questus Blog
Rewolucje, wydarzenia i ludzie, którzy zmieniają świat marketingu i biznesu

Kreujemy, rozwijamy i chronimy kompetencje profesjonalne
i międzynarodowe standardy w obszarze marketingu
![Analiza makrootoczenia – metody, przykłady, historia firmy Xerox [elementarz marketera #1]](https://questus.pl/wp-content/uploads/2019/02/analiza-makrootoczenia-1080x500.jpg)
Analiza makrootoczenia – metody, przykłady, historia firmy Xerox [elementarz marketera #1]
Dlaczego każda organizacja musi bezustannie obserwować trendy społeczne, prawne, ekonomiczne i technologiczne? W jaki sposób możemy analizować markootoczenie organizacji? Co leżało u podstaw bankructwa Kodaka i wielkiego renesansu firmy Xerox? Wszystkiego dowiecie się w tym artykule!
Koci marketing – 9 najciekawszych kampanii z udziałem kotów
Z okazji Światowego Dnia Kota postanowiliśmy przyjrzeć się tym czworonożnym zwierzakom z bardziej marketingowego punktu widzenia. Okazuje się bowiem, że nie są one stworzone tylko do leniuchowania, zabawy i podążania własnymi drogami. Jak zaraz się przekonacie – mogą...
Jak przygotować się do egzaminów CIM? Strategic Marketing #1
Prawdopodobnie nie ma na programach CIM osób, które w swojej nigdy nie stworzyły żadnego planu marketingowego. Prawdopodobnie nie ma też osób, które napisały plan na… jedynie 8 stron. A jednak, jak pokazują nasze doświadczenia, jest to nie lada wyzwanie!
![Storytelling, empatia konsumencka i siła celów [przegląd blogosfery marketingowej #9]](https://questus.pl/wp-content/uploads/2019/02/storytelling-empatia-konsumencka-przeglad-blogosfery-1080x500.jpg)
Storytelling, empatia konsumencka i siła celów [przegląd blogosfery marketingowej #9]
Czas na kolejny przegląd najbardziej wartościowych treści z marketingowych i biznesowych blogów. W tym tygodniu wyselekcjonowaliśmy dla Was artykuły m. in. z Bloga Jacka Kotarbińskiego, Hotjar Blog, Disruptive Advertising czy Mention. Inspirującej lektury!
Mit big data. Jak się kończy ślepa wiara w liczby?
Mity związane z technologią polegają zazwyczaj na wyolbrzymianiu jej możliwości. Tak właśnie działa mit big data: przeceniamy obiektywizm analizy, przeszacowujemy szanse i ignorujemy alternatywne rozwiązania. Przez lata w branży marketingu powtarzano chwytliwe...
![Asystent Google, Experiental Marketing i benefity Social Media [przegląd blogosfery marketingowej #8]](https://questus.pl/wp-content/uploads/2019/01/asystent-google-experiental-marketing-1080x500.jpg)
Asystent Google, Experiental Marketing i benefity Social Media [przegląd blogosfery marketingowej #8]
Czas na kolejny przegląd marketingowych i biznesowych blogów. Tym razem wyselekcjonowaliśmy dla Was treści m. in. z eConsultancy, Bloga Top Rank, Marketingu przy Kawie czy Search Engine Watch. Inspirującej lektury! How Marketers Can Improve the Customer...
Strategia marketingowa, tajniki kreatywności i trendy 2019 [przegląd blogosfery marketingowej #7]
Nowy Rok to zwiększona aktywność blogów i serwisów marketingowo-biznesowych, które budzą się ze świątecznej drzemki. Wyselekcjonowaliśmy dla Was zatem 10 artykułów, do których szczególnie warto zajrzeć. Tym razem wybór padł m.in. na Petera Fiska, blog Bluerank czy teksty z serwisów Hubspota i Buffera. Inspirującej lektury!
![Święta, Święta i… Święta [przegląd blogosfery marketingowej #6]](https://questus.pl/wp-content/uploads/2018/12/blogosfera_swieta-1080x500.jpg)
Święta, Święta i… Święta [przegląd blogosfery marketingowej #6]
W ostatnich tygodniach temat „Święta” zdominował nie tylko biznesowe, ale wszelkie możliwe media. Postanowiliśmy więc przefiltrować wysyp bożonarodzeniowych tekstów i wybrać dla Was najbardziej wartościowy content w ramach kolejnej odsłony marketingowej blogosfery!...

