questus Blog

Rewolucje, wydarzenia i ludzie, którzy zmieniają świat marketingu i biznesu

Kreujemy, rozwijamy i chronimy kompetencje profesjonalne
i międzynarodowe standardy w obszarze marketingu

Ludzie

Donald Trump w Polsce, czyli dobry i zły real time marketing

Gdyby wierzyć przekazom płynącym z mediów społecznościowych, podczas wizyty w Polsce Prezydent USA zdążył zrobić tatuaż, zjeść kilka burgerów, przepić je alkoholem, a na dodatek znalazł czas dla żony i zaopiekował się jej telefonem, który ponoć stłukł się w hotelu. Co więcej, jego hasło wyborcze stało się oficjalnie najczęściej parafrazowanym zdaniem ostatnich 24 godzin, a charakterystyczna fryzura – najbardziej skrupulatnie wycinanym przez grafików elementem. Ruszyła wielka machina real time marketingu związanego z przyjazdem Donalda Trumpa.

czytaj dalej

Michał Dziekoński: niedługo jazda samochodem będzie tylko niszowym hobby

Po raz kolejny zwracamy się do zaprzyjaźnionych CIMków z pytaniami o ich inspiracje, obawy i nadzieje na przyszłość. Dziś naszym rozmówcą jest Michał Dziekoński, trener na bloku Mastering Metrics programu Diploma in Professional Marketing, pasjonat grywalizacji. Michał opowiedział nam m. in. o tym, jak rewolucyjna jest kompleksowa analityka webowa oraz wyjaśnił, dlaczego za kilkanaście lat jazda samochodem będzie tylko weekendowym hobby.

czytaj dalej

Michael Porter – guru zarządzania

23 maja 1947 urodził się Michael Porter. Guru zarządzania. Twórca idei łańcucha wartości, a przede wszystkim modelu analizy konkurowania w sektorze i strategii konkurowania. Mimo różnych współcześnie opinii nauka, a także praktyka zarządzania ma mu wiele do zawdzięczenia. Kolejna rocznica urodzin to dobry moment, aby przypomnieć i podkreślić rolę Michaela Porter’a i jego idei.

czytaj dalej
Marek Staniszewski: biznes i marketing powinny przygotować się do podboju kosmosu

Marek Staniszewski: biznes i marketing powinny przygotować się do podboju kosmosu

Po napisaniu dla nas artykułu o hamburgerach, domokrążcach i nieludzkich korporacjach, Marek Staniszewski zgodził się również odpowiedzieć na kilka pytań, które zadajemy na questus BLOG zaprzyjaźnionym CIMkom. Szef agencji strategicznej Heuristica wyjaśnia m. in. dlaczego filozofia jest niewyczerpalnym źródłem inspiracji dla marketera, jak dyscyplina oddziałuje na kreatywność, a także, gdzie szukać nowych przestrzeni dla biznesu i czemu właśnie w kosmosie.

czytaj dalej
Julia Izmałkowa: ludzie przetrwają bez technologii, ale technologia bez ludzi nie

Julia Izmałkowa: ludzie przetrwają bez technologii, ale technologia bez ludzi nie

Na questus BLOG nadszedł czas na pierwszą rozmówczynię. Jest nią Julia Izmałkowa, psycholog, założycielka i CEO firmy Izmałkowa Consulting, agencji badawczej specjalizującej się w badaniach etnograficznych. Julia opowiedziała m. in. o wyższości psychologii nad technologią, inspirowaniu samej siebie i obawach związanych z technologią nuklearną.

czytaj dalej
Lech C. Król: VR i AR dojrzały na tyle, by odmienić pracę każdego człowieka

Lech C. Król: VR i AR dojrzały na tyle, by odmienić pracę każdego człowieka

Postanowiliśmy podpytać zaprzyjaźnionych CIM-ków o ich inspiracje, obawy i nadzieje na przyszłość. Naszym pierwszym rozmówcą jest Lech C. Król, reklamiarz, laureat nagród Golden Drum, Effie oraz Srebrnego Lwa festiwalu w Cannes. Lech wyjaśnia m. in. dlaczego sztuczna inteligencja może być zarówno naszym zbawieniem, jak i przekleństwem oraz prognozuje, która technologia zrewolucjonizuje sprzedaż.

czytaj dalej
Jacek Karpiński  –  czy Steve Jobs mógł być Polakiem?

Jacek Karpiński  –  czy Steve Jobs mógł być Polakiem?

Ile międzynarodowych karier zatrzymał opresyjny aparat państwowy Polskiej Rzeczypospolitej Ludowej? Czy Włodzimierz Lubański zagrałby w koszulce Realu Madryt? Czy Czesław Niemen koncertowałby po USA z The Rolling Stones? Okazuje się, że historia zna również człowieka, którego PRL pozbawił szansy na bycie Steve’m Jobsem i Billem Gatesem w jednym ciele. Oto Jacek Karpiński, twórca komputera K-202.

czytaj dalej
Evan Spiegel – architekt intymnej komunikacji

Evan Spiegel – architekt intymnej komunikacji

Problem prywatności w sieci powoli trafia do mainstreamu. Coraz częściej zdajemy sobie sprawę, że nasz każdy wirtualny krok jest precyzyjnie śledzony przez rozmaite roboty, a to, co wrzucamy w otchłań internetu już na zawsze w nim pozostanie. Czy tak jest naprawdę?...

czytaj dalej

Wszystkie wpisy

O czym się mówi w świecie biznesu – INSEAD, Harvard Business School, Bain & Company, CustomerThink, Marketer+ [przegląd blogosfery marketingowej]

O czym się mówi w świecie biznesu – INSEAD, Harvard Business School, Bain & Company, CustomerThink, Marketer+ [przegląd blogosfery marketingowej]

Zapraszamy na kolejny przegląd marketingowej i biznesowej blogosfery. W tym miesiącu przedstawiamy Wam teksty autorstwa: INSEAD Knowledge, Harvard Business School, Bain & Company, CustomerThink, Marketer+. Przyjemnej lektury!   The Three Next-Generation...

czytaj dalej

Posłuchaj questus podcast

 Wpadnij na nasz kanał Youtube

Newsletter

Chcesz być informowany
o nowościach? Dołącz do naszego
 newslettera.

 

 

 

 

 

 

 

Chesz dołączyć do programu CIM?

Najbliższa edycja już we wrześniu