bo przedstawiciele pokolenia 50+, o którym nadal mówi się „silversi”, mają mnóstwo powera i planów na przyszłość. Nie chcą być nazywani seniorami i nie myślą jeszcze o życiowym remanencie, są aktywni. I nie chodzi tu o opiekę nad wnukami!

Czy firmy zaczną traktować ich na serio? Co o przedstawicielach pokolenia 50+ mówi profesjonalne badanie etnograficzne i jakościowe? Kto da się przekonać, że w tej grupie wiekowej drzemie ogromny potencjał? Dlaczego nie poradzisz sobie w biznesie bez nieobrażającej tego pokolenia oferty? Zapraszamy do wysłuchania inspirującej rozmowy!

apple podcast
google podcast

Odcinek #16: Millenialsi: leniwi czy odważni w działaniu?

Agnieszka Brytan-Jędrzejowska, Arkadiusz Wódkowski i Robert Kozielski

Całkiem niedawno socjolodzy prognozowali, że przedstawiciele pokoleń Y i Z po raz pierwszy w historii świata nie pomnożą stanu posiadania swoich rodziców. I to nie dlatego, że nie będą mogli. Dlatego, że nie będą chcieli!

Z odcinka dowiecie się, jacy są millenialsi, czego potrzebują, o czym marzą, co ich ukształtowało i dlaczego nie warto generalizować. Wiedza o millenialsach przyda się zarówno prezesom firm, którzy mają ich w swoich zespołach, ale także szefom sprzedaży i strategom marketingowym. Poza tym, naszym zdaniem to niezwykle ciekawy temat!

apple podcast
google podcast

Odcinek #15: Revenue Teams - marketing i sprzedaż we wspólnej walce

Wywiad z Marcinem Morawskim, szefem marketingu Dell w Polsce

Choć marketing i sprzedaż mają zbieżne cele, to jednak w wielu firmach stoją po dwóch stronach barykady. Marcin Morawski, szef marketingu firmy Dell w Polsce, postawił sobie za punkt honoru, połączyć dwa działy we wspólnej walce.

Jak to się udało? Co było największą przeszkodą? I jak budować tzw. revenue teams u siebie? Ten podcast to bez dwóch zdań „samo mięso”.

apple podcast
google podcast

Odcinek #14: Jak nie stracić wrażliwości na klienta?

Wywiad z Beatą Michalską-Dominiak

Wiele firm opiera się o persony sprzed kilku lat. W innych tworzy się prezentacje na kilkaset slajdów, z których nic nie wynika. Nasz klient wciąż gdzieś nam umyka. Wydawałoby się, że już go znamy, a tymczasem on w jednej krótkiej chwili zdążył zmienić swoje przyzwyczajenia, nawyki i oczekiwania.

Jak nie stracić wrażliwości na klienta? Jak nie stracić z oczu tego, jak zmienia się nasz klient i nasze otoczenie? I jak radzić sobie z zawrotnym tempem zmian w zakresie potrzeb i zachowań naszych klientów? – o tym mówi Beata Michalska-Dominiak, ekspertka CIM w obszarze design thinking i założycielka firmy Klientocentryczni.

apple podcast
google podcast

Odcinek #13: Alternatywne metody badań klientów

Wywiad z prof. Dominiką Maison

Big data, zaawansowana analityka internetowa, renesans badań jakościowych – ostatnie lata to okres bardzo intensywnego rozwoju badań marketingowych. O naszych klientach wiemy dużo, ale co zrobić, aby ta wiedza przynosiła zyski?

Jakie są dziś najważniejsze kierunki zmian w badaniach marketingowych? Jak łączyć dane z różnych źródeł? – na te pytania odpowiada prof. Dominika Maison, ceniona ekspertka w zakresie strategicznych badań rynkowych.

apple podcast
google podcast

Odcinek #12: Przebić bańkę - jak docierać do klientów o skrajnie odmiennych poglądach?

