questus Blog
Rewolucje, wydarzenia i ludzie, którzy zmieniają świat marketingu i biznesu

Kreujemy, rozwijamy i chronimy kompetencje profesjonalne
i międzynarodowe standardy w obszarze marketingu

Hamburgery, domokrążcy i nieludzkie korporacje
Sprzedaż „door to door”, prowadzenie małej firmy rodzinnej, czy zarządzanie globalną korporacją to modele radykalnie różniące się od siebie praktycznie wszystkim. I nie jest to kwestia charakteru działań, skali biznesu, wielkości podejmowanych wyzwań, czy złożoności...
Idee, zdarzenia, ludzie, którzy zmieniają zasady
Co sprawiło, że Facebook z serwisu dla studentów Harvarda przekształcił się w portal gromadzący niemal 2 miliardy użytkowników? Dlaczego Internet, lekceważony na początku lat 90-tych, wpłynął i wciąż oddziałuje na sposób komunikacji, modele biznesowe i style życia? Idee, zdarzenia, ludzie zmieniają zasady, wywracając istniejący porządek. Czy stać nas na to, aby ich nie dostrzegać i unikać zastanawiania się nad konsekwencjami?

Jak Facebook walczy o wolny internet?
Facebook dostarcza nam niebotycznej ilości contentu, której wiarygodności nie jesteśmy w stanie w żaden sposób ocenić. To stwarza pole ogromne do popisu manipulatorom, którzy poprzez tzw. „fake newsy” wykorzystują social media do niecnych celów. Mark Zuckerberg wypowiada więc wojnę oszustom, skłaniając zarazem do refleksji – czy tak potężna platforma może być wciąż tak otwarta?
Czwarta rewolucja przemysłowa – punkty przełomowe
Uber, największa firma taksówkowa nie ma ani jednego pojazdu. Facebook, najpopularniejszy kanał medialny nie tworzy własnych treści, a Alibaba, najbardziej zyskowna sieć detaliczna, nie posiada magazynów. Wreszcie, Airbnb, największa na świecie sieć miejsc zakwaterowania nie ma żadnego budynku. Każda z tych firm jest albo znakiem dzisiejszych czasów, albo początkiem zapowiadanej przez K. Schawab’a, twórcy World Economic Forum, czwartej rewolucji przemysłowej. Jak rozpoznać jej nadejście?

Philip Kotler – współczesny marketing zaczął się 50 lat temu
Rok 1967 roku był dla wielu początkiem prawdziwego rozwoju marketingu zarówno w sferze naukowej, jak i praktycznej. To właśnie wtedy opublikowana została po raz pierwszy książka Ph. Kotlera Marketing Management.
W 2015 roku wydrukowano jej już 15. wydanie. Wielu nazywa ją „Biblią Marketingu”, a Philipa Kotlera jego „Papieżem”. Jednocześnie często można spotkać się z krytyką podejścia Kotlera i sugestią, że okres 50-letniej dominacji amerykańskiego wykładowcy właśnie się skończył. Kto ma rację?
Dyskietka – nośnik zmian
Macie w domu dyskietki? Może niektórzy z Was trzymają jeszcze pamiątkowe egzemplarze w głęboko ukrytych pudełkach z przeznaczeniem „dla potomnych”, ale większość tego cudu techniki pozbyła się już dawno. Wyobraźcie sobie jednak, że… Pentagon cały czas z dyskietek korzysta. W przypadku decyzji o przypuszczeniu ataku nuklearnego, rząd amerykański całe oprogramowanie odpalać będzie właśnie z dyskietki.

Prywatność w sieci – jesteś walutą
Wydaje się, że powiedzenie „nie ma nic za darmo” przestaje mieć swoje odzwierciedlenie w rzeczywistości XXI wieku. Wystarczy wejść na dowolny portal, by założyć darmowe konto pocztowe, obejrzeć darmowe filmy, skorzystać z darmowych programów. Czy naprawdę nic nie stoi na przeszkodzie, by posiąść wirtualne dobra, nie wydając na nie ani złotówki? A może zmieniła się tylko waluta?

