[Raport] Jak eksperci marketingu konsumują treści branżowe?

Ubiegły rok był pod wieloma względami wyjątkowy zmieniły się nasze przyzwyczajenia, tryb pracy, a pośród nich także sposoby, w jakie poszukujemy wiedzy. Czy wideo nadal zwycięża nad audio, a krótsze formy czytają się chętniej? Funktional sprawdził to, zadając pytania dziesiątkom polskich marketerów.

 

Dlaczego powstał ten raport?

Idea raportu powstała w momencie, kiedy zdaliśmy sobie sprawę, że dotychczas znane nam sposoby dystrybucji oraz pozyskiwania contentu mogą nie przynosić takiego samego i wartościowego skutku jak dotychczas. Trzymanie ręki na pulsie jest naturalnym odruchem dla organizacji, które są ciekawe nowości na rynku, sposobów ich wdrażania, oraz tego jak wpływają na komunikację. Czy można powiedzieć zatem, że raport powstał z naturalnej potrzeby poszukiwania najlepszych rozwiązań? Z pewnością tak, jednak nie tylko. Zdaliśmy sobie sprawę z jednej bardzo ważnej kwestii. ​Jako marketerzy żyjemy w bańkach informacyjnych. A dla nas… to niezbyt efektywne rozwiązanie. 

 

Treści brandowe w marketingu

 

– ​Mogłoby się wydawać, że wiemy już bardzo dużo o tym, jak korzystać z internetu, by zdobyć specjalistyczną wiedzę. Nawet tę na wysokim poziomie. ​Ale takie poczucie trwać może maksymalnie rok, bo sieć to żywy organizm i tylko baczne śledzenie zmian i trendów sprawia, że pozyskiwane informacje są wartościowe i aktualne.​ Dlatego powstał ten raport: z poczucia, że wiedza to nasz najcenniejszy zasób, o który musimy odpowiednio dbać. Wnioski z tego opracowania to nie gotowe rozwiązanie, ale bardzo dobry zestaw analiz i podpowiedzi, na co zwracać uwagę, by przede wszystkim żyć i pracować świadomiej ​– wyjaśnia Hubert Pokrowiecki, CEO Funktional.

 

Czego dowiesz się z raportu?

Wykorzystaliśmy sytuację ​ogromnych zmian​ zeszłego roku i… postanowiliśmy nieco powiększyć nasze bańki informacyjne. W tym celu zbadaliśmy, w jaki sposób eksperci marketingu w Polsce konsumują treści branżowe. ​Co tu dużo mówić: wyniki nas zaskoczyły.

W naszym raporcie znajdziesz:

  • podpowiedzi, które pomogą zaoszczędzić czas przy tworzeniu contentu
  • gotowe zestawy informacji o źródłach wiedzy marketingowej
  • komentarze i wskazówki ekspertów branżowych
  • objaśnienia trendów marketingowych i komunikacyjnych.

Jeśli interesuje Cię, jakie są wartościowe źródła wiedzy branżowej, to badanie zasługuje na Twoją uwagę. 

 

Raport: wartościowe źródła wiedzy branżowej

 

Kim jesteśmy?

Jesteśmy agencją brandingowo-strategiczną. Współpracujemy z ambitnymi firmami, wierzącymi w trwałe efekty wyjątkowego doświadczenia marki. Polecimy na Księżyc i z powrotem dla każdego z naszych klientów, którzy polegają na nas w projektowaniu wyjątkowych rozwiązań o silnych strategicznych podstawach, zarówno w środowiskach cyfrowych, jak i analogowych. Rozwiązaniach, które przemawiają do ich grup docelowych, pobudzają rozwój firmy i zapewniają jej długofalowy wzrost wyników.

Posłuchaj questus podcast

 Wpadnij na nasz kanał Youtube

Newsletter

Chcesz być informowany
o nowościach?
Dołącz do naszego
 newslettera.

 

Autor: Magdalena Kurpios

PR & Marketing Manager w Funktional. Swoje doświadczenie zdobywała we wrocławskich agencjach PR & Social Media, pracując dla dużych i ambitnych marek, m.in. fischer, SanSwiss, Bondex, Robyg, PPG i Perlux. Od roku w Funktional pełni rolę Marketing & PR Managera, zajmując się strategią działań w Social Media dla klientów, strategią marki, jak i obsługą PR i mediową agencji. Według talentów Gallupa stawia przede wszystkim na osiągnięcia i naukę, co z łatwością wykorzystuje w codziennej pracy. Zakochana w swoich kotach rasy Russian Blue, literaturze faktu i historii mody.
Ostatnie wpisy
David Aaker – Architekt Nowoczesnego Brandingu

David Aaker – Architekt Nowoczesnego Brandingu

W świecie marketingu, w którym konkurencja staje się coraz bardziej zacięta, a marki walczą o uwagę konsumentów, jednym z kluczowych narzędzi, które pomagają firmom wyróżnić się na tle innych, jest zrozumienie i budowanie silnej tożsamości marki. Jednym z najbardziej...

czytaj dalej