Trenerzy i Konsultanci

Poniżej mamy przyjemność zaprezentować sylwetki trenerów oraz konsultantów, którzy współpracują z nami najbliżej podczas realizacji projektów, zarówno szkoleniowo-rozwojowych, jak i doradczych.

dr hab. Robert Kozielski

Doktor habilitowany nauk ekonomicznych, stypendysta Fundacji Fulbrighta, posiadający prestiżowy tytuł Chartered Marketer. Członek Komitetu Nauk Organizacji i Zarządzania Polskiej Akademii Nauk. Pracownik naukowy Uniwersytetu Łódzkiego (Katedra Marketingu) oraz wykładowca na studiach Executive MBA organizowanych przez Uniwersytet Łódzki z University of Maryland w USA oraz Executive MBA organizowanych przez Uniwersytet Warszawski wraz z Univeristy of Illinois.

Specjalista w dziedzinie działalności marketingowej firm, analiz i planowań marketingowych, strategii rozwoju oraz działań reklamowych. W ciągu dwudziestoletniej pracy szkoleniowo-konsultacyjnej pracował między innymi z takimi firmami jak Unilever, Microsoft, Hewlett-Packard, Danone, Johnson&Johnson, Bayer, mBank, Aflofarm, Telekomunikacja Polska S.A., Polpharma, Merck, Abbott, BRE Bank, LOTOS i inne. Pracował także w Zarządzie Grupy Kapitałowej REDAN. Był członkiem Rad Nadzorczych GK REDAN S.A., CAM Media S.A. Jest także współzałożycielem firmy Questuspoint sp. z o. o., która zajmuje się działaniami badawczo-doradczymi prowadzonymi w oparciu o wykorzystanie informacji pochodzących z tzw. źródeł wtórnych. Członek Rady Fundacji Happy Kids, która buduje i opiekuje się rodzinnymi domami dziecka.

Autor licznych publikacji książkowych i artykułów z zakresu działalności marketingowych, wydawanych w Polsce i za granicą – m.in. pod jego redakcją ukazała się książka Wskaźniki marketingowe czy uznana za najlepszą książkę ekonomiczną roku 2013 Biznes nowych możliwości.

Michał Dziekoński

Posiada kilkunastoletnie doświadczenie w zarządzaniu marketingiem na poziomie strategicznym w strukturach dużych firm międzynarodowych – m.in. w Grupie Siemens (2000-2013). Obecnie pełni role Interim Managera w Opinionie – jednej z największych firm wizualizacyjnych w Europie. Ukończył studia MBA Oxford Brookes University, The Advanced Certificate in Marketing (CIM), marketing i zarządzanie w Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach, program Marketing Training w Orlando (USA) oraz kilka kierunków studiów podyplomowych związanych z nowoczesnym marketingiem. Jest trenerem CIM, twórcą planów i strategii marketingowych oraz systemów mierzenia efektywności działań marketingowych, zarówno z rynku B2C, jak i B2B. Współautor książek: Wskaźniki marketingowe, E-marketing i Jak szybko napisać profesjonalny plan marketingowy oraz autor wielu publikacji. Zwolennik metod grywalizacji, zarówno w szkoleniach, jak i działaniach rynkowych. Stworzył kilkadziesiąt gier i symulacji marketingowych, prowadzi także m.in. 50-godzinny anglojęzyczny moduł Business Games na studiach International MBA na Uniwersytecie Warszawskim. Fascynują go nowe obszary wykorzystania narzędzi marketingu off-line i on-line, jest pomysłodawcą i jednym z głównych prowadzących na studiach podyplomowych Menedżer Sprzedaży B2B. Blisko współpracuje z firmami z szeroko rozumianego sektora IT i elektrotechnicznego, prowadząc projekty szkoleniowe m.in. dla osób z takich firm jak: HP, IBM, Microsoft, Sharp, NASK, Bosch, Alstom, Olympus, Sygnity i wielu innych.

Lech C. Król

O sobie mówi „reklamiarz”. Pracował w Leo Burnett Warszawa, DMB&B Warszawa, McCann-Erickson, EURO RSCS Warsaw i Radiu Zet. Otrzymał dziesiątki nagród na festiwalach krajowych i zagranicznych, w tym pierwszego dla Polski srebrnego lwa na festiwalu filmów reklamowych w Cannes.

