questus Blog
Rewolucje, wydarzenia i ludzie, którzy zmieniają świat marketingu i biznesu

Kreujemy, rozwijamy i chronimy kompetencje profesjonalne
i międzynarodowe standardy w obszarze marketingu
Driving Digital Experience w 4 krokach
Oczekiwania klientów nieustannie rosną, a firmom coraz trudniej jest im sprostać – to dwa fakty, które potwierdzają badania. Wydawać by się mogło, że w dobie coraz większych możliwości technologicznych, firmy będą doskonalić się w obszarze CX, tymczasem – mimo wysiłków – wyniki satysfakcji zamiast rosnąć, spadają. Trend ten zaobserwowano już zarówno w USA, jak i na Wyspach Brytyjskich. Dlaczego tak się dzieje?
10 modeli biznesowych, które zrewolucjonizowały świat
Rewolucyjny produkt? Przełomowy proces wewnątrz organizacji? W dzisiejszym, niezwykle szybko zmieniającym się biznesowym środowisku to za mało. Badania BCG pokazują bowiem, że z 25 najbardziej innowacyjnych firm, aż 14 bazuje na rewolucyjnym modelu biznesowym. To właśnie efektywny, nierzadko rewolucyjny sposób generowania dochodów jest obecnie języczkiem u wagi w budowaniu sukcesu organizacji.
Customer Experience w branży FMCG. Case study Milka
Czy w branży FMCG da się wyjść poza prosty branding percepcyjny? A przede wszystkim – czy to się opłaca? Wyrafinowanych sposobów na budowanie marki nie brakuje, ale rzadko przynoszą one oczekiwane rezultaty na poziomie finansowym.
6 cech, które wyróżnia najlepsze reklamy i historie
Czy można stworzyć przepis na sukces w reklamie? Kreatywność nie jest szablonowa, jednak jeśli zwrócimy uwagę na najlepsze komunikaty lub historie, to łączy je kilka cech. Jeśli Twój komunikat również będzie się nimi charakteryzować, to jego skuteczność wzrasta wielokrotnie. Co to za cechy? Skuteczny przekaz reklamowy lub historie możemy stworzyć na podstawie zasady SUCCES.

Czterolistna koniczyna. Opowieść o szczęściu w biznesie
Dziś na naszym blogu publikujemy niecodzienny artykuł. Ten tekst jest poświęcony nie tylko ważnej biznesowej koncepcji – czterolistnej koniczynie, ale też dedykowany wyjątkowej osobie – prof. Robertowi Kozielskiemu, szefowi questusa i współtwórcy questus blog, który dziś obchodzi swoje 50 urodziny.

Strategic Marketing w praktyce. Jak przejść z czerwonego do błękitnego oceanu?
Jak osiągnąć sukces w biznesie? – od książek pod tym hasłem uginają się półki w księgarniach. Problem w tym, że w zdecydowanej większości są to pozycje pełne pustych frazesów. Nierzadko nawet wielu uznanym i szanowanym autorom rzadko udaje się w swoich rozważaniach zejść z poziomu idealnej wizji do rzeczywistego świata. Stąd też koncepcja, znana jako strategia błękitnego oceanu, jest cennym wyjątkiem.
Marketing strategiczny w czasach „agile”
Strategia zwykle nie kojarzy się z elastycznością, ale czymś trwałym, niezmiennym. Dziś jednak na znaczeniu zyskują strategie, które odzwierciedlają zdolność szybkiej adaptacji do zmieniających się warunków. Strategie, które nie są zatwierdzonym raz na zawsze dokumentem, ale nieustannym procesem myślowym.

