Po krótkiej przerwie wracamy z przeglądem treści z marketingowych i biznesowych blogów. W tym tygodniu mamy dla Was artykuły m.in. z Harvard Business Review, Forbesa, Content Marketing Institute czy Search Engine Journal. Inspirującej lektury!
Leading A Team Through Pandemic Burnout
Tyler Bray,
Forbes
Pandemia wywołana koronawirusem trwa już ponad rok. Podobnie jest z lockdownami, które z „drobnymi przerwami” także świętują już okrągłe 12 miesięcy obowiązywania. Tak długi okres spędzony we względnym odosobnieniu w połączeniu z ogromną liczbą negatywnych wiadomości sprawia, że wielu z nas boryka się z rozmaitymi problemami natury psychicznej.
Aby zaradzić covidowemu wypaleniu wśród pracowników, managerowie muszą podjąć zatem zdecydowane i odważne kroki, które pozwolą im utrzymać cały zespół w ryzach. Tyler Bray na łamach Forbesa wskazuje, jak tego dokonać.
7 Ways to Create Scroll-Stopping Visual Content for Social Media
Barry Feldman,
Convince & Convert
Przeglądanie mediów społecznościowych nieodłącznie wiąże się z intensywnym „scrollowaniem”. Efektem tego, w trakcie przeglądania tablicy na Facebooku, LinkedInie czy Instagramie wielokrotnie nie zauważamy rozmaitych publikacji – jak wskazują badania, wchodzimy w interakcję z zaledwie 0,09% z nich.
Marketerzy mają zatem przed sobą ogromne wyzwanie – stworzyć content, który powstrzyma odbiorcę przed beznamiętnym scrollowaniem i zachęci do faktycznej interakcji. Barry Feldman na łamach Convince & Convert przedstawił 7 sposobów, które zbliżą Was do osiągnięcia tego celu.
Facebook Ad Testing on a Budget: A Proven Method
Tara Zirker,
Social Media Examiner
Algorytmy Facebooka, podobnie jak odbiór reklam przez konsumentów – bywają trudne do przewidzenia. Właśnie dlatego w mediach społecznościowych tak istotne jest testowanie zarówno kampanii, jak i konkretnych kreacji reklamowych.
Jak jednak wykonać niezbędne testy przed poświęcaniem na nie nadmiernej części promocyjnego budżetu? Tara Zirker postanowiła przedstawić rozwiązanie tego problemu na łamach Social Media Examiner.
How AI Can Help Companies Set Prices More Ethically
Mark E. Bergen, Shantanu Dutta, James Guszcza, Mark J. Zbaracki,
Harvard Business Review
Dyskryminacja cenowa to praktyka stosowana w marketingu od zarania dziejów. Choć budzi czasem wątpliwości natury etycznej, wciąż nie wypracowano rozwiązania, które pozwoliłoby w lepszy sposób dostosowywać ceny do konkretnych sytuacji czy grup odbiorców.
Rozwiązaniem w tym obszarze może być zaprzęgnięcie do pracy sztucznej inteligencji. Jak wskazują redaktorzy Harvard Business Review, AI będzie w stanie ustalać ceny nie tylko w efektywny, ale także w etyczny oraz społecznie akceptowalny sposób.
Video Marketing Benchmarks for 2021 [Infographic]
Erin Ellis,
Vidyard
Nie ulega wątpliwości, że wideo jest popularne w marketingu, a jego znaczenie cały czas będzie rosnąć. Jest to bowiem forma przystępna dla odbiorcy, pozwalająca przekazać wiele treści w stosunkowo niedługim czasie. Co więcej – jak wskazuje badanie Vidyard, aż 94% marketerów uważa, że materiały filmowe konwertują lepiej niż inne rodzaje treści.
Wniosków z badania Vidyard jest stanowczo więcej. Między innymi jest to zwiększająca się popularność treści edukacyjnych, rosnąca liczba twórców krótkich filmów czy zaskakująco wysoki zwrot z inwestycji w wideo. Więcej ciekawostek znajdziecie w artykule, który dodatkowo został wzbogacony w ciekawą infografikę.
Don’t Publish a Press Release. Create a Product Story Instead
Jordan Teicher,
Contently
Jaki jest największy problem tradycyjnych informacji prasowych? Zazwyczaj są to treści, które nie przyciągają uwagi czytelnika. Charakteryzują się długimi opisami, bardzo technicznym podejściem do odbiorcy i niskim poziomem zaciekawienia. Czy da się coś z tym zrobić?
Jak przekonuje Jordan Teicher z bloga Contently – jak najbardziej! Wystarczy zamienić zwykłe, nudne informacje prasowe w bardziej kreatywne formy, jak na przykład opowiadania. Nie od dziś wiadomo, że historie w marketingu bardzo często wzbudzają wiele emocji. Czemu by więc tego nie wykorzystać?
Google vs. Microsoft Bing: A Detailed Comparison of Two Search Engines
Winston Burton,
Search Engine Journal
Optymalizacja treści na stronie internetowej pod kątem wyszukiwarki to zdecydowanie klucz do osiągnięcia sukcesu w sieci. Dzięki SEO stwarzamy szansę na dotarcie do nowych odbiorców w organiczny sposób poprzez pozycjonowanie naszej witryny wyżej niż konkurenci.
Myśląc o SEO, większość osób skupia się jednak wyłącznie na Google. Owszem, jest to faktycznie największa wyszukiwarka internetowa, ale na pewno nie jedyna. Co na przykład z Microsoft Bing? Czy działania w obrębie tej platformy czymś się różnią? O czym pamiętać i na co zwrócić uwagę? O tym przeczytacie w artykule na stronie Search Engine Journal.
10 Things to Think About When Using Email Marketing
Kevin George,
Content Marketing Institute
Korzystacie z e-mail marketingu? Jeśli tak, pomocny może się dla Was okazać artykuł Kevina Georga, opublikowany na łamach Content Marketing Institute. Autor wskazuje w nim aż 10 ciekawych wskazówek, na które warto zwrócić uwagę podczas tworzenia wiadomości elektronicznych. Wśród nich m.in:
- Zwiększające się znaczenie wiadomości o spersonalizowanej treści,
- Konieczność dostosowania kreacji do różnego rodzaju urządzeń,
- Możliwość stosowania kreatywnych urozmaiceń, wykorzystujących na przykład sztuczną inteligencję, rozszerzoną rzeczywistość czy elementy dynamiczne,
- Odpowiednie podejście do tematów automatyzacji oraz prywatności danych.