Mimo nieco leniwej, weekendowej aury przygotowaliśmy dla Was kolejny, już 42. przegląd treści z marketingowych blogów i serwisów. W tym tygodniu mamy dla Was artykuły m. in. z Businesses Grow, Convince & Convert czy bloga Jeffa Bullasa. Inspirującej lektury!
Will interactive content finally become mainstream?
Mars Dorian,
Businesses Grow
Według badania Goo Online Advertising Survey z 2014 roku, 73% Amerykanów ignoruje internetowe banery reklamowe, a 62% nie reaguje na reklamy w social mediach. To dlatego interaktywny content staje się coraz bardziej popularny i został wskazany przez Digital Marketing Institute jako jeden z czołowych trendów na 2020 rok.
Mars Dorian jako przykład best practice interaktywnych treści podaje BuzzFeed, który dzięki swoim popularnym quizom zbiera miliony wyświetleń i, co ważne, udostępnień. Oczywiście quizy to nie jedyny sposób na realizację interaktywności. Równie udana okazała się choćby linia czasu z bohaterami Marvela stworzona przez CNN. Dzięki interesującej formie, użytkownicy nie tylko chętnie ją przeglądali, ale również udostępniali. Istnieje jednak kilka „wytycznych”, które warto wziąć pod uwagę, przygotowując się do tworzenia tego typu treści. Przeczytacie o nich na łamach Businesses Grow.
8 of the Best Screen Recorder Tools in 2020
Chris Gillespie,
Vidyard
Trwająca od kilku miesięcy sytuacja na świecie wymusiła na wielu marketerach zmianę swojego sposobu działania. Jeszcze bardziej popularne okazało się tworzenie wszelkiego rodzaju filmów – często zamiast dotychczasowych spotkań i wystąpień na żywo.
Nie każdy jednak wie, w jaki sposób i za pomocą czego rozpocząć przygodę z tworzeniem własnego wideo. Obecnie jest wiele dostępnych narzędzi ułatwiających nagrywanie, jednak które z nich wybrać? Odpowiedź znajdziecie w artykule Chrisa Gillespie, który przygotował listę ciekawego oprogramowania, które sprawdzi się podczas nagrywania filmów z użyciem komputera.
Jobs to be Done, czyli czego chcą klienci
Beata Michalska-Dominiak,
Klientocentryczni
Jobs to be Done to dość znana koncepcja, sprawdzająca się w codziennym życiu. Można ją jednak także zastosować podczas prowadzenia biznesu, o czym przekonuje Beata Michalska-Dominiak, trener modułu Innovation in Marketing Programu CIM na blogu Klientocentryczni.
Autorka podkreśla dwa typy Jobs to be Done: główne oraz dodatkowe zadania do wykonania. Oba można powiązać z aspektami funkcjonalnymi i emocjonalnymi, z czego druga grupa zawiera w sobie wymiar osobisty i emocjonalny. O wszystkim, co warto wiedzieć w temacie Jobs to be Done w biznesie przeczytacie w tym artykule.
Neurodesign – czy mózg konsumenta jest sprzymierzeńcem marketerów?
Joanna Roszkowska,
Marketing przy Kawie
Neurodesign to konsumencka neurobiologia, czyli badanie, jak ludzie reagują na poszczególne wizualizacje i projekty przy zastosowaniu psychologii i neurologii (np. badanie EEG czy rezonans magnetyczny).
Jak zaznacza Joanna Roszkowska na łamach Marketingu przy Kawie, dziedzina ta coraz bardziej interesuje marketerów, a działania w obszarze neurodesignu podejmują tacy giganci, jak Facebook czy Netflix. Dlaczego? Ponieważ pozwala na projektowanie takich produktów, które najskuteczniej dotrą do potencjalnych klientów. Dzięki potędze badań neurobiologicznych możemy bowiem dostosowywać zarówno estetykę i użytkowość opakowania, jak i dopasowywać odpowiednie dźwięki, a nawet wpływać na emocje i wykorzystywać doświadczenia.
