Jacek Kotarbiński rekomenduje: Godin, Ries, Kotler i błękitny ocean

Przed nami kolejna odsłona „3 pytań do Trenera CIM”. Dziś przepytujemy Jacka Kotarbińskiego, szkoleniowca na module Digital Optimisation. Inspirującej lektury!

 

Książki

Al Ries, Laura Ries: Pochodzenie marek

 

W zasadzie obowiązkowa pozycja książkowa dla każdego, kto planuje tworzyć i zarządzać markami. Wskazuje na zbieżność procesów znanych z przyrody, czyli konwergencji (łączenia cech) i dywergencji (specjalizacji). Te cenne wskazówki można w doskonały sposób wykorzystać w łączeniu elementów wartości do budowania nowych marek.

 

 

Chan Kim, R. Mauborgne: Strategia błękitnego oceanu

 

Istotna koncepcja związana z przeskalowaniem granic istniejących rynków oraz sposobów budowania wartości w taki sposób, by tworzyć zupełnie nowe rynki. Autorzy w oparciu o obserwacje rozwoju innowacyjnych przedsiębiorstw, wskazują na metody budowania nowych przestrzeni rynkowych.

 

 

Philip Kotler: Moje przygody z marketingiem

 

Bardzo lubię tę książkę. W ciekawą biografię jednej z najważniejszych, globalnych postaci świata marketingu, wpleciony jest rozwój ten dziedziny od lat 50 tych XX wieku. Książka w doskonały sposób pokazuje wszechstronność i interdyscyplinarność marketingu oraz jego kluczowe wartości.

 

Artykuły

Neil Patel, Ritika Puri: The Complete Guide to Understanding Consumer Psychology

Kluczowy tekst określający najważniejsze zachowania konsumenckie online oraz zawierający istotne wskazówki w zakresie ich wykorzystania.

 

Lemon, Katherine N.; Verhoef, Peter C: Understanding Customer Experience Throughout the Customer Journey, Journal of Marketing, listopad 2016

Artykuł podkreślający rosnące znaczenie budowania doświadczenia klientów oraz opisujący metodę customer journey.

 

Kumar, Ashish; Bezawada, Ram; Rishika, Rishika; Janakiraman, Ramkumar; Kannan, P. K: From Social to Sale: The Effects of Firm-Generated Content in Social Media on Customer Behavior, Journal of Marketing, styczeń 2016

Artykuł określający znaczenie mediów społecznościowych w komunikacji marketingowej oraz kierunki przełożenia ich na otoczenie klienta oraz sprzedaż.

 

Video

Michał Kosiński: Profilowanie osobowości na podstawie śladów cyfrowych

 

Prezentacja kolekcji Blood Lust na kanale Jeffree Stara

 

Wykład Michała Kosińskiego na Blog Forum Gdansk, dotyczący big data i profilowania osobowości przez Facebooka i operatorów social media.

 

Terry Wu: Neuromarketing: The new science of consumer decisions

 

Prezentacja kolekcji Blood Lust na kanale Jeffree Stara

 

Wykład Terry Wu na temat neuromarketingu i istotnych elementach neuronauki, dotyczących zachowań konsumenckich

 

Seth Godin: How to get your ideas to spread

 

Prezentacja kolekcji Blood Lust na kanale Jeffree Stara

 

Jeden z kultowych wykładów Setha Godina o jego fascynacji marketingiem, kreatywnością, ideami i wartościami, które warto upowszechniać.

Posłuchaj questus podcast

 Wpadnij na nasz kanał Youtube

Newsletter

Chcesz być informowany
o nowościach?
Dołącz do naszego
 newslettera.

 

Autor: Redakcja

Pasjonaci marketingu i biznesu, którzy dokładają wszelkich starań, aby dostarczać wiedzę w jak najbardziej przystępnej i czasooszczędnej formie. W skład zespołu pracującego nad artykułami wchodzą m. in. dr hab. Robert Kozielski i Donata Wilczewska.
Ostatnie wpisy
Rok 2025 – krótka historia jutra: Sztuczna Inteligencja (AI)

Rok 2025 – krótka historia jutra: Sztuczna Inteligencja (AI)

Rok 2025 – krótka historia jutra: Sztuczna Inteligencja (AI) Rewolucja zaczyna się wcześniej, niż myślisz. Zmiany często zaczynają się dużo wcześniej, zanim stają się zauważalne (Eccles, 1991). Jak jednak rozpoznać sygnały zmiany, gdy tempo ich przyśpieszenia jest tak...

czytaj dalej