Pisaliśmy ostatnio o webinarach i podcastach oferowanych przez The Chartered Institute of Marketing. Warto jednak pamiętać, że questus również dysponuje kilkoma kanałami, w których znajdziecie spore zasoby wiedzowe. Dziś chcielibyśmy Wam przypomnieć o jednym z nich – naszym kanale Youtube. Omawiamy tam bardziej i mniej popularne modele, koncepty i narzędzia marketingowe w formie video.

 

Co publikowaliśmy ostatnio?

 

Strategie konkurowania Portera

W najnowszym wideo opublikowanym na kanale questus Polska omawiamy strategie konkurowania wyróżnione przez Michaela Portera:

  • przywództwo kosztowe (cost leadership),
  • zróżnicowanie (differentiation),
  • koncentracja (focus).

Zwracamy również uwagę na warunki wdrożenia każdej ze strategii oraz ograniczenia, jakie się z nimi wiążą.

 

 

Czym jest model APIC i jak się nim posługiwać?

Model APIC został zaproponowany przez guru marketingu prof. Philipa Kotlera i służy do planowania marketingowego. W tym filmiku odpowiadamy na pytania:

  • Jakie są fazy planowania w modelu APIC?
  • Kiedy warto z niego skorzystać?
  • Czym charakteryzują się poszczególne składowe: analiza, planowanie, implementacja i kontrola?
  • Co oznacza cykliczność tego modelu?

Zwracamy również uwagę na warunki wdrożenia każdej ze strategii oraz ograniczenia, jakie się z nimi wiążą.

 

 

Czym jest popyt? Omawiamy prawo popytu, krzywą popytu i równowagę rynkową

W tym materiale omawiamy temat popytu. Poza prezentacją definicji, odpowiadamy również na takie pytania, jak:

  • W jaki sposób popyt wiąże się z ceną produktu/usługi?
  • Czym jest krzywa popytu?
  • Czym są elastyczność i nieelastyczność popytu?
  • Czym charakteryzuje się równowaga rynkowa?
  • Jakie czynniki wpływają na popyt?

Zwracamy również uwagę na warunki wdrożenia każdej ze strategii oraz ograniczenia, jakie się z nimi wiążą.

 

 

Marketing wg Byrona Sharpa – czym jest prawo podwójnego zagrożenia

Prof. Byron Sharp znany jest z tego, że kwestionuje tradycyjne prawidła marketingu, polemizując z ekspertami takimi jak Philip Kotler czy Igor Ansoff. W tym wiedzowym wideo prezentujemy jedną z jego koncepcji, czyli prawo podwójnego zagrożenia, która kwestionuje powszechnie obowiązujące przekonanie, że retencja jest znacznie tańsza niż akwizycja. Wyjaśniamy również, dlaczego wielkie marki mają znaczną przewagę nad mniejszymi.
Zwracamy również uwagę na warunki wdrożenia każdej ze strategii oraz ograniczenia, jakie się z nimi wiążą.

 

 

Zdalne zdobywanie wiedzy: kurs Applied Marketing

Poza klasycznymi definicjami i charakterystyką koncepcji marketingowych, na kanale znajdziecie również inne treści wiedzowe. W tym wideo prezentujemy Wam mini case study, który pozwoli lepiej zrozumieć zastosowanie wiedzy marketingowej w praktyce. Materiał został stworzony na bazie case study pochodzącego z egzaminu CIM z modułu Applied Marketing.

 

 

Wszystkie materiały wiedzowe na naszym kanale Youtube przygotowywane są przez redakcję questusa w składzie: Kacper Żarski, Michał Moneta, Donata Wilczewska. Zachęcamy do zapoznawania się z treściami na bieżąco, w czym oczywiście pomoże zasubskrybowanie kanału! 😊

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie będzie nigdzie publikowany. * - pola wymagane

Dodaj komentarz