Digital marketing w praktyce: 15 przydatnych narzędzi do e-marketingu
Dominika Szarf,
blog Brand24
Digital marketing jest specyficzną dziedziną. Z jednej strony jest to obszar skomplikowany i wymagający dużego zaangażowania, a z drugiej może być w łatwy sposób usprawniony poprzez stosowanie odpowiednich narzędzi.
Jedno jest jednak pewne – bez marketingu internetowego wiele organizacji nie mogłoby funkcjonować lub ich działania byłyby bardzo ograniczone. Z takiego założenia wychodzi też Dominika Szarf, która stworzyła listę 15 ciekawych narzędzi, które przydadzą się w digital marketingu.
Why You Need to Be Proactive With Your Sales Leads If You Want to Convert Them
Lilach Bullock,
JeffBullas.com
Nie ulega wątpliwości, że wygenerowanie wartościowych leadów nie jest prostą sprawą. A gdy je już mamy, pojawia się kolejne wyzwanie – konwersja. Lilach Bullock uprzedza, że nie wystarczy siedzieć i czekać, aż strategia contentowa „zrobi za nas robotę”. Zamiast tego trzeba wykazać się proaktywnością. Autor sprowadza więc system działania do trzech wskazówek:
- Dowiedz się, kto odwiedza Twoją stronę – najbardziej przydatne okażą się zaawansowane narzędzia do analityki online, które pozwolą podejrzeć zachowania użytkowników, zidentyfikować wartościowe leady, a następnie skupić się na nich, tworząc dostosowaną komunikację.
- Wdrażaj taktykę opartą na grywalizacji – można ją wykorzystać zarówno wewnętrznie do angażowania sprzedawców, jak i zewnętrznie do pozyskiwania leadów czy budowania zaangażowania wśród klientów.
- Używaj danych, by zrozumieć zachowania użytkowników – śledzenie zachowań niewątpliwie dostarczy danych pozwalających skutecznie poprawić współczynnik konwersji.
9 Key Discoveries in 2020 Social Media Research
Annika Baer,
Convince & Convert
Annika Baer na łamach Convince & Convert wyciąga kluczowe wnioski z raportu Infinite Dial 2020 przygotowanego przez Edison Research i Triton Digital. Autorka artykułu podsumowuje kondycję najważniejszych kanałów social mediowych. Wśród wniosków z raportu znajdziemy m.in.:
- Instagram nadal odnotowuje znaczący wzrost, zwłaszcza w grupie wiekowej 12-34.
- Streaming gier wideo zyskuje na popularności, głównie dzięki powstawaniu takich platform jak Twitch.
- TikTok zrobił dobre pierwsze wrażenie i jest na fali wznoszącej, szczególnie wśród użytkowników w wieku 12-34.
- WhatsApp odnotował wzrost o 26% w tej samej grupie wiekowej.
- Snapchat traci użytkowników, głównie na rzecz Instagrama oferującego teraz podobne funkcje.
- Facebook zyskuje na popularności wśród użytkowników pokolenia X (wzrost o 7%). Stał się też odrobinę bardziej popularny wśród młodszych osób, mimo że do tej pory tracił użytkowników na rzecz innych kanałów social mediowych.
Więcej ciekawych insightów z raportu znajdziecie w artykule z Convince & Convert.
Five tips for predicting the future: Covid-19 edition
Patricio Robles,
Econsultancy
Jeszcze nie tak dawno z powodzeniem mogliśmy tworzyć daleko idące plany biznesowe, prognozujące horyzont na kilka miesięcy do przodu. Większość z nich legło jednak w gruzach po wybuchnięciu epidemii koronawirusa.
Co można z tym zrobić? Jak planować swoje działania? Jak zmienić swoje dotychczasowe przyzwyczajenia? Na wszystkie pytania odpowiada Patrico Robles w artykule na Econsultancy, podając 5 porad, które warto stosować w nowej, post-pandemicznej rzeczywistości.