questus Blog

Rewolucje, wydarzenia i ludzie, którzy zmieniają świat marketingu i biznesu

Kreujemy, rozwijamy i chronimy kompetencje profesjonalne
i międzynarodowe standardy w obszarze marketingu

Wiedza

Marketing strategiczny w czasach „agile”

Strategia zwykle nie kojarzy się z elastycznością, ale czymś trwałym, niezmiennym. Dziś jednak na znaczeniu zyskują strategie, które odzwierciedlają zdolność szybkiej adaptacji do zmieniających się warunków. Strategie, które nie są zatwierdzonym raz na zawsze dokumentem, ale nieustannym procesem myślowym.

czytaj dalej

Strategia zarządzania portfelem marek – z czym to się je?

Jak skutecznie zarządzać brandami i rozwiązywać problemy związane z ich rozciąganiem i docieraniem do rozmaitych grup docelowych? Jak godzić ze sobą kanibalizujące się submarki i jak „ożywiać” te, które już dawno przestały wyróżniać się w oczach konsumentów? Wreszcie, jak sprawić, aby brandy z luksusowych segmentów nie straciły całego swojego dorobku podczas cenowych wojen? Menedżerom borykającym się z ww. problemami spieszy strategia zarządzania portfelem marek.

czytaj dalej
Architektura wyborów konsumenta

Architektura wyborów konsumenta

Richard H. Thaler to kolejny noblista w dziedzinie ekonomii, specjalizujący się w ekonomii behawioralnej. To nie pierwszy taki przypadek. Dokładnie cztery dekady temu ekonomicznego Nobla za koncepcję „ograniczonej racjonalności” dostał Herbert Simon. Jednak najgłośniejszym wydarzeniem było przyznanie tej nagrody w 2002 roku nie ekonomiście, a psychologowi, Danielowi Kahnemanowi – autorowi przełomowej książki „Pułapki myślenia. O myśleniu szybkim i wolnym”. Był to bardzo wyraźny znak, że ekonomia powinna garściami czerpać z osiągnięć nauk takich jak psychologia i socjologia. Ubiegłoroczny Nobel dla Thalera tylko to potwierdził.

czytaj dalej
Rewolucyjne reklamy, część II: przełamywanie schematów

Rewolucyjne reklamy, część II: przełamywanie schematów

To oczywiste, że każdy pionier jest swego rodzaju rewolucjonistą. Sztuka innowacji zakłada jednak również przełamywanie tego, co już utarte, zaproponowanie czegoś, co jeszcze chwilę wcześniej znajdowało się poza granicami wyobraźni. Któż bowiem pomyślałby o krótkim filmie zamiast reklamy na Super Bowl przed „Rokiem 1984” autorstwa Apple, albo wykorzystaniu zaledwie 10% powierzchni reklamy przed Volkswagenem?

czytaj dalej

Rewolucyjne reklamy, część I: pierwszy raz

Kilka miesięcy temu pytaliśmy Was, czy stać nas na to, by pomijać rewolucyjne zjawiska i nie zastanawiać się nad ich konsekwencjami. Odpowiedź zdawała się być oczywista. Postanowiliśmy więc raz jeszcze wcielić się w rolę małego, internetowego drogowskazu i zwrócić uwagę na kolejne przełomowe momenty, innowacje i wydarzenia. Tym razem na tapet trafiły reklamy – tak bliskie i jednocześnie kapryśne dla każdego marketera.

czytaj dalej

Intel Inside: jak układ scalony stał się marką

Konia z rzędem temu, kto choćby przez chwilę nie posiadał PC-ta lub notebooka z tytułowym hasłem. Kampania Intel Inside stanowiła dla amerykańskiego producenta komputerowych procesorów klucz do umysłów i portfeli kompletnie niezaznajomionych z nowoczesną technologią konsumentów. Na czym polegał geniusz marketerów Intela?

czytaj dalej

Fotografia reklamowa – co kieruje wzrokiem odbiorcy?

W czasach, w których obrazy atakują nas niemal z każdej strony bardzo trudno jest o to, aby jakakolwiek reklama przykuła naszą uwagę. Ale czy na pewno jesteśmy obojętni na przekaz wizualny? Aż 52% konsumentów traci zainteresowanie marką ze względu na jej niezachęcającą stronę estetyczną. Co więcej, wielu z nich kupuje produkty wyłącznie ze względu na identyfikację wizualną czy design firmy. Daje to duże pole do popisu fotografom reklamowym, którzy dzięki różnym trikom sprawiają, że przekaz reklamowy staje się przyjemny i angażuje odbiorcę.

czytaj dalej
mBank – szaleństwo czy intuicja?

mBank – szaleństwo czy intuicja?

Powstaniem i rozwojem firm w zaskakującym stopniu kierują zdarzenia, które dla niektórych mogą być zbiegiem sprzyjających okoliczności, a dla innych kontrolowaną intuicją. Czy Starbucks byłby tym, czym jest dzisiaj, gdyby Howard Schultz nie pojechał do Włoch i nie zafascynował się tamtejszą kulturą picia kawy? A czy kiedykolwiek powstałby mBank, gdyby Sławomir Lachowski nie zmienił początkowych planów i wstrzymał wejścia na rynek Multibanku na rzecz projektu obciążonego znacznie większym ryzykiem?

czytaj dalej

Wszystkie wpisy

Marketing bez ciasteczek – co nas czeka?

Marketing bez ciasteczek – co nas czeka?

Jak wskazuje comScore, aż 55% rozmaitych pomiarów i przewidywań bazujących na plikach cookies jest nietrafnych. Ba, w 35% badanych przypadkach błędne okazało się także targetowanie bazujące na zwykłej demografii.   Czy targetowanie bazujące na plikach cookies...

czytaj dalej

Posłuchaj questus podcast

 Wpadnij na nasz kanał Youtube

Newsletter

Chcesz być informowany
o nowościach?
Dołącz do naszego
newslettera.

 

Chesz dołączyć do programu CIM?

Najbliższa edycja już we wrześniu