Permission Marketing, mity strategiczne i przyszłość edukacji [przegląd blogosfery marketingowej #18]

Już po raz osiemnasty przyglądamy się najciekawszym blogom biznesowym i marketingowym i wyłuskujemy dla Was „najlepszą dziesiątkę” treści z ostatnich tygodni. Tym razem przygotowaliśmy materiały m.in. z Prowly Magazine, bloga Brand24, Gary’ego Vaynerchucka czy Petera Fiska. Inspirującej lektury!

 

Five Ways to Disrupt Yourself: The Fight for Relevance

Mark Schaefer,
Businesses Grow

Five Ways to Disrupt Yourself: The Fight for Relevance

Mark Schaefer przekonuje, że współczesny marketer musi pogodzić się z chaosem i traktować go jako strategię na życie. Jeśli chcemy coś znaczyć, jest to jedyna droga. Autor wymienia 5 zasadniczych komponentów pozwalających „pozostać w grze” i nadążać za zmianami. Schaefer wskazuje na: nauczanie innych, networking, ciągłą ewaluację siebie, słuchanie „nowych liderów”, czyli młodszego pokolenia oraz konsumowanie właściwych treści.

 

How to Sway Audience Perception and Project Your Brand as an Industry Leader

Tracy Vides,
Prowly Magazine

How to Sway Audience Perception and Project Your Brand as an Industry Leader

Kluczem do odróżnienia się od konkurencji, według Tracy Vides, jest dobra strategia contentowa. Prezentowane przez brand treści mają szczególne znaczenie w sprzedaży B2B. Jak przekonuje autorka artykułu, treści powinny być publikowane wielokanałowo, dzięki czemu konsument ma szansę na ich odbiór w preferowanej formie.

Ważna jest również analiza danych i dostosowywanie do nich przekazów. Ostatnim istotnym czynnikiem wskazanym przez Vides jest lider – jeśli jest on uznawany za eksperta, a jednocześnie buduje swój personal branding, organizacja będzie znacznie bardziej wiarygodna w oczach potencjalnego klienta.

 

Siedem mitów na temat strategii

Marek Staniszewski,
Marketing przy Kawie

Siedem mitów na temat strategii

Marek Staniszewski przedstawia 7 mitów dotyczących formułowania strategii biznesowej. Autor obala m.in.:

  • przekonanie, że sama strategia jest wystarczająca do osiągnięcia sukcesu,
  • dobrą strategię może stworzyć tylko ekspert w tej dziedzinie posiadający talent strategiczny,
  • sam proces tworzenia strategii jest niezwykle skomplikowany,
  • dostępne są tajne narzędzia,
  • istnieją tajne algorytmy niezbędne do tego procesu.

Zamiast tego, autor zwraca uwagę, że formułowanie strategii to proces analityczny i kreatywny zarazem, nielinearny. Nie istnieje żaden złoty środek do stworzenia strategii idealnej, natomiast na pewno przyda się doświadczenie oraz pewna doza wizjonerstwa.

 

Future of Work, Future of Education… Preparing children for an incredible, exponential world

Peter Fisk,
The Genius Works

Future of Work, Future of Education… Preparing children for an incredible, exponential world

Autor wraca do tematu nauczania oraz przyszłości rynku pracy. Według niego edukacja jest w punkcie zwrotnym, ponieważ poszerza się przepaść między umiejętnościami kształtowanymi przez obecny system a umiejętnościami wymaganymi przez rzeczywistość cyfrową.

Co ważne, edukacja nie może dotyczyć tylko dzieci i młodzieży – powinniśmy uczyć się przez całe życie. Według Alvina Tofflera niepiśmienni w XXI wieku to nie ci, którzy nie potrafią czytać i pisać, ale którzy nie potrafią się uczyć, oduczać oraz uczyć się na nowo.

Autor na podstawie raportu Future Work Skills 2020 wskazuje kluczowe czynniki, które zmienią rynek pracy oraz najważniejsze umiejętności niezbędne w pracy w ciągu najbliższych 10 lat.

 

The Ultimate Guide to Video Marketing

Alicia Collins i Megan Conley,
HubSpot

The Ultimate Guide to Video Marketing

Wideo jest obecnie jednym z najlepiej przyswajalnych form contentu. Wiele osób wzbrania się jednak przed jego tworzeniem sądząc, że nie dysponuje odpowiednim sprzętem czy umiejętnościami, żeby tworzyć dobre materiały. O najważniejszych rzeczach związanych z treściami filmowymi przeczytacie w rozbudowanym poradniku na łamach bloga HubSpot.

