questus Blog
Rewolucje, wydarzenia i ludzie, którzy zmieniają świat marketingu i biznesu
Kreujemy, rozwijamy i chronimy kompetencje profesjonalne
i międzynarodowe standardy w obszarze marketingu
Jak przygotować się do egzaminów CIM? Strategic Marketing #2
Egzamin Strategic Marketing to podwójna walka z czasem. Po pierwsze – czasu na przygotowania zawsze jest zbyt mało. Po drugie – 3 godziny pisemnego egzaminu to istny sprint na maratońskim dystansie.
Insight konsumencki, dwie pary uszu i Digital Adoption [przegląd blogosfery marketingowej #11]
Kolejny tydzień dobiega końca, a zatem czas na przegląd najbardziej wartościowych treści z polskich i zagranicznych blogów marketingowo-biznesowych. Dziś mamy dla Was porcję wiedzy od m.in. Dagmary Pakulskiej, Jeffa Bullasa, Marka Staniszewskiego czy dr Jacka Pogorzelskiego. Inspirującej lektury!
Analiza mikrootoczenia i 5 sił Portera – metody, przykłady i case Toyoty [elementarz marketera #2]
W kolejnym wiedzowym materiale przygotowaliśmy analizę niezwykle istotnych elementów otoczenia organizacji – klientów, dostawców, partnerów czy konkurentów. Dowiecie się między innymi czym jest mikrootoczenie organizacji i jak możemy je analizować. Oprócz tego...
10 wskazówek: jak napisać egzamin CIM w formule projektowej?
Egzaminy w formule projektowej to najpopularniejszy w CIM sposób weryfikacji kwalifikacji marketerów na poziomie menedżerskim. Dzięki temu egzaminatorzy są w stanie ocenić nie tylko poziom wiedzy marketingowej, ale przede wszystkim umiejętność jej aplikacji w praktyce.
Przynależność konsumenta, racja danych i Customer Journey Mapping [przegląd blogosfery marketingowej #10]
W kalendarzach niedziela, a zatem czas na kolejny przegląd biznesowych i marketingowych blogów. W tym tygodniu wyselekcjonowaliśmy dla Was conent m. in. z Marketingu przy Kawie, blogów Jeffa Bullasa i Kaye Putnam czy też od Marka Staniszewskiego z Heuristica. Inspirującej lektury!
Analiza makrootoczenia – metody, przykłady, historia firmy Xerox [elementarz marketera #1]
Dlaczego każda organizacja musi bezustannie obserwować trendy społeczne, prawne, ekonomiczne i technologiczne? W jaki sposób możemy analizować markootoczenie organizacji? Co leżało u podstaw bankructwa Kodaka i wielkiego renesansu firmy Xerox? Wszystkiego dowiecie się w tym artykule!
Koci marketing – 9 najciekawszych kampanii z udziałem kotów
Z okazji Światowego Dnia Kota postanowiliśmy przyjrzeć się tym czworonożnym zwierzakom z bardziej marketingowego punktu widzenia. Okazuje się bowiem, że nie są one stworzone tylko do leniuchowania, zabawy i podążania własnymi drogami. Jak zaraz się przekonacie – mogą...
Jak przygotować się do egzaminów CIM? Strategic Marketing #1
Prawdopodobnie nie ma na programach CIM osób, które w swojej nigdy nie stworzyły żadnego planu marketingowego. Prawdopodobnie nie ma też osób, które napisały plan na… jedynie 8 stron. A jednak, jak pokazują nasze doświadczenia, jest to nie lada wyzwanie!
Storytelling, empatia konsumencka i siła celów [przegląd blogosfery marketingowej #9]
Czas na kolejny przegląd najbardziej wartościowych treści z marketingowych i biznesowych blogów. W tym tygodniu wyselekcjonowaliśmy dla Was artykuły m. in. z Bloga Jacka Kotarbińskiego, Hotjar Blog, Disruptive Advertising czy Mention. Inspirującej lektury!
Wszystkie wpisy
Chatbot w biznesie – czy warto? Dlaczego monitoring marki się opłaca? [przegląd blogosfery marketingowej #80]
Zapraszamy na przegląd najciekawszych artykułów z polskiej i zagranicznej blogosfery. Co przyniósł nam koniec lata w sferze marketingowej? Dlaczego kryzysy trafiają na nieprzygotowane organizację? Chatbot zaleta czy wada marki? Zapraszamy do lektury! #1...
Co to jest SXO? Dlaczego porzucamy nasze koszyki?[przegląd blogosfery marketingowej #79]
Zapraszamy na przegląd najciekawszych artykułów z polskiej i zagranicznej blogosfery. Co przyniósł nam lipiec w sferze marketingowej? Czym tak właściwie jest SXO? Co powinniśmy wiedzieć kanałach email oraz live chat? Dlaczego porzucamy nasz koszyk na ostatniej...
Czy to koniec ery klonów? Jak wygenerować hasztagi, RTM – czyli być na czasie [przegląd blogosfery marketingowej #78]
Zapraszamy na przegląd najciekawszych artykułów z polskiej i zagranicznej blogosfery. Co działo się w sferze marketingu w czerwcu? Na jakie narzędzia warto zwrócić uwagę? Co powinniśmy wiedzieć o RTM? Zgłębcie temat razem z nami! Koniec ery klonów? Spójność vs....
Digital OOH, hazard, trendy i błędy w automatyzacji marketingu [przegląd blogosfery marketingowej #77]
Po raz 77 zapraszamy na przegląd marketingowej i biznesowej blogosfery. Tym razem stawiamy na teksty między innymi z Nowego Marketingu, Martech czy Branding Strategy Insider. Inspirującej lektury! 5 błędów w automatyzacji marketingu – jak ich uniknąć? Redakcja,...
Świat po covidzie – Scott Galloway „Post Corona – from Crisis to Opportunity”
Jak wytłumaczyć fakt, że Apple potrzebował 42 lat, aby osiągnąć wycenę jednego biliona dolarów, a nagle w ciągu 20 tygodni 2020 roku ta wartość została podwojona? Jakie są skutki tego, że handel online w ciągu jedynie 8 tygodni uzyskał w wielu krajach wzrost...
E-mail marketing, afiliacja, trendy i analiza konkurencji [przegląd blogosfery marketingowej #76]
Po raz 76. zapraszamy na przegląd najciekawszych artykułów z polskiej i zagranicznej blogosfery. Co zyskiwało na znaczeniu w kwietniu? Na jakie trendy warto zwrócić uwagę? Co powinien przeczytać każdy marketer? Zobaczcie nasze propozycje! Expo, czyli kim jesteś...
Posłuchaj questus podcast
Wpadnij na nasz kanał Youtube
Newsletter
Chcesz być informowany
o nowościach?
Dołącz do naszego
newslettera.
Najbliższa edycja już we wrześniu