Przed nami kolejna odsłona „3 pytań do Trenera CIM”. Dziś przepytujemy Jacka Kotarbińskiego, szkoleniowca na module Digital Optimisation. Inspirującej lektury!
Książki
Al Ries, Laura Ries: Pochodzenie marek
W zasadzie obowiązkowa pozycja książkowa dla każdego, kto planuje tworzyć i zarządzać markami. Wskazuje na zbieżność procesów znanych z przyrody, czyli konwergencji (łączenia cech) i dywergencji (specjalizacji). Te cenne wskazówki można w doskonały sposób wykorzystać w łączeniu elementów wartości do budowania nowych marek.
Chan Kim, R. Mauborgne: Strategia błękitnego oceanu
Istotna koncepcja związana z przeskalowaniem granic istniejących rynków oraz sposobów budowania wartości w taki sposób, by tworzyć zupełnie nowe rynki. Autorzy w oparciu o obserwacje rozwoju innowacyjnych przedsiębiorstw, wskazują na metody budowania nowych przestrzeni rynkowych.
Philip Kotler: Moje przygody z marketingiem
Bardzo lubię tę książkę. W ciekawą biografię jednej z najważniejszych, globalnych postaci świata marketingu, wpleciony jest rozwój ten dziedziny od lat 50 tych XX wieku. Książka w doskonały sposób pokazuje wszechstronność i interdyscyplinarność marketingu oraz jego kluczowe wartości.
Artykuły
Neil Patel, Ritika Puri: The Complete Guide to Understanding Consumer Psychology
Kluczowy tekst określający najważniejsze zachowania konsumenckie online oraz zawierający istotne wskazówki w zakresie ich wykorzystania.
Lemon, Katherine N.; Verhoef, Peter C: Understanding Customer Experience Throughout the Customer Journey, Journal of Marketing, listopad 2016
Artykuł podkreślający rosnące znaczenie budowania doświadczenia klientów oraz opisujący metodę customer journey.
Kumar, Ashish; Bezawada, Ram; Rishika, Rishika; Janakiraman, Ramkumar; Kannan, P. K: From Social to Sale: The Effects of Firm-Generated Content in Social Media on Customer Behavior, Journal of Marketing, styczeń 2016
Artykuł określający znaczenie mediów społecznościowych w komunikacji marketingowej oraz kierunki przełożenia ich na otoczenie klienta oraz sprzedaż.
Video
Michał Kosiński: Profilowanie osobowości na podstawie śladów cyfrowych
Prezentacja kolekcji Blood Lust na kanale Jeffree Stara
Wykład Michała Kosińskiego na Blog Forum Gdansk, dotyczący big data i profilowania osobowości przez Facebooka i operatorów social media.
Terry Wu: Neuromarketing: The new science of consumer decisions
Prezentacja kolekcji Blood Lust na kanale Jeffree Stara
Wykład Terry Wu na temat neuromarketingu i istotnych elementach neuronauki, dotyczących zachowań konsumenckich
Seth Godin: How to get your ideas to spread
Prezentacja kolekcji Blood Lust na kanale Jeffree Stara
Jeden z kultowych wykładów Setha Godina o jego fascynacji marketingiem, kreatywnością, ideami i wartościami, które warto upowszechniać.