questus Blog

Rewolucje, wydarzenia i ludzie, którzy zmieniają świat marketingu i biznesu

Kreujemy, rozwijamy i chronimy kompetencje profesjonalne
i międzynarodowe standardy w obszarze marketingu

Wiedza

Nie znaleziono żadnych wyników

Nie znaleziono szukanej strony. Proszę spróbować innej definicji wyszukiwania lub zlokalizować wpis przy użyciu nawigacji powyżej.

Wszystkie wpisy

Autentyczność marki – faktyczna wartość czy słowo o pustym znaczeniu?

Agencja Firefish opublikowała niedawno wyniki badań konsumenckich, które miały wyłonić listę najbardziej autentycznych marek. W pierwszej dwudziestce znalazły się m. in. Heinz, Disney, Ferrari, Google, Apple, Volkswagen, Microsoft, Land Rover, Amazon, IKEA, Coca-Cola, Samsung,  czy Tetley. Najciekawsza informacja, jaka płynie z tych badań nie dotyczy jednak tego, które marki są najbardziej autentyczne, ale faktu, iż sama autentyczność jest dziś słowem o praktycznie pustym znaczeniu.

czytaj dalej

Exponential Organizations – jak uniknąć katastrofy i zaplanować dziesięciokrotny wzrost?

Droga do biznesowego sukcesu nie musi trwać latami. Google, Facebook, Uber, Airbnb – to przykłady firm, które w krótkim czasie zrewolucjonizowały świat i udowodniły, że nowe technologie umożliwiają osiąganie co najmniej dziesięciokrotnie wyższych wyników niż konkurencja. W ciągu ostatnich pięciu lat świat był świadkiem narodzin nowego rodzaju organizacji. Sporo się o tym mówi i sporo pisze (całkiem niedawno w książce Exponential Organisations) gdyż są one nie tylko obiektem podziwu i fascynacji, ale też zazdrości i pożądania.

czytaj dalej
Marketing sensoryczny: zmysłowa rewolucja

Marketing sensoryczny: zmysłowa rewolucja

Zmysły to emocje. A emocje są impulsem, który uruchamia proces decyzyjny w umyśle klienta i pobudza go do działania. Właśnie dlatego firmy ze światowej czołówki tak chętnie wykorzystują marketing sensoryczny. Jak bowiem powiedział kiedyś twórca sieci restauracji Sphinx: „ludzie nie chodzą do restauracji, gdzie jest dobre jedzenie, ale jest dobry klimat do jedzenia”.

czytaj dalej
Jak ekonomia behawioralna tłumaczy błędy menedżerów?

Jak ekonomia behawioralna tłumaczy błędy menedżerów?

Żyjemy w erze big data, ale to wcale nie znaczy, że firmy podejmują dziś bardziej racjonalne decyzje – często są one niezrozumiałe, czasem wręcz dziwaczne. I choć ekonomia behawioralna już dawno obaliła mit homo oeconomicus, wciąż wielu przyjmuje to z niedowierzaniem. Jak wynika z badań PwC, menedżerowie odpowiedzialni za strategię kierują się danymi w takim samym stopniu, jak… własną intuicją, doświadczeniem, a także doświadczeniem innych, znanych im osób.

czytaj dalej

Prof. Andrzej Blikle: Turkusowe organizacje zyskują na popularności

Rozmowa z prof. Andrzejem Blikle omal nie skłoniła nas, by przemalować nasze questusowe pinezki na… turkusowo. Twórca dynamicznie zyskującej na popularności koncepcji turkusowych organizacji odpowiedział nam na sześć „rutynowych” pytań, dzieląc się z nami zarówno największymi inspiracjami, jak i prognozami na kolejne lata. Prof. Andrzej Blikle zwrócił również uwagę na wielką siłę neuronauki i dwojaką rolę mediów społecznościowych.

czytaj dalej

Marketing strategiczny w czasach „agile”

Strategia zwykle nie kojarzy się z elastycznością, ale czymś trwałym, niezmiennym. Dziś jednak na znaczeniu zyskują strategie, które odzwierciedlają zdolność szybkiej adaptacji do zmieniających się warunków. Strategie, które nie są zatwierdzonym raz na zawsze dokumentem, ale nieustannym procesem myślowym.

czytaj dalej

Posłuchaj questus podcast

 Wpadnij na nasz kanał Youtube

Newsletter

Chcesz być informowany
o nowościach?
Dołącz do naszego
newslettera.

 

Chesz dołączyć do programu CIM?

Najbliższa edycja już we wrześniu