questus Blog
Rewolucje, wydarzenia i ludzie, którzy zmieniają świat marketingu i biznesu

Kreujemy, rozwijamy i chronimy kompetencje profesjonalne
i międzynarodowe standardy w obszarze marketingu
![Strategia błękitnego oceanu – jak wypłynąć na rynek pozbawiony konkurentów? [elementarz marketera #11]](https://questus.pl/wp-content/uploads/2019/06/strategia-blekitnego-oceanu.jpeg)
Strategia błękitnego oceanu – jak wypłynąć na rynek pozbawiony konkurentów? [elementarz marketera #11]
Czas na kolejną odsłonę wiedzowego cyklu na questus BLOG. Tym razem omówimy dla Was strategię błękitnego oceanu, stworzoną przez W. Chan Kim i Renee Mauborgne. Dowiecie się między innymi czym różni się błękitny ocean od czerwonej, zaludnionej konkurentami przestrzeni...
![Permission Marketing, mity strategiczne i przyszłość edukacji [przegląd blogosfery marketingowej #18]](https://questus.pl/wp-content/uploads/2019/06/permission-marketing-mity-strategiczne.jpeg)
Permission Marketing, mity strategiczne i przyszłość edukacji [przegląd blogosfery marketingowej #18]
Już po raz osiemnasty przyglądamy się najciekawszym blogom biznesowym i marketingowym i wyłuskujemy dla Was „najlepszą dziesiątkę” treści z ostatnich tygodni. Tym razem przygotowaliśmy materiały m.in. z Prowly Magazine, bloga Brand24, Gary’ego Vaynerchucka czy Petera...
![Marketing 4C – na czym polega i czym różni się od Marketingu 4P? [elementarz marketera #10]](https://questus.pl/wp-content/uploads/2019/06/marketing-4c.jpeg)
Marketing 4C – na czym polega i czym różni się od Marketingu 4P? [elementarz marketera #10]
Witajcie w kolejnej odsłonie wiedzowego cyklu na questus BLOG. Tym razem, po serii wpisów o Marketingu Mix i Marketingu 7P przedstawiamy Wam koncepcję, która przedstawia instrumenty marketingowe w nieco inny sposób – Marketing 4C. Z artykułu dowiecie się, dlaczego w...
![Cechy marki, Data Storytelling i azjatyckie tygrysy [przegląd blogosfery marketingowej #17]](https://questus.pl/wp-content/uploads/2019/06/cechy-marki-data-storytelling.jpeg)
Cechy marki, Data Storytelling i azjatyckie tygrysy [przegląd blogosfery marketingowej #17]
Przed nami kolejny przegląd najbardziej wartościowych blogów marketingowych i biznesowych. W tym tygodniu przygotowaliśmy dla Was treści m.in. z Econsultancy, Convince & Convert, bloga Petera Fiska czy Kasi Pszonickiej. Inspirującej lektury! The future of...
![Macierz BCG – na czym polega analiza portfelowa? [elementarz marketera #9]](https://questus.pl/wp-content/uploads/2019/05/macierz-bcg-analiza-portfelowa.jpeg)
Macierz BCG – na czym polega analiza portfelowa? [elementarz marketera #9]
W kolejnej odsłonie wiedzowego cyklu omówimy dla Was jedną z najpopularniejszych metod analizy portfelowej, stworzoną przez Boston Consulting Group. Z tekstu dowiecie się m. in czym jest analiza portfelowa i dlaczego warto uwzględnić ją w funkcjonowaniu organizacji....
Marketing STP – segmentacja, targetowanie i pozycjonowanie [elementarz marketera #8]
W kolejnym artykule z cyklu "elementarz marketera" na nasz wiedzowy warsztat bierzemy marketing STP. Jest to koncepcja strategiczna złożona z trzech niezwykle istotnych etapów – segmentacji, targetowania i pozycjonowania. Dowiecie się między innymi na czym polega...
![Wizerunek marki, marketing leadership i zła strategia [przegląd blogosfery marketingowej #16]](https://questus.pl/wp-content/uploads/2019/05/projekty-doradcze-questus-academy.jpg)
Wizerunek marki, marketing leadership i zła strategia [przegląd blogosfery marketingowej #16]
W kalendarzach nastała niedziela, a zatem czas na kolejny przegląd najbardziej wartościowych treści z marketingowych i biznesowych blogów. W szesnastej odsłonie blogosfery wyselekcjonowaliśmy dla Was artykuły m.in. od Marka Schaefera, z Marketingu przy Kawie czy...
![Analiza SWOT – na czym polega i kiedy ją stosować? [elementarz marketera #7]](https://questus.pl/wp-content/uploads/2019/05/analiza-swot-1200x450-c-default-1080x450.jpg)
Analiza SWOT – na czym polega i kiedy ją stosować? [elementarz marketera #7]
W naszym kolejnym wiedzowym materiale zapoznamy się z analizą SWOT. Dowiecie się między innymi czym jest analiza SWOT oraz jakie czynniki kryją się pod każdą z tych liter. Oprócz tego jak dokonać analizy i do jakich strategii może ona doprowadzić. Czym jest...
![Marketing 4P: promocja, komunikacja i geniusz Coca-Coli [elementarz marketera #6]](https://questus.pl/wp-content/uploads/2019/04/marketing-4p-promocja-marketing-mix-1080x500.jpg)
Marketing 4P: promocja, komunikacja i geniusz Coca-Coli [elementarz marketera #6]
Czas na kolejną odsłonę wiedzowego cyklu na questus BLOG. Dziś omawiamy dla Was ostatni element koncepcji 4P – promocję. Z artykułu dowiecie się między innymi jaka jest rola promocji w strategii marketingowej oraz jak rewolucja digialowa zmieniła świat reklamy. Na koniec przybliżymy w jaki sposób Coca-Cola wykorzystuje swoją komunikację w celu zbudowania przewagi konkurencyjnej. Inspirującej lektury!
Wszystkie wpisy

