questus Blog

Rewolucje, wydarzenia i ludzie, którzy zmieniają świat marketingu i biznesu

Kreujemy, rozwijamy i chronimy kompetencje profesjonalne
i międzynarodowe standardy w obszarze marketingu

Ludzie
Jacek Karpiński  –  czy Steve Jobs mógł być Polakiem?

Jacek Karpiński  –  czy Steve Jobs mógł być Polakiem?

Ile międzynarodowych karier zatrzymał opresyjny aparat państwowy Polskiej Rzeczypospolitej Ludowej? Czy Włodzimierz Lubański zagrałby w koszulce Realu Madryt? Czy Czesław Niemen koncertowałby po USA z The Rolling Stones? Okazuje się, że historia zna również człowieka, którego PRL pozbawił szansy na bycie Steve’m Jobsem i Billem Gatesem w jednym ciele. Oto Jacek Karpiński, twórca komputera K-202.

czytaj dalej
Evan Spiegel – architekt intymnej komunikacji

Evan Spiegel – architekt intymnej komunikacji

Problem prywatności w sieci powoli trafia do mainstreamu. Coraz częściej zdajemy sobie sprawę, że nasz każdy wirtualny krok jest precyzyjnie śledzony przez rozmaite roboty, a to, co wrzucamy w otchłań internetu już na zawsze w nim pozostanie. Czy tak jest naprawdę?...

czytaj dalej
Lider – kameleon w turkusie

Lider – kameleon w turkusie

66% procent pracowników postrzega przyszłość pracy jako świat pełen nieskończonych możliwości, głęboko wierząc w sukces. 53% z nich podkreśla przy tym, że w ciągu najbliższych 5 -10 lat na sposób, w jaki ludzie w przyszłości będą wykonywać swoje obowiązki, znacząco wpłyną przełomowe rozwiązania technologiczne. Jak odbije się to na roli lidera i na kształcie kultury organizacyjnej?

czytaj dalej
Jak Facebook walczy o wolny internet?

Jak Facebook walczy o wolny internet?

Facebook dostarcza nam niebotycznej ilości contentu, której wiarygodności nie jesteśmy w stanie w żaden sposób ocenić. To stwarza pole ogromne do popisu manipulatorom, którzy poprzez tzw. „fake newsy” wykorzystują social media do niecnych celów. Mark Zuckerberg wypowiada więc wojnę oszustom, skłaniając zarazem do refleksji – czy tak potężna platforma może być wciąż tak otwarta?

czytaj dalej

Czwarta rewolucja przemysłowa – punkty przełomowe

Uber, największa firma taksówkowa nie ma ani jednego pojazdu. Facebook, najpopularniejszy kanał medialny nie tworzy własnych treści, a Alibaba, najbardziej zyskowna sieć detaliczna, nie posiada magazynów. Wreszcie, Airbnb, największa na świecie sieć miejsc zakwaterowania nie ma żadnego budynku. Każda z tych firm jest albo znakiem dzisiejszych czasów, albo początkiem zapowiadanej przez K. Schawab’a, twórcy World Economic Forum, czwartej rewolucji przemysłowej. Jak rozpoznać jej nadejście?

czytaj dalej
Philip Kotler – współczesny marketing zaczął się 50 lat temu

Philip Kotler – współczesny marketing zaczął się 50 lat temu

Rok 1967 roku był dla wielu początkiem prawdziwego rozwoju marketingu zarówno w sferze naukowej, jak i praktycznej. To właśnie wtedy opublikowana została po raz pierwszy książka Ph. Kotlera Marketing Management.
W 2015 roku wydrukowano jej już 15. wydanie. Wielu nazywa ją „Biblią Marketingu”, a Philipa Kotlera jego „Papieżem”. Jednocześnie często można spotkać się z krytyką podejścia Kotlera i sugestią, że okres 50-letniej dominacji amerykańskiego wykładowcy właśnie się skończył. Kto ma rację?

czytaj dalej

Dyskietka – nośnik zmian

Macie w domu dyskietki? Może niektórzy z Was trzymają jeszcze pamiątkowe egzemplarze w głęboko ukrytych pudełkach z przeznaczeniem „dla potomnych”, ale większość tego cudu techniki pozbyła się już dawno. Wyobraźcie sobie jednak, że… Pentagon cały czas z dyskietek korzysta. W przypadku decyzji o przypuszczeniu ataku nuklearnego, rząd amerykański całe oprogramowanie odpalać będzie właśnie z dyskietki.

czytaj dalej
Streaming – czy telewizja i Netflix naprawdę ze sobą walczą?

Streaming – czy telewizja i Netflix naprawdę ze sobą walczą?

Wysłużone telewizory coraz częściej cierpią z braku towarzystwa. Bardziej mobilna, otwarta i interaktywna konkurencja stopniowo zmniejsza ich przydatność i zastępuje w roli naszego partnera w poniedziałkowe wieczory. Netflix, Apple TV i internetowe transmisje usilnie próbują zrewolucjonizować świat wideo. Czy doczekamy się czasów, w których kolejny odcinek „M jak Miłość” pojawi się tylko w serwisach streamingowych?

czytaj dalej
Prywatność w sieci – jesteś walutą

Prywatność w sieci – jesteś walutą

Wydaje się, że powiedzenie „nie ma nic za darmo” przestaje mieć swoje odzwierciedlenie w rzeczywistości XXI wieku. Wystarczy wejść na dowolny portal, by założyć darmowe konto pocztowe, obejrzeć darmowe filmy, skorzystać z darmowych programów. Czy naprawdę nic nie stoi na przeszkodzie, by posiąść wirtualne dobra, nie wydając na nie ani złotówki? A może zmieniła się tylko waluta?

czytaj dalej

Wszystkie wpisy

O czym się mówi w świecie biznesu – INSEAD, Harvard Business School, Bain & Company, CustomerThink, Marketer+ [przegląd blogosfery marketingowej]

O czym się mówi w świecie biznesu – INSEAD, Harvard Business School, Bain & Company, CustomerThink, Marketer+ [przegląd blogosfery marketingowej]

Zapraszamy na kolejny przegląd marketingowej i biznesowej blogosfery. W tym miesiącu przedstawiamy Wam teksty autorstwa: INSEAD Knowledge, Harvard Business School, Bain & Company, CustomerThink, Marketer+. Przyjemnej lektury!   The Three Next-Generation...

czytaj dalej
O czym się mówi w świecie biznesu – Bain & Company, PwC, BCG, California Management Review, Harvard Business School [Przegląd Blogosfery Marketingowej]

O czym się mówi w świecie biznesu – Bain & Company, PwC, BCG, California Management Review, Harvard Business School [Przegląd Blogosfery Marketingowej]

Zapraszamy na kolejny przegląd marketingowej i biznesowej blogosfery. W tym miesiącu przedstawiamy Wam teksty autorstwa: Bain&Company, pwc, BCG, California Management Review oraz Harvard Business School. Przyjemnej lektury!   In Retail, Inclusive Customer...

czytaj dalej

Posłuchaj questus podcast

 Wpadnij na nasz kanał Youtube

Newsletter

Chcesz być informowany
o nowościach? Dołącz do naszego
 newslettera.

 

 

 

 

 

 

 

Chesz dołączyć do programu CIM?

Najbliższa edycja już we wrześniu