Grywalizacja, martech stack i Polska A / B [przegląd blogosfery marketingowej #35]

Czas na kolejny, już 35. przegląd treści z marketingowych blogów i serwisów. Tym razem wybraliśmy dla Was content m.in. z JeffBullas.com, sprawnego.marketingu oraz bloga Julii Kołodko. A zatem, jak zawsze, inspirującej lektury!

 

Kiedy w świecie, który pędzi, usługi powinny działać wolno i być złożone

Julia Kołodko,
JuliaKołodko.com

 

 

Kiedy w świecie, który pędzi, usługi powinny działać wolno i być złożone

 

Jedna z podstawowych zasad ekonomii behawioralnej mówi o prostocie analizy korzyści i strat przez konsumenta. Zwyczajowo mówi się, że wybiera on opcję bardziej korzystną – tzn. ten sam produkt w niższej cenie lub lepszy produkt po wyższej cenie. Jednak, jak zauważa Julia Kołodko, najnowsze badania pokazują, że owa zasada nie jest aż tak oczywista. W świecie usług sprawa wygląda inaczej – usługa powinna trwać dłużej lub być bardziej skomplikowana niż musi być. Dlaczego?

  • Po pierwsze, dłużej działające usługi są uznawane za lepsze. Wynika to z mechanizmu tzw. „iluzji pracy”.
  • Po drugie, wolniej działające usługi uważa się za bardziej wartościowe, a w konsekwencji – konsument będzie w stanie więcej zapłacić.

O tym, kiedy warto proces czy usługę wydłużyć, przeczytacie więcej w artykule na blogu Julii Kołodko.

 

Czym jest conversion lift?

Witold Wrodarczyk,
sprawny.marketing

 

Czym jest conversion lift?

 

Jak słusznie zauważa Witold Wrodarczyk, „Na konwersjach po kliknięciu opiera się cały marketing efektywnościowy i programy afiliacyjne”. Warto zastanowić się więc jak skutecznie ją śledzić oraz uświadomić sobie, ile korzyści może dać nam taka wiedza.

Autor artykułu opisuje na łamach sprawnego.marketingu jeszcze jedno, bardzo ciekawe zagadnienie – conversion lift. Jest to specyficzny sposób badania wzrostu konwersji na podstawie wcześniej zdefiniowanych kryteriów. Całość opiera się na dwóch grupach odbiorców – testowej i kontrolnej, które są porównywane ze sobą analizując istotne różnice.

 

Martech Stack Optimization: 5 Insights for 2020

Todd Lebo,
Convince & Convert

 

Pięć insightów w tym obszarze optymalizacji MarTech Stack

 

Todd Lebo, na podstawie analizy raportu dotyczącego optymalizacji MarTech Stack, przedstawia pięć insightów w tym obszarze, na które warto zwrócić uwagę:

  • Jak pokazują badania, jedynie 19% marketerów przyznaje, że stosuje operacyjną strategię optymalizacji Martech stack
  • 55% marketerów wdrażających martech stack uważa usprawnienie ogólnej strategii marketingowej za najwyższy priorytet. Również CX uważane jest za kluczowy cel przez ponad połowę przebadanych
  • 52% przebadanych uważa, że martech potrzebuje poprawy w zakresie łatwości użytkowania
  • Dostęp do danych i insightów jest najważniejszą częścią martech stack według 51% profesjonalistów
  • 86% ankietowanych deklaruje rozpoczęcie lub kontynuację inwestycji w martech stack

 

Content marketing – czy treści są potrzebne?

Artur Jabłoński,
ArturJablonski.com

 

Content marketing – czy treści są potrzebne?

 

Content Marketing to doskonałe narzędzie do budowania pozycji marki – pozwala bowiem kreować wizerunek eksperta i docierać do szerokiej publiczności. Ma też jednak pewną wadę – zajmuje dużo czasu. Artur Jabłoński wskazuje zatem metody, które pozwolą nam działać z contentem, a jednocześnie nie tworzyć go samodzielnie. Pokazuje na kilku przykładach różne podejścia do tego tematu, co ciekawe, tym razem w formie podcastu.

