questus Blog

Rewolucje, wydarzenia i ludzie, którzy zmieniają świat marketingu i biznesu

Kreujemy, rozwijamy i chronimy kompetencje profesjonalne
i międzynarodowe standardy w obszarze marketingu

Wiedza

Jungle Web – konferencja marketingowa inna niż wszystkie

Na zewnątrz wiatr, deszcz i niska temperatura – na Wydziale Zarządzania UŁ palmy, drinki (bezalkoholowe!) i krokodyl witający gości. Wszystko to zatopione w video-marketingowej miksturze, którą uczestnicy raczyli się przez dwa dni. Taki mix przeżyć, wrażeń i inspiracji miał miejsce już po raz szósty – w ramach konferencji Łódź Jungle Web, która odbyła się w dniach 6-7 kwietnia 2017.

czytaj dalej

NGOs – w kierunku społeczeństwa obywatelskiego

Czy możliwe jest, aby w najbliższych latach sektor komercyjny i rządowy pozwoliły tak rozwinąć się NGO’som, aby stały się one motorem rozwoju społeczeństwa obywatelskiego w naszym kraju? Czy to jest plan rządu PiS i Pana Premiera Piotra Glińskiego czy, też jak twierdzi Gazeta Wyborcza, to kolejny atak na organizacje pozarządowe? Czy stoimy na progu rozwoju czy raczej faktycznego paraliżu organizacji społecznych?

czytaj dalej

Iwwiwwiwi – dlaczego konsumenci nie lubią czekać?

IWWIWWIWI – wygląda jak onomatopeja, która oddaje brzmienie dźwięków wydawanych przez tropikalne ptactwo. Z ornitologią nie ma ten skrót jednak nic wspólnego – z biznesem za to coraz więcej. I want what I want when it want it to trend, który obserwuje się już od jakiegoś czasu. Dzisiaj zyskuje na znaczeniu, uświadamiając, że świat zaczyna jeszcze szybciej mknąć do przodu. A konsumenci wraz z nim.

czytaj dalej
Hamburgery, domokrążcy i nieludzkie korporacje

Hamburgery, domokrążcy i nieludzkie korporacje

Sprzedaż „door to door”, prowadzenie małej firmy rodzinnej, czy zarządzanie globalną korporacją to modele radykalnie różniące się od siebie praktycznie wszystkim. I nie jest to kwestia charakteru działań, skali biznesu, wielkości podejmowanych wyzwań, czy złożoności...

czytaj dalej

Idee, zdarzenia, ludzie, którzy zmieniają zasady

Co sprawiło, że Facebook z serwisu dla studentów Harvarda przekształcił się w portal gromadzący niemal 2 miliardy użytkowników? Dlaczego Internet, lekceważony na początku lat 90-tych, wpłynął i wciąż oddziałuje na sposób komunikacji, modele biznesowe i style życia? Idee, zdarzenia, ludzie zmieniają zasady, wywracając istniejący porządek. Czy stać nas na to, aby ich nie dostrzegać i unikać zastanawiania się nad konsekwencjami?

czytaj dalej
Jak Facebook walczy o wolny internet?

Jak Facebook walczy o wolny internet?

Facebook dostarcza nam niebotycznej ilości contentu, której wiarygodności nie jesteśmy w stanie w żaden sposób ocenić. To stwarza pole ogromne do popisu manipulatorom, którzy poprzez tzw. „fake newsy” wykorzystują social media do niecnych celów. Mark Zuckerberg wypowiada więc wojnę oszustom, skłaniając zarazem do refleksji – czy tak potężna platforma może być wciąż tak otwarta?

czytaj dalej

Czwarta rewolucja przemysłowa – punkty przełomowe

Uber, największa firma taksówkowa nie ma ani jednego pojazdu. Facebook, najpopularniejszy kanał medialny nie tworzy własnych treści, a Alibaba, najbardziej zyskowna sieć detaliczna, nie posiada magazynów. Wreszcie, Airbnb, największa na świecie sieć miejsc zakwaterowania nie ma żadnego budynku. Każda z tych firm jest albo znakiem dzisiejszych czasów, albo początkiem zapowiadanej przez K. Schawab’a, twórcy World Economic Forum, czwartej rewolucji przemysłowej. Jak rozpoznać jej nadejście?

czytaj dalej
Philip Kotler – współczesny marketing zaczął się 50 lat temu

Philip Kotler – współczesny marketing zaczął się 50 lat temu

Rok 1967 roku był dla wielu początkiem prawdziwego rozwoju marketingu zarówno w sferze naukowej, jak i praktycznej. To właśnie wtedy opublikowana została po raz pierwszy książka Ph. Kotlera Marketing Management.
W 2015 roku wydrukowano jej już 15. wydanie. Wielu nazywa ją „Biblią Marketingu”, a Philipa Kotlera jego „Papieżem”. Jednocześnie często można spotkać się z krytyką podejścia Kotlera i sugestią, że okres 50-letniej dominacji amerykańskiego wykładowcy właśnie się skończył. Kto ma rację?

czytaj dalej

Dyskietka – nośnik zmian

Macie w domu dyskietki? Może niektórzy z Was trzymają jeszcze pamiątkowe egzemplarze w głęboko ukrytych pudełkach z przeznaczeniem „dla potomnych”, ale większość tego cudu techniki pozbyła się już dawno. Wyobraźcie sobie jednak, że… Pentagon cały czas z dyskietek korzysta. W przypadku decyzji o przypuszczeniu ataku nuklearnego, rząd amerykański całe oprogramowanie odpalać będzie właśnie z dyskietki.

czytaj dalej

Wszystkie wpisy

Chińska innowacyjność – inspiracja dla marketerów

Chińska innowacyjność – inspiracja dla marketerów

Chiny od dłuższego czasu walczą o miano najbardziej innowacyjnego kraju świata. To zdumiewające, jak z miejsca kojarzonego z tanim i podrabianym towarem, Państwo Środka stało się jednym z czołowych producentów zaawansowanego technologicznie sprzętu i benchmarkiem dla...

czytaj dalej
Klient post-pandemiczny – jak go „ugryźć”?

Klient post-pandemiczny – jak go „ugryźć”?

Jak pokazują badania AlixPartners (przeprowadzone na 7000 klientach z 9 krajów) i Kantar (11500 klientów, 21 krajów) aż połowa nabywców zmieniła swoje nawyki zakupowe z powodu pandemii covid-19.   I nie chodzi wyłącznie o mniej lub bardziej wymuszony skręt w...

czytaj dalej

Posłuchaj questus podcast

 Wpadnij na nasz kanał Youtube

Newsletter

Chcesz być informowany
o nowościach?
Dołącz do naszego
newslettera.

 

Chesz dołączyć do programu CIM?

Najbliższa edycja już we wrześniu