Za najlepsze swoje prace uważa kampanie wprowadzające na rynek marki Łaciate i Millennium, a także kampanię proszku Vizir „Białe na białym”. W ciągu swojej ponad dziesięcioletniej pracy trenerskiej prowadził między innymi zajęcia dla Agros Nova, Bertelsmann Media, Danone Polska, Hewlett Packard, Inteligo, Kompania Piwowarska, Maspex mBank, Polpharma, PGNiG, PZU, PZU Życie, Raben Group, Soraya, Super Media, Terrazyt, Unilever Polska, Volkswagen Bank Polska S.A. Obecnie prowadzi własną agencję reklamową Adwertajzing.

Artur Maciorowski

Niezależny konsultant, prelegent i publicysta w zakresie e-marketingu i e-biznesu. Jako właściciel firmy doradczo-szkoleniowej eCode definiuje rynkowe strategie internetowe.

Absolwent programu Professional Diploma in Marketing CIM oraz certyfikowanego kursu IBM Application framework for e-business w Zurychu. Od 1998 r. zajmuje się wykorzystaniem Internetu w biznesie i komunikacji. Pracował w branży IT, agencji interaktywnej oraz sektorze bankowym kreując pomysły i wdrążając strategie internetowe. Realizował projekty dla takich firm jak: Bank DnB NORD, ING TFI, ING Życie, Monsanto Polska, Bibby Financial Services, Muzeum II Wojny Światowej, PKN Orlen, Bank BPH, HP Polska, US Pharmacia, Fortis Bank Polska, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości czy Wydawnictwo INFOR.

Od 10 lat prowadzi szkolenia i warsztaty w zakresie marketingu interaktywnego, w których wzięło udział już ponad 3000 uczestników. Wykłada w Szkole Głównej Handlowej. Aktualnie także redaktor prowadzący jedynego drukowanego tytułu branżowego Online Marketing Polska. Współautor poradnika na temat e-commerce, autor książki E-marketing w Praktyce. Strategie skutecznej promocji online.

dr Marcin Michalak

Wykładowca w Katedrze Rachunkowości na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego, programów menedżerskich MiniMBA oraz GlobalMiniMBA organizowanych przez Polsko-Amerykańskie Centrum Zarządzania UŁ oraz polsko-francuskich studiów typu MBA w zakresie zarządzania, organizowanych przez Ośrodek Badań i Studiów Francuskich UŁ. Trener na szkoleniach zamkniętych, organizowanych dla firm polskich i międzynarodowych w tym m.in. Nemak Sp. z o.o., BP Polska, MAN Accounting Center, Toyota Motor Poland, International Paper, Poczta Polska, Takeda SSC, PGNiG, Bank BPH, Bank PKO BP, Orlen SA, PGE Dystrybucja Sp. z o.o., PGE Obrót SA, Ferax Irill sp. z o.o., Polfa Warszawa, Polfa Pabianice, PNB Paribas Leasing, PKO Leasing, PGE GiE Grupa BOT, Tate & Lyle. Nemak Sp. o.o.

Wieloletni konsultant Centrum Controllingu i Analiz Ekonomicznych w Łodzi Sp. z o.o. oraz T.G. Rafib Sp. z o.o.. Uczestniczy we wdrażaniu projektów z zakresu rachunkowości finansowej oraz rachunku kosztów i rachunkowości zarządczej w przedsiębiorstwach branży: energetycznej, tekstylnej, motoryzacyjnej, hotelarskiej, transportowej, flotowej. Realizował projekty m.in. dla: Toyota Motor Poland, Południowego Koncernu Energetycznego S.A., Południowego Koncernu Węglowego S.A., Elektrowni Kozienice S.A., Spółek Grupy GiE BOT S.A., Koncernu Energetycznego ENERGA S.A., , Fota SA, Koksownia Viktoria SA i jej spółek zależnych, Orbis SA, PKP Cargo SA, Ferax Irill Sp. z o.o. (właściciel marki Gatta), Armada Fleet Management SA, Kia Góraszka Sp. z o.o. etc., Verte Sp. z o.o. BZPG Stomil SA, PEC Oświęcim.

Stypendysta University of Texas (USA, Austin). Ukończył szkolenie Accelerated Technology Assessment and Commercialization prowadzone przez Instytut IC2 przy Uniwersytecie Teksańskim w Austin (USA) oraz uzyskał Certyfikat ukończenia szkolenia w zakresie programu 6-modułowego w module „Finansowanie nowych przedsięwzięć” (Certification to Deliver Instructions in the IC2 Institute Workshop Module „Financing New Ventures). Członek Stowarzyszenia Księgowych w Polsce (SKwP). Członek European Accounting Association Juror i ekspert w finale konkursu Księgowy przyszłości 2014 organizowanym przez SKwP i firmę Sonata.

