Przed nami kolejny przegląd artykułów z marketingowej blogosfery! W pierwszy lipcowy weekend mamy dla Was treści m.in. z Brandingmag, Nielsen Insights, bloga Klientocentryczni oraz Marketingu przy Kawie. Inspirującej, letniej lektury!
Success Criteria of Marketing Measurement for The Modern Digital Marketer
Jason Tate,
Nielsen Insights
Choć istotność pomiaru w marketingu była niepodważalna bez względu na okres w historii tej dziedziny, dopiero rozwój technologii dał nam naprawdę szerokie możliwości analityczne. Mimo to, zaledwie 20% marketerów ma przekonanie, że mierzy swoją efektywność w sposób poprawny.
Jason Tate na łamach Nielsen Insights postanowił zatem wskazać kluczowe czynniki sukcesu każdego pomiaru i pomóc specjalistom w ich zmaganiach z raportowaniem wyników.
Raport: Życie zawodowe w popandemicznym świecie
Klientocentryczni,
Klientocentryczni.pl
Pandemia wywołała lawinę zmian zarówno w życiu codziennym, jak i zawodowym. Próbę zbadania ich „rozmiaru” podjęło Boston Consluting Group (BCG), przeprowadzając badanie na temat sposobów pracy i nauki przez ostatnie miesiące.
Jakie są wnioski? Okazuje się, że wiele osób bardzo pozytywnie ocenia zdalną pracę i naukę. Mimo dostrzegania pewnych braków i niedogodności (na przykład konieczności samodyscypliny, utrudnionej komunikacji wewnątrz zespołu oraz zanikających więzi społecznych) aż 61% respondentów byłoby skłonnych zmienić swoją pracę na taką, w której byłaby możliwość pracy hybrydowej. O innych wnioskach z badania przeczytacie w artykule na blogu Klientocentryczni.
Jak użytkownicy Instagrama przedstawiają autentyczność – co mówią o tym publikowane przez nich zdjęcia?
Krzysztof Domeradzki & Krzysztof Polak,
Marketing przy Kawie
Autentyczny Instagram – czy to oksymoron? Krzysztof Domeradzki i Krzysztof Polak, autorzy artykułu przekonują, że niekoniecznie. Posługując się danymi z badań semiotycznych, wskazali, jakiego rodzaju zdjęcia faktycznie były postrzegane przez userów portalu za autentyczne. Na tej podstawie powstał tzw. strukturalny model instagramowej autentyczności i… mnóstwo rekomendacji dla aktywnych w tym medium marek.
From Zero to Hero: Building Out Your B2B Buyer Personas
Aden Andrus,
Disruptive Advertising
Podstawowym działaniem, które powinna podjąć niemal każda osoba sprzedająca produkty przez Internet, powinno być poznanie swoich klientów. No, niekoniecznie w dosłowny sposób! Z punktu widzenia prowadzonej działalności istotne są jednak informacje na temat tego, jak trafiają do nas klienci, czego szukają i czego od nas oczekują. W taki sposób możemy opracować tak zwane Buyer Personas.
Tego rodzaju narzędzia są wykorzystywane zwłaszcza w marketingu B2C. A co z klientami biznesowymi? Aden Andrus w artykule na blogu Disruptive Advertising przekonuje, że opracowanie profilu idealnego klienta w sektorze B2B jest równie istotne. O tym, od czego zacząć, przeczytacie w tekście.
Byron Sharp – Brand Purpose and the Tyranny of the Majority
Nick Liddell,
Brandingmag
Rewolucyjne idee Byrona Sharpa spotkały się z wieloma negatywnymi odpowiedziami ze strony „tradycyjnych” marketerów. Jednak prawdopodobnie nikt nie przygotował tak wartościowej i merytorycznej odpowiedzi na prawa Sharpa, jak Nick Liddell na łamach Brandingmag. Biorąc pod lupę regułę „mentalnej dostępności” i konfrontując ją z bardziej klasycznym podejściem „brand purpose”, Liddell postanowił wskazać, która z tych idei lepiej pasuje zarówno do współczesnych rynków, jak i świata marketingu w kolejnych dekadach.
Jak Google Analytics 4 zmienia standardy analityki w digital marketingu?
Przemysław Bryk,
NowyMarketing
Wprowadzenie Google Analytics 4 przez giganta z Mountain View spotkało się z mieszanym odbiorem wśród marketerów i analityków digitalowych. Wielu wskazywało na nadmierne skomplikowanie narzędzia i niepotrzebne utrudnianie dostępu do funkcji, które dotychczas były dostępne za pomocą jednego kliknięcia. Zniknęło również wiele widoków znanych z klasycznej wersji GA, co dodatkowo zbulwersowało użytkowników.
Przemysław Bryk na łamach NowegoMarketingu postanowił jednak rozszyfrować tajniki Google Analytics 4. Jeśli zatem macie problemy z obsługą narzędzia (bądź też niedługo zaczniecie używać go zamiast tradycyjnego GA), ten artykuł jest dla Was!
The Top 10 Social Media Sites & Platforms 2021
Shelley Walsh,
Search Engine Journal
Mówiąc o portalach społecznościowych, często mamy na myśli wyłącznie Facebooka, Instagrama czy LinkedIn. To jednak tak naprawdę tylko kilka platform z których warto korzystać. Dostępnych możliwości jest stanowczo więcej!
Dzięki artykułowi Shelley Walsh na łamach Search Engine Journal poznacie dziesięć największych platform społecznościowych, z których warto korzystać w 2021 roku. Do każdego z portalów autor wskazał ciekawostki na temat funkcjonowania oraz potencjalne sposoby optymalizacji swoich działań.
AI-Generated Content: Friend or Foe for Content Creators?
Inbar Yagur,
Content Marketing Institute
Obecność nowych technologii możemy zauważyć dziś w niemal każdej dziedzinie życia. Ich zastosowanie można dostrzec także w marketingu. Czy myśleliście jednak o tym, że sztuczna inteligencja może zastąpić pracowników tworzących treści?
Nie jest to jednak tak proste, jak może się wydawać. Nowe technologie nie są w stanie całkowicie przejąć obowiązków marketera. Są raczej wirtualnym członkiem naszego zespołu, który bazuje na danych, które zostaną dostarczone przez człowieka. I to dzięki nim jest w stanie tworzyć nowy content. Zagadnienie szerzej wyjaśnia Inbar Yagur na łamach Content Marketing Institute.