questus Blog
Rewolucje, wydarzenia i ludzie, którzy zmieniają świat marketingu i biznesu

Kreujemy, rozwijamy i chronimy kompetencje profesjonalne
i międzynarodowe standardy w obszarze marketingu

M jak marketing, M jak miłość – czy Lovemarki faktycznie istnieją?
Apple, Harley-Davidson, Nike – co, poza wielomilionowymi dochodami łączy te trzy firmy? Baza oddanych, wiernych klientów, skłonnych zaakceptować komputer w kształcie tarki czy buty rozpadające się podczas hitowego meczu NBA. Czy jednak lojalnych odbiorców jest na tyle...

Kultura organizacyjna – jak ją budować? 3 poziomy kultury Edgara Scheina
W dzisiejszym wiedzowym materiale przybliżymy Wam temat kultury organizacyjnej. Omówimy również komponenty wchodzące w skład tego różnie definiowanego zjawiska. Dowiecie się także czym jest kultura organizacyjna i kiedy rozpoczęto dyskusje nad tym zjawiskiem. Omówimy...

Benchmarking – czym jest i jakie są jego rodzaje?
Czas na kolejny materiał na blogu quetsusa. Podejmujemy w nim temat benchmarkingu, czyli metody porównywania własnych działań z aktywnością innych firm. Dowiecie się na czym polega benchmarking i dlaczego warto włączyć go do analizy mikrootoczenia. Opiszemy także...

Wojciech Szymański rekomenduje: Goodwin, Knight, Kumart i Netflix
Po rekomendacjach Roberta Kozielskiego czas na kolejną „złotą 3” książek, artykułów i wideo od trenera CIM. Tym razem swoje propozycje przysłał nam Wojtek Szymański, szkoleniowiec na module Digital Customer Experience. Książki Horowitz: Najtrudniejsze w tym co...

Robert Kozielski rekomenduje: Levitt, Pogorzelski, Sinek i Kahneman
Rozpoczynamy nową serię na questusowym BLOGu. Postanowiliśmy zapytać trenerów CIM i grono questus academy o trzy, ich zdaniem najważniejsze: książki biznesowe, artykuły i wideo. Na dobry (chyba) początek bierzemy na warsztat rekomendacje Roberta Kozielskiego....

Czym jest model APIC i planowanie marketingowe?
Dziś omówimy dla Was model APIC, czyli jedną z najważniejszych koncepcji stworzonych przez papieża marketingu, Philipa Kotlera. Z artykułu dowiecie się m.in na czym polega planowanie marketingowe oraz z jakich narzędzi możemy skorzystać przy okazji analizy aktywności...

Model biznesowy – moda czy przyszłość konkurowania?
Jak pokazują badania Accenture, 62% badanych przez tę firmę menedżerów wyższego szczebla miało problemy ze wskazaniem sposobu w jaki ich firma zarabia pieniądze[1]. Jednocześnie istnieje głębokie przekonanie akademików i praktyków biznesu, że „przewaga konkurencyjna...
![Omnichannel, Content marketing i przyszłość CX [przegląd blogosfery marketingowej #27]](https://questus.pl/wp-content/uploads/2019/10/omnichannel-content-marketing-cx.jpeg)
Omnichannel, Content marketing i przyszłość CX [przegląd blogosfery marketingowej #27]
Przed nami kolejny, 27. przegląd marketingowych i biznesowych blogów oraz serwisów. W tym tygodniu przygotowaliśmy dla Was treści m.in. z Customer Think, Marketingu przy Kawie czy blogów Jeffa Bullasa i Petera Fiska. Inspirującej lektury! The Future of CX: Five...

Modele biznesowe w content marketingu
Content marketing z każdym kolejnym rokiem odchodzi od roli narzędzia, które wyłącznie wspiera pozostałe obszary marketingu organizacji. Dziś potrafi stanowić zupełnie odrębną „działkę”, której strategia jest nierzadko bardziej rozbudowana i nasycona detalami niż w...
Wszystkie wpisy

Rosnący optymizm polskich marketerów
Analiza raportu CIMO Standards & Foresight Obserwując wyniki kolejnych raportów CIMO Standards & Foresight można zauważyć trend wzrostowy, który daje nadzieję na wzrost optymizmu i szansę rozwoju marketingu w najbliższej przyszłości, w naszym kraju....
![O czym się mówi w świecie biznesu – Behavioral Scientist, Wharton School of Business, London Business School, Martech, Deloitte [Przegląd Blogosfery Marketingowej]](https://questus.pl/wp-content/uploads/2023/10/blogosfera-tlo-10.10-1080x675.png)
O czym się mówi w świecie biznesu – Behavioral Scientist, Wharton School of Business, London Business School, Martech, Deloitte [Przegląd Blogosfery Marketingowej]
The Surprising Origins of Our Obsession with Creativity Samuel W. Franklin Behavioral Scientist Kreatywność, która została określona jako kluczowa kompetencja w formule „4Cs” (creativity, communication, collaboration, critical thinking) w 2020 roku uznana została...

Fake news wirusem dzisiejszych czasów
Fake news jednym z najgroźniejszych wirusów ludzkości Mimo, że fake newsy istnieją od lat, to dopiero w dobie dzisiejszej technologii rozwinęły swoje skrzydła. Manipulowanie informacjami wsparte sztuczną inteligencją powoduje, że coraz trudniej rozpoznać,...

Startup – droga do realizacji marzeń
Rynek startup’ów należy do jednego z najszybciej rozwijających się sektorów nie tylko w Polsce. W 2021 roku nakłady na inwestycje w startupy w Polsce wyniosły 3,6 mld PLN i były aż o 1,5 mld złotych większe niż rok wcześniej[1]. Startupy w Polsce są tworzone przede...
![O czym się mówi w świecie biznesu – Stanford University, BCG, Accenture, Brief, Peter Fisk [przegląd blogosfery marketingowej]](https://questus.pl/wp-content/uploads/2023/09/blogosfera-sierpien-2023-1080x675.jpg)
O czym się mówi w świecie biznesu – Stanford University, BCG, Accenture, Brief, Peter Fisk [przegląd blogosfery marketingowej]
Zapraszamy na kolejny przegląd marketingowej i biznesowej blogosfery. W tym miesiącu przedstawiamy Wam teksty autorstwa: Stanford University, BCG, Accenture, Brief.pl oraz Peter Fisk. Przyjemnej wrześniowej lektury! To Make Influencers Seem More Authentic, Just...

PR w dobie multikryzysów
PR w dobie multikryzysów Współcześnie coraz częściej mamy do czynienia z multikryzysami, czyli zdarzeniami, w których firma, organizacja lub osoba publiczna staje w obliczu pojawiających się jednocześnie problemów lub skandali, które negatywnie wpływają na jej...
Posłuchaj questus podcast
Wpadnij na nasz kanał Youtube
Newsletter
Chcesz być informowany
o nowościach?
Dołącz do naszego
newslettera.
Najbliższa edycja już we wrześniu