questus Blog

Rewolucje, wydarzenia i ludzie, którzy zmieniają świat marketingu i biznesu

Kreujemy, rozwijamy i chronimy kompetencje profesjonalne
i międzynarodowe standardy w obszarze marketingu

Wiedza

Nie znaleziono żadnych wyników

Nie znaleziono szukanej strony. Proszę spróbować innej definicji wyszukiwania lub zlokalizować wpis przy użyciu nawigacji powyżej.

Wszystkie wpisy

Autentyczność marki – faktyczna wartość czy słowo o pustym znaczeniu?

Agencja Firefish opublikowała niedawno wyniki badań konsumenckich, które miały wyłonić listę najbardziej autentycznych marek. W pierwszej dwudziestce znalazły się m. in. Heinz, Disney, Ferrari, Google, Apple, Volkswagen, Microsoft, Land Rover, Amazon, IKEA, Coca-Cola, Samsung,  czy Tetley. Najciekawsza informacja, jaka płynie z tych badań nie dotyczy jednak tego, które marki są najbardziej autentyczne, ale faktu, iż sama autentyczność jest dziś słowem o praktycznie pustym znaczeniu.

czytaj dalej

Exponential Organizations – jak uniknąć katastrofy i zaplanować dziesięciokrotny wzrost?

Droga do biznesowego sukcesu nie musi trwać latami. Google, Facebook, Uber, Airbnb – to przykłady firm, które w krótkim czasie zrewolucjonizowały świat i udowodniły, że nowe technologie umożliwiają osiąganie co najmniej dziesięciokrotnie wyższych wyników niż konkurencja. W ciągu ostatnich pięciu lat świat był świadkiem narodzin nowego rodzaju organizacji. Sporo się o tym mówi i sporo pisze (całkiem niedawno w książce Exponential Organisations) gdyż są one nie tylko obiektem podziwu i fascynacji, ale też zazdrości i pożądania.

czytaj dalej
Marketing sensoryczny: zmysłowa rewolucja

Marketing sensoryczny: zmysłowa rewolucja

Zmysły to emocje. A emocje są impulsem, który uruchamia proces decyzyjny w umyśle klienta i pobudza go do działania. Właśnie dlatego firmy ze światowej czołówki tak chętnie wykorzystują marketing sensoryczny. Jak bowiem powiedział kiedyś twórca sieci restauracji Sphinx: „ludzie nie chodzą do restauracji, gdzie jest dobre jedzenie, ale jest dobry klimat do jedzenia”.

czytaj dalej
Jak ekonomia behawioralna tłumaczy błędy menedżerów?

Jak ekonomia behawioralna tłumaczy błędy menedżerów?

Żyjemy w erze big data, ale to wcale nie znaczy, że firmy podejmują dziś bardziej racjonalne decyzje – często są one niezrozumiałe, czasem wręcz dziwaczne. I choć ekonomia behawioralna już dawno obaliła mit homo oeconomicus, wciąż wielu przyjmuje to z niedowierzaniem. Jak wynika z badań PwC, menedżerowie odpowiedzialni za strategię kierują się danymi w takim samym stopniu, jak… własną intuicją, doświadczeniem, a także doświadczeniem innych, znanych im osób.

czytaj dalej

Prof. Andrzej Blikle: Turkusowe organizacje zyskują na popularności

Rozmowa z prof. Andrzejem Blikle omal nie skłoniła nas, by przemalować nasze questusowe pinezki na… turkusowo. Twórca dynamicznie zyskującej na popularności koncepcji turkusowych organizacji odpowiedział nam na sześć „rutynowych” pytań, dzieląc się z nami zarówno największymi inspiracjami, jak i prognozami na kolejne lata. Prof. Andrzej Blikle zwrócił również uwagę na wielką siłę neuronauki i dwojaką rolę mediów społecznościowych.

czytaj dalej

Posłuchaj questus podcast

 Wpadnij na nasz kanał Youtube

Newsletter

Chcesz być informowany
o nowościach?
Dołącz do naszego
newslettera.

 

Chesz dołączyć do programu CIM?

Najbliższa edycja już we wrześniu