Czas na kolejny przegląd treści w marketingowych i biznesowych blogów i serwisów! Tym razem mamy dla Was artykuły m.in. z Brandingmag, sprawnego.marketingu i CustomerThink. A zatem, jak zawsze, inspirującej lektury!
How Brands Can Speak with Authenticity Across Cultures
Melanie Chevalier,
Brandingmag
Aspekty kulturowe mogą nierzadko decydować o wielkim komunikacyjnym sukcesie lub poważnym kryzysie wizerunkowym. Tymczasem marki, próbując dostosować swój przekaz do danego kręgu odbiorców, muszą stale balansować między wiernością wobec własnych wartości a próbą zaadaptowania ich do obcych kulturowo rynków.
Pogodzenie obu obszarów bywa bardzo trudne. Melanie Chevalier postanowiła jednak wskazać 3 zasady, które pozwolą zadbać o to, aby nasza komunikacja była tak autentyczna, jak i dostosowana do przyzwyczajeń i przekonań różnorodnych odbiorców.
2021 Contently Report: What Buyers Want From Content Marketing
Jordan Teicher,
Contently
Tworzone treści są najbardziej skuteczne, gdy wpasowują się w potrzeby i preferencje odbiorców. Biorąc pod uwagę fakt, że według przewidywań wydatki na content marketing w 2021 roku mogą wzrosnąć aż o 78%, warto dobrze zastanowić się, na co najlepiej wydać zakładany budżet. Pomocny może okazać się raport opisany przez Contently. Dowiecie się z niego m.in:
- ile i jakie newslettery subskrybują kupujący,
- skąd czerpią informacje na temat produktów,
- jakie preferują treści w mediach społecznościowych,
- które formaty przyciągają ich największą uwagę.
Why True Customer Motivations Are Often Missed
Steve Wunker,
Branding Strategy Insider
Wiele biznesowych konceptów cierpi z powodu ich uproszczonego pojmowania przez marketerów. Przykładem jest choćby idea „dysruptywnej innowacji” – odmieniana przez wszystkie przypadki i aplikowana do każdej, nawet najmniejszej zmiany w biznesowym świecie. Steve Wunker z Branding Strategy Insider przewiduje, że podobny los czeka inny, niezwykle nośny dziś koncept – Jobs To Be Done. Efektem jest niezrozumienie kolejnych modeli i ich niewłaściwe wykorzystywanie.
Jak zatem uniknąć upraszczania rzeczywistości i wydobywać dzięki marketingowym konceptom to, co najistotniejsze – insighty konsumenckie? Odpowiedź znajdziecie na łamach Branding Strategy Insider.
How Long Should Videos Be? The Ultimate Guide to Video Length
Chris Gillespie,
Vidyard
Publikując treści w internecie warto dbać nie tylko o ich jakość i merytoryczność. Aby przyciągały jak największą uwagę odbiorców, powinny mieć także odpowiednią… długość. Jest to szczególnie istotne w przypadku filmów, w przypadku których już na pierwszy rzut oka widać czas trwania danego materiału.
Co jednak znaczy sformułowanie „odpowiednia długość”? W zależności od miejsca publikacji, grupy odbiorców oraz celu te wartości mogą być całkowite różne. Przykładowo – filmy instruktażowe nie powinny trwać dłużej niż 1,5 minuty, z kolei webinary poruszające szerszą tematykę spokojnie mogą trwać około godziny. Po więcej rekomendacji odsyłamy Was do wpisu na łamach Vidyard.
3 najczęstsze błędy popełniane przez marki – jak ich unikać?
Natalia Wróbel,
sprawny.marketing
Prowadząc działania promocyjne jakiejkolwiek marki bardzo łatwo popełnić błędy, które prowadzą do spadku skuteczności naszej pracy, czy nawet powodują powstawanie kryzysów. Obserwując media społecznościowe bez problemu można jednak dostrzec wiele przykładów aktywności, których skutki są zdecydowanie negatywne. Jak ich uniknąć?
Z pomocą przychodzi Natalia Wróbel, która na blogu sprawny.marketing opisuje trzy najczęstsze błędy, które są popełniane przez marki. Są to:
- Egocentryzm
- Brak autentyczności
- Nieegzekwowanie lub brak strategii marki
Autorka opisuje każdy z trzech przypadków, wskazując jak nie dopuścić do tego typu sytuacji. Przedstawia również dobre praktyki zaczerpnięte z działań polskich firm.
Facebook w Polsce – podsumowanie 2020 roku
Klaudia Żyłka,
Sotrender
Rok 2020 był pod wieloma względami wyjątkowy. Zmieniły się nasze nawyki, przyzwyczajenia i sposób używania Internetu. Wiele nowych zjawisk i zachowań konsumenckich można spostrzec także w mediach społecznościowych, co postanowiła opisać Klaudia Żyłka z Sotrender.
Z artykułu dowiecie się, jak wyglądał 2020 rok na Facebooku. Jakie polskie profile miały najwięcej polubień? Które z nich najbardziej angażowały odbiorców? Gdzie można było zauważyć największe wzrosty? Które posty przyciągały największą uwagę? To wszystko zostało zebrane w jednym miejscu!
5 narzędzi do analizy konkurencji, które warto znać
Brand24 Team,
blog Brand24
Jako marketerzy nie możemy skupiać się wyłącznie na własnych działaniach i oddziaływać tylko na „własnych” odbiorców. Otoczenie firmy jest bowiem źródłem niezwykle cennych insightów i informacji na temat aktualnej sytuacji rynkowej. Jednym z lepszych pomysłów na działania w tym obszarze jest regularna analiza konkurencji.
Brzmi skomplikowanie? Okazuje się, że wcale tak być nie musi. Dostępnych jest bowiem wiele przydatnych narzędzi, które stanowczo ułatwią pracę i usprawnią proces analizowania działań rywali. O pięciu z nich przeczytacie na blogu Brand24.
Gifting as a Business Strategy for Customer Engagement and Retention
Jane Grin,
CustomerThink
Strategia “nagradzania klientów” była obecna w świecie marketingu na długo przed narodzinami Roberta Cialdiniego i jego słynnej „reguły wzajemności”. Jej ponadczasowość jest jednak doprawdy imponująca – wielcy świata biznesu nadal konsekwentnie uwzględniają ją bowiem w planach.
Jak jednak stworzyć z podarunków i nagród faktyczną strategię, a nie strumień ad-hocowych działań? Jakie efekty możemy uzyskać dzięki takiemu podejściu? Odpowiedź znajdziecie w artykule Jane Grin.