Marketing 360, rezerwa strategiczna i budżet reklamowy [przegląd blogosfery marketingowej #46]

Czas na kolejny wakacyjny przegląd treści z marketingowych i biznesowych blogów i serwisów. W tym tygodniu wyselekcjonowaliśmy dla Was artykuły m.in. z Brandingmag, Search Engine Journal i bloga Jacka Pogorzelskiego. Jak zawsze, inspirującej lektury!


Jak tworzyć rezerwę strategiczną?

Jacek Pogorzelski,
JacekPogorzelski.pl

Jak tworzyć rezerwę strategiczną?

Jacek Pogorzelski na łamach swojego bloga burzy mit, jakoby zasoby, na których wykorzystanie obecnie nie ma pomysłu, były niewarte trzymania na inną okazję. Tym bowiem właśnie jest rezerwa strategiczna. Z jednej strony pomaga ona zabezpieczyć się organizacji przed nieprzewidzianymi okolicznościami, z drugiej zaś – otwiera nowe możliwości. Autor wymienia w artykule rodzaje zasobów i kompetencji, które taką rezerwę budują, jak również omawia sposoby generowania rezerwy strategicznej. W tych ostatnich znajdziemy m.in.:

  • przeznaczanie określonej ilości czasu na nowe pomysły,
  • inwestowanie w rozwój pracowników,
  • poszukiwanie miejsca dla zasobów i kompetencji, które nie są aktualnie wykorzystywane.

 

Marketing Disrupted: 5 Ways AR & VR Are Reshaping Digital Marketing

Lisa Buyer,
Search Engine Journal

VR i AR w marketingu

Rozszerzona oraz wirtualna rzeczywistość stopniowo zwiększają swoją popularność. To nie tylko narzędzia zapewniające dobrą zabawę, ale także technologia, która z powodzeniem może być wykorzystana w biznesie. A w marketingu w szczególności!

Jak przeczytacie na łamach Search Engine Journal, VR i AR ma niesamowicie wiele zastosowań. Łącząc ich możliwości ze sztuczną inteligencją oraz uczeniem maszynowym, można osiągnąć spektakularne efekty, które z pewnością zaciekawią potencjalnych klientów. W artykule znajdziecie kilka przykładów takich reklamowych kreacji.

 

Why Thinking Outside of the Box is Really About Changing the Box

Daniela Maestres,
Brandingmag

Kreatywność - thinking outside the box

Kreatywność może być różnie postrzegana. Jedni utożsamiają ją z zawodami artystycznymi, inni uznają za stratę czasu, jednak nie ulega wątpliwości, że przydaje się ona w wielu dziedzinach. Mimo że często uznawana jest za przeciwieństwo logiki, tak naprawdę kreatywność składa się właśnie z niej i z innowacyjności.

Daniela Maestres na łamach bloga Brandingmag przekonuje, że aby „wtłoczyć” kreatywność w życie, należy najpierw wyzbyć się czynników, które ją blokują (najpopularniejsze blokery to strach, niepewność, niegodność). Autorka definiuje także dwa typy okoliczności, w których kreatywność jest wręcz wymagana. Przedstawia także, jak działają osoby myślące lateralnie.

 

10 Reasons Marketers Are Loving Virtual Events and 6 Solutions They Use

Redakcja,
blog Marketo

10 powodów, dla których marketerzy tak bardzo polubili wirtualne eventy

 

Nie od dziś wiadomo, że pandemiczna rzeczywistość wymusiła na nas zmianę wielu przyzwyczajeń. Można to zauważyć na każdym kroku, także w przypadku organizacji wydarzeń. Odbywające się dotychczas wieloosobowe imprezy są coraz częściej zastępowane wirtualnymi. I okazuje się, że wielu osobom to się bardzo podoba!

Na blogu Marketo przeczytacie o 10 powodach, dla których marketerzy tak bardzo polubili wirtualne eventy. Wśród nich znajdziemy chociażby kwestie oszczędności czasu i pieniędzy, a także możliwość łatwiejszego organizowania wydarzenia na stanowczo szerszą skalę. Na koniec poznacie także kilka przydatnych wskazówek, jak samemu utworzyć tego typu internetową imprezę.

 

Why Your Marketing Department Needs a 360 Customer View

Farah Kim,
JeffBullas.com

360 customer view - czym jest i do czego służy?

