questus Blog
Rewolucje, wydarzenia i ludzie, którzy zmieniają świat marketingu i biznesu
Kreujemy, rozwijamy i chronimy kompetencje profesjonalne
i międzynarodowe standardy w obszarze marketingu
Marketerzy w świecie dezinformacji
Dziś, choć mamy łatwy dostęp do informacji, to trudniej nam dotrzeć do prawdy. Zamiast zdobywać wiedzę budujemy bańki, które zamykają nas w naszych własnych przekonaniach, a ponieważ zasięg jest nadrzędnym celem, najlepszym towarem już nie są fakty, lecz opłacalne...
Za kulisami headhuntingu
O trendach i kluczowych kompetencjach w marketingu Rynek usług HR zmienił się znacząco w ostatnich latach. Filozofia diversity & inclusion, alternatywne formy pracy czy rozwój technologiczny nieodwołalnie zmieniły tę branżę,...
O czym się mówi w świecie biznesu – Bain & Company, PwC, BCG, California Management Review, Harvard Business School [Przegląd Blogosfery Marketingowej]
Zapraszamy na kolejny przegląd marketingowej i biznesowej blogosfery. W tym miesiącu przedstawiamy Wam teksty autorstwa: Bain&Company, pwc, BCG, California Management Review oraz Harvard Business School. Przyjemnej lektury! In Retail, Inclusive Customer...
O czym się mówi w świecie biznesu – Behavioral Scientist, Wharton School of Business, London Business School, Martech, Deloitte [Przegląd Blogosfery Marketingowej]
The Surprising Origins of Our Obsession with Creativity Samuel W. Franklin Behavioral Scientist Kreatywność, która została określona jako kluczowa kompetencja w formule „4Cs” (creativity, communication, collaboration, critical thinking) w 2020 roku uznana została...
Startup – droga do realizacji marzeń
Rynek startup’ów należy do jednego z najszybciej rozwijających się sektorów nie tylko w Polsce. W 2021 roku nakłady na inwestycje w startupy w Polsce wyniosły 3,6 mld PLN i były aż o 1,5 mld złotych większe niż rok wcześniej[1]. Startupy w Polsce są tworzone przede...
O czym się mówi w świecie biznesu – Haas School of Business, London Business School, Stanford University, McKinsey [przegląd blogosfery marketingowej]
Zapraszamy na kolejny przegląd marketingowej i biznesowej blogosfery. W tym miesiącu przedstawiamy Wam teksty autorstwa: Haas School of Business, London Business School, Stanford University oraz McKinsey. Przyjemnej letniej lektury! The Dark Side of Generative...
Marketer na rynku B2B w epoce czwartej rewolucji cyfrowej
Marketer na rynku B2B w epoce czwartej rewolucji cyfrowej Żyjemy w świecie, gdzie era cyfrowa kształtuje naszą rzeczywistość, wywiera ogromny wpływ na zwyczaje klientów, a tym samym na ekosystem marketingowy. W ostatnich latach granica między marketingiem B2B...
Marketingowy transhumanizm
Marketingowy transhumanizm Pandemia COVID, wojna w Ukrainie, katastrofy ekologiczne, jak na przykład ta na Odrze w zeszłym roku, to tylko niektóre przykłady zdarzeń, które winny wywołać u nas refleksję i pozwolić na wyciągnięcie wniosków, a nawet zmianę...
O czym się mówi w świecie biznesu – Insead, Harvard Business School, Wharton School, Brief [przegląd blogosfery marketingowej]
Zapraszamy na kolejny przegląd marketingowej i biznesowej blogosfery. Tym razem przedstawiamy Wam teksty z Insead, Harvard Business School, Wharton School, Brief oraz ClickZ. Udanej lektury! Nondisruptive Creation: An Alternative Path to Innovation and Growth?...
Wszystkie wpisy
Rynek reklamy na świecie – prognozy a rzeczywistość
Światowy rynek reklamy dynamicznie zmieniał się w ciągu ostatnich lat. Od klasycznych form reklamy, przez telewizyjną, aż po cyfrową. Różne kanały ewoluowały, dostosowując się do nowych realiów. Rozwój technologii, zmiany...
Kevin Lane Keller – strateg nie szarlatan
"Marketing polega na zrozumieniu potrzeb klienta i dostarczaniu rozwiązań, które te potrzeby spełniają". Kevin Lane Keller to wybitny amerykański profesor, autor i ekspert w dziedzinie marketingu, znany przede wszystkim z pracy nad zarządzaniem marką i budowaniem...
Carl Jung: jak odkrywanie psychologii marki buduje emocjonalne więzi z klientami
Carl Gustav Jung, szwajcarski psychiatra i psychoanalityk, to jedna z najbardziej wpływowych postaci XX wieku, zarówno w dziedzinie psychologii, jak i filozofii, ale także zarządzania. Jego prace nad nieświadomością, archetypami i typami osobowości zrewolucjonizowały...
O czym się mówi w świecie biznesu – Stanford University, Harvard Business School, Wharton Business School, businessgrow.com
Zapraszamy do nowej odsłony questus marketing insights. W tym miesiącu przedstawiamy Wam teksty autorstwa: Stanford University, Harvard Business School, Wharton Business School, businessgrow.com. Przyjemnej lektury! Why Advertisers Pay More...
O czym się mówi w świecie biznesu – Wharton School, BCG, Martech, Behavioural Insights Team
Zapraszamy do nowej odsłony questus marketing insights. W tym miesiącu przedstawiamy Wam teksty autorstwa: Wharton School, BCG, Martech, Behavioural Insights Team. Przyjemnej lektury! Do Accelerators Improve Startup Success Rates? Seb Murray...
Ludzie, którzy zmieniają świat: Richard H. Thaler
Ekonomia behawioralna pomogła przeformułować niektóre z kluczowych pytań w ekonomii i finansach. Laureatem Nagrody Banku Szwecji im. Alfreda Nobla w dziedzinie ekonomii (potocznie zwaną Nagrodą Nobla) w 2017 roku został amerykański...
Posłuchaj questus podcast
Wpadnij na nasz kanał Youtube
Newsletter
Chcesz być informowany
o nowościach?
Dołącz do naszego
newslettera.
Najbliższa edycja już we wrześniu