questus Blog

Rewolucje, wydarzenia i ludzie, którzy zmieniają świat marketingu i biznesu

Kreujemy, rozwijamy i chronimy kompetencje profesjonalne
i międzynarodowe standardy w obszarze marketingu

Wiedza

Nie znaleziono żadnych wyników

Nie znaleziono szukanej strony. Proszę spróbować innej definicji wyszukiwania lub zlokalizować wpis przy użyciu nawigacji powyżej.

Wszystkie wpisy

10 modeli biznesowych, które zrewolucjonizowały świat

Rewolucyjny produkt? Przełomowy proces wewnątrz organizacji? W dzisiejszym, niezwykle szybko zmieniającym się biznesowym środowisku to za mało. Badania BCG pokazują bowiem, że z 25 najbardziej innowacyjnych firm, aż 14 bazuje na rewolucyjnym modelu biznesowym. To właśnie efektywny, nierzadko rewolucyjny sposób generowania dochodów jest obecnie języczkiem u wagi w budowaniu sukcesu organizacji.

czytaj dalej

6 cech, które wyróżnia najlepsze reklamy i historie

Czy można stworzyć przepis na sukces w reklamie? Kreatywność nie jest szablonowa, jednak jeśli zwrócimy uwagę na najlepsze komunikaty lub historie, to łączy je kilka cech. Jeśli Twój komunikat również będzie się nimi charakteryzować, to jego skuteczność wzrasta wielokrotnie. Co to za cechy? Skuteczny przekaz reklamowy lub historie możemy stworzyć na podstawie zasady SUCCES.

czytaj dalej

Syndrom CR7: model biznesowy w świecie piłki nożnej

Przy kolejnych rekordach transferowych na rynku piłkarskim zastanawiamy się, czy istnieje granica tego szaleństwa. Czy naprawdę jakikolwiek człowiek wart jest tego, aby płacić za niego 200 czy 300 milionów Euro? Jak to się może biznesowo spinać? Już spieszymy z odpowiedzią: nie tylko się spina, ale na dodatek jest to inwestycja o wysokiej stopie zwrotu. Problem w tym, że większość ludzi widzi tylko czubek góry lodowej. Tymczasem model biznesowy, jaki funkcjonuje w świecie sportu, a szczególnie piłki nożnej sprawia, że źródła zysków się multiplikują, szczególnie w epoce mediów społecznościowych.

czytaj dalej
Czy ekonomia współpracy może udać się w Polsce?

Czy ekonomia współpracy może udać się w Polsce?

W ostatnim dziesięcioleciu nie raz usłyszeliśmy o sharing economy, crowdfundingu czy też ekonomii współpracy.  Dziś ten rodzaj przedsiębiorczości nikogo już nie dziwi – korzystamy z BlaBlaCar, Airbnb czy CouchSurfingu, usługi dostarczane przez użytkowników za pomocą takich platform „weszły nam w krew”. To, co jeszcze 15 lat temu nie było możliwe, dziś jest codziennością na skutek upowszechnienia się mobilnych technologii w tym ogromnej popularyzacji smartfonów.

czytaj dalej

Posłuchaj questus podcast

 Wpadnij na nasz kanał Youtube

Newsletter

Chcesz być informowany
o nowościach?
Dołącz do naszego
newslettera.

 

Chesz dołączyć do programu CIM?

Najbliższa edycja już we wrześniu