questus Blog
Rewolucje, wydarzenia i ludzie, którzy zmieniają świat marketingu i biznesu

Kreujemy, rozwijamy i chronimy kompetencje profesjonalne
i międzynarodowe standardy w obszarze marketingu
Strategic Marketing w praktyce: jak zbudować Marketing Intelligence?
Marketing Intelligence to system zarządzania wiedzą marketingową. Ale buduje się go nie z wykorzystaniem danych, ale ludźmi. Niektórzy na określenie tego zagadnienia używają terminu Marketing Information System (MIS), ale pojęcie Marketing Intelligence lub...
Event – najskuteczniejsza forma budowania Customer Experience
Event jest formą komunikacji, która rodzi największe szanse na zbudowanie głębszej relacji i lojalności klienta. Dzięki wydarzeniom, marka może bowiem niemal bezpośrednio dotrzeć do wyselekcjonowanej grupy odbiorców z precyzyjnie dopasowanym komunikatem. Co jednak...
Segmentacja, Customer Experience i blockchain w marketingu [przegląd blogosfery marketingowej #3]
Przed Wami kolejna odsłona naszych prac nad monitorigniem i selekcjonowaniem najciekawszych treści z polskich i zagranicznych blogów marketingowo-biznesowych. Tym razem wybraliśmy dla Was coś od Petera Fiska, Teda Rubina czy Julii Kołodko, prelegentki XXIII Warsztatów Strategicznych questus academy. Inspirującej lektury!
Strategic Marketing w praktyce. Jak sprawnie przeprowadzić audyt marketingowy?
Jak w pędzie codziennej pracy sprostać zadaniu, które powinno być zrobione z jednej strony dogłębnie, a z drugiej strony szybko i sprawnie? Są na to dwa sposoby: nadanie audytowi struktury i gromadzenie danych w sposób ciągły. Audyt marketingowy to nic innego...

Technologie immersyjne, rozliczanie SEO i win-back e-maile – przegląd blogosfery marketingowej #2
Przefiltrowaliśmy kilkadziesiąt blogów i serwisów marketingowo-biznesowych i przygotowaliśmy dla Was listę 10 najciekawszych publikacji, które pojawiły się w sieci w ostatnich tygodniach. Będzie coś o pozycjonowaniu, e-mail marketingu, technologiach immersyjnych czy wykorzystywaniu social mediów w HR. Inspirującej lektury!
Jak zaprojektować value proposition dla platformy internetowej? Case study Otodom
Platformy internetowe łączą ludzi, mających sobie do zaoferowania jakąś wartość. Jednak wbrew pozorom dobrze zaprojektowana platforma nie działa jak perpetuum mobile. Kluczem do sukcesu jest nieustanne wspieranie użytkowników w tym, aby byli aktywni i generowali jak najwyższą wartość.
Badania behawioralne, storytelling i old-school e-mail – przegląd blogosfery marketingowej #1
Jak wylicza Kevin Kelly, redaktor naczelny magazynu Wired i autor książki „The Inevitable” – każdego roku powstaje 8 mln utworów, 2 mln książek, 16 tys. filmów, 30 mld postów na blogach i 182 mld tweetów. To oczywiste, że żaden człowiek nie jest w stanie przejrzeć...
Driving Digital Experience w 4 krokach
Oczekiwania klientów nieustannie rosną, a firmom coraz trudniej jest im sprostać – to dwa fakty, które potwierdzają badania. Wydawać by się mogło, że w dobie coraz większych możliwości technologicznych, firmy będą doskonalić się w obszarze CX, tymczasem – mimo wysiłków – wyniki satysfakcji zamiast rosnąć, spadają. Trend ten zaobserwowano już zarówno w USA, jak i na Wyspach Brytyjskich. Dlaczego tak się dzieje?
10 modeli biznesowych, które zrewolucjonizowały świat
Rewolucyjny produkt? Przełomowy proces wewnątrz organizacji? W dzisiejszym, niezwykle szybko zmieniającym się biznesowym środowisku to za mało. Badania BCG pokazują bowiem, że z 25 najbardziej innowacyjnych firm, aż 14 bazuje na rewolucyjnym modelu biznesowym. To właśnie efektywny, nierzadko rewolucyjny sposób generowania dochodów jest obecnie języczkiem u wagi w budowaniu sukcesu organizacji.
Wszystkie wpisy

