W kalendarzach niedziela, a zatem publikujemy kolejny przegląd treści z marketingowych i biznesowych blogów i serwisów. Co przygotowaliśmy dla Was tym razem? Za najbardziej wartościowe uznaliśmy artykuły m.in. z B2B International, Marketingu przy Kawie, Nielsen Norman Group czy bloga Kaye Putnam. A zatem, jak zawsze, inspirującej lektury!
Different Information-Seeking Tasks: Behavior Patterns and User Expectations
Feifei Liu,
Nielsen Norman Group
Feifei Liu przedstawia zachowania i oczekiwania konsumentów poszukujących informacji. Autorka wychodzi od zdefiniowania trzech typów zadań, które definiują poziom zaawansowania researchu użytkownika:
- pozyskiwanie ogólnych faktów (np. informacje o produkcie)
- porównywanie/wybieranie (np. porównywanie ofert)
- zrozumienie danego zjawiska – zadanie to wymaga najbardziej zaawansowanego researchu.
Z każdym z tych zadań wiążą się inne oczekiwania. Przykładowo, wykonując pierwsze z nich, konsument będzie oczekiwał odnalezienia informacji w sposób szybki, prosty i bezpośredni. Z kolei porównywanie będzie wymagało większej ilości dostępnych informacji oraz więcej narzędzi wspierających (np. tabele porównujące warianty usługi). Natomiast zadanie, którego celem jest zrozumienie wiąże się z koniecznością dostarczenia użytkownikowi kompleksowych, dobrze zorganizowanych informacji oraz redukcji materiałów reklamowych.
10 Effective Writing Tips for Promotional Text Messages
Aden Andrus,
Disruptive Advertising
Wydawać by się mogło, że marketing z wykorzystaniem wiadomości SMS stał się przeszłością. Tak jednak nie jest! Mimo rosnącej popularności marketingu z wykorzystaniem internetu, w niektórych przypadkach to właśnie wiadomości tekstowe okazują się lepszym, bardziej efektywnym sposobem na trafienie do klientów.
Aby nieco pogłębić ten temat warto zapoznać się z artykułem na łamach Disruptive Advertising. Aden Andrus opisał w nim dziesięć porad odnośnie tego jak tworzyć wiadomości, które będą wyróżniały się spośród innych przekazów, zwiększając opłacalność i skuteczność podejmowanych działań.
Empatia przede wszystkim – marka w komunikacji 3E
Piotr Nogal,
Marketing przy Kawie
Jak pisze Piotr Nogal na łamach Marketingu przy Kawie, w dobie pandemii nie sam produkt i promocja się liczą. Na znaczeniu coraz bardziej przybiera komunikacja w koncepcji 3E. Elementy, które składają się na ten skrót to:
- empatia (empathy), czyli zrozumienie klienta, budowanie więzi, narracja oraz autentyczność,
- zaangażowanie (engagement) budowane poprzez autentyczność, personalizację i CSR,
- edukacja (education), czyli wiedza na temat produktów i usług, ale także zjawisk z nimi związanych. Poznanie marki pozwala bowiem zbudować więź i zaufanie.
Grupy na Facebooku – wszystko co powinieneś o nich wiedzieć
Hubert Jezierski,
sprawny.marketing
Każdego dnia marketerzy stoją przed wyzwaniem tworzenia treści w social media w taki sposób, żeby w jak największym stopniu zainteresowały odbiorców. Jest to niekiedy bardzo utrudnione, szczególnie w przypadku często pojawiających się zmian algorytmów i obcinania zasięgów publikowanych postów. Panaceum na facebookowe problemy mogą okazać się grupy.
W artykule Huberta Jeziorskiego zostały opisane najważniejsze informacje przekonujące, że to właśnie grupy mają największą przyszłość na Facebooku. Wynika to, między innymi, z:
- precyzyjności targetu,
- elitarności odbiorców,
- wyższych zasięgów.
Chatbot do obsługi konferencji. Jak go wykorzystać?
Mateusz Czech,
Czechu.pl
Prowadząc działania w internecie warto korzystać z technologicznych udogodnień, które pozwalają usprawnić pracę i zwiększyć jej efektywność. Jednym z takich komputerowych pomocników jest chatbot, który może się przydać nie tylko do szybkiego odpowiadania na zdefiniowane pytania klientów. Jego możliwości są znacznie większe!
Mateusz Czech na swoim blogu tym razem opisuje możliwości wykorzystania chatbotów do obsługi konferencji. W artykule przeczytacie o korzyściach płynących z korzystania z botów, wskazanych jest także kilka przykładów oraz wskazówek na co zwrócić uwagę tworząc swojego własnego, inteligentnego asystenta.
Business Strategies Post-COVID
Olivier Truman,
B2B International
B2B International przeprowadziło badanie, z którego wynika, iż wiele osób decyzyjnych wyraża duże obawy związane z egzekucją strategii biznesowej w obliczu pandemii. Mimo że wynik procentowy maleje z tygodnia na tydzień, zmiany wydają się nieuniknione. Redakcja przepytała zatem firmy biorące udział w badaniu, jak ich podejście do prowadzenia biznesu będzie musiało się zmienić w realiach postpandemicznych. Wyniki pokazują cztery główne trendy:
- insighty i zrozumienie klienta
- odpowiedzialność i CSR
- rozwój kanałów bezpośrednich (w tym usprawnianie procesów dostaw, rezygnacja z pośredników w dystrybucji)
- redukcja kontaktów bezpośrednich i inwestowanie w automatyzację.
W artykule Oliver Truman wspomina również, na jakie aspekty customer experience firmy planują położyć nacisk w 2021 roku.
5 Lesser-Known Ways to Define Your Brand’s Niche
Kaye Putnam,
KayePutnam.com
Kaye Putnam omawia pięć mniej znanych sposobów na znalezienie niszy dla marki:
- zdefiniuj niszę poprzez obsługę konkretnego typu klienta lub konsumenta;
- zdefiniuj niszę poprzez zawłaszczenie rezultatu;
- zdefiniuj niszę, przedstawiając unikalny punkt widzenia;
- zdefiniuj niszę poprzez połączenie dwóch tematów lub technik;
- zdefiniuj swoją niszę, wykorzystując swoje wrodzone zalety.
Zanim jednak zdecydujemy się na niszę, autorka radzi zadać sobie kluczowe pytanie, czy naprawdę jej potrzebujemy?
YouTube for Business: What You Need to Know to Succeed
Chris Gillespie,
Vidyard
Dla wielu osób YouTube kojarzy się tylko z contentem typowo dedykowanemu rozrywce. Przeważają śmieszne filmy, liczne poradniki i ciekawostki, mniej lub bardziej przydatne w codziennym życiu. Czy tak jednak faktycznie jest?
Ależ oczywiście, że nie! YouTube to świetna platforma do prowadzenia biznesowych działań. Przekonuje o tym Chris Gillespie, który w artykule na łamach Vidyard opisuje najważniejsze aspekty biznesowego podejścia do tworzenia filmów.