questus Blog

Rewolucje, wydarzenia i ludzie, którzy zmieniają świat marketingu i biznesu

Kreujemy, rozwijamy i chronimy kompetencje profesjonalne
i międzynarodowe standardy w obszarze marketingu

Trendy
Marketing sensoryczny: zmysłowa rewolucja

Marketing sensoryczny: zmysłowa rewolucja

Zmysły to emocje. A emocje są impulsem, który uruchamia proces decyzyjny w umyśle klienta i pobudza go do działania. Właśnie dlatego firmy ze światowej czołówki tak chętnie wykorzystują marketing sensoryczny. Jak bowiem powiedział kiedyś twórca sieci restauracji Sphinx: „ludzie nie chodzą do restauracji, gdzie jest dobre jedzenie, ale jest dobry klimat do jedzenia”.

czytaj dalej
Jak ekonomia behawioralna tłumaczy błędy menedżerów?

Jak ekonomia behawioralna tłumaczy błędy menedżerów?

Żyjemy w erze big data, ale to wcale nie znaczy, że firmy podejmują dziś bardziej racjonalne decyzje – często są one niezrozumiałe, czasem wręcz dziwaczne. I choć ekonomia behawioralna już dawno obaliła mit homo oeconomicus, wciąż wielu przyjmuje to z niedowierzaniem. Jak wynika z badań PwC, menedżerowie odpowiedzialni za strategię kierują się danymi w takim samym stopniu, jak… własną intuicją, doświadczeniem, a także doświadczeniem innych, znanych im osób.

czytaj dalej
Sztuczna inteligencja wchodzi na salony

Sztuczna inteligencja wchodzi na salony

W najbliższym czasie ludzkość musi przygotować się na spore zmiany. Rozwój technologii jest niezwykle prężny, dlatego najprawdopodobniej już za kilkadziesiąt lat sztuczna inteligencja będzie nieodłącznym elementem życia każdego człowieka. Jeśli jej ekspansja będzie tak sprawna i szybka, jak postęp technologiczny w dzisiejszych czasach, to istnieje prawdopodobieństwo, że automatyzacja całkowicie zmieni cywilizację. Zjawisko to nazywamy technologiczną osobliwością (ang. technological singularity).

czytaj dalej
Platformowa rewolucja – od Ubera do służby zdrowia

Platformowa rewolucja – od Ubera do służby zdrowia

Sharing economy, czyli ekonomia współdzielenia to trend, którego efektowną ekspansję obserwujemy już niemal dekady. Powstałe podczas ekonomicznej recesji w 2008 roku zjawisko umożliwiło coraz bardziej nieufnym konsumentom świadczyć zarezerwowane dotychczas dla prawnych podmiotów usługi między sobą.  Zaczęliśmy od dzielenia się samochodami, wolnym pokojem, dziś wielką rewolucję w bankowości i finansach może wywołać blockchain i współpraca w zakresie monitorowania rozmaitych transakcji.  Internetowe platformy okazały się być idealnym środowiskiem do rozwoju tego rodzaju działalności.

czytaj dalej
Trendwatching 2018: Czasy a-commerce i niebotycznych oczekiwań konsumentów

Trendwatching 2018: Czasy a-commerce i niebotycznych oczekiwań konsumentów

Świeżo opublikowany Trend Report 2018 to jak zawsze źródło cennych insightów i wskazówek do działania. Nawet jeśli niektóre wizje z pozoru wydają się zbyt odległe, to analiza konkretnych case’ów z mijającego roku jest koronnym dowodem na to, że przyszłość zaczyna się już dziś. Tym razem trudno nie odnieść wrażenia, że najwięcej dzieje się na linii nowe technologie-człowiek. Człowiek tworzy technologię, a technologia zmienia człowieka. Czytając raport, nie da się też zaprzeczyć: oczekiwania współczesnych konsumentów są dziś wywindowane na niespotykany dotąd poziom. Jak zatem będzie można im sprostać?

