questus Blog

Rewolucje, wydarzenia i ludzie, którzy zmieniają świat marketingu i biznesu

Kreujemy, rozwijamy i chronimy kompetencje profesjonalne
i międzynarodowe standardy w obszarze marketingu

Trendy
Nowa ekonomia – 4 idee, które niszczą gigantów

Nowa ekonomia – 4 idee, które niszczą gigantów

Jak to się stało, że w ostatnich latach byliśmy świadkami upadku gigantów i sukcesów małych, garażowych firm, które nie miały nawet formalnej strategii? Dlaczego ludzie świadomie rezygnują dziś z nadmiernego konsumpcjonizmu? Czy marki będą musiały zrewidować dotychczasowe zasady działania na rynku? Wreszcie, czym jest rzeczona „nowa ekonomia”?

czytaj dalej

Marketing spersonalizowany: znać klientów jak Tesco i Google

Witaj Anna! Dzisiaj pokazujemy Ci, co podoba się aktualnie innym użytkownikom naszego sklepu. Poszukaj inspiracji, te produkty wzbudzą Twój zachwyt! – Ile otrzymujecie w tygodniu, nawet w „epoce RODO”, wiadomości tego typu? Pisanych przez kogoś, kto choć zna Wasze imię, nie ma najmniejszego pojęcia, co może rzeczywiście wzbudzić wasz zachwyt? Wszyscy otrzymujemy ich tyle samo: za dużo.

czytaj dalej

Autentyczność marki – faktyczna wartość czy słowo o pustym znaczeniu?

Agencja Firefish opublikowała niedawno wyniki badań konsumenckich, które miały wyłonić listę najbardziej autentycznych marek. W pierwszej dwudziestce znalazły się m. in. Heinz, Disney, Ferrari, Google, Apple, Volkswagen, Microsoft, Land Rover, Amazon, IKEA, Coca-Cola, Samsung,  czy Tetley. Najciekawsza informacja, jaka płynie z tych badań nie dotyczy jednak tego, które marki są najbardziej autentyczne, ale faktu, iż sama autentyczność jest dziś słowem o praktycznie pustym znaczeniu.

czytaj dalej

Exponential Organizations – jak uniknąć katastrofy i zaplanować dziesięciokrotny wzrost?

Droga do biznesowego sukcesu nie musi trwać latami. Google, Facebook, Uber, Airbnb – to przykłady firm, które w krótkim czasie zrewolucjonizowały świat i udowodniły, że nowe technologie umożliwiają osiąganie co najmniej dziesięciokrotnie wyższych wyników niż konkurencja. W ciągu ostatnich pięciu lat świat był świadkiem narodzin nowego rodzaju organizacji. Sporo się o tym mówi i sporo pisze (całkiem niedawno w książce Exponential Organisations) gdyż są one nie tylko obiektem podziwu i fascynacji, ale też zazdrości i pożądania.

czytaj dalej
Marketing sensoryczny: zmysłowa rewolucja

Marketing sensoryczny: zmysłowa rewolucja

Zmysły to emocje. A emocje są impulsem, który uruchamia proces decyzyjny w umyśle klienta i pobudza go do działania. Właśnie dlatego firmy ze światowej czołówki tak chętnie wykorzystują marketing sensoryczny. Jak bowiem powiedział kiedyś twórca sieci restauracji Sphinx: „ludzie nie chodzą do restauracji, gdzie jest dobre jedzenie, ale jest dobry klimat do jedzenia”.

czytaj dalej
Jak ekonomia behawioralna tłumaczy błędy menedżerów?

Jak ekonomia behawioralna tłumaczy błędy menedżerów?

Żyjemy w erze big data, ale to wcale nie znaczy, że firmy podejmują dziś bardziej racjonalne decyzje – często są one niezrozumiałe, czasem wręcz dziwaczne. I choć ekonomia behawioralna już dawno obaliła mit homo oeconomicus, wciąż wielu przyjmuje to z niedowierzaniem. Jak wynika z badań PwC, menedżerowie odpowiedzialni za strategię kierują się danymi w takim samym stopniu, jak… własną intuicją, doświadczeniem, a także doświadczeniem innych, znanych im osób.

czytaj dalej

Wszystkie wpisy

O czym się mówi w świecie biznesu – Stanford Graduate School of Business, INSEAD Knowledge, Accenture, Martech, Disruptive [przegląd blogosfery marketingowej]

O czym się mówi w świecie biznesu – Stanford Graduate School of Business, INSEAD Knowledge, Accenture, Martech, Disruptive [przegląd blogosfery marketingowej]

Zapraszamy na kolejny przegląd marketingowej i biznesowej blogosfery. W tym miesiącu przedstawiamy Wam teksty autorstwa: INSEAD Knowledge, Stanford Graduate School of Business, Disruptive, Accenture i Martech. Przyjemnej lektury!   What Makes Some Words More...

czytaj dalej

Posłuchaj questus podcast

 Wpadnij na nasz kanał Youtube

Newsletter

Chcesz być informowany
o nowościach?
Dołącz do naszego
newslettera.

 

Chesz dołączyć do programu CIM?

Najbliższa edycja już we wrześniu