Agata Mardosz

Agata Mardosz jest trenerem i tutorem egzaminacyjnym programów szkoleniowych The Chartered Institute of Marketing (CIM), realizowanych w Polsce przez questus. Specjalizuje się w tematach takich jak: branding, komunikacja, PR i CSR, prowadzi także warsztaty w obszarze autoprezentacji, wystąpień przed kamerą czy doskonalenia warsztatu językowego i komunikacji biznesowej.

W swojej pracy jako trener wykorzystuje doświadczenie, jakie zebrała w pracy w różnych obszarach: od dziennikarstwa, przez PR, marketing po zarządzanie projektami edukacyjnymi i rozwojowymi. Wszystkie te dziedziny łączy jeden temat, który zawsze pozostawał główną osią jej zainteresowań: komunikacja. Z wykształcenia jest dziennikarką (UJ) i psychologiem (SWPS), posiada też dyplom Professional Diploma in Marketing CIM.

Doświadczenie dziennikarskie zdobywała w redakcjach prasowych (Gazeta Wyborcza), radiowych (Radio Akademickie Kraków), ale przede wszystkim w telewizji. Przez kilka lat związana była z TVP Info i TVP Kraków, gdzie pracowała jako wydawca i reporter.

Od 2010 roku pracowała jako PR-owiec, a następnie dyrektor działu PR-u i marketingu w Stowarzyszeniu Wiosna. Zrealizowała m. in. kampanię Szlachetnej Paczki z udziałem zawodników Realu Madryt, uhonorowaną tytułem Kampanii Społecznej Roku 2010.

Od 2013 roku jest związana z firmą questus – Akredytowanym Centrum Szkoleniowo-Edukacyjnym londyńskiego The Chartered Institute of Marketing w Polsce. Poza uczestnictwem w projektach szkoleniowo-rozwojowych, zajmuje się tworzeniem profesjonalnych narzędzi edukacji biznesowej. Gościnnie prowadzi zajęcia m. in. na Uniwersytecie Warszawskim, Uniwersytecie Łódzkim i Uniwersytecie Papieskim w Krakowie. Od 2014 roku współpracuje też w zakresie promocji z kancelarią zarządu Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego. Jako wolny strzelec wciąż publikuje swoje teksty w prasie.

dr Katarzyna Nizińska

Coach, ekspert HR, trener biznesu i rozwoju osobistego. Trener w zakresie tzw. "miękkiego zarządzania": przywództwa, doskonalenia umiejętności menedżerskich, handlowych, komunikacji interpersonalnej, budowania zespołów, rozwiązywania konfliktów, motywacji.

Praktyk biznesu. Obecnie HR Menedżer w Fundacji DKMS Polska Baza Dawców Komórek Macierzystych. Ostatnie 10 lat pracowała na stanowiskach kierowniczych, m. in. jako Dyrektor Rekrutacji i Rozwoju w Coca Cola HBC Polska (2004 – 2009) oraz Menedżer Szkoleń i Rozwoju w Novo Nordisk Pharma, region Europa Wschodnia (2010 – 2013). Posiada 20-letnie doświadczenie w zarządzaniu zasobami ludzkimi oraz rozwojem pracowników, handlowców oraz kadry kierowniczej. W latach 2000-2004 była Dyrektorem Programowym w firmie szkoleniowo-doradczej Instytut Rozwoju Biznesu.

Jest absolwentką Szkoły Głównej Handlowej oraz stypendystką uniwersytetów Carleton w Ottawie, Concordia w Montrealu (Kanada), Wirtschaftsuniversität w Wiedniu oraz IESE w Barcelonie. Od 1999 roku współpracuje z brytyjskim The Chartered Institute of Marketing. Od 2002 roku prowadzi szkolenia Certificate in Marketing i Diploma in Marketing w zakresie zarządzania zespołem i przywództwa.

