questus Blog

Rewolucje, wydarzenia i ludzie, którzy zmieniają świat marketingu i biznesu

Kreujemy, rozwijamy i chronimy kompetencje profesjonalne
i międzynarodowe standardy w obszarze marketingu

Wiedza

Nie znaleziono żadnych wyników

Nie znaleziono szukanej strony. Proszę spróbować innej definicji wyszukiwania lub zlokalizować wpis przy użyciu nawigacji powyżej.

Wszystkie wpisy

Coraz szybszy slow life

Coraz szybszy slow life

Tytułowe zjawisko jest przejawem i efektem rosnącej dynamiki zmian we współczesnym świecie i biznesie. Czy błyskawiczne tempo wpływa na lepsze wyniki naszych prac? Czy to szaleństwo ma swoje granice? Czy idee typu slow life i mindfulness zahamują tę tendencję?

czytaj dalej
Sharing economy – nie tylko Facebook łączy ludzi

Sharing economy – nie tylko Facebook łączy ludzi

W życiu ciągle czegoś szukamy. Pracy, domu, samochodu. Swojej drugiej połówki, współlokatora, dobrego pracownika. Miejsca na wakacje. Książki, której nakład dawno się wyczerpał. Znalezienie tego wszystkiego w erze internetu jest prostsze niż kiedykolwiek wcześniej. W zasadzie można by powiedzieć, że w zakresie „szukania” nie mamy dziś żadnych problemów. A jednak wciąż powstają kolejne biznesy, które opierają się na idei łączenia ludzi, którzy mogą sobie coś nawzajem zaoferować.

czytaj dalej

Donald Trump w Polsce, czyli dobry i zły real time marketing

Gdyby wierzyć przekazom płynącym z mediów społecznościowych, podczas wizyty w Polsce Prezydent USA zdążył zrobić tatuaż, zjeść kilka burgerów, przepić je alkoholem, a na dodatek znalazł czas dla żony i zaopiekował się jej telefonem, który ponoć stłukł się w hotelu. Co więcej, jego hasło wyborcze stało się oficjalnie najczęściej parafrazowanym zdaniem ostatnich 24 godzin, a charakterystyczna fryzura – najbardziej skrupulatnie wycinanym przez grafików elementem. Ruszyła wielka machina real time marketingu związanego z przyjazdem Donalda Trumpa.

czytaj dalej

Rolnictwo sztucznie inteligentne

Kiedy mówimy o technologii Big Data, w pierwszej kolejności przychodzi nam zapewne na myśl gromadzenie danych przez Google, samouczące się translatory, szeroko pojęty machine learning, czy też informacje przechowywane przez banki. Warto wspomnieć jednak o innych, bardziej przyziemnych wyzwaniach, na które odpowiada Big Data. Gromadzenie i przetwarzanie danych w połączeniu z inteligentnym rolnictwem będzie stanowiło jedyne możliwe rozwiązanie tych problemów.

czytaj dalej
Jaka jest przyszłość marketingu? Krótkowzroczność rynkowa wciąż żywa

Jaka jest przyszłość marketingu? Krótkowzroczność rynkowa wciąż żywa

Ostatnie lata to prawdziwa eksplozja nowych idei, koncepcji czy metod prowadzenia działań marketingowych. Design thinking, marketing automation, virtual reality, lovebrands, crowdsourcing, marketing lateralny to tylko niektóre z nich. Czyżby był to znak nadchodzącej rewolucji, w efekcie której marketing zniknie z rynku? A może wprost przeciwnie – to spełnienie wizji Theodore Levitt’a i odejście od marketingowej krótkowzroczności?

czytaj dalej

Posłuchaj questus podcast

 Wpadnij na nasz kanał Youtube

Newsletter

Chcesz być informowany
o nowościach?
Dołącz do naszego
newslettera.

 

Chesz dołączyć do programu CIM?

Najbliższa edycja już we wrześniu