Nasze publikacje

Poniżej mamy przyjemność zaprezentować książki biznesowe, których autorami są członkowie zespołu questus, a także blisko współpracujący z nami trenerzy i konsultanci.

Biznes nowych możliwości.
Czterolistna koniczyna - nowy paradygmat biznesu

Robert Kozielski

Książka powstała na podstawie projektu badawczego obejmującego wywiady z właścicielami, twórcami i prezesami firm, które w ostatnich dwudziestu latach odniosły spektakularny sukces. Omówiono w niej elementy nowego, efektywnego podejścia do biznesu, które odpowiada współczesnym uwarunkowaniom biznesowym. Analizie poddano kilkanaście polskich firm, z którymi autor miał okazję się zetknąć jako osoba bezpośrednio zaangażowana w zarządzanie, jako doradca lub jako analityk biznesowy. Pozycja ta została uznana za najlepszą książkę ekonomiczną 2013 roku.

Wskaźniki marketingowe

red. Robert Kozielski

Ta marketingowa biblia, powstała pod redakcją Roberta Kozielskiego, jest dziełem zespołu wielu osób, związanych z questusem. Książka zawiera dokładne omówienie 68 wskaźników marketingowych, które opisano według jednolitego schematu - od definicji, poprzez etapy obliczania i zastosowanie, po przykłady i studia przypadków. Dzięki zadaniom z rozwiązaniami czytelnik może sprawdzić swoje umiejętności obliczania wskaźników i ich interpretacji. Książka ta to rzeczowe i praktyczne przedstawienie mierników marketingowych, których właściwe zastosowanie może dostarczyć niezwykle cennej wiedzy operacyjnej.

Jak szybko napisać profesjonalny plan marketingowy

Michał Dziekoński, Robert Kozielski

Autorzy szczegółowo, krok po kroku pokazują, jak napisać profesjonalny plan marketingowy: od czego zacząć przygotowywanie planu marketingowego, jakie informacje powinien zawierać plan, jak zgromadzić dane, jak opracować kolejne części planu marketingowego i jakich błędów szczególnie trzeba się wystrzegać, tworząc plan. Dodatkową wartością tej pozycji jest szablon planu marketingowego online do samodzielnego wypełnienia.

Mity marketingowe.
Marketing bez bzdur, iluzji i fałszywych założeń

Jacek Pogorzelski

Książka przeznaczona jest dla wszystkich marketingowców, którzy dostrzegają szansę w odrzuceniu rutyny i starych, nieaktualnych rozwiązań. Autor - ceniony konsultant i ekspert w zakresie strategii marketingowej - przedstawia nowe podejście do marketingu, rozprawiając się z pokutującymi wciąż przekonaniami na temat jego roli oraz wielu uznanych metod i dowodząc ich szkodliwości. Prezentuje też świeże, nieraz rewolucyjne teorie i praktyki dotyczące istoty marketingu, komunikacji marketingowej, zarządzania marką, strategii marketingowych, tworzenia relacji z nabywcami i... kariery w marketingu.

(R)ewolucja marki

Jacek Pogorzelski

Wiek XXI jest nasycony produktami, firmami, narzędziami marketingowymi, wiedzą i pomysłami. Znaleźliśmy się w momencie, w którym robienie po prostu właściwych rzeczy we właściwy sposób nie wystarcza, by odnieść sukces. Dziś chodzi o to, żeby kreować coś nowego, iść pod prąd utartych schematów i sposobów postępowania, kwestionować i szukać odpowiedzi. Jednak chociaż zmieniają się zasady i metody, marketingowe panaceum na ataki konkurencji jest niezmienne: należy stworzyć atrakcyjną markę — nowy przedmiot rynkowego pożądania — i zarządzać nią na tyle skutecznie, by właśnie ona stała się najbardziej wartościowym zasobem firmy.

E-marketing w praktyce.
Strategie skutecznej promocji online

Artur Maciorowski

Najbardziej rozbudowany i kompleksowy przewodnik po e-marketingu w Polsce. Poradnik uczy, jak używać internetowych narzędzi do efektywnej budowy i wzmocnienia działań twojej firmy czy marki. Buduje wiedzę, jak praktycznie planować akcje marketingowe online. Pomaga zrozumieć grupę docelową, dobrać do jej potrzeb działania promocyjne oraz określić ich wytyczne. Uczy komunikacji w kanałach mobilnych i mediach społecznościowych, a także przybliża zarówno popularne, jak i mniej powszechne techniki marketingu interaktywnego. Książka uwzględnia polskie realia i bierze pod uwagę możliwości budżetowe małych i średnich przedsiębiorstw.