 

How To Build Your Network: The One Easy Thing You Need To Do

Heidi Cohen,
Heidi Cohen Blog

How To Build Your Network: The One Easy Thing You Need To Do

Budowanie własnej sieci kontaktów możne być mozolnym, długotrwałym procesem. Warto jednak pamiętać, że włożony wysiłek zazwyczaj się opłaca, a osiągnięte efekty mogą się przydać zarówno w życiu prywatnym, jak i zawodowym. Heidi Cohen pokazuje na swoim blogu, jak usprawnić proces budowania takiej sieci.

 

Jak niewielkim nakładem czasu promować biznes w internecie?

Paulina Wałczyk,
blog Brand24

Jak niewielkim nakładem czasu promować biznes w internecie?

W dzisiejszych czasach niemal każdy chce zarządzać swoim czasem w jak najbardziej efektywny sposób. Szczególnie prowadząc własny biznes każda minuta może być na wagę złota. Z pomocą przychodzi artykuł Pauliny Wałczyk na łamach bloga Brand24. Dowiadujemy się z niego, jak promować biznes w Internecie przy niewielkim nakładzie czasu.

 

Brands that Have Permission: What if BMW Made Headphones and Apple Launched a Sneaker?

Gary Vaynerchuck,
Gary Vaynerchuck Blog

Brands that Have Permission: What if BMW Made Headphones and Apple Launched a Sneaker?

Niewielu chyba wie, że Nintendo wystartowało pod koniec XIX wieku jako przedsiębiorstwo produkujące talie kart. Dziś to kultowa firma sprzedająca gry wideo. Dlaczego BMW powinno wyprodukować wysokiej klasy słuchawki, które będą mogły konkurować chociażby z Bose czy Beats, Apple uruchomić produkcję butów sportowych i podjąć rywalizację z Nike i Adidasem, a Mercedes stworzyć konkurencję dla Amazona?

Według autora silny brand stwarza możliwość, aby nie trzymać się jednej kategorii produktów. Jego zdaniem duże marki mają, po prostu, osobowość.

 

15 technik sprzedaży, dzięki którym podniesiesz konwersję na stronie

Damian Rams,
damianrams.pl

15 technik sprzedaży, dzięki którym podniesiesz konwersję na stronie

Czasem proste modyfikacje potrafią wywołać wiele fundamentalnych zmian. Idealnym przykładem może być próba podniesienia współczynnika konwersji, do której wystarczą drobne usprawnienia i wykorzystanie odpowiednich technik. Damian Rams na swoim blogu opisał 15 sposobów na zwiększenie konwersji, z którymi warto się zapoznać.

 

Sprawdź, czy Twój sklep jest sprzedażową machiną

Marta Smuga,
Marketing dla ludzi

Sprawdź, czy Twój sklep jest sprzedażową machiną

Wydajecie ogromne pieniądze na ściągnięcie ruchu do sklepu internetowego, optymalizujecie kampanie, analizujecie wyniki sprzedażowe, ceny produktów, dbacie o szerokość oferowanego asortymentu oraz wygodny proces zakupowy…. A jednak efekt nie jest zadowalający?

Marta Smuga podpowiada, jak wycisnąć z Waszego sklepu internetowego dużo więcej, wyjaśnia, co decyduje o jego konwersji oraz pokazuje, jakie są najważniejsze funkcjonalności i narzędzia, które mogą wspomóc sprzedaż.

Posłuchaj questus podcast

 Wpadnij na nasz kanał Youtube

Newsletter

Chcesz być informowany
o nowościach?
Dołącz do naszego
 newslettera.

 

Autor: Redakcja

Pasjonaci marketingu i biznesu, którzy dokładają wszelkich starań, aby dostarczać wiedzę w jak najbardziej przystępnej i czasooszczędnej formie. W skład zespołu pracującego nad artykułami wchodzą m. in. dr hab. Robert Kozielski i Donata Wilczewska.
Ostatnie wpisy
David Aaker – Architekt Nowoczesnego Brandingu

David Aaker – Architekt Nowoczesnego Brandingu

W świecie marketingu, w którym konkurencja staje się coraz bardziej zacięta, a marki walczą o uwagę konsumentów, jednym z kluczowych narzędzi, które pomagają firmom wyróżnić się na tle innych, jest zrozumienie i budowanie silnej tożsamości marki. Jednym z najbardziej...

czytaj dalej