MOOC – ratunek czy zmora współczesnych Uczelni?
Tylko w ciągu ostatnich 12 miesięcy na kursy on-line prowadzone przez Harvard Business School zapisało się więcej studentów niż w całej historii Harvard’a na studia prowadzone w formule tradycyjnej. Massive Open Online Courses (MOOC) są przykładem tych zmian, które obecnie, całkowicie albo w dużym stopniu, lekceważone są przez uczelnie akademickie. A mogą być dla nich zarówno ratunkiem, jak i przekleństwem ich istnienia.
Wszystkie wpisy

Jak napisać strategię marketingową krok po kroku?
Jak zabrać się za pracę nad strategią marketingową? Jak przygotować profesjonalny dokument strategiczny? – przeczytaj praktyczny poradnik i pobierz wzór (szablon) strategii w pliku pdf. Co to jest strategia marketingowa (i czym różni się od planu marketingowego)?...
![Digital marketing w nowej normalności – wywiad z Arturem Maciorowskim [questus marketing podcast]](https://questus.pl/wp-content/uploads/2021/10/digital-marketing-w-nowej-normalnosci-artur-maciorowski.png)
Digital marketing w nowej normalności – wywiad z Arturem Maciorowskim [questus marketing podcast]
Przyspieszona adopcja technologii, nawet wśród opornych. Internet jako numer 1 w wydatkach na reklamę. Rosnąca siła mobile i martech – o tym jak wygląda krajobraz po burzy, czyli marketing po COVID-19, opowiada ekspert CIM, Artur Maciorowski. Czy „nowa...
![Branded content, Prada na TikToku i marketing na Amazonie [przegląd blogosfery marketingowej #71]](https://questus.pl/wp-content/uploads/2021/10/branded-content-prada-tiktok-amazon.jpeg)
Branded content, Prada na TikToku i marketing na Amazonie [przegląd blogosfery marketingowej #71]
Przygotowaliśmy dla Was kolejny przegląd marketingowej blogosfery! Tym razem do naszego artykułowego topu trafiły teksty m.in. z Unbounce, Brandingmag i Contently. Znajdziecie tutaj także coś od Marka Schaefera z Businesses Grow. A zatem, inspirującej lektury! ...
![Trendy i wyzwania e-commerce. Wywiad z Wojciechem Szymańskim [questus marketing podcast]](https://questus.pl/wp-content/uploads/2021/09/trendy-ecommerce.jpg)
Trendy i wyzwania e-commerce. Wywiad z Wojciechem Szymańskim [questus marketing podcast]
Sprzedawanie na żywo, dobre i złe boty i luksus zatrudniania specjalistów – oto wyzwania branży e-commerce na 2022 rok. Agata Mardosz-Grabowska/ questus: Dzień dobry wszystkim. Dziś, w kolejnym odcinku questus marketing podcast będziemy rozmawiać o najświeższych i...

Marketing bez ciasteczek – co nas czeka?
Jak wskazuje comScore, aż 55% rozmaitych pomiarów i przewidywań bazujących na plikach cookies jest nietrafnych. Ba, w 35% badanych przypadkach błędne okazało się także targetowanie bazujące na zwykłej demografii. Czy targetowanie bazujące na plikach cookies...
![Dlaczego Twoje działania digital nie działają? O taktyce bez strategii. Rozmawiają eksperci CIM [questus marketing podcast]](https://questus.pl/wp-content/uploads/2021/09/dlaczego-dzialania-digital-nie-dzialaja.jpeg)
Dlaczego Twoje działania digital nie działają? O taktyce bez strategii. Rozmawiają eksperci CIM [questus marketing podcast]
Zawsze albo prawie zawsze problemem jest narzędziowe podejście do marketingu cyfrowego. Innymi słowy – realizujemy taktykę bez strategii. Tymczasem świat wirtualny i fizyczny tak mocno się dziś przenikają, że digitalu nie można traktować wyłącznie jako kanałów...
Posłuchaj questus podcast
Wpadnij na nasz kanał Youtube
Newsletter
Chcesz być informowany
o nowościach?
Dołącz do naszego
newslettera.
Najbliższa edycja już we wrześniu