questus Blog

Rewolucje, wydarzenia i ludzie, którzy zmieniają świat marketingu i biznesu

Kreujemy, rozwijamy i chronimy kompetencje profesjonalne
i międzynarodowe standardy w obszarze marketingu

Innowacje

Rolnictwo sztucznie inteligentne

Kiedy mówimy o technologii Big Data, w pierwszej kolejności przychodzi nam zapewne na myśl gromadzenie danych przez Google, samouczące się translatory, szeroko pojęty machine learning, czy też informacje przechowywane przez banki. Warto wspomnieć jednak o innych, bardziej przyziemnych wyzwaniach, na które odpowiada Big Data. Gromadzenie i przetwarzanie danych w połączeniu z inteligentnym rolnictwem będzie stanowiło jedyne możliwe rozwiązanie tych problemów.

czytaj dalej

Spotify – muzyczny altruista?

Z ujawnionych wyników finansowych Spotify wynika, że szwedzkie przedsiębiorstwo odnotowało w 2016 roku stratę w wysokości 390 milionów dolarów. Jednocześnie liczba użytkowników osiągnęła właśnie rekordowe 140 milionów, a artyści, którzy unikali serwisów streamingowych, sami wracają na platformę. Czy źródłem paradoksów związanych ze Spotify jest niedoskonały model biznesowy, czy też serwis postanowił wcielić się w rolę wolontariusza i wybawcy przemysłu muzycznego?

czytaj dalej
Threadless – jak zmienić klienta w projektanta?

Threadless – jak zmienić klienta w projektanta?

Znużeni konwencjonalnymi t-shirtami? Przeszukiwanie galerii handlowych w poszukiwaniu atrakcyjnej koszulki bywa wielogodzinną udręką. Jest jednak miejsce, w którym możemy sami poprosić o konkretny projekt, a nawet wcielić się w projektantów i zupełnie organicznie, bez wsparcia finansowego, „pleców” i ofensywnej reklamy zbudować swoją markę. Platforma Threadless pozwala użytkownikom na równie korzystną wymianę wartości, jak osławiony Uber czy Airbnb.

czytaj dalej
Ekonomia subskrypcji – abonamentowa rewolucja

Ekonomia subskrypcji – abonamentowa rewolucja

Tien Tzuo, założyciel Zuora (dostawca oprogramowania dla firm, które chcą prowadzić biznes w modelu subskrypcyjnym) mówi wręcz, że w ostatnich latach obserwujemy „sejsmiczny ruch” w stronę strategii opartych nie sprzedaży produktów, a usług w systemie abonamentowym. Potwierdzają to dane: Indeks Ekonomii Subskrypcji notuje dziewięciokrotnie wyższy wzrost niż giełdowy indeks S&P i czterokrotnie wyższy niż amerykański handel detaliczny.

czytaj dalej
Machine learning – szkoła dla komputerów i smartfonów

Machine learning – szkoła dla komputerów i smartfonów

Obecnie każdy nosi w kieszeni małego analityka, którego zdolności obliczeniowe, pamięć podręczna i wielkość dysku znacznie przekraczają to, czym mogły poszczycić się pierwsze komputery. Pewnie dlatego pojęcie machine learning, czyli maszynowego uczenia się, choć znane było już w latach 50tych XX wieku, na popularności zyskało dopiero dzisiaj. Telefony, komputery i inne nowinki mają uczyć się na błędach – jednak nie swoich, a użytkowników, którzy z dobrodziejstw technologii korzystają obecnie częściej niż często.

czytaj dalej
Genomika – zaprojektuj swój życiorys

Genomika – zaprojektuj swój życiorys

Genom. Z biologicznego punktu widzenia – zestaw genów wchodzących w skład pojedynczego zestawu chromosomów. Od strony praktycznej – źródło informacji o naszej przyszłości. Genomika, warta dziś ponad 11 miliardów dziedzina nauki, zajmująca się analizą genomów pozwala na szczegółowe określenie predyspozycji, ograniczeń, chorób i talentów, a co za tym idzie – nakreślenie życiorysu dowolnego człowieka. Jak jej rozwój wpłynie na nasze życie?

czytaj dalej
YouTube – telewizja naszych czasów?

