Czas na kolejny przegląd najbardziej wartościowych treści z marketingowych i biznesowych blogów. W tym tygodniu wyselekcjonowaliśmy dla Was artykuły m. in. z Bloga Jacka Kotarbińskiego, Hotjar Blog, Disruptive Advertising czy Mention. Inspirującej lektury!
Click tracking 101: what you need to know to start tracking clicks on your website
Fio Dossetto,
Hotjar Blog
Chcąc sprawdzić skuteczność swojej witryny warto zainteresować się jak korzystają z niej nasi użytkownicy. Pomocne w tym są narzędzia do śledzenia kliknięć. W artykule opublikowanym na Hotjar przeczytacie, jak zabrać się za tego typu działania, z jakich narzędzi korzystać i jak analizować uzyskane wyniki.
Marki i storytelling. Jak postrzegają ten temat specjaliści marketingu i komunikacji w Polsce?
Marek Staniszewski,
Marketing przy Kawie
Storytelling jest jednym z najpotężniejszych narzędzi komunikacyjnych, jakich używają współczesne marki. Klienci lubią widzieć prawdziwe emocje pojawiające się w spotach. Marek Staniszewski z Heuristica przeprowadził ostatnio badanie, w którym pokazuje najlepsze praktyki marek i najważniejsze elementy storytellingu, z których korzystają w swoich przekazach.
Siła empatii konsumenckiej #customerexperience
Jacek Kotarbiński,
Blog o marketingu
Empatia, emocja należąca do kategorii inteligencji emocjonalnej jest kluczowa dla budowania pozytywnego customer experience. Powinna ona cechować zarówno pracowników marketingu czy sprzedaży, jak i – a może przede wszystkim – pracowników działu obsługi klienta. Jacek Kotarbiński podaje przykład linii lotniczych i niepełnosprawnego pasażera i wyjaśnia, dlaczego empatia konsumencka, którą nazywa matką współczesnego marketingu, jest kluczowa w budowaniu relacji marki z klientem.
How to network on Instagram Direct Message
Gary Vaynerchuk,
Gary Vaynerchuk Blog
Instagram w ostatnim czasie jest jedną z najczęściej używanych aplikacji, a każdego miesiąca jej popularność cały czas rośnie. Działać można tam na różne sposoby – publikując zwykłe zdjęcia, dodając posty do swojej relacji, albo korzystając z prywatnych wiadomości. Jak dobrze używać tych ostatnich, by skutecznie stworzyć własną sieć odbiorców opisuje Gary Vaynerchuk.
Why purpose-driven companies do better
Peter Fisk,
The Genius Works
Artykuł Petera Fiska odpowiada na pytania dotyczące sensu i korzyści ze stawiania celu. Autor rozważa przykłady firm, które w swojej strategii zdefiniowały jasny i klarowny punkt, do którego planują dążyć. Według Fiska, organizacje te osiągają największe sukcesy i przyciągają najbardziej wartościowych klientów.
Niech o tobie pamiętają: reklamy dynamiczne na Facebooku
Justyna Mądro,
NowyMarketing
Nie musimy nikogo przekonywać, że reklamy to niezwykle cenne narzędzie w pracy marketera. Pozwalają one zarówno przyciągnąć nowych klientów, jak i utrzymać obecnych. Bardzo przydatne okazują się też reklamy dynamiczne, które w pewien sposób przypominają o istnieniu naszego sklepu osobom, które ostatecznie nie dokonały zakupu. O sposobie na wdrożenie takiej reklamy na Facebooku przeczytacie na łamach Nowego Marketingu.
Social listening od A do Z – czyli 6 rzeczy, o których warto wiedzieć
Paulina Wałczyk,
Brand24 Blog
Zaledwie 5% firm reaguje na wiadomości i komentarze swoich klientów na portalach społecznościowych. Jak przekonuje Paulina Wałczyk, warto nauczyć się nie tylko słuchać, ale też odpowiadać na to, co mają do powiedzenia inni. Więcej o social listeningu i właściwych reakcjach marek przeczytacie w jej artykule dla bloga Brand24.
The 7 Google Ad Extensions You Should Be Using
Ana Gotter,
Disruptive Advertising
W każdej dziedzinie życia warto szukać rozwiązań, które zwiększają skuteczność naszych działań. Nie inaczej jest w pracy marketera – tutaj również znajdziemy mnóstwo czynności, które wymagają stosownych, operacyjnych usprawnień. Ot, choćby w reklamach Google Ads. Ana Gotter opisuje siedem rozszerzeń, których warto używać planując kolejne kampanie, chcąc osiągnąć stanowczo lepsze wyniki.
Koniec wymówek! 5 faktów o robieniu filmów telefonem.
Marek Wołynko,
sprawny.marketing
W dzisiejszych czasach content wideo ma bardzo duże znaczenie. Wiele osób nadal jednak podchodzi do tego tematu ostrożnie, wykręcając się brakiem czasu czy budżetu na zakup odpowiedniego sprzętu. Jak przekonuje Marek Wołynko, autor artykułu, nie musimy inwestować kilku tysięcy na kamery, mikrofony i sprzęt do montowania filmów. W wielu przypadkach wystarczy… smartfon!
5 Must-do Things to Improve Your SEO in 2019
Robert Katai,
Mention
Zapewnienie witrynie właściwej widoczności w wyszukiwarce jest jednym z najważniejszych działań przy tworzeniu treści na swojej stronie internetowej. Warto więc pomyśleć co jeszcze można zrobić by polepszyć SEO, nie wydając na to jednocześnie wielkich pieniędzy. O pięciu prostych wskazówkach zwiększających skuteczność wyszukiwania pisze Robert Katai na łamach bloga Mention.