Racjonalizm nieoczywisty marketerów – badania CIMO (Maj 2023)
Za nami trzecia fala badania „CIMO Standards & Foresights” [1] - pierwszego tego typu badania w Polsce. Uwarunkowania w jakich przyszło funkcjonować polskim marketerom budzą wiele niepewności i ryzyk. Stąd optymizm miesza się obawami, nadzieje z wątpliwościami,...
![O czym mówi się w świecie biznesu – Stanford University, University of Oxford, McKinsey & Company i inne [przegląd blogosfery marketingowej]](https://questus.pl/wp-content/uploads/2023/05/Backup_of_blogosfera_kwiecien_2023-1080x675.png)
O czym mówi się w świecie biznesu – Stanford University, University of Oxford, McKinsey & Company i inne [przegląd blogosfery marketingowej]
Po raz kolejny zapraszamy na przegląd marketingowej i biznesowej blogosfery. Tym razem stawiamy na teksty między innymi z Stanford University, University of Oxford czy McKinsey & Company. Inspirującej lektury! The future of augmented intelligence Andrew...

ChatGPT w świecie wartości
Yuval Harari w jednej ze swoich książek kreśli czarny scenariusz, w którym przewiduje, że cywilizacja homo sapiens zniknie za 150 lat i zostanie zastąpiona przez roboty i sztuczną inteligencję. ChatGPT, który wyłonił się na rynku w listopadzie 2022 roku wywołał burzę...
![O czym mówi się w świecie biznesu – Stanford University, INSEAD, Brand24 i inne [przegląd blogosfery marketingowej]](https://questus.pl/wp-content/uploads/2023/04/blogosfera_marzec_2023-1080x675.png)
O czym mówi się w świecie biznesu – Stanford University, INSEAD, Brand24 i inne [przegląd blogosfery marketingowej]
Po raz kolejny zapraszamy na przegląd marketingowej i biznesowej blogosfery. Tym razem stawiamy na teksty między innymi z Stanford University, INSEAD czy Brand24. Inspirującej lektury! 7 Insights to Boost Creativity at Work Jenny Luna Stanford University...

Najstarszy zawód świata: człowiek wywierający wpływ – o wpływie i manipulacji w marketingu
Jako gatunek ludzki zarówno jesteśmy podatni na manipulację, jak i mamy tendencję do wywierania wpływu na innych ludzi – tak twierdzi prof. Dariusz Doliński w jednym z odcinków questus marketing podcast. Przywołuje on jednocześnie słowa międzynarodowego guru...

ChatGPT w content marketingu – coś się kończy, coś się zaczyna?
Udostępniony publicznie w listopadzie zeszłego roku ChatGPT spowodował poruszenie pośród specjalistów marketingu, szczególnie marketingu treści. Nic w tym dziwnego - najnowszy chatbot zachwycił swoimi możliwościami przetwarzania naturalnego języka. Generatywna SI,...
Posłuchaj questus podcast
Wpadnij na nasz kanał Youtube
Newsletter
Chcesz być informowany
o nowościach?
Dołącz do naszego
newslettera.
Najbliższa edycja już we wrześniu