questus Blog
Rewolucje, wydarzenia i ludzie, którzy zmieniają świat marketingu i biznesu
Kreujemy, rozwijamy i chronimy kompetencje profesjonalne
i międzynarodowe standardy w obszarze marketingu
Czterolistna koniczyna. Opowieść o szczęściu w biznesie
Dziś na naszym blogu publikujemy niecodzienny artykuł. Ten tekst jest poświęcony nie tylko ważnej biznesowej koncepcji – czterolistnej koniczynie, ale też dedykowany wyjątkowej osobie – prof. Robertowi Kozielskiemu, szefowi questusa i współtwórcy questus blog, który dziś obchodzi swoje 50 urodziny.
Strategic Marketing w praktyce. Jak przejść z czerwonego do błękitnego oceanu?
Jak osiągnąć sukces w biznesie? – od książek pod tym hasłem uginają się półki w księgarniach. Problem w tym, że w zdecydowanej większości są to pozycje pełne pustych frazesów. Nierzadko nawet wielu uznanym i szanowanym autorom rzadko udaje się w swoich rozważaniach zejść z poziomu idealnej wizji do rzeczywistego świata. Stąd też koncepcja, znana jako strategia błękitnego oceanu, jest cennym wyjątkiem.
Marketing strategiczny w czasach „agile”
Strategia zwykle nie kojarzy się z elastycznością, ale czymś trwałym, niezmiennym. Dziś jednak na znaczeniu zyskują strategie, które odzwierciedlają zdolność szybkiej adaptacji do zmieniających się warunków. Strategie, które nie są zatwierdzonym raz na zawsze dokumentem, ale nieustannym procesem myślowym.
Tajemnice Apple i Nike, czyli jak stworzyć przełomowy logotyp
Dyskusje o nowym logotypie to prawdopodobnie najbardziej konfliktogenne rozmowy w każdej firmie. Zasada „o gustach się nie dyskutuje” nie działa, a kompromis może okazać się najgorszym rozwiązaniem. Jak więc ocenić, czy nasze logo jest naprawdę warte walki?
Strategia zarządzania portfelem marek – z czym to się je?
Jak skutecznie zarządzać brandami i rozwiązywać problemy związane z ich rozciąganiem i docieraniem do rozmaitych grup docelowych? Jak godzić ze sobą kanibalizujące się submarki i jak „ożywiać” te, które już dawno przestały wyróżniać się w oczach konsumentów? Wreszcie, jak sprawić, aby brandy z luksusowych segmentów nie straciły całego swojego dorobku podczas cenowych wojen? Menedżerom borykającym się z ww. problemami spieszy strategia zarządzania portfelem marek.
Architektura wyborów konsumenta
Richard H. Thaler to kolejny noblista w dziedzinie ekonomii, specjalizujący się w ekonomii behawioralnej. To nie pierwszy taki przypadek. Dokładnie cztery dekady temu ekonomicznego Nobla za koncepcję „ograniczonej racjonalności” dostał Herbert Simon. Jednak najgłośniejszym wydarzeniem było przyznanie tej nagrody w 2002 roku nie ekonomiście, a psychologowi, Danielowi Kahnemanowi – autorowi przełomowej książki „Pułapki myślenia. O myśleniu szybkim i wolnym”. Był to bardzo wyraźny znak, że ekonomia powinna garściami czerpać z osiągnięć nauk takich jak psychologia i socjologia. Ubiegłoroczny Nobel dla Thalera tylko to potwierdził.
Rewolucyjne reklamy, część II: przełamywanie schematów
To oczywiste, że każdy pionier jest swego rodzaju rewolucjonistą. Sztuka innowacji zakłada jednak również przełamywanie tego, co już utarte, zaproponowanie czegoś, co jeszcze chwilę wcześniej znajdowało się poza granicami wyobraźni. Któż bowiem pomyślałby o krótkim filmie zamiast reklamy na Super Bowl przed „Rokiem 1984” autorstwa Apple, albo wykorzystaniu zaledwie 10% powierzchni reklamy przed Volkswagenem?