 

Szukasz agencji marketingowej? Sprawdź, na co zwrócić uwagę

Katarzyna Rożek,
Marketing dla Ludzi

 

Szukasz agencji marketingowej? Sprawdź, na co zwrócić uwagę

 

 

Konkurencja pośród agencji, zajmujących się działaniami promocyjnymi oraz prowadzeniem kampanii reklamowych jest ogromna, a większość ofert z którymi się spotkamy, może być bardzo podobna. Dlatego przenosząc nasz biznes do Internetu warto poświęcić trochę czasu na rozmowę z przedstawicielami agencji. W artykule przeczytacie, na jakie elementy warto zwrócić uwagę podczas analizowania ofert i rozmów.

 

KPI: dlaczego i jak je wdrożyć + 97 przykładów kluczowych wskaźników efektywności

Damian Rams,
DamianRams.pl

 

KPI i 97 przykładów kluczowych wskaźników efektywności

 

Jak mierzyć efektywność działań marketingowych? Aby odpowiedzieć na to pytanie, musimy podjąć tematykę wszelkiego rodzaju wskaźników, określanych jako KPI. Pozwalają one określić i przede wszystkim zmierzyć, w jakim stopniu zakładane cele są na bieżąco realizowane.

Damian Rams na swoim blogu szczegółowo opisuje korzyści wykorzystania odpowiednich wskaźników oraz daje kilka wskazówek jak wyznaczać je w prawidłowy sposób. Przygotował także listę aż 97 kluczowych wskaźników dopasowanych do różnych typów działań prowadzonych w organizacjach.

 

How Leaders Can Enhance Workplace Well-Being With Gamification

Anjan Pathak,
JeffBullas.com

Grywalizacja i jej wykorzystanie w marketingu wewnętrznym

 

Grywalizacja to obecnie bardzo popularne narzędzie, które możemy znaleźć niemal wszędzie, nawet jeśli nie zdajemy sobie sprawy, że mamy z nim do czynienia. Z drugiej strony od poprzedniej dekady obserwuje się trend w środowisku HR dbałości o dobre samopoczucie pracowników.

Anjan Pathak przybliża temat grywalizacji i jej wykorzystania w marketingu wewnętrznym w połączeniu z aktywnościami wellness. Autorka zwraca uwagę na kilka czynników grywalizacyjnych wpływających na projektowanie dobrego samopoczucia pracowników:

  • budowanie motywacji
  • formowanie nawyków
  • poczucie robienia postępów
  • zaangażowanie oparte na duchu społeczności

 

Nie ma Polski A i Polski B

Redakcja,
Brief

 

Nie ma Polski A i Polski B

 

Internet daje narzędzia, które umożliwiają nam przeglądanie ofert różnych marek samochodowych bez wychodzenia z domu. Z drugiej strony, pozwala firmom motoryzacyjnym zbierać dane o zachowaniu użytkowników w sieci, a dzięki temu sprawdzać preferencje użytkowników samochodów w różnych rejonach kraju.

Statystyki za ostatnie 6 miesięcy, udostępnione przez platformę Carsmile, wskazują, że niezależnie od miejsca zamieszkania użytkownika, trzy najczęściej oglądane modele samochodów to Nissan Qashqai, Volvo XC60 oraz Ford Focus. Jednocześnie w sieci podział na Polskę A i Polskę B zdaje się w ogóle nie istnieć – oba obszary naszego kraju są niemal homogeniczne, jeśli chodzi o zakupy motoryzacyjne.

Posłuchaj questus podcast

 Wpadnij na nasz kanał Youtube

Newsletter

Chcesz być informowany
o nowościach?
Dołącz do naszego
 newslettera.

 

Autor: Redakcja

Pasjonaci marketingu i biznesu, którzy dokładają wszelkich starań, aby dostarczać wiedzę w jak najbardziej przystępnej i czasooszczędnej formie. W skład zespołu pracującego nad artykułami wchodzą m. in. dr hab. Robert Kozielski i Donata Wilczewska.
Ostatnie wpisy
David Aaker – Architekt Nowoczesnego Brandingu

David Aaker – Architekt Nowoczesnego Brandingu

W świecie marketingu, w którym konkurencja staje się coraz bardziej zacięta, a marki walczą o uwagę konsumentów, jednym z kluczowych narzędzi, które pomagają firmom wyróżnić się na tle innych, jest zrozumienie i budowanie silnej tożsamości marki. Jednym z najbardziej...

czytaj dalej