questus Blog

Rewolucje, wydarzenia i ludzie, którzy zmieniają świat marketingu i biznesu

Kreujemy, rozwijamy i chronimy kompetencje profesjonalne
i międzynarodowe standardy w obszarze marketingu

Ludzie

Szymon Midera (Shumee): W biznesie aktualna jest doktryna z zimnej wojny

Naszym kolejnym rozmówcą jest Szymon Midera, Prezes Zarządu, pomysłodawca i współwłaściciel Shumee – społecznościowej platformy zakupowej, a także były Prezes Zarządu Banku Pocztowego i absolwent studiów Executive MBA w PAM Center. Szymon opowiedział nam o obawach i nadziejach związanych z nowymi technologiami, wspomniał także o tym, co go inspiruje. 

czytaj dalej
Tadeusz Żórawski: Wszystko dzieje się zgodnie z prognozami i trendami

Tadeusz Żórawski: Wszystko dzieje się zgodnie z prognozami i trendami

Kolejnym rozmówcą na questus BLOG jest Tadeusz Żórawski, specjalista w dziedzinie komunikacji marketingowej, planowania mediów, zaawansowanych badań postaw konsumenckich i analiz reakcji konsumentów na nowe technologie. Obecnie pracuje nad zmianą standardu badań mediowych w ramach projektu IAA Polska. Tadeusz opowiedział nam o swoich największych inspiracjach, zawodowych odkryciach i innowacjach, które jego zdaniem już niedługo zupełnie zrewolucjonizują współczesny biznes. 

czytaj dalej
Steve Jobs: prosta rewolucja

Steve Jobs: prosta rewolucja

O tajemniczych sekretach sukcesu Steve’a Jobsa rozpisywali się już wielokrotnie eksperci, blogerzy, analitycy i psycholodzy. Jedni wskazywali na wrodzony, biznesowy geniusz, inni na zdolność do niezwykle twórczej innowacji, jeszcze inni zaś przypisywali osiągnięcia byłego szefa Apple zwykłemu zbiegowi okoliczności. Ken Segall, dyrektor agencji kreatywnej Chiat/Day, która przez wiele lat współpracowała z Jobsem przekonuje jednak, że skomplikowane, wielowątkowe analizy sukcesu Steve’a nie mają żadnego sensu. Jego działalności przyświecała bowiem jedna główna zasada: uproszczanie wszystkiego, co tylko możliwe.

czytaj dalej

ks. Jacek Stryczek: coraz więcej ludzi chce żyć wartościami

Bardzo miło jest nam ogłosić, że kolejnym rozmówcą, który zagościł na questus BLOG jest ks. Jacek Stryczek, prezes Stowarzyszenia WIOSNA oraz twórca Szlachetnej Paczki. A ponadto, ekspert w obszarze reklamy, marketingu, HR, PR, zarządzania, rozwoju, biznesu. Ks. Jacek Stryczek opowiedział nam, jak połączyć duchowość, działalność charytatywną i podejście biznesowe i odnieść sukces w każdym obszarze.

czytaj dalej

Alfred P. Sloan – jak imperium Forda oberwało własną bronią?

Henry Ford gości w co drugiej książce poświęconej innowacjom i kreowaniu sukcesu w biznesie. Amerykański przedsiębiorca zrewolucjonizował – nie tylko samochodowy – przemysł, wprowadził nowatorskie warunki zatrudnienia i sposoby dystrybucji. Na początku XX wieku jego imperium zdawało się być niezwyciężone, a panowanie na rynku – wieczne. Tak bliska Fordowi innowacja okazała się jednak być bezwzględnym narzędziem w rękach innego rewolucjonisty – Alfreda P. Sloana z General Motors.

czytaj dalej

Chief Privacy Officer – must-have firmy w obliczu RODO?

Bezustanne wycieki danych klientów, wszechobecne pliki cookies, unijne regulacje pod postacią RODO. Współczesny biznes naszpikowany jest niewyobrażalną wcześniej ilością okazji na utratę zaufania konsumenta i nielegalne wykorzystanie jego danych. Na kogo zatem spada odpowiedzialność za prywatność informacji o klientach? Po cyberochroniarzu, drugim absolutnie niezbędnym elementem firmowego wykazu płac staje się Chief Privacy Officer – specjalista ds. prywatności danych klientów organizacji.

czytaj dalej

Robert Kozielski: Zawód marketer = sprinter i maratończyk

W sporcie nie można być sprinterem i maratończykiem, to jest fizjologicznie niemożliwe, ale współczesny biznes to rzeczywiście taki maratończyk, który od czasu do czasu musi przyspieszać. Jak rozwijać swoje kompetencje, by wygrywać zarówno na krótkich, jak i długich dystansach? – wywiad z prof. Robertem Kozielskim, ekspertem brytyjskiego The Chartered Institute of Marketing.

czytaj dalej

Artur Maciorowski: Nie ma już podziału na klasyczny i digitalowy marketing

Po Lechu C. Królu gościmy na questus BLOG kolejnego wykładowcę programu Diploma in Professional Marketing. Artur Maciorowski, redaktor prowadzący Magazynu Online Marketing i właściciel agencji e-code dzielnie prowadzi w pojedynkę zajęcia na bloku Digital Strategy, ukazując uczestnikom tajemnice i zakamarki wirtualnej rzeczywistości. Dziś natomiast pokusił się o przewidzenie przyszłości biznesu i wskazanie zagrożeń, które oddziałują na nią najmocniej.

czytaj dalej

Byron Sharp – czy marketing, jaki znamy, odchodzi do przeszłości?

Marketing XX wieku to marketing segmentacyjny; to czas patrzenia na rynek przez pryzmat coraz bardziej detalicznie zdefiniowanych segmentów i coraz bardziej precyzyjnie dobranych ofert. Czy jednak jest to podejście właściwe? Czy to właśnie segmentacja jest receptą na sukces? Byron Sharp prezentuje wyniki badań rzucające nowe światło na koncepcje marketingowe.

czytaj dalej

Wszystkie wpisy

O czym się mówi w świecie biznesu – Bain & Company, Princeton University, Harvard Business School, Mark Schaefer

O czym się mówi w świecie biznesu – Bain & Company, Princeton University, Harvard Business School, Mark Schaefer

Zapraszamy do nowej odsłony questus marketing insights. W tym miesiącu przedstawiamy Wam teksty autorstwa: Bain & Company, Princeton University, Harvard Business School, businessesgrow.com. Przyjemnej lektury!     Insurgent Brands 2024 Charlotte Apps,...

czytaj dalej

Posłuchaj questus podcast

 Wpadnij na nasz kanał Youtube

Newsletter

Chcesz być informowany
o nowościach? Dołącz do naszego
 newslettera.

 

 

 

 

 

 

 

Chesz dołączyć do programu CIM?

Najbliższa edycja już we wrześniu