questus Blog
Rewolucje, wydarzenia i ludzie, którzy zmieniają świat marketingu i biznesu

Kreujemy, rozwijamy i chronimy kompetencje profesjonalne
i międzynarodowe standardy w obszarze marketingu
![O czym się mówi w świecie biznesu – Insead, Harvard Business School, Wharton School, Brief [przegląd blogosfery marketingowej]](https://questus.pl/wp-content/uploads/2023/06/blogosfera_maj_2023-1080x675.png)
O czym się mówi w świecie biznesu – Insead, Harvard Business School, Wharton School, Brief [przegląd blogosfery marketingowej]
Zapraszamy na kolejny przegląd marketingowej i biznesowej blogosfery. Tym razem przedstawiamy Wam teksty z Insead, Harvard Business School, Wharton School, Brief oraz ClickZ. Udanej lektury! Nondisruptive Creation: An Alternative Path to Innovation and Growth?...

Audyt marketingowy krok po kroku. Zakres, etapy i przykłady
Profesjonalny audyt marketingowy powinien być wszechstronny i systematyczny – tak mówi teoria. Nie zawsze jednak zmienne warunki i czas na to pozwalają. Jak zatem zachować profesjonalizm w praktyce? Co to jest audyt marketingowy firmy i na czym polega? Kiedy warto...

Jak napisać strategię marketingową krok po kroku?
Jak zabrać się za pracę nad strategią marketingową? Jak przygotować profesjonalny dokument strategiczny? – przeczytaj praktyczny poradnik i pobierz wzór (szablon) strategii w pliku pdf. Co to jest strategia marketingowa (i czym różni się od planu marketingowego)?...

Business Model Canvas, czyli biznesplan na 1 kartce!
Chcesz zwiększyć sprzedaż, a wcześniej zdiagnozować problemy, które dzisiaj ją utrudniają? Masz pomysł na nowy produkt, ale nie wiesz, jak uporządkować biznesplan? Model Biznes Canvas to coś dla Ciebie! Czym jest Business Model Canvas? Business Model Canvas...

Lejek sprzedażowy a lejek marketingowy – czym są i czym się różnią?
Pandemiczna przeprowadzka większości firm do świata online sprawiła, że w biznesie częściej niż zwykle pojawia się słowo „lejek”. W ogłoszeniach o pracę w oczekiwaniach widnieje fraza: „dobrze wiesz, czym jest lejek marketingowy”. Zespół handlowy walczy o skuteczny...

Co to jest marketing lateralny? Porzuć schemat, postaw na innowację
Witajcie w kolejnym wiedzowym materiale na blogu questusa! Z dzisiejszego tekstu dowiecie się czym jest marketing lateralny oraz po co firmom wskaźnik innowacyjności. Opowiemy także jakie są sposoby na pobudzenie półkuli odpowiedzialnej za twórcze myślenie, dlaczego...

Co to jest marketing sensoryczny i jak rozbudzić zmysły klienta?
Czas na kolejny wiedzowy materiał na questus BLOG. Dziś opowiemy Wam nieco o marketingu sensorycznym i pokażemy, w jaki sposób można rozbudzić zmysły klienta. Z wpisu dowiecie się czym jest marketing sensoryczny, jakie są jego cele, jak wpływa na nasze zmysły i...

Marketing w badaniach naukowych – krótka i nieakademicka historia
W ostatnich artykułach na questus BLOG poświęciliśmy sporo miejsca tematyce badań w marketingu. Dziś zatem, w ramach małego podsumowania, piszemy o wykorzystaniu wspominanych przez nas metod w naukowej, ale jednak, praktyce. Zapraszamy na krótką historię...

Pierwotne i wtórne źródła informacji – definicje, klasyfikacje i charakterystyka
Obecnie informacja wszelkiego rodzaju stała się czymś ogólnodostępnym i egalitarnym. Wiąże się z tym jednak szereg problemów. Jesteśmy zalewani rozmaitymi danymi, nie zawsze pochodzącymi z relewantnych źródeł. Nie ulega jednak wątpliwości, że informacja jest niezwykle...
Wszystkie wpisy

O czym się mówi w świecie biznesu – Wharton School, BCG, Martech, Behavioural Insights Team
Zapraszamy do nowej odsłony questus marketing insights. W tym miesiącu przedstawiamy Wam teksty autorstwa: Wharton School, BCG, Martech, Behavioural Insights Team. Przyjemnej lektury! Do Accelerators Improve Startup Success Rates? Seb Murray...

Ludzie, którzy zmieniają świat: Richard H. Thaler
Ekonomia behawioralna pomogła przeformułować niektóre z kluczowych pytań w ekonomii i finansach. Laureatem Nagrody Banku Szwecji im. Alfreda Nobla w dziedzinie ekonomii (potocznie zwaną Nagrodą Nobla) w 2017 roku został amerykański...

O czym się mówi w świecie biznesu – Wharton School, Bain & Company, Martech, California Management Review
Zapraszamy do nowej odsłony questus marketing insights. W tym miesiącu przedstawiamy Wam teksty autorstwa: Wharton School, Bain & Company, Martech, California Management Review. Przyjemnej lektury! Is Influencer Marketing Worth It? Angie...

O czym się mówi w świecie biznesu – Bain & Company, Princeton University, Harvard Business School, Mark Schaefer
Zapraszamy do nowej odsłony questus marketing insights. W tym miesiącu przedstawiamy Wam teksty autorstwa: Bain & Company, Princeton University, Harvard Business School, businessesgrow.com. Przyjemnej lektury! Insurgent Brands 2024 Charlotte Apps,...

O czym się mówi w świecie biznesu – Wharton School, BCG, EY, Martech, Stanford Graduate School of Business
Zapraszamy do nowej odsłony questus marketing insights. W tym miesiącu przedstawiamy Wam teksty autorstwa: Wharton School, BCG, EY, Martech, Stanford Graduate School of Business. Przyjemnej lektury! Are Attack Ads Effective? Seb Murray...

Ludzie, którzy zmieniają świat: prof. Angus Deaton
Uważam, podobnie jak większość ludzi, że mamy obowiązek pomagać osobom naprawdę pozbawionym środków do życia. W 2015 roku Nagrodę Banku Szwecji im. Alfreda Nobla w dziedzinie nauk ekonomicznych (zwaną potocznie Nagrodą Nobla) otrzymał profesor Angus Deaton...
Posłuchaj questus podcast
Wpadnij na nasz kanał Youtube
Newsletter
Chcesz być informowany
o nowościach?
Dołącz do naszego
newslettera.
Najbliższa edycja już we wrześniu