Odcinek #12: Przebić bańkę - jak docierać do klientów o skrajnie odmiennych poglądach?

Wywiad z prof. Jarosławem Flisem

Życie w internetowych bańkach jest znakiem naszych czasów. Ludzie funkcjonujący obok siebie patrzą na rzeczywistość, jakby przebywali na różnych planetach. Wyzwaniem dla marketerów niezmiennie jest jednak rozumienie odbiorców – bez względu na to, które planety zamieszkują.

Jak nie dać się zwieść własnemu obrazowi świata? I jak zrozumieć klientów o skrajnie odmiennym naszych poglądach? O tym rozmawiamy z prof. Jarosławem Flisem, socjologiem i badaczem postaw społecznych.

apple podcast
google podcast

Odcinek #11: Wyzwania nowej normalności – współpraca międzykulturowa

Wywiad z Igą Machalewską

Covid-19 uprzykrzył życie biznesowi, ale paradoksalnie – otworzył też wiele nowych drzwi. Przeniesienie działalności online umożliwiło wielu firmom wejście na zagraniczne rynki, a tym samym współpracę z nowymi partnerami i klientami. Bez granic, ale za to z nowymi wyzwaniami.

Jak komunikować się i budować zaufanie w relacjach międzykulturowych? O tym mówi Iga Machalewska, psycholożka i trenerka, specjalizująca się w tej dziedzinie.

apple podcast
google podcast

Odcinek #10: Personalizacja – marketingowa utopia czy hipokryzja?

Robert Kozielski, Jacek Pogorzelski, Lech C. Król

Czas na dziesiąty odcinek questus marketing podcast! W jubileuszowej odsłonie podejmujemy temat, który w świecie marketingu funkcjonuje od zarania dziejów – personalizacji. Na ile jest ona koniecznością, a na ile problemem współczesnej komunikacji? Gdzie leży granica między dostosowaniem przekazu do potrzeb odbiorcy a stalkingiem?

W dyskusji wzięli udział: Robert Kozielski, Jacek Pogorzelski i Lech C. Król.

apple podcast
google podcast

Odcinek #9: Jak rozpętać cyfrową rewolucję w tradycyjnej branży?

Wywiad z Moniką Leksowską

Motywem przewodnim tego odcinka jest „digital dla niezdigitalizowanych”. Jak przeprowadzić cyfrową rewolucję w tradycyjnie „analogowej” branży? Jak przełamywać opór nieprzekonanych? i przede wszystkim, czy to się opłaca?

O tym rozmawiamy z Moniką Leksowską, która cyfrową rewolucję przeprowadziła w branży rolniczej, osiągając imponujące wzrosty sprzedaży.

apple podcast
google podcast

Odcinek #8: Marketing w czasach postprawdy, infodemii i fake newsów

Wywiad z Julią Izmałkową

Czy prawda jest tylko jedna? Czym różni się prawda od faktów? I dlaczego odkrywanie „naszej prawdy” jest takie ważne w marketingu? – to tylko przedsmak tego, o czym mówi Julia Izmałkowa. 

Rozmowa została zarejestrowana podczas questusowego live’a. Wywiad z Julią przeprowadził Robert Kozielski.

apple podcast
google podcast

Odcinek #7: Marketing oparty na dowodach

Wywiad z Michałem Medowskim

Evidence-based marketing to niewątpliwie rosnący trend w świecie marketingu. Specjaliści coraz rzadziej polegają bowiem na własnych przekonaniach i wyobrażeniach, szukając potwierdzenia swoich prognoz i działań w twardej analityce i czytelnych dowodach.

Czy marketing oparty o dane, a nie opinie, to faktycznie droga do profesjonalizacji dziedziny? Jak wdrożyć evidence-based marketing w tryby dowolnej organizacji? Odpowiedzi na te pytania szukamy w wywiadzie z wieloletnim szefem marketingu w branży FMCG, Michałem Medowskim. 

apple podcast
google podcast

Odcinek #6: Jak bardzo niezmienne są ''22 niezmienne prawa marketingu''?