YouTube – telewizja naszych czasów?

W kwietniu wszyscy użytkownicy powinni Youtube’owi złożyć moc filmowych życzeń – jeden z najpopularniejszych serwisów w sieci obchodzi właśnie 12 urodziny. Niewiele ponad dekadę – tyle czasu potrzebował serwis, by z prostej strony z filmami, stać się konkurencją dla tradycyjnej telewizji i jednym z ulubionych kanałów promocji agencji reklamowych.

czytaj dalej
Smart homes – niebezpieczna inteligencja czterech ścian

Smart homes – niebezpieczna inteligencja czterech ścian

Smart homes coraz odważniej wkraczają w codzienność ludzi na całym świecie. Jak wskazuje IHS Markit, w zeszłym roku do rąk użytkowników trafiło już 80 milionów urządzeń, które wpisują się w ideę inteligentnych domów. Uważa się, że to dopiero preludium pokazu technologicznej potęgi świata. Potęgi, która ma jednak całkiem sporo wad pomijanych w ferworze zachwytu i podziwu dla osiągnięć techniki w XXI wieku.

czytaj dalej

Gadu-Gadu – Polacy nie gęsi i swój komunikator mieli

Serwis WPTech zapytał niedawno fanów na Facebooku, czy pamiętają jeszcze swoje numery Gadu-Gadu. Odzew zaskoczył nawet samych administratorów serwisu – post zebrał ponad 100 komentarzy, w których użytkownicy bez większych problemów przytaczali schemat cyferek, który jeszcze kilka lat temu pozwalał im toczyć internetowe dysputy. Dlaczego tak się dzieje?

czytaj dalej

Wszystkie wpisy

O czym się mówi w świecie biznesu – Stanford University, BCG, Accenture, Brief, Peter Fisk [przegląd blogosfery marketingowej]

O czym się mówi w świecie biznesu – Stanford University, BCG, Accenture, Brief, Peter Fisk [przegląd blogosfery marketingowej]

Zapraszamy na kolejny przegląd marketingowej i biznesowej blogosfery. W tym miesiącu przedstawiamy Wam teksty autorstwa: Stanford University, BCG, Accenture, Brief.pl oraz Peter Fisk. Przyjemnej wrześniowej lektury!   To Make Influencers Seem More Authentic, Just...

czytaj dalej
PR w dobie multikryzysów

PR w dobie multikryzysów

PR w dobie multikryzysów   Współcześnie coraz częściej mamy do czynienia z multikryzysami, czyli zdarzeniami, w których firma, organizacja lub osoba publiczna staje w obliczu pojawiających się jednocześnie problemów lub skandali, które negatywnie wpływają na jej...

czytaj dalej
O czym się mówi w świecie biznesu – Haas School of Business, London Business School, Stanford University, McKinsey [przegląd blogosfery marketingowej]

O czym się mówi w świecie biznesu – Haas School of Business, London Business School, Stanford University, McKinsey [przegląd blogosfery marketingowej]

Zapraszamy na kolejny przegląd marketingowej i biznesowej blogosfery. W tym miesiącu przedstawiamy Wam teksty autorstwa: Haas School of Business, London Business School, Stanford University oraz McKinsey. Przyjemnej letniej lektury!   The Dark Side of Generative...

czytaj dalej

Posłuchaj questus podcast

 Wpadnij na nasz kanał Youtube

Newsletter

Chcesz być informowany
o nowościach?
Dołącz do naszego
newslettera.

 

Chesz dołączyć do programu CIM?

Najbliższa edycja już we wrześniu