„360 customer view” to chwytliwa nazwa, która zyskuje na popularności w świecie marketingu. Zjawisko definiuje się jako „zagregowane dane pozwalające stworzyć pełen obraz klienta”. Jednak, jak twierdzi Farah Kim wciąż wiele biznesów nie wie, jak osiągnąć „360 customer view”. Jest to o tyle ważne, że, jak przewiduje Gartner, do końca 2020 roku więcej niż 40% danych będzie związanych z jakże ważnymi doświadczeniami klienta.

Autorka artykułu przybliża więc ten termin, wyjaśniając:

  • jakie są najważniejsze wyzwaniaproblemy towarzyszące danym konsumenckim,
  • jakie jest powiązanie danych z personalizacją,
  • dlaczego warto inwestować w dane,
  • i wreszcie, jak zacząć to robić.

 

Business stress is no excuse to spam

Ryan Phelan,
MarTech Today

Business stress is no excuse to spam

Chyba nikt z nas nie lubi otrzymywać niechcianych wiadomości. Warto pamiętać o tym, prowadząc własne działania w internecie. Przygotowując akcje promocyjne, należy więc dobrze zastanowić się, czy nasz przekaz nie zostanie właśnie odebrany jako spam.

O stworzenie wiadomości odbieranej jako niechcianą i nieprzydatną jest szczególnie łatwo zwłaszcza w trakcie cały czas trwającej pandemii. Przesyt wiadomości, praca zdalna i stres mogą powodować spore znużenie i negatywne postrzeganie treści, o których nawet nie pomyślelibyśmy w kontekście spamu. Co zrobić w takiej sytuacji i jak im zapobiegać? O tym przeczytacie na łamach MarTech Today.

 

Jak nie dać się spławić i odnieść sukces w biznesie opartym na danych

Marcin Filipowicz,
Marketing przy Kawie

Jak nie dać się spławić i odnieść sukces w biznesie opartym na danych

Jak twierdzi agencja Nielsen, co roku do sklepów trafia ok. 30 tys. produktów z kategorii FMCG, które tak naprawdę niewiele się od siebie różnią. Kluczem do sukcesu staje się zatem odpowiednia komunikacja, która przekona klienta do zakupu. Jednak, aby dopasować ją do grupy docelowej, niezbędna jest dogłębna znajomość nabywców. I tutaj z pomocą przychodzą dane.

Jak zauważa autor artykułu, ilość dostępnych danych rośnie z roku na rok. Ważne jest zatem, by po nie sięgać. Dostępne mamy przede wszystkim 1st party data, które stanowić będą podstawę, jednak nie dostarczą one kompletnych informacji. Warto zatem zwrócić się ku danym zewnętrznym np. poprzez Data Management Platform. Dzięki nim będziemy mogli dokładniej zdefiniować insighty i odkryć zachowania nabywców. Gdy już to zrobimy, pozostaje zaprojektowanie odpowiedniej komunikacji.

 

8 wskazówek, jak zaoszczędzić budżet w Google Ads

Łukasz Chwiszczuk,
sprawny.marketing

8 wskazówek, jak zaoszczędzić budżet w Google Ads

Wiele osób, prowadząc swoją działalność, zastanawia się, jak efektywnie wykorzystywać inwestowane środki. Lwią część wydatków w firmach działających w internecie stanowią koszty reklamy i promocji. Łukasz Chwiszczuk podpowiada, co zrobić, by poczynić w tym obszarze pewne oszczędności.

artykule na łamach sprawnego.marketingu przeczytacie, jakie działania przyniosą najlepsze efekty oraz w których miejscach można zmniejszyć wydatki. Dowiecie się także, jakie kampanie są polecane dla konkretnie postawionych celów oraz jak analizować dane, które można zdobyć poprzez usługę Google Ads.

Posłuchaj questus podcast

 Wpadnij na nasz kanał Youtube

Newsletter

Chcesz być informowany
o nowościach?
Dołącz do naszego
 newslettera.

 

Autor: Redakcja

Pasjonaci marketingu i biznesu, którzy dokładają wszelkich starań, aby dostarczać wiedzę w jak najbardziej przystępnej i czasooszczędnej formie. W skład zespołu pracującego nad artykułami wchodzą m. in. dr hab. Robert Kozielski i Donata Wilczewska.
Ostatnie wpisy
David Aaker – Architekt Nowoczesnego Brandingu

David Aaker – Architekt Nowoczesnego Brandingu

W świecie marketingu, w którym konkurencja staje się coraz bardziej zacięta, a marki walczą o uwagę konsumentów, jednym z kluczowych narzędzi, które pomagają firmom wyróżnić się na tle innych, jest zrozumienie i budowanie silnej tożsamości marki. Jednym z najbardziej...

czytaj dalej