czytaj dalej

Trendy 2018 wg ekspertów The Chartered Institute of Marketing

Pod jakim znakiem upłynie nadchodzący rok? Zapytaliśmy o to ekspertów The Chartered Institute of Marketing (CIM), największej na świecie organizacji zrzeszającej profesjonalistów w dziedzinie marketingu. Swoimi prognozami na 2018 rok postanowili podzielić się z nami: Robert Kozielski, Katarzyna Nizińska, Artur Maciorowski, Małgorzata Nowak oraz Lech C. Król.

czytaj dalej

Rok 2047. Czego możemy spodziewać się za 30 lat?

Kończy się rok 2017 i szybkim krokiem zbliża 2018. Już za moment w branżowych mediach zacznie się wysyp prognoz na temat trendów, które zdominują nadchodzący rok. Współcześnie świat zmienia się tak szybko, że coraz więcej energii wkładamy w próby przewidzenia tego, co stanie się w ciągu nadchodzących miesięcy i lat. Jednocześnie sami kwestionujemy te działania, mając świadomość, że przy takim tempie zmian prognozowanie jest zajęciem, któremu bliżej dziś do wróżenia z fusów niż poważnej, biznesowej analizy.

czytaj dalej

Między big data a intuicją

Kilka lat temu Harvard Business Review wieszczył, że tzw. data scientist będzie najseksowniejszym zawodem XXI wieku. Polskie tłumaczenie tej nazwy – analityk danych – ani nie brzmi podniecająco, ani nie oddaje znaczenia tej profesji, której istota opiera się na unikalnym połączeniu kompetencji: z jednej strony umiejętności analizy ogromnych zbiorów danych, z drugiej strony zdolności spojrzenia na dane przez pryzmat człowieka i jego potrzeb.

czytaj dalej

Content marketing w czasach postprawdy

Żyjemy w świecie, w którym coraz trudniej odróżnić prawdę od kłamstwa. Internet zalewają fale fake-news. Granica między faktem, opinią, reklamą a zmyśleniem jest coraz bardziej rozmyta. Nawet każdorazowa weryfikacja źródła informacji staje się bezcelowa, bo zbyt wiele poważnych źródeł straciło już swoją wiarygodność. Konsekwencją jest ogromny, odnotowany w badaniach, spadek zaufania do wszelkich publikowanych treści.

czytaj dalej

Wszystkie wpisy

O czym się mówi w świecie biznesu – Bain & Company, PwC, BCG, California Management Review, Harvard Business School [Przegląd Blogosfery Marketingowej]

O czym się mówi w świecie biznesu – Bain & Company, PwC, BCG, California Management Review, Harvard Business School [Przegląd Blogosfery Marketingowej]

Zapraszamy na kolejny przegląd marketingowej i biznesowej blogosfery. W tym miesiącu przedstawiamy Wam teksty autorstwa: Bain&Company, pwc, BCG, California Management Review oraz Harvard Business School. Przyjemnej lektury!   In Retail, Inclusive Customer...

czytaj dalej
O czym się mówi w świecie biznesu – Behavioral Scientist, Wharton School of Business, London Business School, Martech, Deloitte [Przegląd Blogosfery Marketingowej]

O czym się mówi w świecie biznesu – Behavioral Scientist, Wharton School of Business, London Business School, Martech, Deloitte [Przegląd Blogosfery Marketingowej]

The Surprising Origins of Our Obsession with Creativity Samuel W. Franklin Behavioral Scientist     Kreatywność, która została określona jako kluczowa kompetencja w formule „4Cs” (creativity, communication, collaboration, critical thinking) w 2020 roku uznana została...

czytaj dalej

Posłuchaj questus podcast

 Wpadnij na nasz kanał Youtube

Newsletter

Chcesz być informowany
o nowościach?
Dołącz do naszego
newslettera.

 

Chesz dołączyć do programu CIM?

Najbliższa edycja już we wrześniu