questus Blog
Rewolucje, wydarzenia i ludzie, którzy zmieniają świat marketingu i biznesu

Kreujemy, rozwijamy i chronimy kompetencje profesjonalne
i międzynarodowe standardy w obszarze marketingu

Innowacyjność w NGO – błękitny ocean w trzecim sektorze
Dobre serce to za mało. Aby prowadzić działalność dobroczynną potrzebna jest też głowa do interesów. I taką głowę z pewnością ma Kurt Montgomery, prezes Fundacji FaniMani. Działalność organizacji jest dowodem na to, że… dobrych ludzi można znaleźć wszędzie. Albo raczej, że wszędzie można znaleźć ludzi, którym dobroczynność może się opłacić.
Consumer Trend Canvas: Jak przekuć insight w działanie?
Droga do innowacji to przejście przez nieznany ląd. Żadnej mapy nie ma, bo nikt jeszcze nie wytyczył ścieżek. Ale są narzędzia, które mogą nam posłużyć za kompas, wskazujący właściwy kierunek. Przykładem jest Consumer Trend Canvas (CTC). Trendwatching.com, który dotąd przede wszystkim publikował artykuły i raporty poświęcone wschodzącym trendom, postanowił niedawno zaproponować swoim odbiorcom coś zupełnie nowego.
China’s Disruptors – rewolucja po chińsku: azjatycki duch przedsiębiorczości
Zarówno Zhang Ruimin i jego Haier, jak i Jack Ma z firmą Alibaba znacząco przyczynili się do rozkwitu chińskiej gospodarki. Edward Tse w książce „China’s Disruptors”, opowiadającej o rozwoju Państwa Środka, nie zamyka jednak swojej historii na wyżej wymienionej...
AlphaGo Zero – początek nowej ery
W 2016 roku Lee Sedola, południowokoreański arcymistrz w grze o nazwie „GO” został pokonany przez sztuczną inteligencję. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, iż „GO” uznawana jest za najbardziej skomplikowaną grę logiczną na świecie, a AlphaGo powstał kilkanaście miesięcy wcześniej. Nie minęło kolejnych kilka miesięcy, a nowa wersja systemu, nazwana tym razem AlphaGo Zero, nie dała żadnych szans swojej poprzedniczce, w dodatku po zaledwie 3 dniach nauki. Czy wchodzimy w nową erę rozwoju technologii, sztucznej inteligencji, człowieczeństwa? Jakie to może mieć konsekwencje dla biznesu?

China’s Disruptors – rewolucja po chińsku: Jack Ma i Alibaba
Chińska republika ludowa pozostaje krajem bardzo specyficznym – między innymi z uwagi na swój ustrój polityczny i jego trudną historię. Chiński rząd, choć już dawno zrezygnował z centralnego zarządzania gospodarką, wciąż uważa się za kluczowego gracza i decydujący głos na scenie ekonomicznej. W kraju działa ponad dwa miliony państwowych przedsiębiorstw, jednak to zaledwie ułamek w porównaniu z wciąż rosnącym sektorem prywatnym – w 2013 roku działało około 12 milionów prywatnych firm i ponad 42 miliony małych spółek. To osiemnastokrotny wzrost w porównaniu ze statystykami sprzed dekady!

China’s Disruptors – rewolucja po chińsku: Zhang Ruimin i Haier
Chińska gospodarka może kojarzyć nam się z masową i niezbyt przemyślaną produkcją towarów o wątpliwej jakości, obdarzonych obowiązkowym stemplem „Made in China”. To tylko jedna – i, jak udowadnia Edward Tse – powierzchowna część obrazu Chin. Od ponad dwudziestu lat można zaobserwować przedsiębiorczy „wybuch” i olbrzymi wzrost sektora prywatnego, co przyniosło niewyobrażalną transformację: Chiny z zamkniętego, zubożałego systemu zarządzanego przez państwo przekształciły się w znaczącą siłę w światowym biznesie. Jak do tego doszło? To przede wszystkim zasługa chińskich przedsiębiorców, którzy odważyli się sięgnąć po innowacyjne rozwiązania.

