questus Blog

Rewolucje, wydarzenia i ludzie, którzy zmieniają świat marketingu i biznesu

Kreujemy, rozwijamy i chronimy kompetencje profesjonalne
i międzynarodowe standardy w obszarze marketingu

Trendy

Trendy 2019 wg ekspertów The Chartered Institute of Marketing

Rok 2019 za pasem. Marketerzy zachodzą więc w głowę, co czeka ich w nadchodzących 12 miesiącach i zastanawiają się, jak odpowiedzieć na błyskawicznie zmieniające się trendy. Postanowiliśmy więc wyjść naprzeciw potrzebom i zasięgnąć wiedzy w najstarszej i prawdopodobnie największej organizacji zrzeszającej marketerów na świecie – The Chartered Institute of Marketing (CIM). O przewidywania na przyszły rok zapytaliśmy tych ekspertów CIM, którzy na co dzień szkolą marketerów w Polsce.

czytaj dalej
Jak ugryźć Digital Marketing? – wywiad z prof. Robertem Kozielskim z The Chartered Institute of Marketing

Jak ugryźć Digital Marketing? – wywiad z prof. Robertem Kozielskim z The Chartered Institute of Marketing

Cyfrowe środowisko bezustannie rodzi przed marketerami nowe wyzwania i zagrożenia. Ciągły rozwój kompetencji digital marketingowych staje się więc poniekąd obowiązkiem każdego specjalisty w tej dziedzinie. O tym, jak zadbać o profesjonalne kompetencje i odnieść sukces w cyfrowym świecie rozmawiamy z Robertem Kozielskim, ekspertem The Chartered Institute of Marketing, prof. nadzw. Uniwersytetu Łódzkiego.

czytaj dalej

W poszukiwaniu polskiej Silicon Valley

Początki Silicon Valley sięgają lat 30-tych poprzedniego wieku – eksplozja intelektualnej, biznesowej, technologicznej wiedzy w ostatnich latach XX i początkach XXI wieku jest efektem niemal 70 lat budowania tożsamości. Jak to się ma do prób stworzenia polskiej Silicon Valley poprzez Centra Transferu Technologii, Inkubatory Przedsiębiorczości czy Parki Technologiczne?

czytaj dalej

Syndrom CR7: model biznesowy w świecie piłki nożnej

Przy kolejnych rekordach transferowych na rynku piłkarskim zastanawiamy się, czy istnieje granica tego szaleństwa. Czy naprawdę jakikolwiek człowiek wart jest tego, aby płacić za niego 200 czy 300 milionów Euro? Jak to się może biznesowo spinać? Już spieszymy z odpowiedzią: nie tylko się spina, ale na dodatek jest to inwestycja o wysokiej stopie zwrotu. Problem w tym, że większość ludzi widzi tylko czubek góry lodowej. Tymczasem model biznesowy, jaki funkcjonuje w świecie sportu, a szczególnie piłki nożnej sprawia, że źródła zysków się multiplikują, szczególnie w epoce mediów społecznościowych.

czytaj dalej
Czy ekonomia współpracy może udać się w Polsce?

Czy ekonomia współpracy może udać się w Polsce?

W ostatnim dziesięcioleciu nie raz usłyszeliśmy o sharing economy, crowdfundingu czy też ekonomii współpracy.  Dziś ten rodzaj przedsiębiorczości nikogo już nie dziwi – korzystamy z BlaBlaCar, Airbnb czy CouchSurfingu, usługi dostarczane przez użytkowników za pomocą takich platform „weszły nam w krew”. To, co jeszcze 15 lat temu nie było możliwe, dziś jest codziennością na skutek upowszechnienia się mobilnych technologii w tym ogromnej popularyzacji smartfonów.

czytaj dalej

Rynek pracy przyszłości – jak będziemy pracować w 2030 roku?

Wydaje się, że praca to praca – wiąże się z sumiennym wykonywaniem obowiązków i przekuwaniem nabytych umiejętności i wiedzy na konkretne czynności. Jednak gdyby porównać to, jak wyglądała codzienność pracowników biurowych jeszcze kilkanaście lat temu, a jak wygląda dzisiaj, okazałoby się, że różnice są ogromne. Warto też zadać sobie pytanie – co będzie dalej?

czytaj dalej
Nowa ekonomia – 4 idee, które niszczą gigantów

Nowa ekonomia – 4 idee, które niszczą gigantów

Jak to się stało, że w ostatnich latach byliśmy świadkami upadku gigantów i sukcesów małych, garażowych firm, które nie miały nawet formalnej strategii? Dlaczego ludzie świadomie rezygnują dziś z nadmiernego konsumpcjonizmu? Czy marki będą musiały zrewidować dotychczasowe zasady działania na rynku? Wreszcie, czym jest rzeczona „nowa ekonomia”?

czytaj dalej

Wszystkie wpisy

O czym się mówi w świecie biznesu – Behavioral Scientist, Wharton School of Business, London Business School, Martech, Deloitte [Przegląd Blogosfery Marketingowej]

O czym się mówi w świecie biznesu – Behavioral Scientist, Wharton School of Business, London Business School, Martech, Deloitte [Przegląd Blogosfery Marketingowej]

The Surprising Origins of Our Obsession with Creativity Samuel W. Franklin Behavioral Scientist     Kreatywność, która została określona jako kluczowa kompetencja w formule „4Cs” (creativity, communication, collaboration, critical thinking) w 2020 roku uznana została...

czytaj dalej
O czym się mówi w świecie biznesu – Stanford University, BCG, Accenture, Brief, Peter Fisk [przegląd blogosfery marketingowej]

O czym się mówi w świecie biznesu – Stanford University, BCG, Accenture, Brief, Peter Fisk [przegląd blogosfery marketingowej]

Zapraszamy na kolejny przegląd marketingowej i biznesowej blogosfery. W tym miesiącu przedstawiamy Wam teksty autorstwa: Stanford University, BCG, Accenture, Brief.pl oraz Peter Fisk. Przyjemnej wrześniowej lektury!   To Make Influencers Seem More Authentic, Just...

czytaj dalej
PR w dobie multikryzysów

PR w dobie multikryzysów

PR w dobie multikryzysów Współcześnie coraz częściej mamy do czynienia z multikryzysami, czyli zdarzeniami, w których firma, organizacja lub osoba publiczna staje w obliczu pojawiających się jednocześnie problemów lub skandali, które negatywnie wpływają na jej...

czytaj dalej

Posłuchaj questus podcast

 Wpadnij na nasz kanał Youtube

Newsletter

Chcesz być informowany
o nowościach?
Dołącz do naszego
newslettera.

 

Chesz dołączyć do programu CIM?

Najbliższa edycja już we wrześniu