Tajemnice Apple i Nike, czyli jak stworzyć przełomowy logotyp
Dyskusje o nowym logotypie to prawdopodobnie najbardziej konfliktogenne rozmowy w każdej firmie. Zasada „o gustach się nie dyskutuje” nie działa, a kompromis może okazać się najgorszym rozwiązaniem. Jak więc ocenić, czy nasze logo jest naprawdę warte walki?
Strategia zarządzania portfelem marek – z czym to się je?
Jak skutecznie zarządzać brandami i rozwiązywać problemy związane z ich rozciąganiem i docieraniem do rozmaitych grup docelowych? Jak godzić ze sobą kanibalizujące się submarki i jak „ożywiać” te, które już dawno przestały wyróżniać się w oczach konsumentów? Wreszcie, jak sprawić, aby brandy z luksusowych segmentów nie straciły całego swojego dorobku podczas cenowych wojen? Menedżerom borykającym się z ww. problemami spieszy strategia zarządzania portfelem marek.
Wszystkie wpisy

questus marketing podcast 29: Marketing dla społeczeństwa współpracy. Wywiad z prof. Dariuszem Jemielniakiem
Setki grup pomocowych na Facebooku. Zrzutki, zbiórki, akcje. To wszystko jest przejawem wielkiej zmiany społecznej, nazywanej „społeczeństwem współpracy”. I właśnie o tym rozmawiamy z prof. Dariuszem Jemielniakiem. Ten podcast nagraliśmy przed 24 lutego 2022 roku –...

Wyzwania analityki social mediów. Wywiad z dr. Janem Zającem
Jakie są dziś największe wyzwania analityki w social mediach? Jak ten obszar zmieni sztuczna inteligencja i metaversum? A przede wszystkim – co robić, by stać się rozchwytywanym specjalistą w dziedzinie data science? – o tym mówi nasz gość, dr Jan Zając z Sotrender....
![Zmiana zachowań online, mikromomenty i NFT [przegląd blogosfery marketingowej #74]](https://questus.pl/wp-content/uploads/2022/03/blogosfera-marketingowa-74-nft-mikromomenty-sprzedaz-biznes-marketing.png)
Zmiana zachowań online, mikromomenty i NFT [przegląd blogosfery marketingowej #74]
[vc_row][vc_column][vc_column_text]Drugi miesiąc roku 2022 za nami, postanowiliśmy więc sprawdzić, co działo się w marketingowej blogosferze. Tym razem przyglądamy się zagadnieniu NFT, analizujemy sytuację na rynku pracownika w dziale sprzedaży, dowiadujemy się, jak...
![Nowe modele biznesowe w cyfrowej przyszłości. Prof. Grzegorz Mazurek, dr Aleksander Poniewierski, prof. Robert Kozielski [questus marketing podcast]](https://questus.pl/wp-content/uploads/2022/03/podcast_miniatura-Mazurek_Poniedzielski_Kozielski-z-tytulami.png)
Nowe modele biznesowe w cyfrowej przyszłości. Prof. Grzegorz Mazurek, dr Aleksander Poniewierski, prof. Robert Kozielski [questus marketing podcast]
Dlaczego model freemium to pułapka dla start-upów? Czy za NFT ludzie naprawdę są gotowi płacić miliony dolarów? - rozmawiają Prof. Grzegorz Mazurek, dr Aleksander Poniewierski i dr hab. Robert Kozielski. Model biznesowy, czyli pomysł na zarabianie Dr hab....

questus marketing podcast 7: Marketing oparty na dowodach. Wywiad z Michałem Medowskim
Evidence-based marketing to niewątpliwie rosnący trend w świecie marketingu. Specjaliści coraz rzadziej polegają bowiem na własnych przekonaniach i wyobrażeniach, szukając potwierdzenia swoich prognoz i działań w twardej analityce i czytelnych dowodach. Czy marketing...

questus marketing podcast 27: Technology for habits – jak transformacja cyfrowa wpływa na modele biznesowe jutra Prof. Grzegorz Mazurek, dr Aleksander Poniewierski, prof. Robert Kozielski
Czym jest, a czym nie jest transformacja cyfrowa? Jakie są jej kluczowe czynniki i ryzyka? Ile przedsiębiorstw osiąga prawdziwy poziom transformacji cyfrowej w firmie? Jak nowe modele biznesowe adresują zmiany w konsumpcji produktów i usług? Na naszej kanapie...
Posłuchaj questus podcast
Wpadnij na nasz kanał Youtube
Newsletter
Chcesz być informowany
o nowościach?
Dołącz do naszego
newslettera.
Najbliższa edycja już we wrześniu