questus Blog

Rewolucje, wydarzenia i ludzie, którzy zmieniają świat marketingu i biznesu

Kreujemy, rozwijamy i chronimy kompetencje profesjonalne
i międzynarodowe standardy w obszarze marketingu

Trendy
Coraz szybszy slow life

Coraz szybszy slow life

Tytułowe zjawisko jest przejawem i efektem rosnącej dynamiki zmian we współczesnym świecie i biznesie. Czy błyskawiczne tempo wpływa na lepsze wyniki naszych prac? Czy to szaleństwo ma swoje granice? Czy idee typu slow life i mindfulness zahamują tę tendencję?

czytaj dalej
Sharing economy – nie tylko Facebook łączy ludzi

Sharing economy – nie tylko Facebook łączy ludzi

W życiu ciągle czegoś szukamy. Pracy, domu, samochodu. Swojej drugiej połówki, współlokatora, dobrego pracownika. Miejsca na wakacje. Książki, której nakład dawno się wyczerpał. Znalezienie tego wszystkiego w erze internetu jest prostsze niż kiedykolwiek wcześniej. W zasadzie można by powiedzieć, że w zakresie „szukania” nie mamy dziś żadnych problemów. A jednak wciąż powstają kolejne biznesy, które opierają się na idei łączenia ludzi, którzy mogą sobie coś nawzajem zaoferować.

czytaj dalej
Jaka jest przyszłość marketingu? Krótkowzroczność rynkowa wciąż żywa

Jaka jest przyszłość marketingu? Krótkowzroczność rynkowa wciąż żywa

Ostatnie lata to prawdziwa eksplozja nowych idei, koncepcji czy metod prowadzenia działań marketingowych. Design thinking, marketing automation, virtual reality, lovebrands, crowdsourcing, marketing lateralny to tylko niektóre z nich. Czyżby był to znak nadchodzącej rewolucji, w efekcie której marketing zniknie z rynku? A może wprost przeciwnie – to spełnienie wizji Theodore Levitt’a i odejście od marketingowej krótkowzroczności?

czytaj dalej

Efekt sieciowy, czyli słów kilka o przyszłości biznesu

W XX wieku firmom z listy Fortune500 uzyskanie kapitalizacji rynkowej na poziomie jednego miliarda dolarów zajmowało średnio ponad 20 lat. Tymczasem Uber, Snapchat czy Oculus Rift – dokonały tego w zaledwie 2-3 lata. Tak ogromna różnica jest wynikiem powstania tzw. efektu sieciowego, który umożliwił błyskawiczny rozwój nowych modeli biznesowych. Nietrudno jest pokusić się o stwierdzenie, iż efekt ten tworzy nową przyszłość biznesu.

czytaj dalej
Kawiarenki internetowe – kto z nich jeszcze korzysta?

Kawiarenki internetowe – kto z nich jeszcze korzysta?

Kawa, paluszki, klawiatura i bzyczący cicho monitor CRT. W tle kierownik lokalu pobierający symboliczne 2 zł za każdą godzinę zabawy. Wokoło zaś niezliczona ilość amatorów zupełnie nowego zjawiska, na które w latach dziewięćdziesiątych niewielu mogło sobie pozwolić. Tak oto zrodziły się rewolucyjne wówczas kawiarenki internetowe!

czytaj dalej

Pokolenie DO IT YOURSELF

Czy złotą rączką może być tylko facet, i to w starszym wieku? Nic bardziej mylnego. Jak pokazują badania trend „zrób to sam” jest coraz silniejszy wśród millenialsów, niezależnie od płci. I napędza coraz więcej biznesów – wartość polskiego rynku do it yourself w 2016 roku wzrosła o ponad 50 mld złotych.

czytaj dalej
Fake growth zamiast fake news

Fake growth zamiast fake news

Po fake news zalała nas nowa fala internetowych oszustw kryjąca się pod terminem fake growth. Wirtualny świat podbijają spreparowane statystyki, wyśrubowane do granic możliwości wyniki i nieprzyzwoicie wyolbrzymione osiągnięcia. Nowe, niebezpieczne zjawisko może zebrać nawet bardziej obfite żniwo niż fałszywe newsy, które obecnie rozprzestrzeniają się o blisko 16% szybciej niż prawdziwe informacje.

czytaj dalej

Ekonomia behawioralna – umysł na manowcach

Logika jest mitem? Konsumentom można zasugerować wybór tak, że sami mogą wcale nie zdawać sobie sprawy z tego, dlaczego podjęli taką a nie inną decyzję? Ekonomiści behawioralni twierdzą, że tak właśnie jest. I mają całkiem sporo zwolenników – rządy kolejnych krajów wdrażają rozwiązania zaczerpnięte z dokonań ekonomii behawioralnej. Nurt ten, łączący w sobie psychologię i ekonomię, starają się obalić mit ludzkiej racjonalności, zwracając uwagę na absurdy naszego zachowania.

czytaj dalej
Jak Facebook walczy o wolny internet?

Jak Facebook walczy o wolny internet?

Facebook dostarcza nam niebotycznej ilości contentu, której wiarygodności nie jesteśmy w stanie w żaden sposób ocenić. To stwarza pole ogromne do popisu manipulatorom, którzy poprzez tzw. „fake newsy” wykorzystują social media do niecnych celów. Mark Zuckerberg wypowiada więc wojnę oszustom, skłaniając zarazem do refleksji – czy tak potężna platforma może być wciąż tak otwarta?

czytaj dalej

Wszystkie wpisy

Wikipedia – suma ludzkiej wiedzy

Wikipedia – suma ludzkiej wiedzy

Wikipedia, największa internetowa encyklopedia, powstała 22 lata temu i stanowi niezwykle popularne źródło informacji dla milionów ludzi na całym świecie. To szczególne przedsięwzięcie znane jest ze swojej ogromnej bazy wiedzy, która obejmuje praktycznie każdy temat,...

czytaj dalej

Posłuchaj questus podcast

 Wpadnij na nasz kanał Youtube

Newsletter

Chcesz być informowany
o nowościach?
Dołącz do naszego
newslettera.

 

Chesz dołączyć do programu CIM?

Najbliższa edycja już we wrześniu