questus Blog
Rewolucje, wydarzenia i ludzie, którzy zmieniają świat marketingu i biznesu
Kreujemy, rozwijamy i chronimy kompetencje profesjonalne
i międzynarodowe standardy w obszarze marketingu
Cechy marki, Data Storytelling i azjatyckie tygrysy [przegląd blogosfery marketingowej #17]
Przed nami kolejny przegląd najbardziej wartościowych blogów marketingowych i biznesowych. W tym tygodniu przygotowaliśmy dla Was treści m.in. z Econsultancy, Convince & Convert, bloga Petera Fiska czy Kasi Pszonickiej. Inspirującej lektury! The future of...
Macierz BCG – na czym polega analiza portfelowa? [elementarz marketera #9]
W kolejnej odsłonie wiedzowego cyklu omówimy dla Was jedną z najpopularniejszych metod analizy portfelowej, stworzoną przez Boston Consulting Group. Z tekstu dowiecie się m. in czym jest analiza portfelowa i dlaczego warto uwzględnić ją w funkcjonowaniu organizacji....
Marketing STP – segmentacja, targetowanie i pozycjonowanie [elementarz marketera #8]
W kolejnym artykule z cyklu "elementarz marketera" na nasz wiedzowy warsztat bierzemy marketing STP. Jest to koncepcja strategiczna złożona z trzech niezwykle istotnych etapów – segmentacji, targetowania i pozycjonowania. Dowiecie się między innymi na czym polega...
Wizerunek marki, marketing leadership i zła strategia [przegląd blogosfery marketingowej #16]
W kalendarzach nastała niedziela, a zatem czas na kolejny przegląd najbardziej wartościowych treści z marketingowych i biznesowych blogów. W szesnastej odsłonie blogosfery wyselekcjonowaliśmy dla Was artykuły m.in. od Marka Schaefera, z Marketingu przy Kawie czy...
Analiza SWOT – na czym polega i kiedy ją stosować? [elementarz marketera #7]
W naszym kolejnym wiedzowym materiale zapoznamy się z analizą SWOT. Dowiecie się między innymi czym jest analiza SWOT oraz jakie czynniki kryją się pod każdą z tych liter. Oprócz tego jak dokonać analizy i do jakich strategii może ona doprowadzić. Czym jest...
Marketing 4P: promocja, komunikacja i geniusz Coca-Coli [elementarz marketera #6]
Czas na kolejną odsłonę wiedzowego cyklu na questus BLOG. Dziś omawiamy dla Was ostatni element koncepcji 4P – promocję. Z artykułu dowiecie się między innymi jaka jest rola promocji w strategii marketingowej oraz jak rewolucja digialowa zmieniła świat reklamy. Na koniec przybliżymy w jaki sposób Coca-Cola wykorzystuje swoją komunikację w celu zbudowania przewagi konkurencyjnej. Inspirującej lektury!
Marketing 4P: rola kanałów dystrybucji i miejsca w strategii marketingowej i case firmy Zara [elementarz marketera #5]
W kolejnej części cyklu artykułów na temat Marketingu Mix omówimy trzeci element modelu – dystrybucję. Opiszemy czym jest dystrybucja i dlaczego miejsce, w którym jest dostępny produkt lub usługa jest tak ważne dla jego sukcesu. Oprócz tego przybliżymy czym są kanały marketingowe i jak wybrać je pod kątem naszej działalności. Na sam koniec pokażemy na czym polega unikalny system dystrybucji firmy Zara, leżący u podstaw jej przewagi konkurencyjnej.
Wartość dla konsumenta, praca zespołowa i prima aprilis [Przegląd blogosfery marketingowej #13]
Dalecy jesteśmy od przesądów i postrzegania „trzynastki” za pechową liczbę. Mamy nadzieję, że kolejny, trzynasty przegląd najlepszych blogów marketingowych i biznesowych dostarczy Wam równie potężnej dawki wiedzy, co poprzednie odsłony! W tym tygodniu przygotowaliśmy dla Was materiał m.in. z bloga Jacka Pogorzelskiego, Jeffa Bullasa, iContact czy serwisu Marketing przy Kawie. Inspirującej lektury!
