questus Blog

Rewolucje, wydarzenia i ludzie, którzy zmieniają świat marketingu i biznesu

Kreujemy, rozwijamy i chronimy kompetencje profesjonalne
i międzynarodowe standardy w obszarze marketingu

Trendy

Marketing spersonalizowany: znać klientów jak Tesco i Google

Witaj Anna! Dzisiaj pokazujemy Ci, co podoba się aktualnie innym użytkownikom naszego sklepu. Poszukaj inspiracji, te produkty wzbudzą Twój zachwyt! – Ile otrzymujecie w tygodniu, nawet w „epoce RODO”, wiadomości tego typu? Pisanych przez kogoś, kto choć zna Wasze imię, nie ma najmniejszego pojęcia, co może rzeczywiście wzbudzić wasz zachwyt? Wszyscy otrzymujemy ich tyle samo: za dużo.

czytaj dalej

Autentyczność marki – faktyczna wartość czy słowo o pustym znaczeniu?

Agencja Firefish opublikowała niedawno wyniki badań konsumenckich, które miały wyłonić listę najbardziej autentycznych marek. W pierwszej dwudziestce znalazły się m. in. Heinz, Disney, Ferrari, Google, Apple, Volkswagen, Microsoft, Land Rover, Amazon, IKEA, Coca-Cola, Samsung,  czy Tetley. Najciekawsza informacja, jaka płynie z tych badań nie dotyczy jednak tego, które marki są najbardziej autentyczne, ale faktu, iż sama autentyczność jest dziś słowem o praktycznie pustym znaczeniu.

czytaj dalej

Exponential Organizations – jak uniknąć katastrofy i zaplanować dziesięciokrotny wzrost?

Droga do biznesowego sukcesu nie musi trwać latami. Google, Facebook, Uber, Airbnb – to przykłady firm, które w krótkim czasie zrewolucjonizowały świat i udowodniły, że nowe technologie umożliwiają osiąganie co najmniej dziesięciokrotnie wyższych wyników niż konkurencja. W ciągu ostatnich pięciu lat świat był świadkiem narodzin nowego rodzaju organizacji. Sporo się o tym mówi i sporo pisze (całkiem niedawno w książce Exponential Organisations) gdyż są one nie tylko obiektem podziwu i fascynacji, ale też zazdrości i pożądania.

czytaj dalej
Marketing sensoryczny: zmysłowa rewolucja

Marketing sensoryczny: zmysłowa rewolucja

Zmysły to emocje. A emocje są impulsem, który uruchamia proces decyzyjny w umyśle klienta i pobudza go do działania. Właśnie dlatego firmy ze światowej czołówki tak chętnie wykorzystują marketing sensoryczny. Jak bowiem powiedział kiedyś twórca sieci restauracji Sphinx: „ludzie nie chodzą do restauracji, gdzie jest dobre jedzenie, ale jest dobry klimat do jedzenia”.

czytaj dalej
Jak ekonomia behawioralna tłumaczy błędy menedżerów?

Jak ekonomia behawioralna tłumaczy błędy menedżerów?

Żyjemy w erze big data, ale to wcale nie znaczy, że firmy podejmują dziś bardziej racjonalne decyzje – często są one niezrozumiałe, czasem wręcz dziwaczne. I choć ekonomia behawioralna już dawno obaliła mit homo oeconomicus, wciąż wielu przyjmuje to z niedowierzaniem. Jak wynika z badań PwC, menedżerowie odpowiedzialni za strategię kierują się danymi w takim samym stopniu, jak… własną intuicją, doświadczeniem, a także doświadczeniem innych, znanych im osób.

czytaj dalej
Sztuczna inteligencja wchodzi na salony

Sztuczna inteligencja wchodzi na salony

W najbliższym czasie ludzkość musi przygotować się na spore zmiany. Rozwój technologii jest niezwykle prężny, dlatego najprawdopodobniej już za kilkadziesiąt lat sztuczna inteligencja będzie nieodłącznym elementem życia każdego człowieka. Jeśli jej ekspansja będzie tak sprawna i szybka, jak postęp technologiczny w dzisiejszych czasach, to istnieje prawdopodobieństwo, że automatyzacja całkowicie zmieni cywilizację. Zjawisko to nazywamy technologiczną osobliwością (ang. technological singularity).

czytaj dalej

Wszystkie wpisy

O czym się mówi w świecie biznesu – Haas School of Business, London Business School, Stanford University, McKinsey [przegląd blogosfery marketingowej]

O czym się mówi w świecie biznesu – Haas School of Business, London Business School, Stanford University, McKinsey [przegląd blogosfery marketingowej]

Zapraszamy na kolejny przegląd marketingowej i biznesowej blogosfery. W tym miesiącu przedstawiamy Wam teksty autorstwa: Haas School of Business, London Business School, Stanford University oraz McKinsey. Przyjemnej letniej lektury!   The Dark Side of Generative...

czytaj dalej
Wikipedia – suma ludzkiej wiedzy

Wikipedia – suma ludzkiej wiedzy

  Wikipedia, największa internetowa encyklopedia, powstała 22 lata temu i stanowi niezwykle popularne źródło informacji dla milionów ludzi na całym świecie. To szczególne przedsięwzięcie znane jest ze swojej ogromnej bazy wiedzy, która obejmuje praktycznie każdy...

czytaj dalej

Posłuchaj questus podcast

 Wpadnij na nasz kanał Youtube

Newsletter

Chcesz być informowany
o nowościach?
Dołącz do naszego
newslettera.

 

Chesz dołączyć do programu CIM?

Najbliższa edycja już we wrześniu