Jacek Pogorzelski, Lech C. Król, Robert Kozielski

„22 niezmienne prawa marketingu” Ala Riesa i Jacka Trouta to pozycja książkowa, którą ma w biblioteczce co drugi marketer. I choć trudno odmówić jej wielkiego wpływu na cały świat biznesu, jej wiek (28 lat!) sprawia, że coraz częściej pojawiają się wątpliwości odnośnie jej aktualności.

A zatem, na ile faktycznie niezmienne są „22 niezmienne prawa marketingu”? Temat ten podjęli Jacek PogorzelskiLech C. Król w rozmowie z Robertem Kozielskim.

apple podcast
google podcast

Odcinek #5: Czego nie powinniśmy oczekiwać od klienta?

Wywiad z Julią Kołodko

Na ile klienci są racjonalni i świadomi podejmowanych przez siebie decyzji? Jak pokazują badania, zaledwie 5% naszych zakupów jest faktycznie przemyślanych. Czy zatem, jako marketerzy, nie oczekujemy od klientów nieco za dużo? Odpowiedzi na to pytanie szukamy w wywiadzie z dr Julią Kołodko, specjalistką z obszaru ekonomii behawioralnejnauk behawioralnych.

apple podcast
google podcast

Odcinek #4: Czy lojalność klienta istnieje?

Jacek Pogorzelski, Lech C. Król, Robert Kozielski

Temat lojalności klienta od lat frapuje zarówno marketerów, jak i psychologów i ekonomistów. W jaki sposób możemy zwiększać poziom przywiązania odbiorcy do naszej marki? Jak wpływać na retencję klientów? Wreszcie, czy takie zjawisko, jak „lojalność” w ogóle funkcjonuje we współczesnym marketingu?

Odpowiedzi na te pytania szukaliśmy wraz z zaproszonymi gośćmi – Jackiem PogorzelskimLechem C. Królem. Rozmowę poprowadził Robert Kozielski.

apple podcast
google podcast

Odcinek #3: Marketing mądrzejszy o 2020 rok

Wywiad z Natalią Hatalską

Świątecznie i optymistycznie (choć na odległość) spoglądamy z Wami w przyszłość. Przyszłość zapewne inną niż ta, którą znaliśmy do tej pory. Rok 2020 był dla nas wszystkich ogromnym wyzwaniem. Co zmienił? Czego nas nauczył? O co jesteśmy dziś mądrzejsi? Odpowiedzi na te pytania staraliśmy się znaleźć w trakcie świąteczneg live’a. Naszym gościem specjalnym była osoba, która bada trendy i z przenikliwością patrzy w przyszłość od lat – Natalia Hatalska, CEO infuture.institute.

apple podcast
google podcast

Odcinek #2: SMART czy HUMAN? Jaki powinien być marketing przyszłości?

Wywiad z Tadeuszem Żórawskim

Nierzadko możemy spotkać się z poglądem, że marketing staje się coraz bardziej „odczłowieczony”. Myślenie „narzędziami”, automatyzacja i optymalizacja sprawiają bowiem, że zamiast Klienta coraz częściej widzimy zlepek danych. Jak umiejętnie łączyć ogień z wodą, czyli świat technologii i świat człowieka? Jak szukać tego miejsca styku i od czego tak naprawdę zaczynać? Na te pytania odpowiada Tadeusz Żórawski, ekspert w dziedzinie komunikacji i planowania mediów, obecnie szef strategii e-commerce Molecular BBDO.

apple podcast
google podcast

Odcinek #1: Marketer – strateg czy szarlatan?

Jacek Pogorzelski, Lech C. Król, Robert Kozielski

Pierwszy odcinek questus marketing podcast wymagał „mocnego uderzenia”. Właśnie dlatego w jednym pomieszczeniu zebraliśmy Jacka Pogorzelskiego, Lecha C. Króla i Roberta Kozielskiego, a następnie zachęciliśmy ich do odpowiedzi na niezwykle trudne i fundamentalne pytanie: Kim jest współczesny marketer? Bardziej strategiem czy szarlatanem zdolnym zamydlić oczy wszystkim, z działem finansowym i klientami na czele?

apple podcast
google podcast