questus Blog
Rewolucje, wydarzenia i ludzie, którzy zmieniają świat marketingu i biznesu
Kreujemy, rozwijamy i chronimy kompetencje profesjonalne
i międzynarodowe standardy w obszarze marketingu
Marketerzy w świecie dezinformacji
Dziś, choć mamy łatwy dostęp do informacji, to trudniej nam dotrzeć do prawdy. Zamiast zdobywać wiedzę budujemy bańki, które zamykają nas w naszych własnych przekonaniach, a ponieważ zasięg jest nadrzędnym celem, najlepszym towarem już nie są fakty, lecz...
Za kulisami headhuntingu
O trendach i kluczowych kompetencjach w marketingu Rynek usług HR zmienił się znacząco w ostatnich latach. Filozofia diversity & inclusion, alternatywne formy pracy czy rozwój technologiczny nieodwołalnie zmieniły tę branżę, podobnie zresztą jak i cały biznes. W...
O czym się mówi w świecie biznesu – Bain & Company, PwC, BCG, California Management Review, Harvard Business School [Przegląd Blogosfery Marketingowej]
Zapraszamy na kolejny przegląd marketingowej i biznesowej blogosfery. W tym miesiącu przedstawiamy Wam teksty autorstwa: Bain&Company, pwc, BCG, California Management Review oraz Harvard Business School. Przyjemnej lektury! In Retail, Inclusive Customer...
Rosnący optymizm polskich marketerów
Analiza raportu CIMO Standards & Foresight Obserwując wyniki kolejnych raportów CIMO Standards & Foresight można zauważyć trend wzrostowy, który daje nadzieję na wzrost optymizmu i szansę rozwoju marketingu w najbliższej przyszłości, w naszym kraju. Główny...
O czym się mówi w świecie biznesu – Behavioral Scientist, Wharton School of Business, London Business School, Martech, Deloitte [Przegląd Blogosfery Marketingowej]
The Surprising Origins of Our Obsession with Creativity Samuel W. Franklin Behavioral Scientist Kreatywność, która została określona jako kluczowa kompetencja w formule „4Cs” (creativity, communication, collaboration, critical thinking) w 2020 roku uznana została...
Fake news wirusem dzisiejszych czasów
Fake news jednym z najgroźniejszych wirusów ludzkości Mimo, że fake newsy istnieją od lat, to dopiero w dobie dzisiejszej technologii rozwinęły swoje skrzydła. Manipulowanie informacjami wsparte sztuczną inteligencją powoduje, że coraz trudniej rozpoznać, co...
Startup – droga do realizacji marzeń
Rynek startup’ów należy do jednego z najszybciej rozwijających się sektorów nie tylko w Polsce. W 2021 roku nakłady na inwestycje w startupy w Polsce wyniosły 3,6 mld PLN i były aż o 1,5 mld złotych większe niż rok wcześniej[1]. Startupy w Polsce są tworzone przede...
O czym się mówi w świecie biznesu – Stanford University, BCG, Accenture, Brief, Peter Fisk [przegląd blogosfery marketingowej]
Zapraszamy na kolejny przegląd marketingowej i biznesowej blogosfery. W tym miesiącu przedstawiamy Wam teksty autorstwa: Stanford University, BCG, Accenture, Brief.pl oraz Peter Fisk. Przyjemnej wrześniowej lektury! To Make Influencers Seem More Authentic, Just...
PR w dobie multikryzysów
PR w dobie multikryzysów Współcześnie coraz częściej mamy do czynienia z multikryzysami, czyli zdarzeniami, w których firma, organizacja lub osoba publiczna staje w obliczu pojawiających się jednocześnie problemów lub skandali, które negatywnie wpływają na jej...
Wszystkie wpisy
Kevin Lane Keller – strateg nie szarlatan
"Marketing polega na zrozumieniu potrzeb klienta i dostarczaniu rozwiązań, które te potrzeby spełniają". Kevin Lane Keller to wybitny amerykański profesor, autor i ekspert w dziedzinie marketingu, znany przede wszystkim z pracy nad zarządzaniem marką i budowaniem...
Carl Jung: jak odkrywanie psychologii marki buduje emocjonalne więzi z klientami
Carl Gustav Jung, szwajcarski psychiatra i psychoanalityk, to jedna z najbardziej wpływowych postaci XX wieku, zarówno w dziedzinie psychologii, jak i filozofii, ale także zarządzania. Jego prace nad nieświadomością, archetypami i typami osobowości zrewolucjonizowały...
O czym się mówi w świecie biznesu – Stanford University, Harvard Business School, Wharton Business School, businessgrow.com
Zapraszamy do nowej odsłony questus marketing insights. W tym miesiącu przedstawiamy Wam teksty autorstwa: Stanford University, Harvard Business School, Wharton Business School, businessgrow.com. Przyjemnej lektury! Why Advertisers Pay More...
O czym się mówi w świecie biznesu – Wharton School, BCG, Martech, Behavioural Insights Team
Zapraszamy do nowej odsłony questus marketing insights. W tym miesiącu przedstawiamy Wam teksty autorstwa: Wharton School, BCG, Martech, Behavioural Insights Team. Przyjemnej lektury! Do Accelerators Improve Startup Success Rates? Seb Murray...
Ludzie, którzy zmieniają świat: Richard H. Thaler
Ekonomia behawioralna pomogła przeformułować niektóre z kluczowych pytań w ekonomii i finansach. Laureatem Nagrody Banku Szwecji im. Alfreda Nobla w dziedzinie ekonomii (potocznie zwaną Nagrodą Nobla) w 2017 roku został amerykański ekonomista Richard H. Thaler....
O czym się mówi w świecie biznesu – Wharton School, Bain & Company, Martech, California Management Review
Zapraszamy do nowej odsłony questus marketing insights. W tym miesiącu przedstawiamy Wam teksty autorstwa: Wharton School, Bain & Company, Martech, California Management Review. Przyjemnej lektury! Is Influencer Marketing Worth It? Angie Basiouny...
Posłuchaj questus podcast
Wpadnij na nasz kanał Youtube
Newsletter
Chcesz być informowany
o nowościach? Dołącz do naszego
newslettera.
Najbliższa edycja już we wrześniu