Rewolucyjne reklamy, część I: pierwszy raz
Kilka miesięcy temu pytaliśmy Was, czy stać nas na to, by pomijać rewolucyjne zjawiska i nie zastanawiać się nad ich konsekwencjami. Odpowiedź zdawała się być oczywista. Postanowiliśmy więc raz jeszcze wcielić się w rolę małego, internetowego drogowskazu i zwrócić uwagę na kolejne przełomowe momenty, innowacje i wydarzenia. Tym razem na tapet trafiły reklamy – tak bliskie i jednocześnie kapryśne dla każdego marketera.
Intel Inside: jak układ scalony stał się marką
Konia z rzędem temu, kto choćby przez chwilę nie posiadał PC-ta lub notebooka z tytułowym hasłem. Kampania Intel Inside stanowiła dla amerykańskiego producenta komputerowych procesorów klucz do umysłów i portfeli kompletnie niezaznajomionych z nowoczesną technologią konsumentów. Na czym polegał geniusz marketerów Intela?
Wszystkie wpisy
Shockvertising i aktywizm marek. Wywiad z Jackiem Kotarbińskim [questus marketing podcast]
W kotle polskich sporów wrze, a marketerzy coraz odważniej "podpinają się" pod nośne i gorące tematy. Czy marki mają biznesowe uzasadnienie, żeby za tym trendem podążać? – o tym rozmawiamy z ekspertem "sztuki rynkologii", Jackiem Kotarbińskim. Przełamać...
questus marketing podcast 23: Service Design. Wszystko jest usługą. Wywiad z Krystyną Jarek
Współcześnie coraz mniej interesują nas produkty, a coraz bardziej usługi. W siłę rośnie model subskrypcyjny. Samochód albo ekspres do kawy w abonamencie? – czemu nie. Jak projektować usługi, by spełnić oczekiwania klientów? Jak synchronizować systemy i procesy? Jak...
Jak napisać strategię marketingową krok po kroku?
Jak zabrać się za pracę nad strategią marketingową? Jak przygotować profesjonalny dokument strategiczny? – przeczytaj praktyczny poradnik i pobierz wzór (szablon) strategii w pliku pdf. Co to jest strategia marketingowa (i czym różni się od planu marketingowego)?...
Digital marketing w nowej normalności – wywiad z Arturem Maciorowskim [questus marketing podcast]
Przyspieszona adopcja technologii, nawet wśród opornych. Internet jako numer 1 w wydatkach na reklamę. Rosnąca siła mobile i martech – o tym jak wygląda krajobraz po burzy, czyli marketing po COVID-19, opowiada ekspert CIM, Artur Maciorowski. Czy „nowa...
Branded content, Prada na TikToku i marketing na Amazonie [przegląd blogosfery marketingowej #71]
Przygotowaliśmy dla Was kolejny przegląd marketingowej blogosfery! Tym razem do naszego artykułowego topu trafiły teksty m.in. z Unbounce, Brandingmag i Contently. Znajdziecie tutaj także coś od Marka Schaefera z Businesses Grow. A zatem, inspirującej lektury! ...
Trendy i wyzwania e-commerce. Wywiad z Wojciechem Szymańskim [questus marketing podcast]
Sprzedawanie na żywo, dobre i złe boty i luksus zatrudniania specjalistów – oto wyzwania branży e-commerce na 2022 rok. Agata Mardosz-Grabowska/ questus: Dzień dobry wszystkim. Dziś, w kolejnym odcinku questus marketing podcast będziemy rozmawiać o najświeższych i...
Posłuchaj questus podcast
Wpadnij na nasz kanał Youtube
Newsletter
Chcesz być informowany
o nowościach?
Dołącz do naszego
newslettera.
Najbliższa edycja już we wrześniu