Ubiegły rok był pod wieloma względami wyjątkowy – zmieniły się nasze przyzwyczajenia, tryb pracy, a pośród nich także sposoby, w jakie poszukujemy wiedzy. Czy wideo nadal zwycięża nad audio, a krótsze formy czytają się chętniej? Funktional sprawdził to, zadając pytania dziesiątkom polskich marketerów.
Dlaczego powstał ten raport?
Idea raportu powstała w momencie, kiedy zdaliśmy sobie sprawę, że dotychczas znane nam sposoby dystrybucji oraz pozyskiwania contentu mogą nie przynosić takiego samego i wartościowego skutku jak dotychczas. Trzymanie ręki na pulsie jest naturalnym odruchem dla organizacji, które są ciekawe nowości na rynku, sposobów ich wdrażania, oraz tego jak wpływają na komunikację. Czy można powiedzieć zatem, że raport powstał z naturalnej potrzeby poszukiwania najlepszych rozwiązań? Z pewnością tak, jednak nie tylko. Zdaliśmy sobie sprawę z jednej bardzo ważnej kwestii. Jako marketerzy żyjemy w bańkach informacyjnych. A dla nas… to niezbyt efektywne rozwiązanie.
– Mogłoby się wydawać, że wiemy już bardzo dużo o tym, jak korzystać z internetu, by zdobyć specjalistyczną wiedzę. Nawet tę na wysokim poziomie. Ale takie poczucie trwać może maksymalnie rok, bo sieć to żywy organizm i tylko baczne śledzenie zmian i trendów sprawia, że pozyskiwane informacje są wartościowe i aktualne. Dlatego powstał ten raport: z poczucia, że wiedza to nasz najcenniejszy zasób, o który musimy odpowiednio dbać. Wnioski z tego opracowania to nie gotowe rozwiązanie, ale bardzo dobry zestaw analiz i podpowiedzi, na co zwracać uwagę, by przede wszystkim żyć i pracować świadomiej – wyjaśnia Hubert Pokrowiecki, CEO Funktional.
Czego dowiesz się z raportu?
Wykorzystaliśmy sytuację ogromnych zmian zeszłego roku i… postanowiliśmy nieco powiększyć nasze bańki informacyjne. W tym celu zbadaliśmy, w jaki sposób eksperci marketingu w Polsce konsumują treści branżowe. Co tu dużo mówić: wyniki nas zaskoczyły.
W naszym raporcie znajdziesz:
- podpowiedzi, które pomogą zaoszczędzić czas przy tworzeniu contentu
- gotowe zestawy informacji o źródłach wiedzy marketingowej
- komentarze i wskazówki ekspertów branżowych
- objaśnienia trendów marketingowych i komunikacyjnych.
Jeśli interesuje Cię, jakie są wartościowe źródła wiedzy branżowej, to badanie zasługuje na Twoją uwagę.
Kim jesteśmy?
Jesteśmy agencją brandingowo-strategiczną. Współpracujemy z ambitnymi firmami, wierzącymi w trwałe efekty wyjątkowego doświadczenia marki. Polecimy na Księżyc i z powrotem dla każdego z naszych klientów, którzy polegają na nas w projektowaniu wyjątkowych rozwiązań o silnych strategicznych podstawach, zarówno w środowiskach cyfrowych, jak i analogowych. Rozwiązaniach, które przemawiają do ich grup docelowych, pobudzają rozwój firmy i zapewniają jej długofalowy wzrost wyników.