Marketing 4P: cena, strategie cenowe i case marki Tiffany [elementarz marketera #4]
Za nami pierwszy pierwsza część wpisów omawiających elementy Marketingu Mix – ostatnio wspominaliśmy o produkcie, jego roli w strategii marketingowej i życiu konsumenta. Dziś czas na kolejną, niezwykle istotną część koncepcji 4P – cenę. Dowiecie się tego jak cena wpływa na postrzeganie produktów i usług przez konsumenta. Oprócz tego opiszemy jakie strategie cenowe może zastosować organizacja oraz jak ogromną rolę może odgrywać cena w przypadku marki luksusowej, takiej jak Tiffany. Inspirującej lektury!
Wszystkie wpisy
Data-driven user experience – czyli dlaczego wykorzystanie danych jest kluczowe? Nowy dźwięk możliwości: co oznacza AI Voice Branding. Przegląd blogosfery marketingowej #82]
Zapraszamy na przegląd najciekawszych artykułów z polskiej i zagranicznej blogosfery. Co przyniósł nam początek jesieni w sferze marketingowej? Jak stworzyć brand purpose marki? Co za sobą niesie dotarcie w pierwszej kolejności do klientów? Zapraszamy do lektury!...
Marketing cyfrowy a manipulacja cyfrowa: gdzie jest granica? Jak etyka ujawnia siłę lub słabość marki?[przegląd blogosfery marketingowej #81]
Zapraszamy na przegląd ciekawych artykułów z polskiej i zagranicznej blogosfery. Co przyniósł nam ostatni miesiąc w sferze marketingowej? Rebranding i repozycjonowanie marki – co musisz wiedzieć? Jakie pytania należy zadać nowym klientom PR? Zaparzcie ulubioną kawę i...
Chatbot w biznesie – czy warto? Dlaczego monitoring marki się opłaca? [przegląd blogosfery marketingowej #80]
Zapraszamy na przegląd najciekawszych artykułów z polskiej i zagranicznej blogosfery. Co przyniósł nam koniec lata w sferze marketingowej? Dlaczego kryzysy trafiają na nieprzygotowane organizację? Chatbot zaleta czy wada marki? Zapraszamy do lektury! #1...
Co to jest SXO? Dlaczego porzucamy nasze koszyki?[przegląd blogosfery marketingowej #79]
Zapraszamy na przegląd najciekawszych artykułów z polskiej i zagranicznej blogosfery. Co przyniósł nam lipiec w sferze marketingowej? Czym tak właściwie jest SXO? Co powinniśmy wiedzieć kanałach email oraz live chat? Dlaczego porzucamy nasz koszyk na ostatniej...
Czy to koniec ery klonów? Jak wygenerować hasztagi, RTM – czyli być na czasie [przegląd blogosfery marketingowej #78]
Zapraszamy na przegląd najciekawszych artykułów z polskiej i zagranicznej blogosfery. Co działo się w sferze marketingu w czerwcu? Na jakie narzędzia warto zwrócić uwagę? Co powinniśmy wiedzieć o RTM? Zgłębcie temat razem z nami! Koniec ery klonów? Spójność vs....
Digital OOH, hazard, trendy i błędy w automatyzacji marketingu [przegląd blogosfery marketingowej #77]
Po raz 77 zapraszamy na przegląd marketingowej i biznesowej blogosfery. Tym razem stawiamy na teksty między innymi z Nowego Marketingu, Martech czy Branding Strategy Insider. Inspirującej lektury! 5 błędów w automatyzacji marketingu – jak ich uniknąć? Redakcja,...
Posłuchaj questus podcast
Wpadnij na nasz kanał Youtube
Newsletter
Chcesz być informowany
o nowościach?
Dołącz do naszego
newslettera.
Najbliższa edycja już we wrześniu