Segmentacja, Customer Experience i blockchain w marketingu [przegląd blogosfery marketingowej #3]

Przed Wami kolejna odsłona naszych prac nad monitorigniem i selekcjonowaniem najciekawszych treści z polskich i zagranicznych blogów marketingowo-biznesowych. Tym razem wybraliśmy dla Was coś od Petera Fiska, Teda Rubina czy Julii Kołodko, prelegentki XXIII Warsztatów Strategicznych questus academy. Inspirującej lektury!

 

Blockchain w marketingu – realna szansa czy pieśń przyszłości?

Bartosz Nassalski,
Marketing przy Kawie

Blockchain w marketingu – realna szansa czy pieśń przyszłości?

Blockchain to niezwykle nośny i mocno eksplorowany w ostatnich latach temat. Rozwiązanie to ma zarówno zwolenników, jak i przeciwników. Bartosz Nassalski wyróżnia nawet cztery postawy, jakie ukształtowały się w podejściu do blockchaina: liderzy, organizatorzy, followersi i atakujący. Jakie zatem szanse i zagrożenia wiążą się z rozwojem tej technologii?

 

Global Remix – the forces shaping the future of business, tech and wealth, cities and tigers, green and human

Peter Fisk,
The Genius Works

Znalezienie złotego środka kluczem do osiągnięcia sukcesu

Peter Fisk pokazuje, jak ważne jest to, abyśmy to my mieli kontrolę nad naszym życiem, a nie życie nad nami. W jego opinii kryzysy znacząco wpływają na utratę panowania nad swoim losem, jednak istnieje kilka sposobów, jak je przezwyciężyć. Fisk uważa, że kluczem do osiągnięcia sukcesu zarówno w życiu prywatnym, jak i w biznesie jest znalezienie złotego środka. W artykule znajdziecie wskazówki, jak tego dokonać.

 

Owned media: Nie buduj domu na cudzej ziemi

Igor Bielobradek,
Marketing B2B

Media społecznościowe w marketingu

Igor Bielobradek stara się ponownie wzmocnić nieco zdewaluowaną ostatnimi czasy rolę social mediów w marketingu B2B. Autor skupia się przede wszystkim na owned mediach, przedstawiając najlepsze sposoby ich wykorzystania oraz potencjalną oraz skuteczność. Bielobradek rozwiewa także wszelkie wątpliwości dotyczące tego, czy media społecznościowe są wciąż przydatne w marketingu.

 

Three Ways AI Will Make Us Better Marketers

Steve Lucas,
Branding Strategy Insider

Sztuczna inteligencja w zawodzie marketera

Sztuczna inteligencja ułatwia nam życie niemal na każdym kroku. Może ona usprawnić nie tylko codzienne czynności, ale także bardziej złożone procesy. W artykule Steve’a Lucasa dla Branding Strategy Insider możemy przeczytać o tym jak w przyszłości będzie można wykorzystać sztuczną inteligencję w zawodzie marketera.

 

Tips For Generating Better Customer Experience

Ted Rubin,
tedubin.com

Pozytywny customer experience

Sukces w marketingu idzie w parze z dobrymi doświadczeniami klientów. Ted Rubin pokazuje na łamach swojego bloga, jak generować jeszcze lepsze doświadczenia, a co za tym idzie – budować zażyłe i trwałe relacje z odbiorcami. Pozytywny customer experience może również znacząco wpłynąć na pozyskiwanie nowych klientów.

 

Nowe podejście do segmentacji w marketingu, czyli „gdzie i kiedy”, a nie „kto”

Julia Kołodko,
Julia Kołodko o ekonomii behawioralnej

Nowe podejście do segmentacji w marketingu

Powszechnie uważa się, że to cechy osobowości, a nie sytuacje, w jakich się znajdujemy, w większym stopniu wpływają na nasze zachowania. Najnowsze badania wskazują jednak, że nasze wybory są w większym stopniu uzależnione od sytuacji, a nie tego, jakimi jesteśmy ludźmi. Julia Kołodko radzi więc, aby w działaniach marketingowych analizować nie tylko grupy ludzi, ale także kontekst i sytuację, w której się znajdują.

 

5 Ways to Stay in Your Customers Hearts & Minds Using Social Science

Nancy Hunt,
Marketo Blog

5 Ways to Stay in Your Customers Hearts Using Social Science

Przy kreowaniu własnej marki jednym z najtrudniejszych zadań jest planowanie działań w taki sposób, żeby zostać zapamiętanym. Jest jednak kilka sposobów, które ułatwiają pozostanie w sercach i umysłach konsumentów. O tych technikach przeczytacie w artykule Nancy Hunt, opublikowanym na blogu Marketo.

 

Jak zostać influencerem? 10 kroków, które pomogą Ci pozyskać internetową społeczność.

Magdalena Urbaniak,
sprawny.marketing

Jak zostać influencerem?

W obecnych czasach na każdym kroku mamy do czynienia z influencerami. Jednak co zrobić, żeby samemu nim zostać? Jak pozyskać swoją własną, internetową społeczność? W tym wpisie przeczytacie dziesięć porad przygotowanych przez Magdalenę Urbaniak.

 

Jak budować i poszerzać portfolio produktowe dzięki badaniom marketingowym

Agnieszka Kurzemska,
Marketer+

Jak budować i poszerzać portfolio produktowe dzięki badaniom marketingowym

Badania marketingowe pozwalają dostarczyć nam informacji na temat tego, czego oczekują nasi klienci. Może się jednak okazać, że konfrontując nasz produkt z oczekiwaniami konsumentów okaże się, że nie jest on tym, co jest faktycznie poszukiwane. W artykule dla Marketer+ opisano jak budować i poszerzać portfolio produktowe korzystając z badań.

 

10 Mental Shifts for Success in Business

Gary Vaynerchuk,
Gary Vaynerchuk Blog

10 Mental Shifts for Success in Business

Tworząc własny biznes wkłada się mnóstwo sił i czasu by osiągnąć swój upragniony sukces. Czasem jednak wystarczą drobne usprawnienia i zmiany, które pozwolą nam się do niego przybliżyć. O tym, co możemy zmienić w sobie, a co za tym idzie – w funkcjonowaniu własnego biznesu, przeczytacie w artykule na blogu Garego Vaynerchuka.

Posłuchaj questus podcast

 Wpadnij na nasz kanał Youtube

Newsletter

Chcesz być informowany
o nowościach?
Dołącz do naszego
 newslettera.

 

Autor: Redakcja

Pasjonaci marketingu i biznesu, którzy dokładają wszelkich starań, aby dostarczać wiedzę w jak najbardziej przystępnej i czasooszczędnej formie. W skład zespołu pracującego nad artykułami wchodzą m. in. dr hab. Robert Kozielski i Donata Wilczewska.
Ostatnie wpisy
David Aaker – Architekt Nowoczesnego Brandingu

David Aaker – Architekt Nowoczesnego Brandingu

W świecie marketingu, w którym konkurencja staje się coraz bardziej zacięta, a marki walczą o uwagę konsumentów, jednym z kluczowych narzędzi, które pomagają firmom wyróżnić się na tle innych, jest zrozumienie i budowanie silnej tożsamości marki. Jednym z najbardziej...

czytaj dalej