Innowacyjna mapa świata: Estonia, Arabia Saudyjska i Indonezja
Komputeryzacja i unowocześnianie gospodarek reszty świata sprawia, że dziś w różnych zakątkach globu możemy znaleźć miejsca, które w kolejnych latach mogą stanowić zupełnie nową kolebkę dla rozwoju przemysłów przyszłości. Ba, niektóre z tych krajów, jak choćby Estonia czy Indonezja już dziś należą do wąskiego grona najbardziej innowacyjnych państw na Ziemi. Inne – Japonia czy Kuwejt w zaskakująco szybki sposób tracą pozycję na rynku. Gdzie szukać przyczyn zamiany ról?

Innowacje nie lubią samotności
Jesteśmy w trakcie jednego z najbardziej dynamicznych okresów zmian w historii naszej planety. Globalizacja, zmiany norm społecznych i kulturowych, powstanie zupełnie nowego, w dużej mierze wirtualnego środowiska biznesowego – wszystkie te czynniki sprawiają, że...

Failure as a Service (FaaS) – psucie na życzenie
Cyberprzestępcy nie dają firmom ani chwili wytchnienia. Z kolejnych przedsiębiorstw wypływają wrażliwe materiały, Unia Europejska nakazuje powoływanie Chief Privacy Officerów w ramach rozporządzenia RODO, a sami klienci są coraz mniej skorzy do przekazywania informacji w sieci – aż 91% z nich nie jest pewnych, czy ich poufne dane są bezpieczne. Kluczem do odzyskania zaufania konsumentów będzie niewątpliwie podniesienie jakości cyberochrony. Szansę na zrewolucjonizowanie tego obszaru ma model Failure as a Service.
Wszystkie wpisy

Ludzie, którzy zmieniają świat: Richard H. Thaler
Ekonomia behawioralna pomogła przeformułować niektóre z kluczowych pytań w ekonomii i finansach. Laureatem Nagrody Banku Szwecji im. Alfreda Nobla w dziedzinie ekonomii (potocznie zwaną Nagrodą Nobla) w 2017 roku został amerykański...

O czym się mówi w świecie biznesu – Wharton School, Bain & Company, Martech, California Management Review
Zapraszamy do nowej odsłony questus marketing insights. W tym miesiącu przedstawiamy Wam teksty autorstwa: Wharton School, Bain & Company, Martech, California Management Review. Przyjemnej lektury! Is Influencer Marketing Worth It? Angie...

O czym się mówi w świecie biznesu – Bain & Company, Princeton University, Harvard Business School, Mark Schaefer
Zapraszamy do nowej odsłony questus marketing insights. W tym miesiącu przedstawiamy Wam teksty autorstwa: Bain & Company, Princeton University, Harvard Business School, businessesgrow.com. Przyjemnej lektury! Insurgent Brands 2024 Charlotte Apps,...

O czym się mówi w świecie biznesu – Wharton School, BCG, EY, Martech, Stanford Graduate School of Business
Zapraszamy do nowej odsłony questus marketing insights. W tym miesiącu przedstawiamy Wam teksty autorstwa: Wharton School, BCG, EY, Martech, Stanford Graduate School of Business. Przyjemnej lektury! Are Attack Ads Effective? Seb Murray...

Ludzie, którzy zmieniają świat: prof. Angus Deaton
Uważam, podobnie jak większość ludzi, że mamy obowiązek pomagać osobom naprawdę pozbawionym środków do życia. W 2015 roku Nagrodę Banku Szwecji im. Alfreda Nobla w dziedzinie nauk ekonomicznych (zwaną potocznie Nagrodą Nobla) otrzymał profesor Angus Deaton...
![O czym się mówi w świecie biznesu – California Management Review, Martech, INSEAD Knowledge, Bain & Company [questus marketing insights]](https://questus.pl/wp-content/uploads/2024/02/QUESTUS-MARKETING-INSIGHTS.png)
O czym się mówi w świecie biznesu – California Management Review, Martech, INSEAD Knowledge, Bain & Company [questus marketing insights]
Zapraszamy do nowej odsłony questus marketing insights. W tym miesiącu przedstawiamy Wam teksty autorstwa: California Management Review, Martech, INSEAD Knowledge, Bain & Company. Przyjemnej lektury! Three Approaches for Winning the Platform Competition ...
Posłuchaj questus podcast
Wpadnij na nasz kanał Youtube
Newsletter
Chcesz być informowany
o nowościach?
Dołącz do naszego
newslettera.
Najbliższa edycja już we wrześniu