questus Blog

Rewolucje, wydarzenia i ludzie, którzy zmieniają świat marketingu i biznesu

Kreujemy, rozwijamy i chronimy kompetencje profesjonalne
i międzynarodowe standardy w obszarze marketingu

Ludzie

Czwarta rewolucja przemysłowa – punkty przełomowe

Uber, największa firma taksówkowa nie ma ani jednego pojazdu. Facebook, najpopularniejszy kanał medialny nie tworzy własnych treści, a Alibaba, najbardziej zyskowna sieć detaliczna, nie posiada magazynów. Wreszcie, Airbnb, największa na świecie sieć miejsc zakwaterowania nie ma żadnego budynku. Każda z tych firm jest albo znakiem dzisiejszych czasów, albo początkiem zapowiadanej przez K. Schawab’a, twórcy World Economic Forum, czwartej rewolucji przemysłowej. Jak rozpoznać jej nadejście?

czytaj dalej
Philip Kotler – współczesny marketing zaczął się 50 lat temu

Philip Kotler – współczesny marketing zaczął się 50 lat temu

Rok 1967 roku był dla wielu początkiem prawdziwego rozwoju marketingu zarówno w sferze naukowej, jak i praktycznej. To właśnie wtedy opublikowana została po raz pierwszy książka Ph. Kotlera Marketing Management.
W 2015 roku wydrukowano jej już 15. wydanie. Wielu nazywa ją „Biblią Marketingu”, a Philipa Kotlera jego „Papieżem”. Jednocześnie często można spotkać się z krytyką podejścia Kotlera i sugestią, że okres 50-letniej dominacji amerykańskiego wykładowcy właśnie się skończył. Kto ma rację?

czytaj dalej

Dyskietka – nośnik zmian

Macie w domu dyskietki? Może niektórzy z Was trzymają jeszcze pamiątkowe egzemplarze w głęboko ukrytych pudełkach z przeznaczeniem „dla potomnych”, ale większość tego cudu techniki pozbyła się już dawno. Wyobraźcie sobie jednak, że… Pentagon cały czas z dyskietek korzysta. W przypadku decyzji o przypuszczeniu ataku nuklearnego, rząd amerykański całe oprogramowanie odpalać będzie właśnie z dyskietki.

czytaj dalej
Streaming – czy telewizja i Netflix naprawdę ze sobą walczą?

Streaming – czy telewizja i Netflix naprawdę ze sobą walczą?

Wysłużone telewizory coraz częściej cierpią z braku towarzystwa. Bardziej mobilna, otwarta i interaktywna konkurencja stopniowo zmniejsza ich przydatność i zastępuje w roli naszego partnera w poniedziałkowe wieczory. Netflix, Apple TV i internetowe transmisje usilnie próbują zrewolucjonizować świat wideo. Czy doczekamy się czasów, w których kolejny odcinek „M jak Miłość” pojawi się tylko w serwisach streamingowych?

czytaj dalej
Prywatność w sieci – jesteś walutą

Prywatność w sieci – jesteś walutą

Wydaje się, że powiedzenie „nie ma nic za darmo” przestaje mieć swoje odzwierciedlenie w rzeczywistości XXI wieku. Wystarczy wejść na dowolny portal, by założyć darmowe konto pocztowe, obejrzeć darmowe filmy, skorzystać z darmowych programów. Czy naprawdę nic nie stoi na przeszkodzie, by posiąść wirtualne dobra, nie wydając na nie ani złotówki? A może zmieniła się tylko waluta?

czytaj dalej
MOOC – ratunek czy zmora współczesnych Uczelni?

MOOC – ratunek czy zmora współczesnych Uczelni?

Tylko w ciągu ostatnich 12 miesięcy na kursy on-line prowadzone przez Harvard Business School zapisało się więcej studentów niż w całej historii Harvard’a na studia prowadzone w formule tradycyjnej. Massive Open Online Courses (MOOC) są przykładem tych zmian, które obecnie, całkowicie albo w dużym stopniu, lekceważone są przez uczelnie akademickie. A mogą być dla nich zarówno ratunkiem, jak i przekleństwem ich istnienia.

czytaj dalej

Wszystkie wpisy

O czym się mówi w świecie biznesu – Stanford University, BCG, Accenture, Brief, Peter Fisk [przegląd blogosfery marketingowej]

O czym się mówi w świecie biznesu – Stanford University, BCG, Accenture, Brief, Peter Fisk [przegląd blogosfery marketingowej]

Zapraszamy na kolejny przegląd marketingowej i biznesowej blogosfery. W tym miesiącu przedstawiamy Wam teksty autorstwa: Stanford University, BCG, Accenture, Brief.pl oraz Peter Fisk. Przyjemnej wrześniowej lektury!   To Make Influencers Seem More Authentic, Just...

czytaj dalej
PR w dobie multikryzysów

PR w dobie multikryzysów

PR w dobie multikryzysów   Współcześnie coraz częściej mamy do czynienia z multikryzysami, czyli zdarzeniami, w których firma, organizacja lub osoba publiczna staje w obliczu pojawiających się jednocześnie problemów lub skandali, które negatywnie wpływają na jej...

czytaj dalej
O czym się mówi w świecie biznesu – Haas School of Business, London Business School, Stanford University, McKinsey [przegląd blogosfery marketingowej]

O czym się mówi w świecie biznesu – Haas School of Business, London Business School, Stanford University, McKinsey [przegląd blogosfery marketingowej]

Zapraszamy na kolejny przegląd marketingowej i biznesowej blogosfery. W tym miesiącu przedstawiamy Wam teksty autorstwa: Haas School of Business, London Business School, Stanford University oraz McKinsey. Przyjemnej letniej lektury!   The Dark Side of Generative...

czytaj dalej

Posłuchaj questus podcast

 Wpadnij na nasz kanał Youtube

Newsletter

Chcesz być informowany
o nowościach? Dołącz do naszego
 newslettera.

 

 

 

 

 

 

 

Chesz dołączyć do programu CIM?

Najbliższa edycja już we wrześniu