questus Blog
Rewolucje, wydarzenia i ludzie, którzy zmieniają świat marketingu i biznesu
Kreujemy, rozwijamy i chronimy kompetencje profesjonalne
i międzynarodowe standardy w obszarze marketingu
Dyskietka – nośnik zmian
Macie w domu dyskietki? Może niektórzy z Was trzymają jeszcze pamiątkowe egzemplarze w głęboko ukrytych pudełkach z przeznaczeniem „dla potomnych”, ale większość tego cudu techniki pozbyła się już dawno. Wyobraźcie sobie jednak, że… Pentagon cały czas z dyskietek korzysta. W przypadku decyzji o przypuszczeniu ataku nuklearnego, rząd amerykański całe oprogramowanie odpalać będzie właśnie z dyskietki.
Streaming – czy telewizja i Netflix naprawdę ze sobą walczą?
Wysłużone telewizory coraz częściej cierpią z braku towarzystwa. Bardziej mobilna, otwarta i interaktywna konkurencja stopniowo zmniejsza ich przydatność i zastępuje w roli naszego partnera w poniedziałkowe wieczory. Netflix, Apple TV i internetowe transmisje usilnie próbują zrewolucjonizować świat wideo. Czy doczekamy się czasów, w których kolejny odcinek „M jak Miłość” pojawi się tylko w serwisach streamingowych?
MOOC – ratunek czy zmora współczesnych Uczelni?
Tylko w ciągu ostatnich 12 miesięcy na kursy on-line prowadzone przez Harvard Business School zapisało się więcej studentów niż w całej historii Harvard’a na studia prowadzone w formule tradycyjnej. Massive Open Online Courses (MOOC) są przykładem tych zmian, które obecnie, całkowicie albo w dużym stopniu, lekceważone są przez uczelnie akademickie. A mogą być dla nich zarówno ratunkiem, jak i przekleństwem ich istnienia.
Wszystkie wpisy
O czym się mówi w świecie biznesu – Insead, Harvard Business School, Wharton School, Brief [przegląd blogosfery marketingowej]
Zapraszamy na kolejny przegląd marketingowej i biznesowej blogosfery. Tym razem przedstawiamy Wam teksty z Insead, Harvard Business School, Wharton School, Brief oraz ClickZ. Udanej lektury! Nondisruptive Creation: An Alternative Path to Innovation and Growth?...
Racjonalizm nieoczywisty marketerów – badania CIMO (Maj 2023)
Za nami trzecia fala badania „CIMO Standards & Foresights” [1] - pierwszego tego typu badania w Polsce. Uwarunkowania w jakich przyszło funkcjonować polskim marketerom budzą wiele niepewności i ryzyk. Stąd optymizm miesza się obawami, nadzieje z wątpliwościami,...
O czym mówi się w świecie biznesu – Stanford University, University of Oxford, McKinsey & Company i inne [przegląd blogosfery marketingowej]
Po raz kolejny zapraszamy na przegląd marketingowej i biznesowej blogosfery. Tym razem stawiamy na teksty między innymi z Stanford University, University of Oxford czy McKinsey & Company. Inspirującej lektury! The future of augmented intelligence Andrew...
ChatGPT w świecie wartości
Yuval Harari w jednej ze swoich książek kreśli czarny scenariusz, w którym przewiduje, że cywilizacja homo sapiens zniknie za 150 lat i zostanie zastąpiona przez roboty i sztuczną inteligencję. ChatGPT, który wyłonił się na rynku w listopadzie 2022 roku wywołał burzę...
O czym mówi się w świecie biznesu – Stanford University, INSEAD, Brand24 i inne [przegląd blogosfery marketingowej]
Po raz kolejny zapraszamy na przegląd marketingowej i biznesowej blogosfery. Tym razem stawiamy na teksty między innymi z Stanford University, INSEAD czy Brand24. Inspirującej lektury! 7 Insights to Boost Creativity at Work Jenny Luna Stanford University...
Najstarszy zawód świata: człowiek wywierający wpływ – o wpływie i manipulacji w marketingu
Jako gatunek ludzki zarówno jesteśmy podatni na manipulację, jak i mamy tendencję do wywierania wpływu na innych ludzi – tak twierdzi prof. Dariusz Doliński w jednym z odcinków questus marketing podcast. Przywołuje on jednocześnie słowa międzynarodowego guru...
Posłuchaj questus podcast
Wpadnij na nasz kanał Youtube
Newsletter
Chcesz być informowany
o nowościach?
Dołącz do naszego
newslettera.
Najbliższa edycja już we wrześniu