questus Blog
Rewolucje, wydarzenia i ludzie, którzy zmieniają świat marketingu i biznesu
Kreujemy, rozwijamy i chronimy kompetencje profesjonalne
i międzynarodowe standardy w obszarze marketingu
Model RACE, czyli nowoczesne planowanie działań digital marketingowych
Na przestrzeni lat marketingowi guru proponowali różne modele planowania strategicznego, takie jak APIC, SOSTAC, MOST. Są to jednak klasyczne narzędzia, które nie zawsze pozwalają na uwzględnienie nowoczesnych form działalności marketingowej, zwłaszcza tych z obszaru...
Cele marketingowe, których nigdy nie powinieneś realizować
Marketing to cała paleta różnorakich działań. Często jednak zabieramy się za rzeczy, których nigdy nie powinniśmy robić. W codziennym pędzie zapominamy bowiem zadać sobie pytanie: po co to robimy? Wyznaczanie celów – czy to biznesowych, czy osobistych – jest...
Macierz McKinseya (Macierz GE) – kiedy inwestować, a kiedy „ze sceny zejść”?
Jakiś czas temu omawialiśmy macierz BCG, dzięki której można dokonać analizy portfelowej marek, produktów czy jednostek biznesowych w organizacji. Dziś przybliżymy Wam macierz McKinseya (macierz GE), która spełnia podobne zadanie. Omówimy główne cele tej metody i...
Badania jakościowe w marketingu – cele, rodzaje, charakterystyka, zastosowanie
W jednym z ostatnich wpisów omawialiśmy badania ilościowe w marketingu. Nastał więc czas, aby przyjrzeć się badaniom jakościowym. Z tego artykułu dowiecie się m.in., czym charakteryzują się badania jakościowe, jakie jakościowe metody badawcze wyróżniamy oraz jakie są...
Badania ilościowe w marketingu – rodzaje, zastosowane, zalety i wady
W dzisiejszym materiale omówimy badania ilościowe w marketingu. Z artykułu dowiecie się m.in., czym charakteryzują się badania ilościowe w marketingu i na jakie pytania pozwalają one odpowiedzieć. Omówimy również poszczególne metody w zakresie badań ilościowych....
Orientacje zarządzania marketingowego – od produkcji aż po marketing społeczny
W dzisiejszym materiale omówimy orientacje zarządzania marketingowego. Dowiecie się m.in., czym charakteryzują się orientacje: produkcyjna, produktowa, sprzedażowa, marketingowa i marketingu społecznego. Zidentyfikujemy także wady pierwszych koncepcji i odpowiemy na...
Jaki jest związek modelu własności firmy ze strategią jej rozwoju?
Często nie docenia się, jak ważną rolę w sukcesie (lub porażce) danej firmy odgrywa sposób jej „posiadania”. Modele posiadania, czyli to, jak funkcjonuje prawo własności do firmy, znacząco wpływają na jej codzienne działania: od mocnych i słabych stron aż po...
Kim jest przedsiębiorca i intraprzedsiębiorca, czym charakteryzuje się przedsiębiorczość?
W dzisiejszym materiale przyjrzymy się pojęciu przedsiębiorczości oraz zdefiniujemy osobę określaną mianem przedsiębiorcy. Z tekstu dowiecie się m.in.: jaka jest geneza przedsiębiorczości i co ona oznacza w perspektywie rynkowej oraz czym jest przedsiębiorczość...
Co to jest marketing? Definicje, cele, funkcje
Dziś przybliżmy Wam definicje marketingu różnych autorów i wyróżnimy najważniejsze aspekty pomagające zrozumieć, czym ta dziedzina jest. Z tekstu dowiedzie się m.in. jak najczęściej błędnie kategoryzuje się marketing, a także jaką definicję tej dziedziny proponują...
Wszystkie wpisy
Ludzie, którzy zmieniają świat: Abhijit Banerjee, Esther Duflo i Michael Kremer
W 2019 roku laureatami Nagrody Banku Szwecji im. Alfreda Nobla w dziedzinie nauk ekonomicznych zostali Abhijit Banerjee, Esther Duflo i Michael Kremer za badania, które „znacząco poprawiły naszą zdolność do walki z globalnym ubóstwem”. Oparte na eksperymentach,...
Pewność nie istnieje
„Żyjemy w świecie, w którym często możemy się spotkać z pewnymi oczekiwaniami opartymi na iluzji pewności”. Jak twierdzi Timothy Keller, większość rzeczy, które są nam drogie, większość rzeczy, które najwięcej dla nas znaczą, nie może być udowodniona...
O czym się mówi w świecie biznesu – INSEAD, Harvard Business School, Bain & Company, CustomerThink, Marketer+ [przegląd blogosfery marketingowej]
Zapraszamy na kolejny przegląd marketingowej i biznesowej blogosfery. W tym miesiącu przedstawiamy Wam teksty autorstwa: INSEAD Knowledge, Harvard Business School, Bain & Company, CustomerThink, Marketer+. Przyjemnej lektury! The Three Next-Generation...
Ludzie, którzy zmieniają świat: profesor Claudia Goldin
„Zawsze myślałam o sobie jak o detektywie. Detektyw zawsze wierzy w to, że jest jakiś sposób na znalezienie odpowiedzi”. Tegoroczna nagroda Nobla z ekonomii (tak potocznie nazywa się Nagrodę Banku Szwedzkiego w dziedzinie nauk ekonomicznych) została przyznana...
Marketerzy w świecie dezinformacji
Dziś, choć mamy łatwy dostęp do informacji, to trudniej nam dotrzeć do prawdy. Zamiast zdobywać wiedzę budujemy bańki, które zamykają nas w naszych własnych przekonaniach, a ponieważ zasięg jest nadrzędnym celem, najlepszym towarem już nie są fakty, lecz opłacalne...
Za kulisami headhuntingu
O trendach i kluczowych kompetencjach w marketingu Rynek usług HR zmienił się znacząco w ostatnich latach. Filozofia diversity & inclusion, alternatywne formy pracy czy rozwój technologiczny nieodwołalnie zmieniły tę branżę,...
Posłuchaj questus podcast
Wpadnij na nasz kanał Youtube
Newsletter
Chcesz być informowany
o nowościach?
Dołącz do naszego
newslettera.
Najbliższa edycja już we wrześniu