Jest też certyfikowanym coachem biznesu Velocity, prowadzenia coachingu metodą 4S – certyfikacja z Szwajcarii w 2012 roku. Posiada certyfikaty upoważniające do pracy z narzędziami psychometrycznymi Saville Consulting Tools – Wave i Swift oraz Facet5. Jako coach i mentor prowadzi procesy coachingowe od 2006 roku zarówno dla Coachee z Polski jak i Europy Wschodniej, Grecji i Chile. (około 50 Coachee, 250 godzin biznesowego coachingu indywidualnego i około 300 grupowego.

jacek pogorzelski

dr Jacek Pogorzelski

Właściciel i dyrektor zarządzający firmy doradztwa marketingowego Prime Code. Konsultant w zakresie strategii marketingowej, marki, komunikacji marketingowej oraz zarządzania doświadczeniem klienta. Doświadczony brand i marketing manager. Wieloletni pracownik agencji reklamowych i międzynarodowych korporacji. Ekspert ministerstw oraz samorządów w zakresie polityki promocji. Doktor nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu. Wykładowca programów Executive MBA oraz MBA Szkoły Głównej Handlowej oraz The Carlson School of Management Uniwersytetu Minnesoty, a także certyfikowanych programów marketingowych The Chartered Institute of Marketing w Londynie. Trener szkoleń z zakresu zarządzania i marketingu.

Autor książek Praktyczny marketing miast i regionów, Kod skuteczności, Mity marketingowe, (R)ewolucja marki, Pozycjonowanie produktu oraz wielu artykułów na temat pozycjonowania, strategii marek oraz innych zagadnień marketingu strategicznego. Współautor książki Wskaźniki marketingowe. Autor bloga o marketingu XXI wieku dostępnego pod adresem: www.jacekpogorzelski.pl.

Marek Staniszewski

Twórca i Trener metody rozwojowej: „Improwizacja – Znaczenie – Prowokacja”. Pasjonat strategii komunikacji. 20 letnie doświadczenie w budowaniu marek i badaniach ich kondycji, zdobywał w międzynarodowych agencjach komunikacji marketingowej, gdzie pełnił m. in. funkcję wiceprezesa i szefa oddziału badań i doradztwa strategicznego. Wykładowca i trener; prowadził zajęcia m. in. w: ICAN Institute – HBP, WSKiM im. J. Giedroycia, SMR przy Akademii L. Koźmińskiego czy questus academy.

Współtworzył formułę i program oraz jest wieloletnim wykładowcą branżowej Szkoły Strategii Marki przy SKM/SAR. Jako juror oceniał prace w takich konkursach jak Effie, Superbrands, IAB Creative Showcase, Innovation Award, Ad Venture. Członek Rady Ekspertów THINKTANK. Autor kilkudziesięciu publikacji na temat komunikacji i strategii. Jest również autorem książek: „Atlas strategiczny”, „Strategiczny podstęp”, Tak na marginesie strategii oraz współautorem książki „Portret klienta”.

Należy do grona założycieli Stowarzyszenia „Marketing 4 Business”. Pomysłodawca i współorganizator projektu „Farma inwencji”. Założyciel i Prezes Fundacji Homo Inquietus.

prof. nadzw. dr hab. Tomasz Czapla

Wykładowca, z blisko 20 letnim doświadczeniem prowadzi wykłady i konwersatoria z podstaw teorii organizacji i zarządzania, nauki o organizacji, doradztwa personalnego, rozwijania umiejętności osobistych, strategii zarządzania zasobami ludzkimi organizacji, zarządzania wiedzą i kompetencjami – w języku polskim i angielskim, zarządzania wartościami w języku polskim i angielskim; corporate culture w języku angielskim, zarządzanie kreatywnością i innowacjami (w ramach programu MSSTC) oraz seminaria dyplomowe i magisterskie. Konsultant, trener. Specjalizuje się w realizacji projektów doradczych w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi organizacji oraz zarządzania strategicznego. W swojej ponad 20-letniej karierze zawodowej współpracował z wieloma klientami i instytucjami będąc odpowiedzialny za prowadzenie licznych projektów doradczych w takich obszarach jak: tworzenie systemów kompetencyjnych, budowanie systemów wynagrodzeń, budowanie systemów ocen pracowniczych, wartościowanie stanowisk pracy oraz analiza kultury organizacyjnej.

