questus Blog
Rewolucje, wydarzenia i ludzie, którzy zmieniają świat marketingu i biznesu

Kreujemy, rozwijamy i chronimy kompetencje profesjonalne
i międzynarodowe standardy w obszarze marketingu

Badania ilościowe w marketingu – rodzaje, zastosowane, zalety i wady
W dzisiejszym materiale omówimy badania ilościowe w marketingu. Z artykułu dowiecie się m.in., czym charakteryzują się badania ilościowe w marketingu i na jakie pytania pozwalają one odpowiedzieć. Omówimy również poszczególne metody w zakresie badań ilościowych....

Orientacje zarządzania marketingowego – od produkcji aż po marketing społeczny
W dzisiejszym materiale omówimy orientacje zarządzania marketingowego. Dowiecie się m.in., czym charakteryzują się orientacje: produkcyjna, produktowa, sprzedażowa, marketingowa i marketingu społecznego. Zidentyfikujemy także wady pierwszych koncepcji i odpowiemy na...

Jaki jest związek modelu własności firmy ze strategią jej rozwoju?
Często nie docenia się, jak ważną rolę w sukcesie (lub porażce) danej firmy odgrywa sposób jej „posiadania”. Modele posiadania, czyli to, jak funkcjonuje prawo własności do firmy, znacząco wpływają na jej codzienne działania: od mocnych i słabych stron aż po...

Kim jest przedsiębiorca i intraprzedsiębiorca, czym charakteryzuje się przedsiębiorczość?
W dzisiejszym materiale przyjrzymy się pojęciu przedsiębiorczości oraz zdefiniujemy osobę określaną mianem przedsiębiorcy. Z tekstu dowiecie się m.in.: jaka jest geneza przedsiębiorczości i co ona oznacza w perspektywie rynkowej oraz czym jest przedsiębiorczość...

Co to jest marketing? Definicje, cele, funkcje
Dziś przybliżmy Wam definicje marketingu różnych autorów i wyróżnimy najważniejsze aspekty pomagające zrozumieć, czym ta dziedzina jest. Z tekstu dowiedzie się m.in. jak najczęściej błędnie kategoryzuje się marketing, a także jaką definicję tej dziedziny proponują...

Industrializacja życia emocjonalnego – emotiveillance i media empatyczne
Automatyzację w dziedzinie reklamy możemy obserwować już od jakiegoś czasu (robi to choćby Google). Mimo to, zdolność do przetwarzania informacji zwrotnej oraz dostosowywania przekazu w czasie rzeczywistym w reklamie cyfrowej jest zjawiskiem zasadniczo nowym....

Czym jest popyt i podaż? Reguły, zależności, równowaga
W kolejnym wiedzowym artykule postanowiliśmy przyjrzeć się dwóm, bardzo podstawowym zagadnieniom, które powinien znać każdy marketer. Z tego tekstu dowiecie się czym jest popyt i podaż, co je kształtuje oraz jakie elementy są z tym związane. Wspomnimy też o krzywych...

Strategie przewagi konkurencyjnej Portera – przywództwo kosztowe, zróżnicowanie i koncentracja
W jednym z poprzednich wiedzowych wpisów omawialiśmy koncepcję pięciu sił Portera. Dziś skupimy się na strategiach konkurowania wyróżnionych przez tego samego autora. Z tego artykułu dowiecie się m.in. jakie są trzy główne strategie konkurencyjne wyróżnione przez...

Marketing wg Byrona Sharpa #2 – dostępność i wyróżnialność zamiast STP
Przed Wami kolejny artykuł, przedstawiający świat według Byrona Sharpa, czyli australijskiego kontestatora współczesnego marketingu. Z dzisiejszego materiału dowiecie się między innymi, czy koncepcja marketingu STP faktycznie działa oraz czym różni się wyróżnialność...
Wszystkie wpisy
![O czym się mówi w świecie biznesu – Stanford Graduate School of Business, INSEAD Knowledge, Accenture, Martech, Disruptive [przegląd blogosfery marketingowej]](https://questus.pl/wp-content/uploads/2024/01/Blogosfera-15-stycznia-1.png)
O czym się mówi w świecie biznesu – Stanford Graduate School of Business, INSEAD Knowledge, Accenture, Martech, Disruptive [przegląd blogosfery marketingowej]
Zapraszamy na kolejny przegląd marketingowej i biznesowej blogosfery. W tym miesiącu przedstawiamy Wam teksty autorstwa: INSEAD Knowledge, Stanford Graduate School of Business, Disruptive, Accenture i Martech. Przyjemnej lektury! What Makes Some Words More...

Ludzie, którzy zmieniają świat: Abhijit Banerjee, Esther Duflo i Michael Kremer
W 2019 roku laureatami Nagrody Banku Szwecji im. Alfreda Nobla w dziedzinie nauk ekonomicznych zostali Abhijit Banerjee, Esther Duflo i Michael Kremer za badania, które „znacząco poprawiły naszą zdolność do walki z globalnym ubóstwem”. Oparte na eksperymentach,...

Pewność nie istnieje
„Żyjemy w świecie, w którym często możemy się spotkać z pewnymi oczekiwaniami opartymi na iluzji pewności”. Jak twierdzi Timothy Keller, większość rzeczy, które są nam drogie, większość rzeczy, które najwięcej dla nas znaczą, nie może być udowodniona...
![O czym się mówi w świecie biznesu – INSEAD, Harvard Business School, Bain & Company, CustomerThink, Marketer+ [przegląd blogosfery marketingowej]](https://questus.pl/wp-content/uploads/2023/12/Okladka-–-Blogosfera-5-grudnia-2023.png)
O czym się mówi w świecie biznesu – INSEAD, Harvard Business School, Bain & Company, CustomerThink, Marketer+ [przegląd blogosfery marketingowej]
Zapraszamy na kolejny przegląd marketingowej i biznesowej blogosfery. W tym miesiącu przedstawiamy Wam teksty autorstwa: INSEAD Knowledge, Harvard Business School, Bain & Company, CustomerThink, Marketer+. Przyjemnej lektury! The Three Next-Generation...

Ludzie, którzy zmieniają świat: profesor Claudia Goldin
„Zawsze myślałam o sobie jak o detektywie. Detektyw zawsze wierzy w to, że jest jakiś sposób na znalezienie odpowiedzi”. Tegoroczna nagroda Nobla z ekonomii (tak potocznie nazywa się Nagrodę Banku Szwedzkiego w dziedzinie nauk ekonomicznych) została przyznana...

Marketerzy w świecie dezinformacji
Dziś, choć mamy łatwy dostęp do informacji, to trudniej nam dotrzeć do prawdy. Zamiast zdobywać wiedzę budujemy bańki, które zamykają nas w naszych własnych przekonaniach, a ponieważ zasięg jest nadrzędnym celem, najlepszym towarem już nie są fakty, lecz opłacalne...
Posłuchaj questus podcast
Wpadnij na nasz kanał Youtube
Newsletter
Chcesz być informowany
o nowościach?
Dołącz do naszego
newslettera.
Najbliższa edycja już we wrześniu