questus Blog
Rewolucje, wydarzenia i ludzie, którzy zmieniają świat marketingu i biznesu
Kreujemy, rozwijamy i chronimy kompetencje profesjonalne
i międzynarodowe standardy w obszarze marketingu
Marketing w branży wellness – najważniejsze trendy konsumenckie
Co dzisiaj postrzegane jest przez konsumentów jako wellness? Yoga, masaże, medytacje, specjalistyczne zabiegi, to tylko mała część, której dotyka ten sektor. Branża w ostatnim czasie przechodzi niesamowity rozkwit. Wszechobecnie panujące trendy na bycie fit, życie w...
Model subskrypcyjny, psychologia marki i nieatrakcyjne alternatywy [przegląd blogosfery marketingowej #26]
Czas na kolejny przegląd treści z marketingowych i biznesowych blogów. W tym tygodniu wyselekcjonowaliśmy dla Was artykuły m. in. z Marketingu przy Kawie, Branding Strategy Insider, Marketera+ oraz bloga Kaye Putnam. Jak zawsze, inspirującej lektury! Kocha,...
Dystrybucja contentu, investor relations i Facebook Ads [przegląd blogosfery marketingowej #24]
Przed nami kolejny, już dwudziesty czwarty przegląd treści z marketingowych blogów i serwisów. Dziś wyselekcjonowaliśmy dla Was artykuły m.in. z Copy Blogger, Bloga Klientocentryczni, sprawnego.marketingu czy HubSpota. Inspirującej lektury! 7 Steps to Grow a...
Psi marketing – 10 najciekawszych kampanii reklamowych z udziałem psów
Zwierzaki są chętnie angażowane do wielu kampanii reklamowych. W końcu te małe stworzenia mają w sobie to coś, co sprawia, że niezwykle skutecznie przyciągają naszą uwagę. Jakiś czas temu opisywaliśmy jak koty wypadają w przeróżnych reklamach, tym razem, z okazji...
Marketing i biznes A.D. 2035 – co nas czeka za 15 lat?
W czasach bardzo szybkiego rozwoju technologii porównując ze sobą nawet dwa następujące po sobie lata możemy zauważyć wiele różnic. Bardziej ciekawe wydają się jednak przewidywania na temat przyszłości i pojawiających się długoterminowych zmian. Już jakiś czas temu...
Nie bójmy się AI – czyli w czym może nam pomóc sztuczna inteligencja?
Rozwój technologii to nowe możliwości, ale też nowe zagrożenia – niekiedy obawiamy się, co może przynieść wszechobecność sztucznej inteligencji. Już teraz, w 2019 roku, niemal każda branża zmienia się wskutek rozwoju AI. Zwolennicy szerokiego zastosowania sztucznej inteligencji pokazują, że AI ma być sprzymierzeńcem, a nie rywalem człowieka.
Brand purpose, definiowanie USP i kryzysy w Social Mediach [przegląd blogosfery marketingowej #15]
Po krótkiej przerwie spowodowanej przez majówkowe grillowanie, wracamy z kolejnym przeglądem marketingowych i biznesowych blogów. Tym razem wyselekcjonowaliśmy dla Was 10 artykułów, między innymi z Convince & Convert, bloga Brand24, Distruptive Advertising czy sprawnego.marketingu.
ASMR w marketingu, czyli szeptem do umysłu konsumenta
Filmy z wykorzystaniem ASMR podbijają obecnie Internet. Nic więc dziwnego, że coraz więcej marek interesuje się tym trendem i wdraża go do swoich kampanii. Przyjrzyjmy się zatem, o co w tym całym „szepczącym fenomenie” chodzi i jak największe brandy zaadaptowały ASMR do swoich działań promocyjnych.
Influencer marketing, gig economy i orientacja marketingowa [przegląd blogosfery marketingowej #14]
Święta, Święta i… po Świętach. Czas zatem na następny przegląd marketingowej blogosfery i kolejną dziesiątkę wyróżnionych przez nas artykułów. W tym tygodniu mamy dla Was materiały m. in. z Convince and Convert, Branding Strategy Insider, bloga Heidi Cohen czy Jacka...
Wszystkie wpisy
Ludzie, którzy zmieniają świat: prof. Daniel Kahneman
"...przekonanie o słuszności własnego zdania bierze się ze spójności opowieści, którą ludzie są w stanie skonstruować z dostępnych informacji. Opowieść jest dobra wtedy, kiedy informacje są spójne, a nie wtedy, kiedy są kompletne. Często bywa wręcz tak, że im mniej...
Blockchain – rewolucyjna technologia
Blockchain jest technologią, która obecnie służy głównie do przesyłania i przechowywania informacji o transakcjach zawartych w internecie, jest więc czymś w rodzaju cyfrowej księgi rachunkowej, odpowiedzialnej za rejestrowanie listy transakcji dokonywanych w ramach...
O czym się mówi w świecie biznesu – Stanford Graduate School of Business, INSEAD Knowledge, Accenture, Martech, Disruptive [przegląd blogosfery marketingowej]
Zapraszamy na kolejny przegląd marketingowej i biznesowej blogosfery. W tym miesiącu przedstawiamy Wam teksty autorstwa: INSEAD Knowledge, Stanford Graduate School of Business, Disruptive, Accenture i Martech. Przyjemnej lektury! What Makes Some Words More...
Ludzie, którzy zmieniają świat: Abhijit Banerjee, Esther Duflo i Michael Kremer
W 2019 roku laureatami Nagrody Banku Szwecji im. Alfreda Nobla w dziedzinie nauk ekonomicznych zostali Abhijit Banerjee, Esther Duflo i Michael Kremer za badania, które „znacząco poprawiły naszą zdolność do walki z globalnym ubóstwem”. Oparte na eksperymentach,...
Pewność nie istnieje
„Żyjemy w świecie, w którym często możemy się spotkać z pewnymi oczekiwaniami opartymi na iluzji pewności”. Jak twierdzi Timothy Keller, większość rzeczy, które są nam drogie, większość rzeczy, które najwięcej dla nas znaczą, nie może być udowodniona...
O czym się mówi w świecie biznesu – INSEAD, Harvard Business School, Bain & Company, CustomerThink, Marketer+ [przegląd blogosfery marketingowej]
Zapraszamy na kolejny przegląd marketingowej i biznesowej blogosfery. W tym miesiącu przedstawiamy Wam teksty autorstwa: INSEAD Knowledge, Harvard Business School, Bain & Company, CustomerThink, Marketer+. Przyjemnej lektury! The Three Next-Generation...
Posłuchaj questus podcast
Wpadnij na nasz kanał Youtube
Newsletter
Chcesz być informowany
o nowościach?
Dołącz do naszego
newslettera.
Najbliższa edycja już we wrześniu