UX w marketingu, mądre KPI i zakłócający klienci [przegląd blogosfery marketingowej #23] - questus

UX w marketingu, mądre KPI i zakłócający klienci [przegląd blogosfery marketingowej #23]

Przegląd blogosfery: UX w marketingu, KPI

Przed nami kolejny przegląd treści z blogów i serwisów marketingowych. Dziś wyselekcjonowaliśmy dla Was materiały m.in. z Unbounce, Napoleon Cat, Marketinglink czy bloga Freshmail. A zatem, jak zawsze, inspirującej lektury!

 

How to Craft a Customer Experience That Creates Conversations

Jay Baer,
Convince&Convert

Customer experience management - na co warto zwrócić uwagę?Jay Baer przypomina, jak ważne jest doświadczenie klienta. Autor przedstawia kilka istotnych czynników, które czynią z customer experience management rzemiosło. Aby stworzyć pozytywne doświadczenie klienta przede wszystkim należy dać konsumentom coś, o czym warto rozmawiać. Bycie przeciętnym się tutaj nie sprawdzi. Wg Baera komunikat musi być przede wszystkim ponadprzeciętny, powtarzalny i spójny, uzasadniony oraz istotny.

 

12 Ways to Get More Out of Live Video Marketing

Joel Comm,
joelcomm.com

12 sposobów na wykorzystanie potecnjału Live Video MarketingWiele osób twierdzi, że prowadzone na żywo transmisje są najlepszą formą contentu, która przekazuje pełnię prawdziwych emocji. Tak na prawdę jednak mało kto wykorzystuje w pełni możliwości transmisji, ograniczając się tylko do podstawowych opcji. Joel Comm na swoim blogu opisuje, jak lepiej wykorzystywać ich potencjał, podając 12 ciekawych wskazówek.

 

Smart Social Media KPIs for a Strategy That Converts

Callum Thomas,
Napoleon Cat

Smart Social Media KPIs, czyli sposób na zwycięstwo w social mediachWielu marketerów twierdzi, że ma trudności ze znalezieniem dokładnych danych opisujących skuteczność ich kampanii w mediach społecznościowych. Często problem leży w strategii, która wymaga ciągłej aktualizacji w celu oceny skuteczności w różnych kanałach. Wiedza na temat wskaźników i wykorzystywanie ich do dostosowania taktyki, to sposób na zwycięstwo w social mediach.

A jest o co walczyć, w ciągu ostatniego roku liczba użytkowników mediów społecznościowych wzrosła o ponad ćwierć miliarda osób. To dodatkowe 250 000 000 osób, do których można dotrzeć za pośrednictwem popularnych platform.

 

11 Marketing Experts Share Their Marketing Fails (and Lessons Learned)

Ashley Luk,
Unbounce

Historie 11 ekspertów marketingu, którym zdarzyła się porażkaNikt nie lubi porażek. Niestety niemal każdy podczas swojej kariery zawodowej prędzej czy później popełni jakiś błąd, który może okazać się dość bolesny. Niepowodzenia możemy jednak często obrócić w lekcję i przestrogę przed kolejnymi działaniami. Z artykułu Ashley Luk poznacie historię 11 ekspertów marketingu, którym zdarzyła się porażka. Oni jednak nie załamali się nią, lecz wyciągnęli z niej wnioski.

 

How Amazon, Walmart & Target Are Acquiring Customers

Sujan Patel,
sujanpatel.com

Amazon, Walmart i Target - pozyskiwanie klientów i modele biznesoweAmazon, Walmart i Target to obecnie najpopularniejsze firmy e-commerce na świecie. Każda z nich wybrała jednak inną ścieżkę na szczyt.

Amazon zyskał na znaczeniu podczas rewolucji dot-com, przetrwał krach i od tego czasu stale zyskuje na wartości. Walmart jest natomiast najstarszą z wymienionych marek. Zaczynał od jednego sklepu w 1962 r., a obecnie posiada 11 000 sklepów na całym świecie i wart jest 300 miliardów dolarów. Target jest za to głównym konkurentem Walmarta, przynajmniej w Stanach Zjednoczonych.

Z pozoru marki mogą wydawać się podobne, jednak pomimo podobieństwa ich podstawowe modele biznesowe są zupełnie inne. Jak pozyskują klientów, jak budują swój sukces i czego możemy się od nich nauczyć? Opowiada Sujan Patel.