Wyzwania analityki social mediów. Wywiad z dr. Janem Zającem
Jakie są dziś największe wyzwania analityki w social mediach? Jak ten obszar zmieni sztuczna inteligencja i metaversum? A przede wszystkim – co robić, by stać się rozchwytywanym specjalistą w dziedzinie data science? – o tym mówi nasz gość, dr Jan Zając z Sotrender....
![Zmiana zachowań online, mikromomenty i NFT [przegląd blogosfery marketingowej #74]](https://questus.pl/wp-content/uploads/2022/03/blogosfera-marketingowa-74-nft-mikromomenty-sprzedaz-biznes-marketing.png)
Zmiana zachowań online, mikromomenty i NFT [przegląd blogosfery marketingowej #74]
[vc_row][vc_column][vc_column_text]Drugi miesiąc roku 2022 za nami, postanowiliśmy więc sprawdzić, co działo się w marketingowej blogosferze. Tym razem przyglądamy się zagadnieniu NFT, analizujemy sytuację na rynku pracownika w dziale sprzedaży, dowiadujemy się, jak...
![Nowe modele biznesowe w cyfrowej przyszłości. Prof. Grzegorz Mazurek, dr Aleksander Poniewierski, prof. Robert Kozielski [questus marketing podcast]](https://questus.pl/wp-content/uploads/2022/03/podcast_miniatura-Mazurek_Poniedzielski_Kozielski-z-tytulami.png)
Nowe modele biznesowe w cyfrowej przyszłości. Prof. Grzegorz Mazurek, dr Aleksander Poniewierski, prof. Robert Kozielski [questus marketing podcast]
Dlaczego model freemium to pułapka dla start-upów? Czy za NFT ludzie naprawdę są gotowi płacić miliony dolarów? - rozmawiają Prof. Grzegorz Mazurek, dr Aleksander Poniewierski i dr hab. Robert Kozielski. Model biznesowy, czyli pomysł na zarabianie Dr hab....

questus marketing podcast 7: Marketing oparty na dowodach. Wywiad z Michałem Medowskim
Evidence-based marketing to niewątpliwie rosnący trend w świecie marketingu. Specjaliści coraz rzadziej polegają bowiem na własnych przekonaniach i wyobrażeniach, szukając potwierdzenia swoich prognoz i działań w twardej analityce i czytelnych dowodach. Czy marketing...

questus marketing podcast 27: Technology for habits – jak transformacja cyfrowa wpływa na modele biznesowe jutra Prof. Grzegorz Mazurek, dr Aleksander Poniewierski, prof. Robert Kozielski
Czym jest, a czym nie jest transformacja cyfrowa? Jakie są jej kluczowe czynniki i ryzyka? Ile przedsiębiorstw osiąga prawdziwy poziom transformacji cyfrowej w firmie? Jak nowe modele biznesowe adresują zmiany w konsumpcji produktów i usług? Na naszej kanapie...
![Feedback, kreatywność i personalizacja [przegląd blogosfery marketingowej #73]](https://questus.pl/wp-content/uploads/2022/02/blogosfera-wiedza-marketing-biznes073.png)
Feedback, kreatywność i personalizacja [przegląd blogosfery marketingowej #73]
Nowy rok zwiastuje nowe postanowienia. Co to oznacza dla sfery komunikacji? Postanowiliśmy przyjrzeć się zagadnieniu jakim jest feedback, poszukać w sobie inspiracji do bycia kreatywnym, sprawdzić jak forma tekstu wpływa na jego odbiór oraz czym jest w dzisiejszych...
Posłuchaj questus podcast
Wpadnij na nasz kanał Youtube
Newsletter
Chcesz być informowany
o nowościach?
Dołącz do naszego
newslettera.
Najbliższa edycja już we wrześniu