Klient post-pandemiczny – jak go „ugryźć”?

Jak pokazują badania AlixPartners (przeprowadzone na 7000 klientach z 9 krajów) i Kantar (11500 klientów, 21 krajów) aż połowa nabywców zmieniła swoje nawyki zakupowe z powodu pandemii covid-19.

 

I nie chodzi wyłącznie o mniej lub bardziej wymuszony skręt w stronę e-commerce. Badania wskazały przede wszystkim na znaczący wzrost niepewności związanej z zakupami oraz ogólne obcięcie wydatków. Część nabywców przewiduje, że trend ten będzie ulegać pogorszeniu – kolejnych „cięć” oczekują zwłaszcza klienci z pokolenia Y.

Nawyki nabywcze post-pandemicznych klientów

Coraz częściej zauważa się chęć zmniejszania wydatków

 

Nawyki nabywcze post-pandemicznych klientów

Wspomniana połowa konsumentów, którzy zmodyfikowali nawyki nabywcze to osoby, które prognozują, że zmiana ta będzie mieć charakter bardzo trwały. To o tyle istotne (i optymistyczne), że część z nowych zakupowych przekonań dotyczy np. większej dbałości o środowisko przy okazji zakupów (54% klientów we Włoszech zadeklarowało wzrost zainteresowania tą kwestią) czy też większej roli patriotyzmu konsumenckiego.

70% respondentów zgodnie przyznało także, że obecnie przywiązuje znacznie większą wagę do cen produktów, a 58% badanych stało się bardziej wyczulone na rozmaite promocje.

Pełny artykuł znajdziecie na stronie Brandingmag.

Posłuchaj questus podcast

 Wpadnij na nasz kanał Youtube

Newsletter

Chcesz być informowany
o nowościach?
Dołącz do naszego
 newslettera.

 

Autor: Redakcja

Pasjonaci marketingu i biznesu, którzy dokładają wszelkich starań, aby dostarczać wiedzę w jak najbardziej przystępnej i czasooszczędnej formie. W skład zespołu pracującego nad artykułami wchodzą m. in. dr hab. Robert Kozielski i Donata Wilczewska.
Ostatnie wpisy
David Aaker – Architekt Nowoczesnego Brandingu

David Aaker – Architekt Nowoczesnego Brandingu

W świecie marketingu, w którym konkurencja staje się coraz bardziej zacięta, a marki walczą o uwagę konsumentów, jednym z kluczowych narzędzi, które pomagają firmom wyróżnić się na tle innych, jest zrozumienie i budowanie silnej tożsamości marki. Jednym z najbardziej...

czytaj dalej