questus Blog
Rewolucje, wydarzenia i ludzie, którzy zmieniają świat marketingu i biznesu
Kreujemy, rozwijamy i chronimy kompetencje profesjonalne
i międzynarodowe standardy w obszarze marketingu
O czym się mówi w świecie biznesu – California Management Review, Martech, INSEAD Knowledge, Bain & Company [questus marketing insights]
Zapraszamy do nowej odsłony questus marketing insights. W tym miesiącu przedstawiamy Wam teksty autorstwa: California Management Review, Martech, INSEAD Knowledge, Bain & Company. Przyjemnej lektury! Three Approaches for Winning the Platform Competition ...
Dane w marketingu – niepokorny sprzymierzeniec
Już w 2014 roku 80% marketerów i specjalistów ds. technologii, którzy wzięli udział w badaniu The Global Review of Data-Driven Marketing and Advertising, zgadzało się co do dużego znaczenia danych w marketingu, a w 2023 roku niemal 94% organizacji zaproszonych...
Ludzie, którzy zmieniają świat: prof. Daniel Kahneman
"...przekonanie o słuszności własnego zdania bierze się ze spójności opowieści, którą ludzie są w stanie skonstruować z dostępnych informacji. Opowieść jest dobra wtedy, kiedy informacje są spójne, a nie wtedy, kiedy są kompletne. Często bywa wręcz tak, że im mniej...
Blockchain – rewolucyjna technologia
Blockchain jest technologią, która obecnie służy głównie do przesyłania i przechowywania informacji o transakcjach zawartych w internecie, jest więc czymś w rodzaju cyfrowej księgi rachunkowej, odpowiedzialnej za rejestrowanie listy transakcji dokonywanych w ramach...
O czym się mówi w świecie biznesu – Stanford Graduate School of Business, INSEAD Knowledge, Accenture, Martech, Disruptive [przegląd blogosfery marketingowej]
Zapraszamy na kolejny przegląd marketingowej i biznesowej blogosfery. W tym miesiącu przedstawiamy Wam teksty autorstwa: INSEAD Knowledge, Stanford Graduate School of Business, Disruptive, Accenture i Martech. Przyjemnej lektury! What Makes Some Words More...
Ludzie, którzy zmieniają świat: Abhijit Banerjee, Esther Duflo i Michael Kremer
W 2019 roku laureatami Nagrody Banku Szwecji im. Alfreda Nobla w dziedzinie nauk ekonomicznych zostali Abhijit Banerjee, Esther Duflo i Michael Kremer za badania, które „znacząco poprawiły naszą zdolność do walki z globalnym ubóstwem”. Oparte na eksperymentach,...
O czym się mówi w świecie biznesu – INSEAD, Harvard Business School, Bain & Company, CustomerThink, Marketer+ [przegląd blogosfery marketingowej]
Zapraszamy na kolejny przegląd marketingowej i biznesowej blogosfery. W tym miesiącu przedstawiamy Wam teksty autorstwa: INSEAD Knowledge, Harvard Business School, Bain & Company, CustomerThink, Marketer+. Przyjemnej lektury! The Three Next-Generation...
Ludzie, którzy zmieniają świat: profesor Claudia Goldin
„Zawsze myślałam o sobie jak o detektywie. Detektyw zawsze wierzy w to, że jest jakiś sposób na znalezienie odpowiedzi”. Tegoroczna nagroda Nobla z ekonomii (tak potocznie nazywa się Nagrodę Banku Szwedzkiego w dziedzinie nauk ekonomicznych) została przyznana...
Marketerzy w świecie dezinformacji
Dziś, choć mamy łatwy dostęp do informacji, to trudniej nam dotrzeć do prawdy. Zamiast zdobywać wiedzę budujemy bańki, które zamykają nas w naszych własnych przekonaniach, a ponieważ zasięg jest nadrzędnym celem, najlepszym towarem już nie są fakty, lecz opłacalne...
Wszystkie wpisy
Nowy podcast: Sztuczna inteligencja odczarowana – prościej, szybciej, ale czy lepiej?
Michał Nitka – Lider Przemian w Branży Farmaceutycznej
Michał Nitka jest doświadczonym menedżerem, który od lat związany jest z branżą farmaceutyczną. Karierę rozpoczął w AstraZeneca. W 2000 roku ukończył prestiżowy program CIM, pełniąc wówczas funkcję Business Unit Managera. Nitka pracował na kluczowych stanowiskach...
Model CBBE Kevina Lane Kellera: Przewodnik po budowaniu silnych marek
W dzisiejszym świecie, budowanie silnej marki jest kluczem do sukcesu. Jednym z najbardziej wpływowych modeli, które pomagają firmom w zrozumieniu i zarządzaniu wartością marki, jest model CBBE (ang. Customer-Based Brand Equity) stworzony przez Kevina Lane Kellera....
Market Sophistication: czy model komunikacji marketingowej może być ponadczasowy?
Jak stworzyć komunikację marketingową, która nas wyróżni na tle licznej konkurencji i przykuje uwagę klientów? Jak sprawić, że odpowiednia informacja o naszej ofercie trafi do odbiorców w odpowiednim czasie? Jak budować przekaz, by pozostawał interesujący,...
O czym się mówi w świecie biznesu – American Marketing Association, peterfisk.com, Branding Strategy Insider, Stanford University
Zapraszamy do nowej odsłony questus marketing insights. W tym miesiącu przedstawiamy Wam teksty autorstwa: Stanford University, Harvard Business School, Wharton Business School, businessgrow.com. Przyjemnej lektury! Should You Feed the Trolls? How Toxic Social...
Rynek reklamy na świecie – prognozy a rzeczywistość
Światowy rynek reklamy dynamicznie zmieniał się w ciągu ostatnich lat. Od klasycznych form reklamy, przez telewizyjną, aż po cyfrową. Różne kanały ewoluowały, dostosowując się do nowych realiów. Rozwój technologii, zmiany...
Posłuchaj questus podcast
Wpadnij na nasz kanał Youtube
Newsletter
Chcesz być informowany
o nowościach?
Dołącz do naszego
newslettera.
Najbliższa edycja już we wrześniu