questus Blog
Rewolucje, wydarzenia i ludzie, którzy zmieniają świat marketingu i biznesu

Kreujemy, rozwijamy i chronimy kompetencje profesjonalne
i międzynarodowe standardy w obszarze marketingu

Kultura organizacyjna – jak ją budować? 3 poziomy kultury Edgara Scheina
W dzisiejszym wiedzowym materiale przybliżymy Wam temat kultury organizacyjnej. Omówimy również komponenty wchodzące w skład tego różnie definiowanego zjawiska. Dowiecie się także czym jest kultura organizacyjna i kiedy rozpoczęto dyskusje nad tym zjawiskiem. Omówimy...

Benchmarking – czym jest i jakie są jego rodzaje?
Czas na kolejny materiał na blogu quetsusa. Podejmujemy w nim temat benchmarkingu, czyli metody porównywania własnych działań z aktywnością innych firm. Dowiecie się na czym polega benchmarking i dlaczego warto włączyć go do analizy mikrootoczenia. Opiszemy także...

Wojciech Szymański rekomenduje: Goodwin, Knight, Kumart i Netflix
Po rekomendacjach Roberta Kozielskiego czas na kolejną „złotą 3” książek, artykułów i wideo od trenera CIM. Tym razem swoje propozycje przysłał nam Wojtek Szymański, szkoleniowiec na module Digital Customer Experience. Książki Horowitz: Najtrudniejsze w tym co...

Robert Kozielski rekomenduje: Levitt, Pogorzelski, Sinek i Kahneman
Rozpoczynamy nową serię na questusowym BLOGu. Postanowiliśmy zapytać trenerów CIM i grono questus academy o trzy, ich zdaniem najważniejsze: książki biznesowe, artykuły i wideo. Na dobry (chyba) początek bierzemy na warsztat rekomendacje Roberta Kozielskiego....

Czym jest model APIC i planowanie marketingowe?
Dziś omówimy dla Was model APIC, czyli jedną z najważniejszych koncepcji stworzonych przez papieża marketingu, Philipa Kotlera. Z artykułu dowiecie się m.in na czym polega planowanie marketingowe oraz z jakich narzędzi możemy skorzystać przy okazji analizy aktywności...

Model biznesowy – moda czy przyszłość konkurowania?
Jak pokazują badania Accenture, 62% badanych przez tę firmę menedżerów wyższego szczebla miało problemy ze wskazaniem sposobu w jaki ich firma zarabia pieniądze[1]. Jednocześnie istnieje głębokie przekonanie akademików i praktyków biznesu, że „przewaga konkurencyjna...
![Omnichannel, Content marketing i przyszłość CX [przegląd blogosfery marketingowej #27]](https://questus.pl/wp-content/uploads/2019/10/omnichannel-content-marketing-cx.jpeg)
Omnichannel, Content marketing i przyszłość CX [przegląd blogosfery marketingowej #27]
Przed nami kolejny, 27. przegląd marketingowych i biznesowych blogów oraz serwisów. W tym tygodniu przygotowaliśmy dla Was treści m.in. z Customer Think, Marketingu przy Kawie czy blogów Jeffa Bullasa i Petera Fiska. Inspirującej lektury! The Future of CX: Five...

Modele biznesowe w content marketingu
Content marketing z każdym kolejnym rokiem odchodzi od roli narzędzia, które wyłącznie wspiera pozostałe obszary marketingu organizacji. Dziś potrafi stanowić zupełnie odrębną „działkę”, której strategia jest nierzadko bardziej rozbudowana i nasycona detalami niż w...
![Misja, wizja i strategia organizacji [elementarz marketera #17]](https://questus.pl/wp-content/uploads/2019/09/misja-wizja-strategia-firmy.jpeg)
Misja, wizja i strategia organizacji [elementarz marketera #17]
Cześć! W ramach kolejnego wiedzowego artykułu na blogu questusa omówimy dla Was trzy zagadnienia, które są pewnego rodzaju fundamentem funkcjonowania organizacji. Dowiecie się między innymi: czym jest wizja, misja i strategia przedsiębiorstwa oraz dlaczego każda firma...
Wszystkie wpisy
![O czym się mówi w świecie biznesu – Behavioral Scientist, Wharton School of Business, London Business School, Martech, Deloitte [Przegląd Blogosfery Marketingowej]](https://questus.pl/wp-content/uploads/2023/10/blogosfera-tlo-10.10-1080x675.png)
O czym się mówi w świecie biznesu – Behavioral Scientist, Wharton School of Business, London Business School, Martech, Deloitte [Przegląd Blogosfery Marketingowej]
The Surprising Origins of Our Obsession with Creativity Samuel W. Franklin Behavioral Scientist Kreatywność, która została określona jako kluczowa kompetencja w formule „4Cs” (creativity, communication, collaboration, critical thinking) w 2020 roku uznana została...

Fake news wirusem dzisiejszych czasów
Fake news jednym z najgroźniejszych wirusów ludzkości Mimo, że fake newsy istnieją od lat, to dopiero w dobie dzisiejszej technologii rozwinęły swoje skrzydła. Manipulowanie informacjami wsparte sztuczną inteligencją powoduje, że coraz trudniej rozpoznać,...

Startup – droga do realizacji marzeń
Rynek startup’ów należy do jednego z najszybciej rozwijających się sektorów nie tylko w Polsce. W 2021 roku nakłady na inwestycje w startupy w Polsce wyniosły 3,6 mld PLN i były aż o 1,5 mld złotych większe niż rok wcześniej[1]. Startupy w Polsce są tworzone przede...
![O czym się mówi w świecie biznesu – Stanford University, BCG, Accenture, Brief, Peter Fisk [przegląd blogosfery marketingowej]](https://questus.pl/wp-content/uploads/2023/09/blogosfera-sierpien-2023-1080x675.jpg)
O czym się mówi w świecie biznesu – Stanford University, BCG, Accenture, Brief, Peter Fisk [przegląd blogosfery marketingowej]
Zapraszamy na kolejny przegląd marketingowej i biznesowej blogosfery. W tym miesiącu przedstawiamy Wam teksty autorstwa: Stanford University, BCG, Accenture, Brief.pl oraz Peter Fisk. Przyjemnej wrześniowej lektury! To Make Influencers Seem More Authentic, Just...

PR w dobie multikryzysów
PR w dobie multikryzysów Współcześnie coraz częściej mamy do czynienia z multikryzysami, czyli zdarzeniami, w których firma, organizacja lub osoba publiczna staje w obliczu pojawiających się jednocześnie problemów lub skandali, które negatywnie wpływają na jej...
![O czym się mówi w świecie biznesu – Haas School of Business, London Business School, Stanford University, McKinsey [przegląd blogosfery marketingowej]](https://questus.pl/wp-content/uploads/2023/08/blogosfera-karuzelki-lipiec-linkedin-fb-1080x675.png)
O czym się mówi w świecie biznesu – Haas School of Business, London Business School, Stanford University, McKinsey [przegląd blogosfery marketingowej]
Zapraszamy na kolejny przegląd marketingowej i biznesowej blogosfery. W tym miesiącu przedstawiamy Wam teksty autorstwa: Haas School of Business, London Business School, Stanford University oraz McKinsey. Przyjemnej letniej lektury! The Dark Side of Generative...
Posłuchaj questus podcast
Wpadnij na nasz kanał Youtube
Newsletter
Chcesz być informowany
o nowościach?
Dołącz do naszego
newslettera.
Najbliższa edycja już we wrześniu