Wywiad z prof. Jarosławem Flisem

Życie w internetowych bańkach jest znakiem naszych czasów. Ludzie funkcjonujący obok siebie patrzą na rzeczywistość, jakby przebywali na różnych planetach. Wyzwaniem dla marketerów niezmiennie jest jednak rozumienie odbiorców – bez względu na to, które planety zamieszkują.

Jak nie dać się zwieść własnemu obrazowi świata? I jak zrozumieć klientów o skrajnie odmiennym naszych poglądach? O tym rozmawiamy z prof. Jarosławem Flisem, socjologiem i badaczem postaw społecznych.

apple podcast
google podcast

Odcinek #11: Wyzwania nowej normalności – współpraca międzykulturowa

Wywiad z Igą Machalewską

Covid-19 uprzykrzył życie biznesowi, ale paradoksalnie – otworzył też wiele nowych drzwi. Przeniesienie działalności online umożliwiło wielu firmom wejście na zagraniczne rynki, a tym samym współpracę z nowymi partnerami i klientami. Bez granic, ale za to z nowymi wyzwaniami.

Jak komunikować się i budować zaufanie w relacjach międzykulturowych? O tym mówi Iga Machalewska, psycholożka i trenerka, specjalizująca się w tej dziedzinie.

apple podcast
google podcast

Odcinek #10: Personalizacja – marketingowa utopia czy hipokryzja?

Robert Kozielski, Jacek Pogorzelski, Lech C. Król

Czas na dziesiąty odcinek questus marketing podcast! W jubileuszowej odsłonie podejmujemy temat, który w świecie marketingu funkcjonuje od zarania dziejów – personalizacji. Na ile jest ona koniecznością, a na ile problemem współczesnej komunikacji? Gdzie leży granica między dostosowaniem przekazu do potrzeb odbiorcy a stalkingiem?

W dyskusji wzięli udział: Robert Kozielski, Jacek Pogorzelski i Lech C. Król.

apple podcast
google podcast

Odcinek #9: Jak rozpętać cyfrową rewolucję w tradycyjnej branży?

Wywiad z Moniką Leksowską

Motywem przewodnim tego odcinka jest „digital dla niezdigitalizowanych”. Jak przeprowadzić cyfrową rewolucję w tradycyjnie „analogowej” branży? Jak przełamywać opór nieprzekonanych? i przede wszystkim, czy to się opłaca?

O tym rozmawiamy z Moniką Leksowską, która cyfrową rewolucję przeprowadziła w branży rolniczej, osiągając imponujące wzrosty sprzedaży.

apple podcast
google podcast

Odcinek #8: Marketing w czasach postprawdy, infodemii i fake newsów

Wywiad z Julią Izmałkową

Czy prawda jest tylko jedna? Czym różni się prawda od faktów? I dlaczego odkrywanie „naszej prawdy” jest takie ważne w marketingu? – to tylko przedsmak tego, o czym mówi Julia Izmałkowa. 

Rozmowa została zarejestrowana podczas questusowego live’a. Wywiad z Julią przeprowadził Robert Kozielski.

apple podcast
google podcast

Odcinek #7: Marketing oparty na dowodach

Wywiad z Michałem Medowskim

Evidence-based marketing to niewątpliwie rosnący trend w świecie marketingu. Specjaliści coraz rzadziej polegają bowiem na własnych przekonaniach i wyobrażeniach, szukając potwierdzenia swoich prognoz i działań w twardej analityce i czytelnych dowodach.

Czy marketing oparty o dane, a nie opinie, to faktycznie droga do profesjonalizacji dziedziny? Jak wdrożyć evidence-based marketing w tryby dowolnej organizacji? Odpowiedzi na te pytania szukamy w wywiadzie z wieloletnim szefem marketingu w branży FMCG, Michałem Medowskim. 

apple podcast
google podcast

Odcinek #6: Jak bardzo niezmienne są ''22 niezmienne prawa marketingu''?

Jacek Pogorzelski, Lech C. Król, Robert Kozielski

„22 niezmienne prawa marketingu” Ala Riesa i Jacka Trouta to pozycja książkowa, którą ma w biblioteczce co drugi marketer. I choć trudno odmówić jej wielkiego wpływu na cały świat biznesu, jej wiek (28 lat!) sprawia, że coraz częściej pojawiają się wątpliwości odnośnie jej aktualności.

