questus Blog
Rewolucje, wydarzenia i ludzie, którzy zmieniają świat marketingu i biznesu
Kreujemy, rozwijamy i chronimy kompetencje profesjonalne
i międzynarodowe standardy w obszarze marketingu
Marketing 4P: cena, strategie cenowe i case marki Tiffany [elementarz marketera #4]
Za nami pierwszy pierwsza część wpisów omawiających elementy Marketingu Mix – ostatnio wspominaliśmy o produkcie, jego roli w strategii marketingowej i życiu konsumenta. Dziś czas na kolejną, niezwykle istotną część koncepcji 4P – cenę. Dowiecie się tego jak cena wpływa na postrzeganie produktów i usług przez konsumenta. Oprócz tego opiszemy jakie strategie cenowe może zastosować organizacja oraz jak ogromną rolę może odgrywać cena w przypadku marki luksusowej, takiej jak Tiffany. Inspirującej lektury!
Marketing 4P: czym jest produkt i jak wygląda jego cykl życia? [elementarz marketera #3]
W pierwszej odsłonie cyklu o marketing mix skupimy się, zgodnie z chronologicznym porządkiem, na pierwszym elemencie koncepcji 4P. Dowiecie się jaka jest rola produktu w strategii marketingowej organizacji oraz jakie decyzje z nim związane musimy podjąć. Oprócz tego jak wygląda cykl życia produktu i czym charakteryzują się jego poszczególne etapy oraz jakie czynniki były źródłem sukcesu iPhone’a.
Social data, hashtagi i content marketing [przegląd blogosfery marketingowej #12]
Przed Wami kolejny przegląd marketingowo-biznesowej blogosfery. Tym razem badamy nieco bardziej techniczne aspekty marketingu, w szczególności tego digitalowego, dlatego wybraliśmy dla Was treści m. in. z bloga Brand24, Ideo Force, Mention czy Disruptive Advertising. Inspirującej lektury!
Jak przygotować się do egzaminów CIM? Strategic Marketing #2
Egzamin Strategic Marketing to podwójna walka z czasem. Po pierwsze – czasu na przygotowania zawsze jest zbyt mało. Po drugie – 3 godziny pisemnego egzaminu to istny sprint na maratońskim dystansie.
Insight konsumencki, dwie pary uszu i Digital Adoption [przegląd blogosfery marketingowej #11]
Kolejny tydzień dobiega końca, a zatem czas na przegląd najbardziej wartościowych treści z polskich i zagranicznych blogów marketingowo-biznesowych. Dziś mamy dla Was porcję wiedzy od m.in. Dagmary Pakulskiej, Jeffa Bullasa, Marka Staniszewskiego czy dr Jacka Pogorzelskiego. Inspirującej lektury!
Analiza mikrootoczenia i 5 sił Portera – metody, przykłady i case Toyoty [elementarz marketera #2]
W kolejnym wiedzowym materiale przygotowaliśmy analizę niezwykle istotnych elementów otoczenia organizacji – klientów, dostawców, partnerów czy konkurentów. Dowiecie się między innymi czym jest mikrootoczenie organizacji i jak możemy je analizować. Oprócz tego...
10 wskazówek: jak napisać egzamin CIM w formule projektowej?
Egzaminy w formule projektowej to najpopularniejszy w CIM sposób weryfikacji kwalifikacji marketerów na poziomie menedżerskim. Dzięki temu egzaminatorzy są w stanie ocenić nie tylko poziom wiedzy marketingowej, ale przede wszystkim umiejętność jej aplikacji w praktyce.
Przynależność konsumenta, racja danych i Customer Journey Mapping [przegląd blogosfery marketingowej #10]
W kalendarzach niedziela, a zatem czas na kolejny przegląd biznesowych i marketingowych blogów. W tym tygodniu wyselekcjonowaliśmy dla Was conent m. in. z Marketingu przy Kawie, blogów Jeffa Bullasa i Kaye Putnam czy też od Marka Staniszewskiego z Heuristica. Inspirującej lektury!
Analiza makrootoczenia – metody, przykłady, historia firmy Xerox [elementarz marketera #1]
Dlaczego każda organizacja musi bezustannie obserwować trendy społeczne, prawne, ekonomiczne i technologiczne? W jaki sposób możemy analizować markootoczenie organizacji? Co leżało u podstaw bankructwa Kodaka i wielkiego renesansu firmy Xerox? Wszystkiego dowiecie się w tym artykule!
Wszystkie wpisy
Co to jest SXO? Dlaczego porzucamy nasze koszyki?[przegląd blogosfery marketingowej #79]
Zapraszamy na przegląd najciekawszych artykułów z polskiej i zagranicznej blogosfery. Co przyniósł nam lipiec w sferze marketingowej? Czym tak właściwie jest SXO? Co powinniśmy wiedzieć kanałach email oraz live chat? Dlaczego porzucamy nasz koszyk na ostatniej...
Czy to koniec ery klonów? Jak wygenerować hasztagi, RTM – czyli być na czasie [przegląd blogosfery marketingowej #78]
Zapraszamy na przegląd najciekawszych artykułów z polskiej i zagranicznej blogosfery. Co działo się w sferze marketingu w czerwcu? Na jakie narzędzia warto zwrócić uwagę? Co powinniśmy wiedzieć o RTM? Zgłębcie temat razem z nami! Koniec ery klonów? Spójność vs....
Digital OOH, hazard, trendy i błędy w automatyzacji marketingu [przegląd blogosfery marketingowej #77]
Po raz 77 zapraszamy na przegląd marketingowej i biznesowej blogosfery. Tym razem stawiamy na teksty między innymi z Nowego Marketingu, Martech czy Branding Strategy Insider. Inspirującej lektury! 5 błędów w automatyzacji marketingu – jak ich uniknąć? Redakcja,...
Świat po covidzie – Scott Galloway „Post Corona – from Crisis to Opportunity”
Jak wytłumaczyć fakt, że Apple potrzebował 42 lat, aby osiągnąć wycenę jednego biliona dolarów, a nagle w ciągu 20 tygodni 2020 roku ta wartość została podwojona? Jakie są skutki tego, że handel online w ciągu jedynie 8 tygodni uzyskał w wielu krajach wzrost...
E-mail marketing, afiliacja, trendy i analiza konkurencji [przegląd blogosfery marketingowej #76]
Po raz 76. zapraszamy na przegląd najciekawszych artykułów z polskiej i zagranicznej blogosfery. Co zyskiwało na znaczeniu w kwietniu? Na jakie trendy warto zwrócić uwagę? Co powinien przeczytać każdy marketer? Zobaczcie nasze propozycje! Expo, czyli kim jesteś...
questus marketing podcast 30: Sustainable marketing, czyli na drodze do zrównoważonego biznesu. Rozmowa z Jarosławem Gracelem
Czy obecnie sustainable marketing jest czymś koniecznym w biznesie? Czy firmy powinny robić coś więcej niż tylko zarabiać pieniądze? Jak przestać być „pasożytem biznesowym”, a zacząć żyć w symbiozie z naszym otoczeniem? Między innymi o tym rozmawiamy z Jarosławem...
Posłuchaj questus podcast
Wpadnij na nasz kanał Youtube
Newsletter
Chcesz być informowany
o nowościach?
Dołącz do naszego
newslettera.
Najbliższa edycja już we wrześniu