 

How New Disruptive Consumers Are Buying Brands

Patrick Hanlon,
Branding Strategy Insider

Superinfluencer - wpływ influencerów na markiDysruptywni konsumenci to nowe pokolenie klientów, których cechują wyższe dochody i wyższe oczekiwania. Nie wystarczy już po prostu zadowolić ich produktem – niezbędna jest dla nich bowiem odpowiednia identyfikacja, wyrażanie siebie poprzez swoje wybory i pozytywne doświadczenie w każdym punkcie styku z marką.

Jeden na trzech konsumentów dysruptywnych może być określany jako superinfluencer. Dla nowej generacji klientów to bowiem „prawdziwi” ludzie wypowiadający się na temat marki, są najbardziej wiarygodni. Brandy, które to rozumieją i budują lojalność klientów, mają sporą szansę na sukces.

 

Wszystko, co chcieliście wiedzieć o UX Designie w marketingu, ale baliście się zapytać

Adrian Paradowski,
Marketinglink

UX Design w marketinguPoprzez user experience design marketerzy mogą zwiększać funkcjonalność i użyteczność produktu wpływając tym samym na poziom satysfakcji konsumentów. Jak jednak wykorzystywać UX w swoich działaniach? O czym warto pamiętać i czym się kierować? O wszystkim, co dotyczy UX Design przeczytacie na łamach Marketinglink.

 

How to Master The Art of Customer Loyalty Management

Aditya Kathotia,
jeffbullas.com

Jak utrzymać przy sobie konsumenta?

Większość konsumentów twierdzi, że lojalność zaczyna się od pięciu zakupów od danej marki. Z kolei 60% lojalnych konsumentów z chęcią opowie o marce swoim znajomym czy rodzinie. To dlatego tak ważne jest budowanie i utrzymywanie pozytywnych relacji z klientami.

Aditya Kathotia prezentuje kilka wartościowych porad, jak utrzymać przy sobie konsumenta. Autorka omawia takie działania jak: komunikacja omnichannelowa, budowanie wiarygodnych interakcji z konsumentami (w tym personalizacja, szybkość odpowiedzi, marketing automation), kreowanie wartości poprzez inicjowanie kontaktu, tworzenie spójnych z marką programów lojalnościowych, płatne członkostwo VIP czy też budowa zaufania i związku emocjonalnego poprzez działania CSR-owe.

 

Content marketing – jak dostosować go do ścieżki zakupowej w B2B

Szymon Dyrlaga,
Freshmail

Content marketing – jak dostosować go do ścieżki zakupowej w B2BContent marketing odgrywa niezwykle ważną rolę w procesie podejmowania decyzji w obszarze B2B. Tworząc treści, należy przede wszystkim mieć na uwadze potrzeby potencjalnych klientów oraz przekazywanie im wartościowej wiedzy. Należy trafić do dobrze sprecyzowanej grupy docelowej z właściwą wiadomością i w odpowiednim czasie.

To, co sprawia, że promocja w B2B jest trudna, to nie tylko problemy z dobraniem odpowiedniego komunikatu, ale przede wszystkim skomplikowana ścieżka zakupowa.

 

5 things that may ruin your customer satisfaction surveys

Pascal van Opzeeland,
Hotjar

Jakich błędów warto unikać tworząc własną ankietę?Ankiety są jednym z najpopularniejszych sposobów pozyskiwania opinii i oceny satysfakcji naszych klientów. Stworzenie dobrego kwestionariusza jest jednak dla niektórych dość skomplikowanym procesem, wymagającym sporo pracy i czasu. Na blogu Hotjar przeczytacie jednak poradnik, pokazujący, jakich błędów unikać tworząc własną ankietę.

Posłuchaj questus podcast

 Wpadnij na nasz kanał Youtube

Newsletter

Chcesz być informowany
o nowościach?
Dołącz do naszego
 newslettera.

 

Autor: Redakcja
Pasjonaci marketingu i biznesu, którzy dokładają wszelkich starań, aby dostarczać wiedzę w jak najbardziej przystępnej i czasooszczędnej formie. W skład zespołu pracującego nad artykułami wchodzą m. in. dr hab. Robert Kozielski i Donata Wilczewska.
Ostatnie wpisy