A zatem, na ile faktycznie niezmienne są „22 niezmienne prawa marketingu”? Temat ten podjęli Jacek PogorzelskiLech C. Król w rozmowie z Robertem Kozielskim.

apple podcast
google podcast

Odcinek #5: Czego nie powinniśmy oczekiwać od klienta?

Wywiad z Julią Kołodko

Na ile klienci są racjonalni i świadomi podejmowanych przez siebie decyzji? Jak pokazują badania, zaledwie 5% naszych zakupów jest faktycznie przemyślanych. Czy zatem, jako marketerzy, nie oczekujemy od klientów nieco za dużo? Odpowiedzi na to pytanie szukamy w wywiadzie z dr Julią Kołodko, specjalistką z obszaru ekonomii behawioralnejnauk behawioralnych.

apple podcast
google podcast

Odcinek #4: Czy lojalność klienta istnieje?

Jacek Pogorzelski, Lech C. Król, Robert Kozielski

Temat lojalności klienta od lat frapuje zarówno marketerów, jak i psychologów i ekonomistów. W jaki sposób możemy zwiększać poziom przywiązania odbiorcy do naszej marki? Jak wpływać na retencję klientów? Wreszcie, czy takie zjawisko, jak „lojalność” w ogóle funkcjonuje we współczesnym marketingu?

Odpowiedzi na te pytania szukaliśmy wraz z zaproszonymi gośćmi – Jackiem PogorzelskimLechem C. Królem. Rozmowę poprowadził Robert Kozielski.

apple podcast
google podcast

Odcinek #3: Marketing w postcovidowym świecie

Wywiad z Natalią Hatalską

Tym razem postanowiliśmy popatrzeć z Wami w przyszłość. Przyszłość zapewne inną niż ta, którą znaliśmy do tej pory. Minione miesiące były dla nas wszystkich ogromnym wyzwaniem. Co zmieniły? Czego nas nauczyły? O co jesteśmy dziś mądrzejsi?

Naszym gościem specjalnym była osoba, która bada trendy i z przenikliwością patrzy w przyszłość od lat – Natalia Hatalska, CEO infuture.institute. Wspólnie staraliśmy się ocenić, na ile prognozy sprzed roku wytrzymały starcie z pandemiczną rzeczywistością. Próbowaliśmy także wskazać, czy możliwe jest myślenie o trendach w perspektywie kolejnych lat.

apple podcast
google podcast

Odcinek #2: SMART czy HUMAN? Jaki powinien być marketing przyszłości?

Wywiad z Tadeuszem Żórawskim

Nierzadko możemy spotkać się z poglądem, że marketing staje się coraz bardziej „odczłowieczony”. Myślenie „narzędziami”, automatyzacja i optymalizacja sprawiają bowiem, że zamiast Klienta coraz częściej widzimy zlepek danych. Jak umiejętnie łączyć ogień z wodą, czyli świat technologii i świat człowieka? Jak szukać tego miejsca styku i od czego tak naprawdę zaczynać? Na te pytania odpowiada Tadeusz Żórawski, ekspert w dziedzinie komunikacji i planowania mediów, obecnie szef strategii e-commerce Molecular BBDO.

apple podcast
google podcast

Odcinek #1: Marketer – strateg czy szarlatan?

Jacek Pogorzelski, Lech C. Król, Robert Kozielski

Pierwszy odcinek questus marketing podcast wymagał „mocnego uderzenia”. Właśnie dlatego w jednym pomieszczeniu zebraliśmy Jacka Pogorzelskiego, Lecha C. Króla i Roberta Kozielskiego, a następnie zachęciliśmy ich do odpowiedzi na niezwykle trudne i fundamentalne pytanie: Kim jest współczesny marketer? Bardziej strategiem czy szarlatanem zdolnym zamydlić oczy wszystkim, z działem finansowym i klientami na czele?

apple podcast
google podcast