questus Blog
Rewolucje, wydarzenia i ludzie, którzy zmieniają świat marketingu i biznesu
Kreujemy, rozwijamy i chronimy kompetencje profesjonalne
i międzynarodowe standardy w obszarze marketingu
Analiza mikrootoczenia i 5 sił Portera – metody, przykłady i case Toyoty [elementarz marketera #2]
W kolejnym wiedzowym materiale przygotowaliśmy analizę niezwykle istotnych elementów otoczenia organizacji – klientów, dostawców, partnerów czy konkurentów. Dowiecie się między innymi czym jest mikrootoczenie organizacji i jak możemy je analizować. Oprócz tego...
10 wskazówek: jak napisać egzamin CIM w formule projektowej?
Egzaminy w formule projektowej to najpopularniejszy w CIM sposób weryfikacji kwalifikacji marketerów na poziomie menedżerskim. Dzięki temu egzaminatorzy są w stanie ocenić nie tylko poziom wiedzy marketingowej, ale przede wszystkim umiejętność jej aplikacji w praktyce.
Przynależność konsumenta, racja danych i Customer Journey Mapping [przegląd blogosfery marketingowej #10]
W kalendarzach niedziela, a zatem czas na kolejny przegląd biznesowych i marketingowych blogów. W tym tygodniu wyselekcjonowaliśmy dla Was conent m. in. z Marketingu przy Kawie, blogów Jeffa Bullasa i Kaye Putnam czy też od Marka Staniszewskiego z Heuristica. Inspirującej lektury!
Analiza makrootoczenia – metody, przykłady, historia firmy Xerox [elementarz marketera #1]
Dlaczego każda organizacja musi bezustannie obserwować trendy społeczne, prawne, ekonomiczne i technologiczne? W jaki sposób możemy analizować markootoczenie organizacji? Co leżało u podstaw bankructwa Kodaka i wielkiego renesansu firmy Xerox? Wszystkiego dowiecie się w tym artykule!
Koci marketing – 9 najciekawszych kampanii z udziałem kotów
Z okazji Światowego Dnia Kota postanowiliśmy przyjrzeć się tym czworonożnym zwierzakom z bardziej marketingowego punktu widzenia. Okazuje się bowiem, że nie są one stworzone tylko do leniuchowania, zabawy i podążania własnymi drogami. Jak zaraz się przekonacie – mogą...
Jak przygotować się do egzaminów CIM? Strategic Marketing #1
Prawdopodobnie nie ma na programach CIM osób, które w swojej nigdy nie stworzyły żadnego planu marketingowego. Prawdopodobnie nie ma też osób, które napisały plan na… jedynie 8 stron. A jednak, jak pokazują nasze doświadczenia, jest to nie lada wyzwanie!
Storytelling, empatia konsumencka i siła celów [przegląd blogosfery marketingowej #9]
Czas na kolejny przegląd najbardziej wartościowych treści z marketingowych i biznesowych blogów. W tym tygodniu wyselekcjonowaliśmy dla Was artykuły m. in. z Bloga Jacka Kotarbińskiego, Hotjar Blog, Disruptive Advertising czy Mention. Inspirującej lektury!
Mit big data. Jak się kończy ślepa wiara w liczby?
Mity związane z technologią polegają zazwyczaj na wyolbrzymianiu jej możliwości. Tak właśnie działa mit big data: przeceniamy obiektywizm analizy, przeszacowujemy szanse i ignorujemy alternatywne rozwiązania. Przez lata w branży marketingu powtarzano chwytliwe...
Asystent Google, Experiental Marketing i benefity Social Media [przegląd blogosfery marketingowej #8]
Czas na kolejny przegląd marketingowych i biznesowych blogów. Tym razem wyselekcjonowaliśmy dla Was treści m. in. z eConsultancy, Bloga Top Rank, Marketingu przy Kawie czy Search Engine Watch. Inspirującej lektury! How Marketers Can Improve the Customer...
Wszystkie wpisy
Strategiczna przezorność w trudnych czasach – badania CIMO (Listopad 2022)
W listopadzie 2022 odbyła się druga fala badania „CIMO Standards & Foresights” [1] – pierwszego tego typu badania w Polsce, które realizowane jest na grupie profesjonalnych marketerów. Marketerzy ci są Absolwentami bądź Uczestnikami programów CIM. Wyniki badania...
Od digitalu do przywództwa w czasach wojny i turbulencji ekonomicznych – podsumowanie Blogosfery questus w roku 2022
Rok 2022 rozpoczął się z nadzieją na redukcję wpływu pandemii COVID19 na funkcjonowanie ludzi, firm i rynków. Wybuch wojny na Ukrainie i agresja Rosji zmieniła jednak wszystko. Początkowy szok i niedowierzanie zastępowany był złością i pełnym oddaniem sprawie...
Strategia wartości wspólnej
Biznes coraz częściej poszukuje koncepcji strategicznych dla rozwiązywania problemów społecznych i środowiskowych. Możliwe jest to poprzez wdrażanie takich metod i praktyk, które z jednej strony prowadzą do wzrostu i rozwoju rynkowego, a z drugiej ukierunkowane są na...
Rok 2023 – wyzwania i obawy postpandemicznej rzeczywistości
Rok 2022 przejdzie do historii jako jeden z najczarniejszych okresów. Postpandemiczna rzeczywistość została zastąpiona przez wojnę w Ukrainie oraz wyłaniający się kryzys gospodarczy, który w końcówce roku silnie uderzył w polską gospodarkę. To tworzy nowy krajobraz i...
Puropose brand, czyli marketing w służbie wartości
Analiza 50 tysięcy marek pozwoliła na wyselekcjonowanie 50, które rozwijały się 400% szybciej niż pozostałe (Stengel, 2011). Próba odkrycia źródeł ich sukcesu doprowadziła do identyfikacji wspólnego kluczowego czynnika, jakim był fakt, że u podstaw swojego działania...
Data-driven user experience – czyli dlaczego wykorzystanie danych jest kluczowe? Nowy dźwięk możliwości: co oznacza AI Voice Branding. Przegląd blogosfery marketingowej #82]
Zapraszamy na przegląd najciekawszych artykułów z polskiej i zagranicznej blogosfery. Co przyniósł nam początek jesieni w sferze marketingowej? Jak stworzyć brand purpose marki? Co za sobą niesie dotarcie w pierwszej kolejności do klientów? Zapraszamy do lektury!...

Posłuchaj questus podcast

Wpadnij na nasz kanał Youtube
Newsletter
Chcesz być informowany
o nowościach?
Dołącz do naszego
newslettera.
Najbliższa edycja już we wrześniu