Doktor Nauk Ekonomicznych w dziedzinie Nauk o Zarządzaniu. Pracę doktorską napisał z dziedziny zarządzania strategicznego. Jest autorem ponad piędziesieciu artykułów i opracowań naukowych. Aktualnie Kierownik Katedry Zarządzania oraz Prodziekan ds. Studenckich i programowych na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego. Odbył staże naukowe w Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych. Członek Polskiego Stowarzyszenia Kadrami. Prowadził projekty i szkolenia między innymi dla: Bel Polska; Budo-Hurt; PTK Centertel; Centralny Zarząd Poczty Polskiej; Ceri; Eden Springs; Frantschach Świecie; Lafarge Polska; Lek Polska (Sandoz Polska); Mahle Polska; Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji; Ministerstwo Skarbu Państwa; Ministerstwo Gospodarki i Pracy; Nivea Polska; Parker Hanifin Polska; MPK Łódź; PARP; PGE; Philips Lighting Pabianice; Pilkington Polska; PKO BP; PKP; Polfa Pabianice; Polkomtel; Pollena Ewa; Polsnack; PSE; Rentsch Polska; Rosti Polska; Sapa Poland; Schindler Polska; Urząd Miasta Łodzi, Variaex; Zakład Elektroenergetyczny H. Cz. Elsen.

dariusz doliński

prof. Dariusz Doliński

profesor psychologii, pracownik Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej, dziekan wydziału zamiejscowego we Wrocławiu. Specjalizuje się w psychologii zachowań społecznych (mechanizmy ulegania wobec zewnętrznego nacisku i manipulacji społecznej), w psychologii emocji i motywacji oraz w zagadnieniach genezy stereotypów.

Jest autorem około 200 publikacji, m.in. "Przypisywanie moralnej odpowiedzialności", "Orientacja defensywna", "Strategie samoutrudniania. Rzucanie kłód pod własne nogi", "Psychologia wpływu społecznego", "Psychologia reklamy". Jest redaktorem naczelnym Polish Psychological Bulletin, recenzentem European Journal of Social Psychology i Journal of Personality and Social Psychology oraz przewodniczącym Komitetu Psychologii PAN.

dr Jacek Sobek

Adiunkt w Katedrze Psychologii Organizacji i Zarządzania, Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II. Prowadzi wykłady z zakresu psychologii pracy, psychologii organizacji i zarządzania oraz zarządzania personelem w Instytucie Psychologii. Stypendysta Augsburg College, Minneapolis (Department of Business Administration, Accounting and MIS).

Był wykładowcą w programie The Advanced Certificate in Marketing akredytowanym przez The Chartered Institute of Marketing. Obecnie wykłada na studiach podyplomowych organizowanych przez Szkołę Główną Handlową w Warszawie.

krzysztof jankowski

Krzysztof Jankowski

Absolwent Wydziału Zarządzania na Uniwersytecie Warszawskim. Od początku lat 90-tych związany z reklamą i marketingiem. Swoje projekty realizował w agencjach Leo Burnett, McCANN –Erickson, EURO RSCG i Grey Worldwide, gdzie zajmował się koordynacją działań na rzecz klientów włączając w to planowanie strategiczne, jak również budowanie relacji z klientami. Dodatkowo, w przypadku Euro RSCG oraz Grey Worldwide był odpowiedzialny za całokształt działań agencji pełniąc w nich funkcje zastępcy dyrektora generalnego i dyrektora generalnego.

Posiada doświadczenie w budowaniu pozycji marek między innymi w następujących kategoriach: motoryzacja (Fiat, Lancia, Opel, Chevrolet, Ford, Peugeot, Citroen, Daewoo), telekomunikacja (Plus, Simplus, Cyfra +, Canal +), FMCG (Durex, Tymbark, Lubella, Mlekołaki, Kubuś, Petitki, Orlen), budowlana (Wienerberger), finansowa (ING Bank Śląski, ING Nationale – Nederlanden). Poza branżą reklamowo – marketingową, Krzysztof posiada doświadczenia w branży certyfikacyjnej z racji pełnienia funkcji prezesa zarządu w firmie TUV SUD.W ciągu ostatnich kilku lat zajmuje się doradztwem strategicznym dla klientów z wielu branż. Do najważniejszych osiągnięć może zaliczyć: Opracowanie kompleksowej strategii wprowadzenia na rynek: Opel Astra, Daewoo Lanos, Nubira, Leganza, Peugeot 308, Tymbark, Lubella oraz projekty dotyczące reorganizacji i optymalizacji struktur w Euro RSCG i Grey Worldwide, a także pełną reorganizację i rozbudowę firmy TUV SUD w Polsce.Prywatnie Krzysztof pasjonuje się motoryzacją, jazz’em, historią XX wieku i modelarstwem.