Customer Experience Management w B2B – jak budować doświadczenia konsumenta poprzez eventy?
Event zdaje się być jedną z najskuteczniejszych, jeśli nie najbardziej efektywną, metodą kreowania pozytywnych doświadczeń konsumentów. Jak jednak Customer Experience zmienia się w epoce digital? Jaka jest rola Customer Experience Managementu w budowaniu przewagi...
Wszystkie wpisy

Rok 2023 – wyzwania i obawy postpandemicznej rzeczywistości
Rok 2022 przejdzie do historii jako jeden z najczarniejszych okresów. Postpandemiczna rzeczywistość została zastąpiona przez wojnę w Ukrainie oraz wyłaniający się kryzys gospodarczy, który w końcówce roku silnie uderzył w polską gospodarkę. To tworzy nowy krajobraz i...

Puropose brand, czyli marketing w służbie wartości
Analiza 50 tysięcy marek pozwoliła na wyselekcjonowanie 50, które rozwijały się 400% szybciej niż pozostałe (Stengel, 2011). Próba odkrycia źródeł ich sukcesu doprowadziła do identyfikacji wspólnego kluczowego czynnika, jakim był fakt, że u podstaw swojego działania...
![Data-driven user experience – czyli dlaczego wykorzystanie danych jest kluczowe? Nowy dźwięk możliwości: co oznacza AI Voice Branding. Przegląd blogosfery marketingowej #82]](https://questus.pl/wp-content/uploads/2022/11/blogosfera-przeglad-marketing-biznes-82.png)
Data-driven user experience – czyli dlaczego wykorzystanie danych jest kluczowe? Nowy dźwięk możliwości: co oznacza AI Voice Branding. Przegląd blogosfery marketingowej #82]
Zapraszamy na przegląd najciekawszych artykułów z polskiej i zagranicznej blogosfery. Co przyniósł nam początek jesieni w sferze marketingowej? Jak stworzyć brand purpose marki? Co za sobą niesie dotarcie w pierwszej kolejności do klientów? Zapraszamy do lektury!...
![Marketing cyfrowy a manipulacja cyfrowa: gdzie jest granica? Jak etyka ujawnia siłę lub słabość marki?[przegląd blogosfery marketingowej #81]](https://questus.pl/wp-content/uploads/2022/10/blogosfera-przeglad-marketing-biznes-81.png)
Marketing cyfrowy a manipulacja cyfrowa: gdzie jest granica? Jak etyka ujawnia siłę lub słabość marki?[przegląd blogosfery marketingowej #81]
Zapraszamy na przegląd ciekawych artykułów z polskiej i zagranicznej blogosfery. Co przyniósł nam ostatni miesiąc w sferze marketingowej? Rebranding i repozycjonowanie marki – co musisz wiedzieć? Jakie pytania należy zadać nowym klientom PR? Zaparzcie ulubioną kawę i...
![Chatbot w biznesie – czy warto? Dlaczego monitoring marki się opłaca? [przegląd blogosfery marketingowej #80]](https://questus.pl/wp-content/uploads/2022/09/blogosfera-przeglad-marketing-biznes-80.png)
Chatbot w biznesie – czy warto? Dlaczego monitoring marki się opłaca? [przegląd blogosfery marketingowej #80]
Zapraszamy na przegląd najciekawszych artykułów z polskiej i zagranicznej blogosfery. Co przyniósł nam koniec lata w sferze marketingowej? Dlaczego kryzysy trafiają na nieprzygotowane organizację? Chatbot zaleta czy wada marki? Zapraszamy do lektury! #1...
![Co to jest SXO? Dlaczego porzucamy nasze koszyki?[przegląd blogosfery marketingowej #79]](https://questus.pl/wp-content/uploads/2022/09/blogosfera-przeglad-marketing-biznes-79.png)
Co to jest SXO? Dlaczego porzucamy nasze koszyki?[przegląd blogosfery marketingowej #79]
Zapraszamy na przegląd najciekawszych artykułów z polskiej i zagranicznej blogosfery. Co przyniósł nam lipiec w sferze marketingowej? Czym tak właściwie jest SXO? Co powinniśmy wiedzieć kanałach email oraz live chat? Dlaczego porzucamy nasz koszyk na ostatniej...
Posłuchaj questus podcast
Wpadnij na nasz kanał Youtube
Newsletter
Chcesz być informowany
o nowościach?
Dołącz do naszego
newslettera.
Najbliższa edycja już we wrześniu